13 Απρ 2024

Ακυρώνει τα δρομολόγια το Sun Princess στη Σαντορίνη λόγω συνωστισμού κρουαζιερόπλοιων


Σημαντική η εμπειρία των επισκεπτών για την Princess Cruises – Aκυρώνει τα δρομολόγια της στη Σαντορίνη.

ΤΗΣ ΧΑΡΑΣ ΚΑΠΟΤΟΥ

Αναστάτωση έχει προκαλέσει στον επιχειρηματικό κόσμο της Σαντορίνης, και την τοπική κοινωνία, η είδηση ότι ένα από τα μεγαλύτερα κρουαζιερόπλοια, το Sun Princess της Princess Cruises, ανακοίνωσε τη ματαίωση των δρομολογίων του φέτος στο νησί.

Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα και πολυτελή κρουαζιερόπλοια με τους επιβάτες του να αφήνουν αρκετά χρήματα στην τοπική κοινότητα κατά την επίσκεψη τους.

Ποιοι είναι οι λόγοι της ακύρωσης

Σύμφωνα με δημοσίευμα, η εταιρεία Princess Cruises σε ηλεκτρονικό της μήνυμα αναφέρει πως οι επισκέπτες που έχουν κάνει κράτηση σε πολλά επερχόμενα δρομολόγια του νέου πλοίου έχουν ενημερωθεί για μια αλλαγή στο δρομολόγιο, ότι δε θα επισκεφτούν τη Σαντορίνη στην Ελλάδα, όπως είχε αρχικά προγραμματιστεί:

«Παρακαλείστε να σημειώσετε ότι υπάρχει μια αλλαγή στο προγραμματισμένο δρομολόγιό μας. Λόγω συμφόρησης των κρουαζιερόπλοιων, δε θα επισκεφθούμε πλέον τη Σαντορίνη της Ελλάδας. Ζητούμε συγγνώμη για την ταλαιπωρία και την απογοήτευση που μπορεί να προκαλέσει αυτή η αλλαγή».

Το πλοίο σύμφωνα με το ηλεκτρονικό μήνυμα της εταιρείας, θα επισκεφθεί αντί της Σαντορίνης τα Χανιά ως εναλλακτική λύση.

Η συμφόρηση των κρουαζιερόπλοιων δεν προσφέρει ευχάριστη εμπειρία στους επισκέπτες

Ο λόγος που αναφέρεται στην ενημέρωση είναι η «συμφόρηση των κρουαζιερόπλοιων», η οποία υποδηλώνει μια πολύ γεμάτη και λιγότερο ευχάριστη εμπειρία για τους επισκέπτες, αναφέρει το δημοσίευμα.

«Το Sun Princess ήταν αρχικά προγραμματισμένο να επισκεφθεί τη Σαντορίνη εκ νέου στις 11 Ιουνίου 2024. Εκείνη την ημερομηνία, τέσσερα άλλα πλοία έχουν επίσης προγραμματιστεί για το λιμάνι – το Star Clipper, το Costa Fascinosa, το MSC Divina και το Odyssey of the Seas.

Σε συνδυασμό με τη χωρητικότητα του Sun Princess των 4.300 επισκεπτών, αυτό θα μπορούσε να σημαίνει ότι περισσότεροι από 17.000 ταξιδιώτες κρουαζιέρας επισκέπτονται το νησί σε μία μόνο ημέρα. Η ίδια η Σαντορίνη έχει μόνιμο πληθυσμό μόνο περίπου 15.500 κατοίκους.

Τα Χανιά αναμένουν την ίδια ημέρα στις 11 Ιουνίου 2024 και το Azamara Pursuit. Αυτό σημαίνει ότι η κοινότητα με πληθυσμό 111.000 κατοίκων θα έχει συνολικά περίπου 5.000 επισκέπτες κρουαζιέρας με την άφιξη του Sun Princess.

Τα μικρότερα πλήθη σημαίνουν ότι οι επισκέπτες κρουαζιέρας μπορούν να επιλέξουν τις εκδρομές στη στεριά χωρίς να ανησυχούν ότι οι ταξιδιωτικοί πράκτορες θα είναι γρήγορα κλεισμένοι και θα υπάρχουν περισσότερες ευκαιρίες να απολαύσουν τα τοπικά αξιοθέατα, τα αξιοθέατα, τα εστιατόρια και πολλά άλλα χωρίς να αισθάνονται συνωστισμένοι.

Όταν οι επισκέπτες κρουαζιέρας έχουν μια δυσάρεστη εμπειρία στο λιμάνι, μπορεί να κατηγορούν τη γραμμή κρουαζιέρας για το πλήθος, αλλά μια τέτοια αλλαγή δρομολογίου μπορεί να ανακουφίσει αυτό το ζήτημα και να εξασφαλίσει μια πιο ευχάριστη ημέρα στο λιμάνι για όλους τους ταξιδιώτες», αναφέρει το δημοσίευμα.

Η μη εφαρμογή του Berth Allocation στη Σαντορίνη και οι συνέπειες

Σε προηγούμενο δημοσίευμα, είχαμε αποκαλύψει πως τα τελευταία χρόνια δεν εφαρμοζόταν το όριο των επισκεπτών της κρουαζιέρας στο νησί.Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να δημιουργείται κομφούζιο στο λιμάνι του Αθηνιού, στο παλιό λιμάνι των Φηρών και στο τελεφερίκ με ατελείωτες ουρές αναμονής. Το ίδιο ίσχυε στους δρόμους του νησιού και στα σοκάκια των Φηρών, της Οίας αλλά και των παραδοσιακών οικισμών, που γέμιζαν από επισκέπτες με διάφορα προβλήματα να προκύπτουν, δημιουργώντας μια αρνητική εμπειρία στον επισκέπτη και χιλιάδες σχόλια καθόλου κολακευτικά για το νησί στα κοινωνικά δίκτυα που κάνανε το γύρo του κόσμου.

Στις συναντήσεις που είχε ο Δήμος Θήρας, σύμφωνα με την ενημέρωση που είχαμε σε πρόσφατη συνέντευξη τύπου από τον Δήμαρχο Θήρας Ν. Ζώρζο, ανέφερε πως για το 2024 προσπαθούσαν να βρουν μια λύση από κοινού με τις εταιρείες κρουαζιέρας ώστε να ισχύσει στον βαθμό που ήταν εφικτό για το 2024 το όριο των 8000 επισκεπτών ημερησίως καθώς δεν εφαρμοζόταν μέχρι σήμερα το Berth Allocation και το όριο των ταυτόχρονων επισκεπτών. Ωστόσο, να συμπληρώσουμε ότι δεν φαντάζει και πολύ εφικτό να τα καταφέρουν τουλάχιστον για το 2024, όπως έχουν διαμορφωθεί τα δρομολόγια που θα προσεγγίσουν το νησί παρά τις προθέσεις για το αντίθετο. Οι δικές μας πληροφορίες λένε ότι η κρουαζιέρα αποβιβάζει στο νησί πολύ περισσότερο κόσμο από το όριο που θέλει να θέσει ο Δήμος Θήρας.

Σύμφωνα με τα όσα δήλωσε ο Νίκος Ζώρζος και οι εταιρείες κρουαζιέρας ήταν θετικές στο Berth Allocation και θα γινόταν προσπάθεια φέτος από την πλευρά τους να κρατήσουν ένα όριο στο μέτρο του εφικτού, καθώς το ζητούμενο και για τις ίδιες ήταν οι πελάτες τους να είναι ευχαριστημένοι, όταν επισκέπτονται ένα τόπο και να έχουν την καλύτερη εμπειρία. Ήδη οι πληροφορίες μας λένε ότι έχουν αρκετούς δυσαρεστημένους πελάτες και παράπονα για την εμπειρία που βιώνουν στη Σαντορίνη.

Τι συνέβη με το Sun Princess στη Σαντορίνη

Το συγκεκριμένο πλοίο, το Sun Princess, είναι καινούργιο και ήταν να κάνει το ντεμπούτο του στα τέλη Φεβρουαρίου σημειώνοντας ήδη αρκετές αλλαγές στο δρομολόγιο του. Το πλοίο ήταν να επισκεφθεί τη Σαντορίνη στο παρθενικό του ταξίδι όπως είχε προγραμματιστεί, ακυρώθηκε ωστόσο λόγω τεχνικών προβλημάτων.

Ακυρώθηκαν και άλλα 2 προγραμματισμένα δρομολόγια του πλοίου στο νησί, κάτι το οποίο σύμφωνα με τα δημοσιεύματα οφειλόταν σε τεχνικό πρόβλημα.

Στο τελευταίο του δρομολόγιο τον Μάρτιο στη Σαντορίνη, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του santorinimagazine, υπήρχε αναστάτωση για το πως θα εξυπηρετηθεί το πλοίο όταν θα ερχόταν στο νησί. Το πρόβλημα ήταν οι τεχνικές δυσκολίες, το ύψος του πλοίου που δεν επέτρεπε την έξοδο των επιβατών με τον τρόπο που γίνεται συνήθως, με τις λάντζες δηλαδή που μεταφέρουν τους επισκέπτες στο λιμάνι του Αθηνιού και τον όρμο των Φηρών. Για αυτό το λόγο αυτό χρησιμοποιήθηκε ειδική πλατφόρμα, για να μπορέσουν οι επιβάτες να αποβιβαστούν και να επισκεφθούν το νησί. Το ίδιο πρόβλημα αντιμετώπισε και σε άλλα λιμάνια, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, με ένα από αυτά να είναι το μεγαλύτερο ο Πειραιάς.

Εκτός από τα τεχνικά προβλήματα που έχουν οι πλωτές πολιτείες να προσεγγίσουν τα ελληνικά λιμάνια και να αποβιβάσουν τους επιβάτες τους, τα οποία όπως είδαμε υπάρχει τρόπος να λυθούν, το όριο των επισκεπτών σε κάθε τόπο και η εμπειρία που θα αποκομίσουν οι επιβάτες όπως όλα δείχνουν αποτελεί προτεραιότητα και για τις εταιρείες κρουαζιέρας.

Η εφαρμογή του Berth Allocation στο νησί και το όριο των επισκεπτών σε κάθε προορισμό έτσι όπως εξελίσσονται τα πράγματα δεν είναι άποψη, είναι ανάγκη, και δεν είναι λίγες οι πόλεις σε ευρωπαϊκό επίπεδο, που όχι μόνο το εφαρμόζουν αλλά έχουν λάβει και αποφάσεις που ρυθμίζουν ακόμη περισσότερο τις ροές των επισκεπτών τους.

Στη Σαντορίνη, αντίστοιχες αποφάσεις από την πλευρά του Δήμου Θήρας δεν μπορεί να εφαρμοστούν, όπως αυτή της Βενετίας να επιβάλλει εισιτήριο εισόδου στους επισκέπτες ώστε να λειτουργήσει αποτρεπτικά για αρκετούς από αυτούς και να μπει ένα όριο, γιατί απουσιάζει το θεσμικό πλαίσιο για μια τέτοια απόφαση, ανέφερε στην πρόσφατη συνέντευξη τύπου ο Νίκος Ζώρζος.

Με αφορμή την ακύρωση του συγκεκριμένου δρομολογίου και γνωρίζοντας την εικόνα των κρατήσεων στο νησί τουλάχιστον προς το παρόν, τα πράγματα για τη Σαντορίνη δεν είναι ευοίωνα για φέτος. Οι αποφάσεις των εταιρειών όπως της Sun Princess έχουν στο επίκεντρο την εμπειρία που θα αποκομίσει ο πελάτης τους επισκεπτόμενος ένα τόπο. Από την άλλη πλευρά, το ίδιο συμβαίνει και με τις κρατήσεις. Τα πρώτα στοιχεία δείχνουν ότι έχουμε αισθητή μείωση στις κρατήσεις και ο κόσμος που πρόκειται να επισκεφθεί το νησί σε μεγάλο βαθμό δεν είναι αυτός που θα επισκεφθεί ένα κατάστημα εστίασης, ένα εμπορικό, έναν αρχαιολογικό χώρο, ένα οινοποιείο κλπ.

Η επιχειρηματική κοινότητα της Σαντορίνης και οι Φορείς θα πρέπει να δουν σοβαρά τι πρέπει να γίνει προς την κατεύθυνση για να διορθωθεί η εικόνα του νησιού και τα προβλήματα που αντιμετωπίζει με σχέδιο και όχι λύσεις για το σήμερα.

Το παράδοξο είναι ότι παρότι τα μηνύματα του τουρισμού είναι αυτά, υπάρχουν φωνές που προσπαθούν να αποδομήσουν την έννοια του υπερτουρισμού, κάνοντας λόγο για σημειακό συνωστισμό. Ξεχνώντας ότι η έννοια υπερτουρισμός δεν υποδηλώνει απαραίτητα πολύ κόσμο σε έναν τόπο, αλλά την αδυναμία να ανταπεξέλθουν οι υποδομές του, την αδυναμία να εξυπηρετηθεί, την κακή εμπειρία που αποκομίζει, το κυκλοφοριακό πρόβλημα που θα βιώσει, την κακή ποιότητα ζωής των κατοίκων, την έλλειψη νερού, τις διακοπές ρεύματος, την αδυναμία να διαχειριστείς τα απορρίμματα που αφήνουν οι επισκέπτες, την ανεξέλεγκτη δόμηση για να ανταποκριθεί στη ζήτηση και τόσα άλλα που συνεχίζουμε να μη θέλουμε να δούμε.

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού (UNWTO) ορίζει το φαινόμενο του υπερτουρισμού ως: «Ο αντίκτυπος του τουρισμού σε έναν προορισμό, ή σε μέρη του, που επηρεάζουν υπερβολικά την αντιληπτή ποιότητα ζωής των πολιτών ή / και την ποιότητα των εμπειριών των επισκεπτών με αρνητικό τρόπο ». Για την πάταξη του φαινομένου του υπερτουρισμού προτείνει 11 στρατηγικές και 68 μέτρα για την κατανόηση και τη διαχείριση της αύξησης των επισκεπτών.

Πηγή: Santorini Magazine



to synoro blog

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...