Η σύμβαση αντιστοιχεί στο υποέργο 1 του έργου «Curling Kythnos: Γνωρίζοντας την Κύθνο μέσα από τον Θερμιώτικο μπάλο», η οποία θα υποβληθεί στο πλαίσιο της πρόσκλησης με τίτλο «Ανάπτυξη ψηφιακών εφαρμογών στους τομείς του πολιτισμού και τουρισμού» για την Υποβολή Προτάσεων στο Πρόγραμμα «Νότιο Αιγαίο», προκειμένου να ενταχθεί στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Νότιο Αιγαίο».
Με ξεναγό... τον Θερμιώτικο μπάλο
Η Κύθνος, ένα από τα πιο αυθεντικά νησιά του Αιγαίου, φημίζεται για την πλούσια πολιτιστική κληρονομιά της, η οποία αποτελείται από μακραίωνες παραδόσεις, έθιμα και ιστορία. Ωστόσο, μπροστά στην πρόκληση της ψηφιακής εποχής, διακρίνεται έντονα η ανάγκη για διατήρηση και προβολή της άυλης και μη, πολιτιστικής κληρονομιάς του νησιού, με την ανάπτυξη ενός ψηφιακού οικοσυστήματος που θα αναδεικνύει το πολύπλευρο πολιτιστικό απόθεμα της Κύθνου μέσω της διάθεσης στους χρήστες καινοτόμων ψηφιακών “εργαλείων”.
Η ανάγκη για εφαρμογή τεχνολογιών αιχμής στους τομείς του πολιτισμού και του πολιτιστικού τουρισμού εν γένει, αποσκοπεί εκτός από τη βελτιστοποίηση της εμπειρίας τουρισμού των χρηστών μέσα από την επαφή τους με το πολιτισμικό προϊόν και στη διάθεση του περιεχομένου του, όχι μόνο σε εθνικό επίπεδο, αλλά και στις διεθνείς αγορές. Στο πλαίσιο αυτό, ο θερμιώτικος μπάλος, ως κεντρικός θεματικός άξονας, αποτελεί την αφετηρία για την ανάπτυξη ενός ψηφιακού ξεναγού που δεν αναδεικνύει μόνο την μοναδικότητα του χορού, αλλά και το ευρύτερο φάσμα τουριστικών και πολιτιστικών πόρων του νησιού. Μέσω των διαδραστικών βίντεο, πλούσιου περιεχομένου VR/AR και εφαρμογών που εμπλέκουν τον επισκέπτη, θα δημιουργηθεί μια εκ βαθέων εμπειρία που θα τον βοηθήσει να κατανοήσει και να ζήσει την πολυδιάστατη κουλτούρα της Κύθνου, χωρίς να είναι απαραίτητη η φυσική του παρουσία σε πραγματικό χρόνο.
Το έργο
Αντικείμενο της σύμβασης είναι η αξιοποίηση της μοναδικής άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς (ΑΠΚ) της Κύθνου, προβλέποντας την ψηφιοποίηση και προώθηση υλικού που σχετίζεται με τον Θερμιώτικο μπάλο με το βιολί και τα τετράστιχά του, αλλά και τοπικά έθιμα όπως η «Κούνια» και ο «Λαζάνης» σε συνδυασμό με την παραγωγή πρωτότυπων σχετικών ντοκιμαντέρ, ήχου και περιεχομένου VR/AR. Με κεντρικό θεματικό άξονα τον Θερμιώτικο μπάλο, θα αναπτυχθεί ένας ψηφιακός ξεναγός που θα αναδεικνύει όχι μόνο τη μοναδικότητα του χορού, αλλά και ένα σύνολο πολιτισμικών και τουριστικών πόρων του νησιού, που σχετίζονται με την ιστορία, την αρχιτεκτονική και τις παραδόσεις του τόπου, τόσο μέσω της κατάλληλης τεκμηρίωσης και πληροφόρησης, όσο και με τη μορφή δημιουργικών εφαρμογών που εμπλέκουν τον επισκέπτη, βοηθώντας τον να κατανοήσει και να ζήσει την εμπειρία της Κύθνου.
Η εφαρμογή του ψηφιακού ξεναγού που θα δημιουργηθεί, θα είναι δωρεάν για κάθε χρήστη και θα είναι προσβάσιμη από έξυπνες κινητές συσκευές -κινητά ή tablets- με τη χρήση του διαδικτύου. Παράλληλα, θα γίνεται η πρόσβαση και από σταθερές συσκευές, για απομακρυσμένους επισκέπτες, προσφέροντας επιπλέον - και στις δύο κατηγορίες επισκεπτών (φυσικών και απομακρυσμένων) - πλούσιο, τεκμηριωμένο ψηφιακό υλικό και αναπαραστάσεις. Το υλικό που θα συγκεντρωθεί θα οργανωθεί κατάλληλα, και θα κατατεθεί στη συνέχεια στο ΕΚΤ (Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης). Το έργο θα χτίσει πάνω σε προηγούμενα σχετικά έργα του Δήμου («Ψηφιακή ξενάγηση στο λαογραφικό πολιτισμό και την αγροτική οικονομία της Κύθνου», «ΒικιΚύθνος») συστήνοντας έτσι ένα πλήρες αποθετήριο ΑΠΚ για το νησί και δίνοντας βάση για ποικίλες εφαρμογές ψηφιακές και μη για το μέλλον.
Οι δυνατότητες μέσω της εφαρμογής
Με την ανάπτυξη του ψηφιακού ξεναγού δύναται να αναδειχθεί όχι μόνο η μοναδικότητα του χορού, αλλά και ένα σύνολο πολιτισμικών και τουριστικών πόρων του νησιού, που σχετίζονται με την ιστορία, την αρχιτεκτονική και τις παραδόσεις του τόπου, τόσο σε επίπεδο τεκμηρίωσης και πληροφόρησης, όσο και με τη μορφή δημιουργικών εφαρμογών που εμπλέκουν τον επισκέπτη, βοηθώντας τον να ζήσει την εμπειρία της Κύθνου.
Για την πληροφόρηση του επισκέπτη και τις δυνατότητες που προσφέρει η εμπειρία του ψηφιακού ξεναγού, θα υπάρχει τοποθετημένη οθόνη στο Δημαρχείο με επιλεγμένο υλικό από το οπτικοακουστικό περιεχόμενο του ψηφιακού ξεναγού, καθώς και χρήσιμες οδηγίες για τη δωρεάν χρήση του από κάθε επισκέπτη. Επιπλέον, προβλέπεται και η τοποθέτηση ειδικών σημάνσεων (ταμπέλες) σε διάφορα σημεία του νησιού, που θα προτρέπουν τον επισκέπτη να κάνει χρήση της εφαρμογής και να δημιουργήσει τις προσωπικές του “αναμνήσεις”.
Παραγωγή διαδραστικού video
Στο πλαίσιο του έργου ζητείται η δημιουργία ενός ψηφιακού οπτικοακουστικού έργου με τη μορφή του interactive documentary, δηλαδή ενός διαδραστικού βίντεο ή ταινίας τεκμηρίωσης, με βασικό περιεχόμενο επιλεγμένο υλικό το οποίο θα αντληθεί κυρίως από την ψηφιοποίηση, που θα υλοποιηθεί στο πλαίσιο του παρόντος έργου, αλλά και τη χρήση υπάρχοντος αρχειακού υλικού. Τo διαδραστικό βίντεο αποτελεί ένα σύγχρονο μέσο για πολιτιστικούς και εκπαιδευτικούς φορείς, καθώς - σε αντίθεση με τα παραδοσιακά, γραμμικά βίντεο, που διαθέτουν περιορισμένες λειτουργίες διάδρασης του χρήστη με το περιεχόμενό του βίντεο - περιλαμβάνει ποικίλες ψηφιακές ενέργειες διάδρασης (παρόμοιες με τους τρόπους διάδρασης με ένα webcontent, με τους οποίους είναι εξοικειωμένος ο σύγχρονος διαδικτυακός επισκέπτης), που δίνουν τη δυνατότητα στον χρήστη να εμβαθύνει ή όχι σε σημεία που τον ενδιαφέρουν.
Δημιουργούνται έτσι δύο επίπεδα πληροφόρησης. Το πρώτο αποτελείται από το συμβατικό βιντεο, με γραμμική ροή, και το δεύτερο από τις πρόσθετες πληροφορίες (κείμενα, φωτογραφίες, βιντεο, ακουστικό υλικό), που αναδύονται μόνο εφόσον το επιθυμεί ο χρήστης που θέλει να εμβαθύνει περαιτέρω στη γνώση. Ταυτόχρονα αποτελούν και ένα ελκυστικό, ερμηνευτικό “έκθεμα” για φορείς και έργα με πολιτιστικό περιεχόμενο, εφόσον μπορεί να διασυνδεθεί με ποικίλες πληροφορίες και εποπτικό υλικό, που δεν περιορίζεται απλώς στη διάρκεια ενός βίντεο, και παράλληλα είναι πιο ευχάριστο/διασκεδαστικό για τον χρήστη, λόγω της προσωπικής του διάδρασης.
Πηγή : https://www.koinignomi.gr/
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου