3 Νοε 2018

Η αρχιτεκτονική μελέτη και οι όροι δόμησης της χερσαίας ζώνης Κάναβας – Αδάμαντα Μήλου

Η αρχιτεκτονική μελέτη και οι όροι δόμησης της χερσαίας ζώνης Κάναβας – Αδάμαντα Μήλου, παρουσιάστηκε, κατά τη συνεδρίαση του Δ.Σ. του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Μήλου, στο πλαίσιο της συνολικότερης μελέτης του Master Plan για τις λιμενικές εγκαταστάσεις του Δήμου Μήλου, όπου προβλέπεται η μεταφορά του επιβατικού λιμένα στην προβλήτα της Κανάβας.

 Στην κατεύθυνση της ικανοποίησης ενός χρόνιου αιτήματος, τόσο από πλευράς των πολιτών, όσο και από πλευράς των φορέων της Μήλου, για μεταφορά και αναβάθμιση του επιβατικού λιμένα, παρουσιάστηκε στη συνεδρίαση της 26ης Οκτωβρίου του ΔΛΤ Μήλου, η αρχιτεκτονική μελέτη, σχετικά με τις κτιριακές εγκαταστάσεις της χερσαίας ζώνης του νέου λιμένα. 

 Σύμφωνα με την πρώτη προσέγγιση της μελετητικής ομάδας, το νέο λιμάνι της Κάναβας αναμένεται να εξυπηρετεί τις προσεγγίσεις αφενός των επιβατικών πλοίων και αφετέρου των εμπορικών, με το λιμάνι του Αδάμαντα, να προορίζεται για χρήσεις υποδοχής κρουαζιεροπλοίων και ιδιωτικών θαλαμηγών.

 Η ανάγκη για δημιουργία ενός νέου λιμένα αποτελεί αίτημα ετών, καθώς η κατακόρυφη άνοδος του αριθμού των επισκεπτών και κατά συνέπεια η αύξηση στη χρήση του λιμανιού, επιφορτίζει επικίνδυνα τον υφιστάμενο λιμένα του Αδάμαντα και τη χερσαία ζώνη.

 Επιπλέον, η θέση της Κάναβας αποτελεί ιδανικό σημείο για τη χωροθέτηση του νέου λιμένα, δεδομένου, ότι συνδέεται άμεσα, τόσο με το λιμένα του Αδάμαντα, όσο και με το αεροδρόμιο Μήλου. Αυτή τη στιγμή, η εμπορική προβλήτα της Κάναβας χρησιμοποιείται για φορτοεκφορτώσεις χύδην φορτίου. 

 Σε πρώιμο στάδιο η όψη του νέου λιμένα 

 Όπως δήλωσε, μιλώντας στην εφημερίδα, ο Δήμαρχος Μήλου, κ. Γεράσιμος Δαμουλάκης, “μέσα στο γενικότερο σχεδιασμό του Master Plan του Δήμου Μήλου για τις λιμενικές εγκαταστάσεις, που εκπονεί το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Μήλου, υπάρχει η βούληση, εκφρασμένη, τόσο από τα δημοτικά όργανα, όσο και από τον κόσμο της Μήλου, για τη μεταφορά του επιβατικού λιμένα, από εκεί που βρίσκεται σήμερα, στην εμπορική προβλήτα της Κάναβας”. 

 Σημειώνεται, ότι το ΔΛΤ Μήλου ολοκλήρωσε μόλις πριν περίπου ένα μήνα τη δημόσια διαβούλευση σχετικά με τη μελέτη με τίτλο “Λιμενική Μελέτη Προγραμματικού Σχεδιασμού Λιμένα Αδάμαντα ν. Μήλου – Master Plan”. 

 “Κατά την πρόσφατη συνεδρίαση του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Μήλου, παρουσιάστηκε το πρώτο κομμάτι του σχεδιασμού, που δείχνει σε ένα πρώτο σκαρίφημα, πώς πρόκειται να διαμορφωθεί σε γενικές γραμμές η προβλήτα, αλλά κυρίως ποιες είναι οι χρήσεις και τα κτίρια, τα οποία θα βρίσκονται στη χερσαία ζώνη, όπως αυτά του Λιμεναρχείου Μήλου, του επιβατικού σταθμού, οι χώροι των υπαλλήλων του λιμένα και όποιες άλλες υπηρεσίες χρειάζεται να στεγαστούν”, διευκρίνισε ο κ. Δαμουλάκης, συμπληρώνοντας, πως “παράλληλα με αυτό, παρουσιάστηκε η πρώτη σκέψη των μελετητών, όσον αφορά στο πώς θα είναι αυτό το νέο λιμάνι, που θα εξυπηρετεί δύο πράγματα. Θα είναι και εμπορική και επιβατική προβλήτα”. 

 Ο Δήμαρχος εξήγησε μάλιστα, πως “δεδομένου, ότι η συγκεκριμένη μελέτη ήρθε πολύ έγκαιρα στα χέρια μας, εμείς θα προχωρήσουμε σε προτάσεις. Η ψήφιση της μελέτης δεν μας εμποδίζει, καθώς αυτό που εγκρίθηκε είναι οι κτιριακές εγκαταστάσεις της χερσαίας ζώνης και όχι η μορφή της προβλήτας ή του λιμένα εν γένει. 

Στο προηγούμενο Δημοτικό Συμβούλιο, είχαμε προς συζήτηση το ΣΧΟΑΠ, το χωροταξικό σχέδιο, που μέσα σε αυτό προβλέπονται όλες αυτές οι χρήσεις. Πρόκειται για την προοπτική της Μήλου, μέσα στα επόμενα τριάντα χρόνια”.

 Μεγαλύτερο λιμάνι για τους αυξανόμενους επισκέπτες 

 Ωστόσο, ο κ. Δαμουλάκης δήλωσε την πρόθεσή του να κατατεθούν προτάσεις, καθώς ο Δήμος, λαμβάνοντας υπόψιν την έκρηξη της επισκεψιμότητας στο νησί, που αποτελεί πλέον έναν από τους ταχύτερα αναπτυσσόμενους τουριστικά προορισμούς στη χώρα, αναμένεται να προτείνει τη διεύρυνση του λιμένα, ώστε να μπορεί να εξυπηρετεί μεγαλύτερο αριθμό επιβατών. 

 “Αυτό που διαπίστωσα, είναι ότι το λιμάνι φαίνεται μικρό για τις ανάγκες της Μήλου.

 Όταν θα έχουμε στα χέρια μας τα ακριβή στοιχεία για την επισκεψιμότητα του καλοκαιριού, που εικάζουμε, ότι είχαμε αύξηση της τάξης του 40%, θα κάνουμε τις προτάσεις μας πάνω σε αυτό το θέμα, δεδομένου, ότι θα υπάρξει αρκετός χρόνος για διαβούλευση.

 Θα πρέπει όμως πρώτα, να έχουμε τα στοιχεία, αναφορικά με τον ακριβή αριθμό επιβατών, οχημάτων, επιβατών κρουαζιεροπλοίων κλπ.”, επεσήμανε ο κ. Δαμουλάκης, τονίζοντας, πως υπάρχουν βλέψεις για σύνδεση της Μήλου, μεταξύ άλλων και με την Κρήτη, αλλά και άλλα λιμάνια, λόγω της ελκυστικότητας του προορισμού. 

 Πέραν του μακροπρόθεσμου σχεδιασμού, ωστόσο, ο Δήμος Μήλου και το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο στοχεύουν και στην άμεση αναβάθμιση των λιμενικών εγκαταστάσεων, με το Δήμαρχο να ενημερώνει, πως μόλις χτες, ελήφθη η θετική γνωμοδότηση της ΕΣΑΛ, σχετικά με τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, για την επέκταση της προβλήτας στο υφιστάμενο λιμάνι, με στόχο την περαιτέρω ανάπτυξη της κρουαζιέρας. 

 “Βρεθήκαμε στην Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ), όπου περάσαμε το έργο επέκτασης της προβλήτας του Αδάμαντα, κατά 70 μέτρα, το οποίο σημαίνει, ότι θα μπορούν να προσεγγίζουν τα κρουαζιερόπλοια, καθώς αποκτά το απαιτούμενο βύθισμα των 11 μέτρων, για την πρόσδεση των κρουαζιεροπλοίων”, σημείωσε ο Δήμαρχος.

 “Βέβαια, εγώ έχω μία άλλη άποψη, ότι δεν θα έπρεπε να χρησιμοποιήσουμε καθόλου μπετόν, αφού υπάρχει διαθέσιμη λύση, με τη νορβηγική πατέντα SeaWalk, που αφορά σε πλωτή ‘γέφυρα’ μεταξύ του λιμένα και του κρουαζιερόπλοιου, χωρίς καμία ουσιαστική επίπτωση στο περιβάλλον. Παρ’ όλα αυτά, η ελληνική πολιτεία έχει άλλη άποψη.

 Εφόσον λοιπόν είναι η ελληνική κυβέρνηση, που αποφασίζει υπό ποιες προϋποθέσεις θα χρηματοδοτήσει ένα έργο, εμείς το μόνο που μπορούμε να κάνουμε, είναι πώς αυτό θα είναι πιο λειτουργικό, λιγότερο προβληματικό, ως προς το φυσικό περιβάλλον των νησιών μας”, δήλωσε ο κ. Δαμουλάκης κλείνοντας.

 Πηγή : https://www.koinignomi.gr

to synoro blog

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...