Tη στρατηγική της Περιφέρειας για την προβολή των Κυκλάδων και της Δωδεκανήσου αναφορικά με το έτος 2023 ενέκρινε το Περιφερειακό Συμβούλιο Ν. Αιγαίου, χθες, στη δια ζώσης συνεδρίασή του στη Σύρο, προκειμένου εγκαίρως να ξεκινήσει η προώθηση των νησιών σε μία κατεύθυνση σταθερής προσπάθειας για την τουριστική ανάπτυξή τους.
Οι συνθήκες του πολέμου στην Ουκρανία, της ενεργειακής κρίσης, αλλά και της αύξησης του κόστους βασικών προϊόντων που επηρεάζει τους πολίτες όλων των χωρών και την καθημερινότητά τους έχουν τεθεί επί τάπητος με φόντο την ανάγκη διαμόρφωσης της στρατηγικής προβολής του Ν. Αιγαίου, με την Περιφερειακή Αρχή να παρουσιάζει ένα πλάνο δράσεων μελετημένο και στοχευμένο.
Στην εισήγηση που δόθηκε προς τους περιφερειακούς συμβούλους, αναφέρεται μάλιστα η πλέον επικαιροποιημένη θέση του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού (UNWTO2) για το διάστημα των επόμενων μηνών, σε σχέση με όλα τα παραπάνω. “Το δύσκολο οικονομικό περιβάλλον, συμπεριλαμβανομένου του επίμονα υψηλού πληθωρισμού και των αυξανόμενων τιμών της ενέργειας, που επιδεινώθηκε από τη ρωσική επίθεση στην Ουκρανία, θα μπορούσε να επηρεάσει τον ρυθμό ανάκαμψης το τέταρτο τρίμηνο αλλά και το 2023” σημειώνεται χαρακτηριστικά στην έκθεσή του και ως εκ τούτου, η Περιφερειακή Αρχή εξηγεί πως, “ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά του προγράμματος προβολής θα πρέπει να είναι η ευελιξία, δηλαδή η δυνατότητα να αναπροσαρμόζεται αναλόγως των συνθηκών του εξωτερικού περιβάλλοντος σε κάθε αγορά – στόχο”.
Βάσει των ανωτέρω, ακολουθούν οι δράσεις προώθησης και προβολής των νησιών των Κυκλάδων και της Δωδεκανήσου για το 2023. Να σημειωθεί πως στο πλαίσιο της συζήτησης έγινε αναφορά και στο γεγονός πως το Ν. Αιγαίο παρά τις δύσκολες συγκυρίες το 2022, διατήρησε την ανθεκτικότητά του ως προορισμός, κερδίζοντας το στοίχημα του τουρισμού.
Διαφημιστικές καμπάνιες σε εξωτερικό και Ελλάδα
Σύμφωνα με το πλάνο των δράσεων για το 2023, τονίζεται πως η Περιφέρεια Ν. Αιγαίου “όχι μόνον θα διατηρήσει, αλλά και θα ενισχύσει την παρουσία της στις τουριστικές αγορές κυρίως μέσα από online διαφημιστικές καμπάνιες αφού αυτή η μορφή διαθέτει όχι μόνο εργαλεία μέτρησης και παρακολούθησης της αποτελεσματικότητας σε σχεδόν πραγματικό χρόνο, αλλά κυρίως δίνει τη δυνατότητα πλήρους ευελιξίας τόσο σε σχέση με την περίοδο υλοποίησης, όσο και με την κατανομή της δαπάνης μεταξύ αγορών”.
Όπως έγινε σαφές, οι διαφημιστικές καμπάνιες κατά το 2023 θα υλοποιηθούν “μέσα από πλατφόρμες προγραμματικής διαφήμισης τόσο display όσο και video, προγραμματική τηλεοπτική διαφήμιση, online travel agents, metasearch, εγγενή (native) διαφήμιση”, ενώ για πρώτη φορά θα γίνει και καμπάνια μέσω του youtube μέσω ειδικής πλατφόρμας.
Στην εισήγηση διευκρινίζεται πως οι γεωγραφικές αγορές “θα καθοριστούν σε μεταγενέστερο στάδιο με συνδυασμό κριτηρίων που θα περιλαμβάνουν όχι μόνο της προτεραιότητες της ΠΝΑι αλλά και τις συνθήκες του εκεί οικονομικού περιβάλλοντος”.
Σε πρώτο επίπεδο, τονίστηκε μάλιστα πως, “Η αύξηση της ζήτησης για τα νησιά της ΠΝΑι από τις ΗΠΑ το 2022 επιβάλλει την αύξηση της παρουσίας της Περιφέρειας στην συγκεκριμένη αγορά με την προϋπόθεση ότι θα διατηρηθεί σε ικανό όγκο το πτητικό πρόγραμμα των αεροπορικών εταιρειών μέσω των απ΄ ευθείας πτήσεων προς την Αθήνα”.
Συνέργειες προώθησης με tour operators και αεροπορικές εταιρείες
Επιπλέον, στη στρατηγική της Περιφέρειας είναι και η ενδυνάμωση των συνεργειών με την πλευρά των tour operators και των αεροπορικών εταιρειών.
Κι αυτό καθώς σύμφωνα με όσα τονίσθηκαν αυτή η συνεργασία είναι επιβεβλημένη με όσους “διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην εισερχόμενη τουριστική κίνηση προς τα νησιά”.
Συγκεκριμένα, η ενδυνάμωση αυτή θα επιτευχθεί “με αύξηση – σε σχέση με το 2022 – τόσο του αριθμό των tour operators με τους οποίους θα συνεργασθεί με στόχο την προώθηση των νησιών, όσο και τις γεωγραφικές αγορές που θα καλύψουν αυτές οι συνεργασίες, ενώ προβλέπονται και δράσεις για άνοιγμα γεωγραφικών αγορών εκτός της Ευρώπης”.
Διευκρινίζεται πως οι tour operators και οι αεροπορικές εταιρείες διαθέτουν “α. Άριστη γνώση των αγορών – στόχων, των προτιμήσεων και των καταναλωτικών τάσεων. β. Τεχνογνωσία των μέσων προώθησης στην γεωγραφική αγορά της εξειδίκευσης τους και εμπειρία ως προς ποια από αυτά έχουν αποτελεσματικότητα και αποδοτικότητα. γ. Διαθέσιμους πόρους για συνέργειες προώθησης. δ. Πρόσβαση σε εξατομικευμένα πελατολόγια και δίκτυα συνεργατών”.
Συμμετοχή σε διεθνείς εκθέσεις
Η Περιφέρεια Ν. Αιγαίου θα συνεχίσει και το 2023 την παρουσία της σε επιλεγμένες διεθνείς τουριστικές εκθέσεις και δη μέσω συμμετοχής της εντός των περιπτέρων του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού (ΕΟΤ).
“Όπως είχε διατυπωθεί και στο πρόγραμμα δράσεων του 2022, η Περιφέρεια οφείλει αφενός να μεγιστοποιήσει την απόδοση και αποτελεσματικότητα των χρημάτων που δαπανά, αφετέρου να αναπροσαρμόσει το μίγμα δράσεων της σύμφωνα με τις προτιμήσεις του σύγχρονου καταναλωτή. Υπό αυτό το πρίσμα η ΠΝΑ αποφάσισε ότι στις εκθέσεις εκείνες που συμμετέχει ο ΕΟΤ θα λαμβάνει μέρος ως συνεκθέτης, εντός δηλαδή του περιπτέρου του ΕΟΤ”.
Σημειώνεται μάλιστα πως οι πόροι που δαπανούσε ως σήμερα η Περιφέρεια ως αυτόνομος εκθέτης κατευθύνονται στην online διαφήμιση και σε ειδικές εκδηλώσεις όπως workshops κ.α..
Ενδεικτικά αναφέρονται οι παρακάτω εκθέσεις για το 2023. ΒΟΟΤ - Dusseldorf, BIT - Milan, IMTM - Tel Aviv, ITB - Berlin, Globalnie - Katowice, Sea Trade Cruise Global - Miami, Arabian Travel Market – Dubai, Seoul International Travel Fair – Seoul, IFTM-TOP RESA – Paris, Δ.Ε.Θ. - Θεσσαλονίκη, WTM – London.
Άλλες δράσεις
Επιπρόσθετα, για το 2023 προβλέπεται η συμμετοχή / διοργάνωση road shows, workshops, ειδικών εκδηλώσεων, η διευρυμένη παρουσία της Περιφέρειας στα κοινωνικά μέσα και ειδικότερα στο instagram, το facebook και το tik tok, η ανάπτυξη φιλοξενιών σε άτομα που σχετίζονται με τον τουρισμό (π.χ. δημοσιογράφοι, bloggers κ.α.), ενώ από το πλάνο της ΠΝΑι δεν λείπει και η παραγωγή διαφημιστικού υλικού. Ακόμη θα υπάρξουν συνέδρια, ημερίδες, εκδηλώσεις, αθλητικές και πολιτιστικές διοργανώσεις. Τέλος, στις δράσεις τις υποστηρικτικές η Περιφέρεια προγραμματίζει συντήρηση και όλων των σελίδων της (aegeanislands.gr)
Πηγή : https://www.koinignomi.gr/
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου