«Ζουμ» στο προσφυγικό ζήτημα, που ταλανίζει την Ελλάδα αλλά και την
Ευρώπη, κάνουν κινηματογραφιστές, θεατές αλλά και διοργανωτές στο 18ο
Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, που ξεκινησε χθές στον κινηματογράφο
«Ολύμπιον» της πλατείας Αριστοτέλους.
Το φεστιβάλ ενηλικιώνεται και καλείται να τεκμηριώσει με τις προβολές του τις εικόνες του 21ου αιώνα. Συμμετέχουν 186 ταινίες -οι 17 σε παγκόσμιες ή πανευρωπαϊκές πρεμιέρες και οι 73 από αυτές ελληνικές- από 47 χώρες του κόσμου.
Πρόκειται για ντοκιμαντέρ υποψήφια για Όσκαρ, για μνήμες τους Ολοκαυτώματος που επανέρχονται τραυματικά, για προσωπικότητες - θρύλους του περασμένου αιώνα (από την Τζάνις Τζόπλιν ως τον Τούρκο φωτογράφο Αρά Γκιουλέρ), για την καταστροφική επέμβαση του ανθρώπου στον πλανήτη, για τη μαζική εξαφάνιση των ειδών, αλλά και των ιδεών.
Το προσφυγικό ζήτημα απασχολεί δεκάδες ταινίες ενώ: «Πρόσφυγες: Απόδραση προς την ελευθερία» είναι και ο τίτλος του αφιερώματος, στο πλαίσιο του οποίου προγραμματίστηκε για την Τετάρτη δημόσια συζήτηση με τίτλο «Αποτυπώνοντας το προσφυγικό ζήτημα. Μέθοδοι, στόχοι, προκλήσεις και δεοντολογία».
Προσκεκλημμένοι του φεστιβάλ είναι δύο σκηνοθέτες που μέσα από την ανατρεπτική ματιά τους, μεταμορφώνουν τις εικόνες της πραγματικότητας: τον Δανό Γιον Μπανγκ Κάρλσεν και τον Ιρλανδό Μαρκ Κάζινς, οι οποίοι θα παραβρεθούν στη διοργάνωση για να παρουσιάσουν τις ταινίες τους και να συνομιλήσουν με τους θεατές.
«Το φεστιβάλ γεννήθηκε σε μια εποχή που η εναλλακτική ενημέρωση δεν υπήρχε... Σήμερα, αν λάβει κανείς υπόψη του πόσο ελεγχόμενα είναι τα ΜΜΕ, το ντοκιμαντέρ –αν και δεν “προωθείται” από σταρ-πρωταγωνιστές, είναι “προϊόν” που γεννήθηκε από την ανάγκη από νέους ανθρώπους που βγαίνουν έξω με μια κάμερα στο χέρι γιατί κάτι έχουν να προτείνουν. Είναι η πρώτη αξία στην ενημέρωση. Ξεπερνά τις εφημερίδες και τα ηλεκτρονικά μέσα...” έλεγε, εμφανώς συγκινημένος, ο υπο-αποχώρηση διευθυντής του φεστιβάλ Δημήτρης Εϊπίδης, δηλώνοντας ιδιαίτερα περήφανος για το ... “παιδί” του, “που γεννήθηκε εκ του μηδενός κι έφτασε ενηλικιωμένο να είναι γνωστό σ' ολόκληρη την Ευρώπη».
Πηγή : http://www.efsyn.gr
Το φεστιβάλ ενηλικιώνεται και καλείται να τεκμηριώσει με τις προβολές του τις εικόνες του 21ου αιώνα. Συμμετέχουν 186 ταινίες -οι 17 σε παγκόσμιες ή πανευρωπαϊκές πρεμιέρες και οι 73 από αυτές ελληνικές- από 47 χώρες του κόσμου.
Πρόκειται για ντοκιμαντέρ υποψήφια για Όσκαρ, για μνήμες τους Ολοκαυτώματος που επανέρχονται τραυματικά, για προσωπικότητες - θρύλους του περασμένου αιώνα (από την Τζάνις Τζόπλιν ως τον Τούρκο φωτογράφο Αρά Γκιουλέρ), για την καταστροφική επέμβαση του ανθρώπου στον πλανήτη, για τη μαζική εξαφάνιση των ειδών, αλλά και των ιδεών.
Το προσφυγικό ζήτημα απασχολεί δεκάδες ταινίες ενώ: «Πρόσφυγες: Απόδραση προς την ελευθερία» είναι και ο τίτλος του αφιερώματος, στο πλαίσιο του οποίου προγραμματίστηκε για την Τετάρτη δημόσια συζήτηση με τίτλο «Αποτυπώνοντας το προσφυγικό ζήτημα. Μέθοδοι, στόχοι, προκλήσεις και δεοντολογία».
Προσκεκλημμένοι του φεστιβάλ είναι δύο σκηνοθέτες που μέσα από την ανατρεπτική ματιά τους, μεταμορφώνουν τις εικόνες της πραγματικότητας: τον Δανό Γιον Μπανγκ Κάρλσεν και τον Ιρλανδό Μαρκ Κάζινς, οι οποίοι θα παραβρεθούν στη διοργάνωση για να παρουσιάσουν τις ταινίες τους και να συνομιλήσουν με τους θεατές.
«Το φεστιβάλ γεννήθηκε σε μια εποχή που η εναλλακτική ενημέρωση δεν υπήρχε... Σήμερα, αν λάβει κανείς υπόψη του πόσο ελεγχόμενα είναι τα ΜΜΕ, το ντοκιμαντέρ –αν και δεν “προωθείται” από σταρ-πρωταγωνιστές, είναι “προϊόν” που γεννήθηκε από την ανάγκη από νέους ανθρώπους που βγαίνουν έξω με μια κάμερα στο χέρι γιατί κάτι έχουν να προτείνουν. Είναι η πρώτη αξία στην ενημέρωση. Ξεπερνά τις εφημερίδες και τα ηλεκτρονικά μέσα...” έλεγε, εμφανώς συγκινημένος, ο υπο-αποχώρηση διευθυντής του φεστιβάλ Δημήτρης Εϊπίδης, δηλώνοντας ιδιαίτερα περήφανος για το ... “παιδί” του, “που γεννήθηκε εκ του μηδενός κι έφτασε ενηλικιωμένο να είναι γνωστό σ' ολόκληρη την Ευρώπη».
Πηγή : http://www.efsyn.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου