Μια μια βαθιά τομή στην εκπαίδευση, η οποία θα περιλαμβάνει τη στελέχωση με εκπαιδευτικό, αλλά και επιστημονικό προσωπικό, προκειμένου να αμβλυνθούν τα κακώς κείμενα που υπάρχουν σήμερα, αναφέρθηκε ο πρόεδρος της Α' ΕΛΜΕ Κυκλάδων, Δημήτρης Παπαδημητρίου.
Ο κ. Παπαδημητρίου μίλησε στην “Κοινή Γνώμη” για τα κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό που υπάρχουν ακόμη και σήμερα, ιδιαίτερα στα μικρά νησιά, εστιάζοντας τόσο στο φαινόμενο της βίας μέσα στα σχολεία, το οποίο έχει πάρει τρομακτικές διαστάσεις, όσο και στο θέμα της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού προσωπικού.
Τα κενά σε διδακτικό προσωπικό στις Κυκλάδες
Δύο μήνες πριν την ολοκλήρωση της σχολικής χρονιάς, βρίσκουν τα σχολεία των Κυκλάδων να μετρούν κενά σε διδακτικό προσωπικό.
Οι ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό παρουσιάζεται κυρίως στα σχολεία των μικρών νησιών, με τον κ. Παπαδημητρίου να τονίζει ότι αυτά εστιάζονται σε συγκεκριμένες ειδικότητες.
"Υπάρχουν περίπου 50 με 60 κενά κατά προσέγγιση, σε γενική και ειδική αγωγή. Υπήρχαν κάποιες παραιτήσεις τους μήνες Δεκέμβριο και Ιανουάριο, οι οποίες δεν αναπληρώθηκαν. Πολλά κενά στα τμήματα ένταξης και συγκεκριμένα στα τμήματα που φοιτούν παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες, όπως και κενά σε τμήματα παράλληλης στήριξης", δήλωσε ο πρόεδρος της Α' ΕΛΜΕ Κυκλάδων.
Επικεντρώνοντας στο θέμα των κενών που παρουσιάζονται, σημείωσε χαρακτηριστικά ότι σε σχολεία των πολύ μικρών νησιών, δεν υπάρχουν καθηγητές καλλιτεχνικών μαθημάτων, φυσικής αγωγής, μουσικής, καλλιτεχνικών και ξένης γλώσσας.
"Οι μαθητές αυτών των νησιών, όπως στην Κίμωλο, Δοσούσα, Κουφονήσια δεν διδάσκονται επί πολλά χρόνια αυτά τα μαθήματα. Βάση της κείμενης νομοθεσίας είναι να διδάσκονται όλα τα παιδιά και ειδικά αυτά που βιώνουν τη νησιωτικότητα από μία πολύ δύσκολη πλευρά. Οπότε αντιμετωπίζουμε αυτά τα προβλήματα και δεν καλύπτονται οι πραγματικές ανάγκες σε πολλά τα σχολεία", δήλωσε στην εφημερίδα.
Στην επισήμανση ότι εκτός από αυτά τα τα κενά που παρουσιάζονται στις συγκεκριμένες ειδικότητες, έχουν καταγραφεί και ελλείψεις σε νοσηλευτικό προσωπικό, αλλά και στις ειδικότητες ψυχολόγων, θέμα το οποίο μάλιστα αποτελεί βασικό αίτημα και των συλλόγων γονέων. Ο κ. Παπαδημητρίου έκανε γνωστό ότι πάγια αιτήματα της εκπαιδευτικής κοινότητας είναι στα σχολεία να υπάρχει η παρουσία μεταξύ άλλων και ψυχολόγων, διοικητικού προσωπικού και κοινωνικών λειτουργών.
Ενδεικτικά ανέφερε ότι οι σχολικές μονάδες που έχουν πάνω από 200-250 μαθητές, μπορούν να διαθέτουν διοικητικό προσωπικό, αλλά δυστυχώς ελάχιστα διαθέτουν τέτοιου είδους προσωπικό, υπογραμμίζοντας ότι σοβαρή είναι και η έλλειψη ψυχολόγων.
"Στη Μύκονο για 2.000 μαθητές περίπου σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, υπάρχει ένας ψυχολόγος. Αυτό είναι ένα ενδεικτικό παράδειγμα. Καταλαβαίνουμε όμως ότι αυτά τα παιδιά που προέρχονται από μία γενιά με ανεξίτηλα σημάδια από την πανδημία του covid, χρειάζονται στήριξη. Υπάρχει η κινητή μονάδα του ΕΠΑΨΥ που επισκέπτεται μία φορά το μήνα τα σχολεία και η οποία έχει διαπιστώσει ότι τα παιδιά αντιμετωπίζουν πολύ μεγάλα προβλήματα, τα οποία οξύνονται και με τις κοινωνικές ανισότητες που υπάρχουν", υπογράμμισε, τονίζοντας ότι πολλές φορές οι καθηγητές έχουν έρθει αντιμέτωποι με τη βίαιη και παραβατική συμπεριφορά των μαθητών.
"Είναι απαραίτητη η παρουσία των ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών σε όλα τα σχολεία.
Δυστυχώς καλούμαστε πολλές φορές εμείς οι εκπαιδευτικοί, χωρίς να έχουμε τα απαραίτητα προσόντα, να κάνουμε τον παιδοψυχολόγο, τον ψυχίατρο, τον κοινωνικό λειτουργό. Πολλές φορές έχουμε βρεθεί σε αμηχανία, προσπαθώντας να αντιμετωπίσουμε ασύμμετρες καταστάσεις, οι οποίες προέρχονται από σοβαρά οικογενειακά προβλήματα", είπε χαρακτηριστικά.
Μέτρα καταστολής και όχι πρόληψης
Κληθείς να σχολιάσει πως βλέπει η εκπαιδευτική κοινότητα τα μέτρα που ανακοίνωσε η κυβέρνηση για την βία στη νέα γενιά και ειδικά μέσα στους χώρους των σχολείων, ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Κυκλάδων δήλωσε ότι δυστυχώς τα συγκεκριμένα είναι μέτρα καταστολής και όχι πρόληψης.
"Δυστυχώς αφορούν την καταστολή και όχι την πρόληψη. Όταν θέλουμε να μιλήσουμε για πρόληψη θα πρέπει να αναφερόμαστε στις προσλήψεις νοσηλευτικού και επιστημονικού προσωπικού που θα παρατηρεί. θα βλέπει και θα αντιμετωπίζει καταστάσεις. Όταν μιλάμε για πρόληψη, αναφερόμαστε στην προσπάθεια να αντιμετωπιστούν πολύ σοβαρά κοινωνικά προβλήματα στο πλαίσιο κάθε κοινωνίας. Η βία συνδέεται με φτώχεια, ανισότητες, με αποκλεισμό, με ρατσισμό και όλα αυτά θα έπρεπε να αντιμετωπιστούν στη βάση τους. Εφόσον δεν υπάρχει ουσιαστική πρόληψη ούτε στο κοινωνικό, αλλά και ούτε στο επιστημονικό πεδίο, έρχεται η κυβέρνηση και ανακοινώνει μέτρα καταστολής με πειθαρχικές ποινές", δήλωσε ο κ. Παπαδημητρίου.
Όπως επισήμανε με τα συγκεκριμένα μέτρα γίνεται μία αποτυχημένη ανακύκλωση, η οποία δεν επιλύει τα προβλήματα από τη βάση.
"Γίνεται ανακύκλωση μέτρων που αγγίζουν τα όρια της φαιδρότητας. Το μέτρο των πενθήμερων αποβολών ίσχυε πριν από έξι με επτά χρόνια. Δεν άλλαξε κάτι. Με το να αυξάνουμε τις ποινές σε ένα σχολείο και να αυστηροποιούμε το πλαίσιο λειτουργίας του, οξύνονται τα πράγματα και πάμε σε καταστάσεις δοκιμασμένες, οι οποίες όμως δεν πέτυχαν. Πρέπει να το κοιτάξουμε από τη βάση το πρόβλημα, δίνοντας λύσεις στις κοινωνικές ανισότητες μέσα και έξω από το σχολείο. Πρέπει να εστιάσουμε στην πραγματική εκπαίδευση των παιδιών, αλλά και στην πολύπλευρη κάλυψη των αναγκών τους και όχι με τέτοια μέτρα καταστολής", υποστήριξε.
"Αξιολογούμαστε καθημερινά"
Ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ αναφέρθηκε και στο πολυσυζητημένο θέμα της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, ένα ζήτημα που πραγματικά έχει απασχολήσει επί πολλά χρόνια την εκπαιδευτική κοινότητα.
"Στο συγκεκριμένο ζήτημα υπάρχει μία εικόνα θολή. Η θέση της Ομοσπονδίας είναι απέναντι στην αξιολόγηση με απεργία και αποχή. Αυτή η απόφαση λήφθηκε από όλους τους προέδρους των ΕΛΜΕ της χώρας. Δεν μιλάμε σε καμία περίπτωση για αξιολόγηση. Οι εκπαιδευτικοί αξιολογούνται στην πράξη από μαθητές, γονείς, από τους διευθυντές και την κοινωνία. Τα ονόματά μας υπάρχουν σε όλα τα σπίτια των μαθητών μας, γιατί γνωρίζουν ποιοι είμαστε και τι κάνουμε", υποστήριξε, σημειώνοντας ότι αυτό που προωθείται είναι μία προσπάθεια ο καθηγητής να ασχολείται πολύ λιγότερα με τα διδακτικά του καθήκοντα.
"Μας προωθούν να βγούμε από την τάξη και να ασχοληθούμε όχι με τα εκπαιδευτικά μας καθήκοντα, αλλά με τη γραφειοκρατική δουλειά το σχολείου. Αυτό γίνεται γιατί θέλουν να χειραγωγήσουν, τα υποτάξουν και να βάλουν τον εκπαιδευτικό σε ένα πλαίσιο τρομοκράτησης και συνεχούς ελέγχου μέσα στη σχολική μονάδα. Δεν είναι σε καμία περίπτωση αναβάθμισης του εκπαιδευτικού έργου", κατέληξε ο κ. Παπαδημητρίου.
Πηγή : https://www.koinignomi.gr/
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου