Μ. Ναδάλη: "Η μη επάρκεια μόνιμου προσωπικού στο Δήμο μας, οδηγεί αναπόφευκτα στη σύναψη σύμβασης με εξωτερικό συνεργάτη"
Με στόχο ένα καθαρότερο νησί και μία οργανωμένη υπηρεσία καθαριότητας εγκρίθηκε από τη Δημοτική Επιτροπή του Δήμου Σίφνου, η διενέργεια ανοιχτού ηλεκτρονικού διαγωνισμού, για την «αποκομιδή απορριμμάτων και τον καθαρισμό των κοινόχρηστων χώρων του Δήμου Σίφνου». Παράλληλα, εγκρίθηκε η μελέτη που εκπόνησε το Τμήμα Τεχνικών Υπηρεσιών, Δόμησης και Περιβάλλοντος (Τ.Τ.Υ.Δ.Π.) και των τεχνικών προδιαγραφών του.
Αναλυτική περιγραφή του αντικειμένου της σύμβασης
Αντικείμενο της σύμβασης είναι η υπηρεσία αποκομιδής των απορριμμάτων και ο καθαρισμός των κοινόχρηστων χώρων του Δήμου Σίφνου και συγκεκριμένα της Κοινότητας Απολλωνίας και της Κοινότητας Αρτεμώνα. Η διάρκεια της σύμβασης ορίζεται σε τρία (3) έτη και η σύμβαση θα ανατεθεί με το κριτήριο της πλέον συμφέρουσας από οικονομική άποψη προσφοράς, βάσει τιμής.
Οι εργασίες αποκομιδής απορριμμάτων και καθαρισμού δημοτικών χώρων αφορούν στην αποκομιδή αστικών απορριμμάτων, στην αποκομιδή ανακυκλώσιμων υλικών και οργανικών υπολειμμάτων προς κομποστοποίηση, στον χειρωνακτικό οδοκαθαρισμό και ξεχόρτιασμα στους οικισμούς (επιφάνεια οδοκαθαρισμού περίπου 14.000 τετραγωνικά μέτρα), στο πλύσιμο κάδων απορριμμάτων, στην αποκομιδή ογκωδών αντικειμένων και απορριμμάτων, στον καθαρισμό δημοτικών τουαλετών (επιφάνεια καθαρισμού περίπου 60 τ.μ.), στον καθαρισμό δημοτικών αθλητικών εγκαταστάσεων και παιδικών χαρών (επιφάνεια καθαρισμού περίπου 1.200 τ.μ.) και στον καθαρισμό παραλιακών χώρων (εκτός αρμοδιότητας Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου) (επιφάνεια καθαρισμού περίπου 2.500 τ.μ.).
Μ. Ναδάλη: "Η μη επάρκεια μόνιμου προσωπικού στο Δήμο μας, οδηγεί αναπόφευκτα στη σύναψη σύμβασης με εξωτερικό συνεργάτη"
Η δήμαρχος Σίφνου, μίλησε στην "Κοινή Γνώμη" για το ζήτημα της καθαριότητας και την ανάγκη συμφωνίας με εξωτερικό συνεργάτη, τονίζοντας ότι, "η μη επάρκεια μόνιμου προσωπικού στον Δήμο μας σε συνδυασμό αφενός, με την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και τις αυξημένες ανάγκες της και αφετέρου με το γεγονός ότι δεν είναι γνωστός ούτε ο χρόνος έγκρισης της πρόσληψης εποχικού προσωπικού, ούτε η ανταπόκριση ανθρώπινου δυναμικού στη σχετική πρόσκληση, οδηγεί αναπόφευκτα στην ανάγκη διαγωνιστικής διαδικασίας για τη σύναψη σύμβασης με εξωτερικό συνεργάτη που θα αναλάβει την αποκομιδή απορριμμάτων & ανακυκλώσιμων υλικών καθώς και τις εργασίες καθαρισμού των κοινόχρηστων χώρων”.
"Το νησί μας φημίζεται για την καθαριότητα, αλλά και για την ευαισθησία των ανθρώπων του στο συγκεκριμένο θέμα"
Παράλληλα, αναφέρθηκε και στο πόσο σημαντικό είναι το κομμάτι της καθαριότητας για το νησί, επισημαίνοντας πως "θεωρώντας ότι η καθαριότητα είναι μια από τις σημαντικότερες παραμέτρους που συνδέονται στενά με την ποιοτική προσφορά υπηρεσιών στους επισκέπτες μας, αλλά και μια από τις βασικότερες υποχρεώσεις του Δήμου απέναντι στους κατοίκους, υποχρέωση που σχετίζεται όχι μόνον με τη διαβίωση αλλά και με τον πολιτισμό της Σίφνου, προχωρούμε σε αυτή τη διαδικασία, προσδοκώντας πάντα και στη συνεργασία με όλους, κατοίκους και επαγγελματίες του νησιού μας, η συμβολή των οποίων στο καλό αποτέλεσμα είναι καθοριστικής σημασίας. Το νησί μας φημίζεται για την καθαριότητα αλλά και για την ευαισθησία των ανθρώπων του στο συγκεκριμένο θέμα. Οι άνθρωποι της Σίφνου βάζουν ψηλά τον πήχη και είναι σημαντικό που αρκετοί από αυτούς στέκονται ακόμα δίπλα στο έργο των υπηρεσιών του Δήμου με τη φροντίδα του κοινόχρηστου χώρου που βρίσκεται κοντά στην ιδιοκτησία τους. Παράλληλα, ο Δήμος μας έχει την υποχρέωση, ξεκινώντας από τα σχολεία, να εργαστεί προς την κατεύθυνση της σωστής ενημέρωσης για να περιορίσει φαινόμενα που δεν τιμούν τη συνολικά καλή εικόνα μας, υπενθυμίζοντας κυρίως τους κανόνες της σωστής ανακύκλωση".
Συχνότητα ανά εργασία παροχής υπηρεσιών καθαριότητας
Αποκομιδή ανακυκλώσιμων υλικών
Καθημερινά από όλους τους κάδους ανακύκλωσης την υψηλή περίοδο (συμπεριλαμβανομένων αργιών και εορτών) και τρεις φορές την εβδομάδα την υπόλοιπη περίοδο. Την περίοδο 01 Ιουλίου - 31 Αυγούστου στους οικισμούς Απολλωνίας, Αρτεμώνα, Καμαρών, Εξαμπέλων, Καταβατής η αποκομιδή των ανακυκλώσιμων υλικών θα εκτελείται και δεύτερη φορά τις απογευματινές ώρες.
Χειρωνακτικός οδοκαθαρισμός
Καθημερινά κατά την υψηλή περίοδο (συμπεριλαμβανομένων αργιών και εορτών), σε όλους τους οικισμούς, εκτός των χώρων αρμοδιότητας του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Σίφνου (περιοχές στους οικισμούς Καμαρών, Πλατύ Γιαλού και Φάρου). Ιδιαίτερα θα καθαρίζεται με επιμέλεια ο χώρος περιμετρικά των κάδων απορριμμάτων, τουλάχιστον δύο φορές την εβδομάδα. Την περίοδο 01 Ιουλίου - 31 Αυγούστου ο οδοκαθαρισμός στο Στενό της Απολλωνίας και στο κέντρο της Απολλωνίας θα εκτελείται και δεύτερη φορά τις απογευματινές ώρες. Ο ανάδοχος υποχρεούται να περισυλλέγει το συντομότερο δυνατόν και το αργότερο αυθημερόν τυχόν νεκρά ζώα οπουδήποτε και αν βρίσκονται αυτά στο οδικό δίκτυο, τα πεζοδρόμια και γενικά σε κοινόχρηστους χώρους, είτε ειδοποιηθεί από το Δήμο ή κάτοικο είτε όχι.
Αποκομιδή ογκωδών απορριμμάτων
Δύο φορές την εβδομάδα από όλους τους οικισμούς και από όλους τους κοινόχρηστους χώρους του νησιού κατά την υψηλή περίοδο και μία φορά την εβδομάδα την υπόλοιπη περίοδο. Κατά το 15ήμερο πριν από την Κυριακή των Βαΐων, η αποκομιδή των ογκωδών θα γίνεται καθημερινά (εκτός Σαββατοκύριακου). Σε κάθε περίπτωση, η αποκομιδή θα γίνεται σύμφωνα με το πρόγραμμα που θα εκπονεί ο αρμόδιος αντιδήμαρχος. Η εναπόθεση και η διαλογή των ογκωδών αντικειμένων θα γίνεται ξεχωριστά από υπάλληλο του αναδόχου ανά είδος σε χώρο που θα του υποδειχθεί από τον αρμόδιο Αντιδήμαρχο.
Αποκομιδή αστικών απορριμμάτων
Καθημερινά σε όλο το νησί την υψηλή περίοδο, συμπεριλαμβανομένων εορτών και αργιών. Από 1η Ιουλίου έως 31 Αυγούστου, θα υπάρχει και απογευματινή αποκομιδή απορριμμάτων στους εξής οικισμούς: Αρτεμώνας – Άγιος Λουκάς – Απολλωνία – Καμάρες – Βαθύ – Πλατύς Γιαλός – Κάστρο.
Την υπόλοιπη περίοδο ως εξής:
α) Αρτεμώνας – Άγιος Λουκάς – Απολλωνία – Καμάρες – Κάστρο – Κάτω Πετάλι – Πάνω Πετάλι – Εξάμπελα _ Καταβατή : Καθημερινά (Δευτέρα έως Παρασκευή)
β) Πλατύς Γιαλός : Δευτέρα – Τετάρτη – Παρασκευή
γ) Χρυσοπηγή : Δευτέρα και Παρασκευή
δ) Φάρος – Βαθύ – Χερρόνησος: Δευτέρα και Πέμπτη
Πρόγραμμα δρομολογίων οχημάτων
Η εκτέλεση των παραπάνω υπηρεσιών θα γίνεται με βάση το πρόγραμμα δρομολογίων του Δήμου Σίφνου, το οποίο φαίνεται στον παρακάτω πίνακα (Το πρόγραμμα δρομολογίων της υπηρεσίας καθαριότητας δεν είναι δεσμευτικό και ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος διατηρεί το δικαίωμα διαμόρφωσης του, σύμφωνα με τις ανάγκες που προκύπτουν, αυξομειώνοντας κατάλληλα τα δρομολόγια με τη συνεργασία του Αναδόχου, χωρίς την αύξηση του φυσικού αντικειμένου της Σύμβασης.
Καθαρισμός δημοτικών αθλητικών εγκαταστάσεων και παιδικών χαρών
Ο καθαρισμός των δημοτικών αθλητικών εγκαταστάσεων, δηλαδή στο γήπεδο 5Χ5 Καμαρών, στο γήπεδο του Αθλητικού Κέντρου Σίφνου στη Μαρούσα και στο γήπεδο ποδοσφαίρου Απολλωνίας (Θόλος) θα εκτελείται μία φορά την εβδομάδα. Επίσης στις επτά παιδικές χαρές (Καμαρών, Απολλωνίας, Αρτεμώνα, Πλατύ Πηγάδι, Καταβατής, Πλατύ Γιαλού, Κάτω Πεταλιού) ο καθαρισμός θα εκτελείται καθημερινά την υψηλή περίοδο και δύο φορές την εβδομάδα την υπόλοιπη περίοδο. Στους χώρους των παιδικών χαρών θα εκτελείται πέντε φορές το έτος εργασία καθαρισμού τους με πρόγραμμα που θα υποδεικνύεται από τον αρμόδιο Αντιδήμαρχο.
Καθαρισμός παραλιακών χώρων (εκτός χώρων αρμοδιότητας Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου)
Οι παραλιακοί χώροι είναι οι Βαθύ και Τσόπος, η Χρυσοπηγή, η Χερρόνησος και η Σεράλια Κάστρου, σε αυτούς παραλιακούς χώρους θα εκτελείται καθημερινά ο καθαρισμός κοινόχρηστων παραλιακών χώρων και ο χειρωνακτικός καθαρισμός των παραλιών κατά την υψηλή περίοδο, δηλαδή από 01 Μαΐου έως 30 Σεπτεμβρίου κάθε έτους. Την υπόλοιπη περίοδο ο παραπάνω καθαρισμός θα εκτελείται μία φορά την εβδομάδα. Αναλυτικά ο καθαρισμός των κοινόχρηστων παραλιακών χώρων θα περιλαμβάνει και το χειρωνακτικό επιμελή καθαρισμό της αμμουδιάς από απορρίμματα (αποτσίγαρα, μπουκάλια, κουτάκια, σακούλες, καλαμάκια κ.λπ.) καθώς και το καθημερινό άδειασμα από τα καλαθάκια και τα υπόλοιπα στοιχεία καθαριότητας (πήλινα τασάκια, κάδους κ.λπ.).
Χρηματοδότηση της σύμβασης
Φορέας χρηματοδότησης των εργασιών είναι ο Δήμος Σίφνου. Η δαπάνη για την σύμβαση βαρύνει την σχετική πίστωση του προϋπολογισμού του οικονομικών ετών 2023, 2024, 2025, 2026 και 2027. Με την απόφαση ανάληψης πολυετούς υποχρέωσης, η δαπάνη για τη σύμβαση θα βαρύνει τον Κ.Α. για την «Εργολαβία καθαριότητας σε όλη την επικράτεια του νησιού» του προϋπολογισμού των ετών 2023, 2024, 2025, 2026 και 2027 με το συνολικό ποσό των 1.500.000 ευρώ.
Η σιφνος ειναι δυνατο νησι στην καθαριοτητα !! Μπραβο στη δημαρχο!! 👍
ΑπάντησηΔιαγραφή