Συνεχίζεται, μετά από τρίμηνη παύση εργασιών, λόγω της τεράστιας κίνησης, το έργο επισκευής της προβλήτας οχληρών φορτίων και της βελτίωσης των ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων στον λιμένα του Αθηνιού της Σαντορίνης. Με τη συνέχιση και του συγκεκριμένου έργου, μετά και το μεγάλο έργο επισκευής και βελτίωσης του λιμένα με ένα ακόμη κρηπίδωμα, το λιμάνι της Σαντορίνης αναμένεται να παρουσιάσει βελτιωμένη λειτουργικότητα και αισθητική, έως και την ολοκλήρωση των διαδικασιών, που έχουν ήδη κινηθεί, για την εξεύρεση κατάλληλου χώρου, με στόχο την κατασκευή ενός μεγαλύτερου και σύγχρονου λιμένα, που θα ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες ενός από τους σημαντικότερους ευρωπαϊκούς τουριστικούς προορισμούς.
Σημαντικά έργα επισκευής για τον Αθηνιό
Με απόφασή του, το Διοικητικό Συμβούλιο του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Θήρας, προχώρησε στην παραχώρηση των χώρων, που απαιτούνται για την συνέχιση των εργασιών του έργου με τίτλο «ΕΠΙΣΚΕΥΗ ΠΡΟΒΛΗΤΑ ΟΧΛΗΡΩΝ ΦΟΡΤΙΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ Η/Μ ΕΡΓΩΝ ΣΤΟΝ ΛΙΜΕΝΑ ΑΘΗΝΙΟΥ Ν. ΘΗΡΑΣ», ώστε να ολοκληρωθεί και η δεύτερη φάση εργασιών.
Η σύμβαση για την υλοποίηση του έργου επισκευής της προβλήτας οχληρών φορτίων στον Αθηνιό, υπεγράφη στις 28 Απριλίου 2021, και είχε ανατεθεί από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, στην εταιρεία που έχει αναλάβει και το συνολικότερο έργο βελτίωσης του λιμένα, με την κατασκευή νέων τμημάτων στην προβλήτα του λιμένα για την εξυπηρέτηση των συμβατικών πλοίων και των ταχύπλοων σκαφών, ΕΡΕΤΒΟ Α.Ε.
Στο πλαίσιο των συμβατικών υποχρεώσεων της εταιρείας, υπεβλήθη προς την Τεχνική Υπηρεσία του ΔΛΤ Θήρας αίτημα παραχώρησης χερσαίων χώρων, που χρειάζονται για την εξυπηρέτηση του εργοταξίου της, με στόχο την έγκαιρη εκτέλεση των εργασιών.
Ωστόσο, η Διοίκηση του Λιμενικού Ταμείου, απαντώντας στο σχετικό αίτημα της Τ.Υ. για την επίσπευση της παραχώρησης των εργοταξιακών χώρων και των χώρων ανέγερσης των ιστών φωτισμού, με απόφασή της απέρριψε το αίτημα παραχώρησης, έως και τη λήξη της τουριστικής περιόδου, προκειμένου να διευκολυνθεί η ομαλή ροή της τουριστικής και επιβατικής κίνησης, αλλά και η ασφάλεια του εργοταξίου.
Ως εκ τούτου, η Τ.Υ. του Λιμενικού Ταμείου Θήρας προέβη στην προσωρινή διακοπή των εργασιών για χρονικό διάστημα τριών μηνών, ήτοι από 7-07-2021 έως 6-10-2021.
Στο πλαίσιο της λήξης πλέον της τρίμηνης διακοπής εργασιών, η Διοίκηση του Λιμενικού Ταμείου ενέκρινε κατά την πρόσφατη συνεδρίασή της την παραχώρηση των χώρων, ώστε το έργο να συνεχιστεί και να διασφαλιστεί η έγκαιρη ολοκλήρωσή του.
Υπενθυμίζεται, ότι για τον λιμένα του Αθηνιού και τη βελτίωσή του έχουν «τρέξει» και συνεχίζουν να «τρέχουν» διαδοχικά έργα, καθώς το λιμάνι αφενός παρουσιάζει δυσλειτουργικότητα στην υποδοχή του τεράστιου όγκου πλοίων των τελευταίων ετών και αφετέρου υπέστη σοβαρές ζημιές κατά τη μεγάλη κακοκαιρία του 2016, όταν η Θήρα κηρύχθηκε σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης.
Μάλιστα, το Υπουργείο Υποδομών, είχε προχωρήσει στην δημοπράτηση του έργου συνολικότερης αναβάθμισης του λιμένα, ύψους άνω των οκτώ εκατομμυρίων ευρώ, που προέβλεπε την κατασκευή ενός νέου κρηπιδώματος για την παραβολή των πλοίων, καθώς το 2019 ο Αθηνιός λειτούργησε με μία μόνο προβλήτα για την υποδοχή των Ε/Γ-Ο/Γ πλοίων ακτοπλοΐας (θέση «Ποσειδών») λόγω των ζημιών στη θέση «Καμάρες» και της κατασκευής των νέων λιμενικών έργων. Το συνολικότερο έργο έχει ανατεθεί επίσης στην εταιρεία ΕΡΕΤΒΟ Α.Ε.
Το νέο κρηπίδωμα κατασκευάστηκε στο μεγαλύτερο τμήμα του, με προκατασκευασμένα κυψελωτά κιβώτια (caissons) από οπλισμένο σκυρόδεμα με ανωδομή από έγχυτο επιτόπου σκυρόδεμα. Για την ολοκλήρωση του νέου μετώπου στις θέσεις όπου η τοποθέτηση προκατασκευασμένων κιβωτίων δεν είναι εφικτή, λόγω της μικρής απόστασης από τα υφιστάμενα έργα και λόγω βαθμιαίας μείωσης της στάθμης έδρασης προς το παρακείμενο κρηπίδωμα, προβλέφθηκε η κατασκευή κρηπιδώματος βαρύτητας από κυψελωτούς τεχνητούς ογκολίθους οπλισμένου σκυροδέματος και ανωδομή από έγχυτο επιτόπου σκυρόδεμα.
Έτσι, στο πλαίσιο του έργου έχουν τοποθετηθεί εννέα προκατασκευασμένα κιβώτια και οκτώ στήλες κυψελωτών τεχνητών ογκολίθων, όπως επίσης δύο στήλες κυψελωτών τεχνητών ογκολίθων μεταξύ των caissons, ώστε να δημιουργηθεί το υπόβαθρο για τη διάστρωση της ανωδομής. Τα υπόλοιπα τμήματα στην επαφή του νέου έργου με τα υφιστάμενα κρηπιδώματα συμπληρώνονται με έγχυτο ύφαλο σκυρόδεμα.
Με τη συνέχιση του έργου για την επισκευή της προβλήτας οχληρών και την ολοκλήρωση της ηλεκτρομηχανικής εγκατάστασης, αναμένεται να βελτιωθεί αισθητά ο φωτισμός σε όλο το εύρος του Αθηνιού, ώστε να καταστεί ακόμη πιο ασφαλής κατά τις νυχτερινές ώρες.
Βελτίωση έως και την επιλογή νέου λιμένα
Δεδομένου, ωστόσο, ότι πέραν των όποιων βελτιώσεων εκπονηθούν, ο λιμένας του Αθηνιού, κατά κοινή παραδοχή, αδυνατεί να ανταποκριθεί στις σύγχρονες και ιδιαίτερα αυξημένες απαιτήσεις που δημιουργεί η τουριστική ανάπτυξη της Σαντορίνης, με απόφαση του Προϊστάμενου της Διεύθυνσης Λιμενικών Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ανατέθηκε σε ανάδοχο η εκπόνηση προκαταρκτικής μελέτης, προμελέτης και Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για την κατασκευή νέου λιμένα, ένα έργο που απαντά στην εκπεφρασμένη βούληση της τοπικής κοινωνίας, εδώ και αρκετά χρόνια και αποτελεί στόχο του Δήμου Θήρας.
Η ανάθεση των σχετικών μελετών πραγματοποιήθηκε στις αρχές Αυγούστου του 2021, μόλις δηλαδή πριν δύο μήνες και στόχος της είναι η εξεύρεση κατάλληλου χώρου για τη δημιουργία του νέου λιμένα ο οποίος θα καλύπτει αποκλειστικά τις ανάγκες της ακτοπλοϊκής και εμπορευματικής κίνησης του νησιού, δεδομένου ότι η δραστηριότητα της κρουαζιέρας θα συνεχίσει να εξυπηρετείται στο αγκυροβόλιο Φηρών.
Οι προς ανάθεση μελέτες θα εκπονηθούν σε δύο φάσεις. Η πρώτη φάση θα περιλαμβάνει αρχικά την αξιολόγηση του συνόλου των υφιστάμενων λιμενικών υποδομών που υπάρχουν στο νησί και στη συνέχεια την έρευνα και εντοπισμό νέας θέσης για την κατασκευή του νέου λιμένα.
Στην προκαταρκτική μελέτη που θα εκπονηθεί με αντικείμενο την αναζήτηση θέσης για το νέο λιμένα θα πρέπει να ληφθούν υπόψη, πολλές και διαφορετικές παράμετροι και τα αντίστοιχα κριτήρια αξιολόγησης των θέσεων, ενώ κατά την αναζήτηση θέσης, θα ληφθούν σε αρχικό στάδιο οι γνώμες των συναρμόδιων φορέων/υπηρεσιών, όπως ο Δήμος, το Λιμενικό Ταμείο, το Λιμεναρχείο κ.α. κατ’ ελάχιστον, ώστε να αποφευχθούν καθυστερήσεις στο μέλλον.
Η τελική επιλογή της θέσης του νέου λιμένα θα γίνει σε συνεργασία με τη Διευθύνουσα Υπηρεσία και αφού επιλεγεί η θέση του νέου λιμένα, θα εκπονηθεί η δεύτερη φάση των μελετών με τη σύνταξη του Φακέλου Καθορισμού Ζώνης Λιμένα (χερσαία και θαλάσσια). Παράλληλα ο ανάδοχος θα προχωρήσει στον γεωμετρικό σχεδιασμό των έργων σε επίπεδο προμελέτης.
Η δεύτερη φάση των μελετών θα ολοκληρωθεί με την εκπόνηση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων
Ο συνολικός χρόνος ολοκλήρωσης του μελετητικού αντικειμένου (συμπεριλαμβανομένων των χρόνων εγκρίσεων και λοιπών δραστηριοτήτων υπηρεσίας) έχει οριστεί σε 18 μήνες, ενώ ο καθαρός χρόνος ολοκλήρωσης του μελετητικού αντικειμένου ορίζεται σε 11 μήνες εκ των οποίων οι πρώτοι τέσσερις μήνες αφορούν την Α’ Φάση
Πηγή : https://www.koinignomi.gr/
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου