5 Νοε 2013

Οι 20άρηδες με τα εξαγώγιμα αρωματικά της ελληνικής γης

Του Κώστα Τσαούση
Παρά το νεαρό της ηλικίας τους, πήραν το ρίσκο, ίδρυσαν τη δική τους εταιρεία και τα πρώτα προϊόντα τους -δενδρολίβανο, φασκόμηλο, λουίζα, ρίγανη, θυμάρι και τσάι του βουνού- βρίσκονται στα ράφια εξειδικευμένων καταστημάτων στην Ελλάδα, αλλά και στο εξωτερικό
Κατάγονται και οι δύο από τη Θεσσαλονίκη. Εκεί γεννήθηκαν και εκεί μεγάλωσαν. Ο ένας μόλις πήρε το πτυχίο του -φρέσκος στο επάγγελμα που λένε και οι παλιοί συμπατριώτες του. Ο άλλος ακόμη σπουδάζει, αλλά έχει καταφέρει να συνδυάζει διαφορετικά μεταξύ τους πράγματα ως αναγκαία και απαραίτητα εφόδια για την επόμενη μέρα. Ο Παύλος είναι 25 χρόνων, πτυχιούχος πολιτικός μηχανικός, και ο φίλος του, ο Δημήτρης, που μόλις πάτησε το κατώφλι των 20, είναι φοιτητής στο Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, ενώ παράλληλα με τις σπουδές του ασχολείται με το Graphic Design, αλλά και τη δύσκολη τέχνη του Branding.
Οι δυο τους λοιπόν -ο Παύλος Αλεξανδρίδης και ο Δημήτρης Βαλιώτης- ανέλαβαν να υλοποιήσουν μια ιδέα που γεννήθηκε στο πλαίσιο μιας φιλικής παρέας σε ένα χωριό στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης και είχε ως ορμητήριο τον οικογενειακό κήπο της μητέρας του Παύλου.
Η ιδέα, που αφορούσε στην ενασχόληση με τα αρωματικά φυτά, προχώρησε και έλαβε σάρκα και οστά μέσα από το project «Adam Village» - η ονομασία προέρχεται από το χωριό Αδάμ που βρίσκεται 45 χιλιόμετρα από τη Θεσσαλονίκη, όπου βρίσκεται και ο οικογενειακός κήπος των πρώτων πειραμάτων. Σήμερα η εταιρεία έχει ολοκληρώσει την πρώτη σειρά των προϊόντων της -δενδρολίβανο, φασκόμηλο, λουίζα, ρίγανη, θυμάρι και τσάι του βουνού-, που φιλοξενούνται σε καλαίσθητες συσκευασίες με πληθώρα πληροφοριών για ιδιότητες και χρήσεις σε 4 γλώσσες (ελληνικά, αγγλικά, γερμανικά και ρωσικά) και αναφορές στην ιστορία και τις συνήθειες των αρχαίων Ελλήνων. Τα προϊόντα είναι διαθέσιμα στα ράφια εξειδικευμένων καταστημάτων στην Ελλάδα, αλλά και στο εξωτερικό.
Τον Παύλο και τον Δημήτρη δεν τους γνώριζα όταν έπεσα πάνω στα προϊόντα τους φέτος το καλοκαίρι. Αυτό συνέβη όταν μια καλή μου φίλη προσφέρθηκε να μου φτιάξει ένα αφέψημα από δενδρολίβανο. Δέχτηκα και στη συνέχεια μαζί με το φλιτζάνι ήρθε στα χέρια μου και η συσκευασία. «Ως ρόφημα ενισχύει τη μνήμη και το ανοσοποιητικό σύστημα (...)», είχα αρχίσει να διαβάζω τις πληροφορίες στα πλαϊνά της χάρτινης συσκευασίας, αλλά δεν πρόλαβα... «Είδες ο γιος της Χρύσας;», έσπευσε να με ενημερώσει η φίλη μου. Μια τέτοια πληροφορία έφτανε για να ξετυλιχθεί το κουβάρι...
Τηλέφωνο στο τηλέφωνο, έμαθα όλα εκείνα που έπρεπε για να μεταφέρω σωστά την ιστορία των δύο νέων από τη Θεσσαλονίκη. Ο Παύλος Αλεξανδρίδης -γιος της πρώην βουλευτού του ΠΑΣΟΚ κυρίας Χρύσας Αράπογλου και του κ. Μιχάλη Αλεξανδρίδη, διευθυντή σήμερα της πιο ιστορικής εφημερίδας της πόλης- φαίνεται πως πίστεψε για τα καλά ότι «η δουλειά με τα αρωματικά φυτά έχει μέλλον», αρκεί να γίνει σωστά, με επαγγελματικούς όρους, τέτοιους που απαιτεί η εποχή και το κοινό της. Μαζί με τον φίλο του Δημήτρη Βαλιώτη -παρά το νεαρό της ηλικίας και τις ανυπέρβλητες δυσκολίες της εποχής μας- πήραν το ρίσκο να μπολιάσουν τη δύναμη της νεανικής επιχειρηματικότητας με μικρά «διαμαντάκια» της ελληνικής φύσης και να συνθέσουν τη δική τους αφήγηση για το μέλλον αυτού του τόπου.
Το σχέδιό τους, να προωθούν και να πωλούν τα καλύτερα αρωματικά φυτά από διάφορες περιοχές της χώρας στην αγορά -τόσο της Ελλάδας όσο και της Ευρώπης- ως τα καλύτερα στον κόσμο! Το μυστικό τους, αφενός οι μικρές βιολογικές παραγωγές από κάθε γωνιά της χώρας, από την ύπαιθρο της Θεσσαλονίκης μέχρι τη Θεσπρωτία και τη Σάμο, συνδέοντας έτσι τα προϊόντα με τους ιδιαίτερους τόπους καταγωγής τους, και αφετέρου η παρουσία των προϊόντων τους σε έξυπνες καλαίσθητες συσκευασίες.
Η πρεμιέρα τους στην αγορά έγινε μόλις τον περασμένο Ιανουάριο, οπότε και κυκλοφόρησαν τα πρώτα προϊόντα τους με την επωνυμία «Αdam Village», μια σειρά από εκλεκτά βότανα από ορεινές περιοχές της χώρας. Οπως επισημαίνει ο Παύλος, «το σημείο-σταθμός για την ανάπτυξη της εταιρείας ήταν η πρώτη εξαγωγή της». Και όπως συμπληρώνει ο Δημήτρης, «αντίθετα με ό,τι πιστεύουν ορισμένοι, το brand της χώρας μας μετρά παρά τη δυσφήμηση που έχουμε υποστεί διεθνώς». Και οι δυο τους πιστεύουν πως η εξωστρέφεια -για προσπάθειες όπως η δική τους- αποτελεί μονόδρομο και, το πιο σημαντικό, παραμένουν αισιόδοξοι, αφού παρά την οικονομική κρίση η εταιρεία εμφανίζει σταθερά ανοδική πορεία, με συνεχώς νέα σημεία πώλησης να προστίθενται στο δίκτυό τους.

to synoro blog

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...