20 Ιουλ 2021

Σέριφος ..Το φθινόπωρο οι νέοι διαγωνισμοί για τη Δ’ Φάση της Ηλεκτρικής Διασύνδεσης Κυκλάδων


Με την αποκάλυψη των μνηστήρων για την πρώτη φάση των διαγωνισμών για το πρώτο στάδιο της Δ΄ Φάσης της ηλεκτρικής διασύνδεσης των Κυκλάδων, σειρά παίρνουν και τα επόμενα νησιά προκειμένου να ολοκληρωθεί το έργο θα που θα έχει ως αποτέλεσμα τη διασύνδεση με το ηπειρωτικό σύστημα.

 Τα επόμενα έργα που αποτελούν τη Δ’ Φάση διασύνδεσης των Κυκλάδων αφορούν στα νησιά Μήλος, Σέριφος και Φολέγανδρος και σύμφωνα με πηγές του ypodomes.com οι σχετικοί διαγωνισμοί αναμένεται να προκηρυχθούν εντός του φθινοπώρου με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2024, όπως έχει ήδη αναφέρει ο Διαχειριστής στο παρελθόν. Με την αποκάλυψη των μνηστήρων για την πρώτη φάση των διαγωνισμών για το πρώτο στάδιο της Δ΄ Φάσης της ηλεκτρικής διασύνδεσης των Κυκλάδων, σειρά παίρνουν και τα επόμενα νησιά προκειμένου να ολοκληρωθεί το έργο θα που θα έχει ως αποτέλεσμα τη διασύνδεση με το ηπειρωτικό σύστημα.

 Τα επόμενα έργα που αποτελούν τη Δ’ Φάση διασύνδεσης των Κυκλάδων αφορούν στα νησιά Μήλος, Σέριφος και Φολέγανδρος και σύμφωνα με πηγές του ypodomes.com οι σχετικοί διαγωνισμοί αναμένεται να προκηρυχθούν εντός του φθινοπώρου με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2024, όπως έχει ήδη αναφέρει ο Διαχειριστής στο παρελθόν. 

 Ταυτόχρονα προχωρούν οι δύο διαγωνισμοί για το υποβρύχιο που θα συνδέσει τη Νάξο με τη Σαντορίνη καθώς και για τον υποσταθμό στη Σαντορίνη. Η συνολική αξία των έργων εκτιμάται στα 127,7 εκατομμύρια σε ποσό με ΦΠΑ, ενώ στόχος του ΑΔΜΗΕ είναι τα έργα να έχουν ολοκληρωθεί εντός του 2023. Κάτι το οποίο είναι εφικτό εφόσον είμαστε στο μέρος της διαγωνιστικής διαδικασίας, όπου ο ΑΔΜΗΕ αξιολογεί τις οικονομικές προσφορές των ενδιαφερομένων. 

 Οι διαγωνισμοί για Σέριφο, Φολέγανδρο και Μήλο 

Τα νέα έργα που δρομολογεί ο Διαχειριστής για τις Κυκλάδες αφορούν στη μελέτη και κατασκευή τεσσάρων υποβρυχίων καλωδίων καθώς και την κατασκευή τεσσάρων υποσταθμών. Όπως αναφέρουν πηγές πολύ κοντά στο θέμα ο Διαχειριστής είναι έτοιμος να τρέξει ταυτόχρονα πολλούς διαγωνισμούς για τα εν λόγω έργα. Όσον αφορά στο έργο της κατασκευής καλωδίων ο ΑΔΜΗΕ προγραμματίζει συγκεκριμένα να κατασκευαστούν τέσσερα νέα τριπολικά καλώδιο Ε.Ρ. XLPE 150 kV, ονομαστικής ικανότητας 200 MVA μέσω των οποίων θα συνδέονται η Σαντορίνη με τη Φολέγανδρο, η Φολέγανδρος με τη Μήλο, η Μήλος με τη Σέριφο και η Σέριφος με το Λαύριο. Ταυτόχρονα σε διαγωνιστική διαδικασία θα τεθεί και η κατασκευή τεσσάρων νέων υποσταθμών 150/20 kV κλειστού τύπου GIS στη Σαντορίνη, τη Φολέγανδρο, τη Μήλο και τη Σέριφο.

 Ο ΑΔΜΗΕ έχει ανακοινώσει πως το συνολικό κόστος του έργου ανέρχεται στα 408 εκατομμύρια ευρώ χωρίς ΦΠΑ. Το ποσό αυτό περιλαμβάνει και το διαγωνισμό που ήδη τρέχει για τη Σαντορίνη και τη Νάξο με αποτέλεσμα το εκτιμώμενο κόστος των νέων διαγωνισμών να ανέρχεται στα 280,3 εκατομμύρια ευρώ.

Εφόσον ο ΑΔΜΗΕ επιδιώκει να έχει ολοκληρώσει το έργο της διασύνδεσης των Κυκλάδων εντός του 2024, τότε αυτό σημαίνει πως τα έργα θα πρέπει να έχουν συμβασιοποιηθεί εντός του Α’ Εξαμήνου του 2022, έτσι ώστε να υπάρχει τουλάχιστον ένα διάστημα 24 μηνών για την ολοκλήρωσή τους. 

 Χρηματοδότηση και έμμεσες συνδέσεις νησιών 

Να υπενθυμίσουμε πως η ολοκλήρωση της Δ Φάσης της Ηλεκτρικής Διασύνδεσης των Κυκλάδων αποτελεί ένα σημαντικό ενεργειακό έργο για την Ελλάδα και έχει ενταχθεί ήδη στο Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης, γνωστό και ως Ελλάδα 2.0. Το εν λόγω έργο, και συμπερασματικά τα νέα έργα του ΑΔΜΗΕ στα νησιά Μήλος, Σέριφος και Φολέγανδρος έχουν ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης αξιώνοντας πόρους αξίας 165 εκατομμυρίων ευρώ μαζί με τη Σαντορίνη και τη Νάξο. 

 Το έργο της διασύνδεσης των Κυκλάδων, όπως τονίζουν οι ίδιες πηγές, ήταν ήδη σχεδιασμένο και προγραμματισμένο να ολοκληρωθεί εντός του 2024 ανεξάρτητα από το γεγονός ότι και το Ταμείο Ανάκαμψης επιτάσσει στενά περιθώρια για την ολοκλήρωση των επιδοτούμενων έργων. 

Αυτό σημαίνει πως το Ταμείο Ανάκαμψης “κούμπωσε” πάνω στο εν λόγω έργο και δε χρειάστηκε να προχωρήσει ο ΑΔΜΗΕ σε αλλαγές προκειμένου το έργο ανταποκριθεί στα κριτήρια του Ταμείου. Ταυτόχρονα μαζί με τη διασύνδεση των νησιών που πραγματοποιηθούν στα παραπάνω νησιά, αναμένεται να γίνουν και έμμεσες συνδέσεις νησιών με το ηπειρωτικό σύστημα.

 Πρόκειται για τα νησιά Ανάφη, Κίμωλος, Σίκινος, Σίφνος, Κύθνος και Θηρασία, καθώς είναι ήδη διασυνδεδεμένα στη Μέση Τάση με τα νησιά της Δ΄ Φάσης 

Πηγή : 

to synoro blog

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...