Καθ’ όλη τη διάρκεια του χειμώνα και την άνοιξης στο
Ινστιτούτο Αρχιπέλαγος συνεχίζουμε τόσο δια ζώσης, όσο και διαδικτυακά, δραστηριότητες περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και ευαισθητοποίησης με δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια από όλη την Ελλάδα.
Στόχος μας είναι, μεταφέροντας την εμπειρία μας από την έρευνα πεδίου και τη μελέτη των ειδών του Αιγαίου επί 25 χρόνια, να συμβάλουμε στην κάλυψη του μεγάλου κενού της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης που έχει το σχολικό πρόγραμμα, αλλά και να εμπνεύσουμε τα παιδιά να γνωρίσουν και να αγαπήσουν τη φύση που τους περιβάλλει. Είναι σημαντικό να συνειδητοποιήσουν τα νέα παιδιά, αλλά και όλοι μας, ότι η επιβίωση της άγριας ζωής και η επιβίωση του ανθρώπου είναι άρρηκτα συνδεδεμένες.
Το ερώτημα όμως που θα έπρεπε να μας απασχολεί όλους είναι το πώς τελικά μπορεί να καλυφθεί αυτό το πραγματικά τεράστιο κενό γνώσης, όταν στη σχολική ύλη ακόμα και σήμερα δεν υπάρχει ούτε ένα μάθημα ή βιβλίο, αλλά ούτε εκπαιδευμένοι δάσκαλοι και καθηγητές που να μπορούν να διδάξουν τα θέματα που σχετίζονται με το φυσικό περιβάλλον και την προστασία του.
Ως αποτέλεσμα παραμένει η τεράστια άγνοια για τη βιοποικιλότητα – δηλαδή για τα χιλιάδες είδη με τα οποία συνυπάρχουμε και αλληλεπιδρούμε σε καθημερινή βάση – ιδίως εκτός των πόλεων. Παραμένουμε λοιπόν ευάλωτοι απέναντι σε όλα αυτά τα είδη που βρίσκονται γύρω μας, τα οποία όμως κινδυνεύουν και αυτά από τους ανθρώπους, καθώς δεν κατανοούμε το πώς μπορούμε να συνυπάρξουμε.Αντίστοιχα αγνοούμε το πώς θα επιβιώσουμε με τις νέες συνθήκες που διαμορφώνονται λόγω της κλιματικής αλλαγής. Μία πραγματικότητα που δεν συνειδητοποιούμε, αλλά συχνά χρησιμοποιείται ως εκβοφισμός ή ως δικαιολογία για να καλυφθούν όλα όσα δεν γίνονται διαχρονικά για την προστασία του περιβάλλοντος
Ο πανικός και η ανασφάλεια που εκφράζεται από πολίτες και μεγεθύνεται από τα ΜΜΕ, αναφορικά με «επικίνδυνα» ή «ανθρωποφάγα!!» φίδια, αράχνες, καρχαρίες, μέδουσες ή ακόμα και τις θαλάσσιες ανεμώνες κλπ. είναι απόρροια αυτού του τεράστιου κενού γνώσης και αντίληψης.Διαχρονικά και διακομματικά, ενώ τα υπουργεία παιδείας αλλάζουν ηγεσίες, αγνοούνται επιδεικτικά τα θέματα περιβάλλοντος. Αυτά δεν θεωρούνται ως προτεραιότητα ούτε από την πλειονότητα των εκπαιδευτικών οι οποίοι δεν τα συμπεριλαμβάνουν στις διεκδικήσεις τους, ενώ εμείς οι υπόλοιποι πολίτες συνεχίζουμε να επιλέγουμε το ρόλο του παθητικού θεατή όλων των παραπάνω.
Πηγή : https://cycladesopen.gr/
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου