Για τα θέματα 1ο έως 11ο ελήφθησαν ομόφωνες αποφάσεις.
Στο θέμα 12ο γνωμοδότηση σχετικά με τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων του έργου: «Νέο υπόσκαφο ξενοδοχείο δυναμικότητας 93 κλινών, στη θέση «Γάνεμα» Νήσου Σερίφου», υπήρξε αποφασιστική πλειοψηφία, η οποία διατυπώθηκε ως εξής & από τις δύο Δημοτικές παρατάξεις:
Στην περιβαντολογική μελέτη που έχει δοθεί για διαβούλευση αναφέρονται στην σελίδα 91 τα εξής: Η εγκατάσταση μονάδας αφαλάτωσης θαλασσινού νερού δυναμικότητας 40 m3 (κυβικών)/τη μέρα, με το σύστημα της αντίστροφης ώσμωσης για υφάλμυρο νερό.
Η λύση αυτή δεν προκρίθηκε στην παρούσα φάση του έργου και δεν εξετάστηκε περαιτέρω με σκοπό τον περιορισμό των περιβαλλοντικών επιπτώσεών του. Σημειώνεται πως η θαλάσσια περιοχή πλησίον της θέσης του έργου αποτελεί προστατευόμενη του Δικτύου Natura- Ζώνη ειδική προστασία (ΖΕΠ)με κωδικό GR4220029.
Επίσης, στην βεβαίωση της εταιρίας SERIFOS VILLAGE IKE στις 22/3/2024 με αριθμό πρωτοκόλλου 882, αναφέρεται ό,τι μ η εταιρεία έχει ήδη δρομολογήσει τις απαραίτητες ενέργειες για την μελέτη & σχεδιασμό του συστήματος αφαλάτωσης & προτίθεται να είναι σε στενή συνεργασία με το Δήμο αναφορικά με την υλοποίηση του συστήματος αυτού.
Σε αυτό λοιπόν το σημείο το Δημοτικό Συμβούλιο αποφάσισε κατά πλειοψηφία ότι συμφωνεί με την επένδυση, αλλά η εταιρεία πρέπει να διευκρινίσει-τροποποιήσει τι ισχύει τελικά από τα δύο & η πρόθεσή της για αφαλάτωση δεν αναφέρεται στην περιβαντολογική μελέτη που έχει δοθεί για διαβούλευση.
Επίσης τονίστηκε ότι ο Δήμαρχος Σερίφου είχε χορηγήσει με αρ. πρωτ. 4199, βεβαίωση από τις 16/11/2023 σχετικά με την δυνατότητα σύνδεσης του ξενοδοχείου με το Δημοτικό Δίκτυο ύδρευσης της περιοχής.
Διατυπώσαμε την άποψη ό,τι θα έπρεπε να έχει ενημερωθεί το δημοτικό συμβούλιο από τότε, ώστε να μην ενημερώνεται τώρα με το θέμα της γνωμοδότησης, ήτοι στις 26/3/2024 με την πρόσκληση του Δ.Σ.
Στα θέματα 13ο , 15ο , 18ο το Δ.Σ. αποφάσισε ομόφωνα.
Στο θέμα 14ο όσον αφορά στην αναμόρφωση του προϋπολογισμού καταψηφίσαμε το θέμα, διότι δεν είχαμε ψηφίσει τον προϋπολογισμό με το αιτιολογικό που έχουμε εξηγήσει σε προηγούμενες αναρτήσεις μας. Αλλά παρατηρήσαμε και τα εξής όπως είχαμε τονίσει στο παρελθόν: α) Το αντίτιμο του ηλεκτρικού ρεύματος στο κωδικό 20.6211 από 5.000,00 ευρώ σε 28.945,47 ευρώ, στον κωδικό 006434 λοιπές δαπάνες δημοσίων σχέσεων ανήλθε από 2.000 ευρώ σε 12.400 ευρώ, στο κωδικό 00621 οδοιπορικά έξοδα και αποζημίωση μετακινούμενων αιρετών από 3.000 σε 10.000 ευρώ. Επίσης, τονίσαμε ότι η ψήφιση των τελών δεν έπονται του προϋπολογισμού, αλλά
προηγούνται-όπως τέλη κοιμητηρίων, ΤΑΠ.
Στο θέμα 17ο που αφορά τη λήψη απόφασης για τον καθορισμό του περιεχομένου της πράξης προκήρυξης για την επιλογή του Συμπαραστάτη του Δημότη και της επιχείρησης του Δήμου Σερίφου, η παράταξη της Διοίκησης αγνόησε το άρθρο 77 του Ν 3852/2010, που ορίζει υποχρεωτικά τον συμπαραστάτη του Δημότη στους μικρούς νησιωτικούς Δήμους ανεξαρτήτως πληθυσμού & καταψήφισε το θέμα με το αιτιολογικό ότι δε χρειάζεται στον Δήμο μας, γιατί οι πολίτες βρίσκουν άμεση ανταπόκριση από την παρούσα Διοίκηση. Σημειωτέων η Δημοτική παράταξη «Σέριφος Δύναμη Συνεργασίας» είχε θέσει το παραπάνω θέμα στο Δ.Σ. με την απόφαση του Δήμου Κιμώλου που εκεί υπερψηφίσθηκε.
Στο θέμα 19ο ενημερωθήκαμε από τον κο Δήμαρχο για την Γενική Συνέλευση του Δικτύου Δάφνη και για την πρόθεση τροποποίησης του καταστατικού του.
Όσον αφορά στο θέμα 20ο για την Ελληνική εταιρεία περιβάλλοντος, ζητήσαμε από το Σώμα του Δ.Σ. να προστεθεί & η λήψη απόφασης, εκτός της ενημέρωσης, η οποία θα κοινοποιηθεί προς το Υπουργείο Τουρισμού και θα περιλαμβάνει και την τοποθέτησή μας πάνω στην υπ´αριθμόν 06/2024 απόφαση του περιφερειακού Συμβουλίου Νοτίου Αιγαίου.
Η Ελληνική εταιρεία περιβάλλοντος μιλάει για επτά περιοχές απειλούμενες, λόγω υπερτουρισμού.
Όμως αναφέρει τρία νησιά και δεν μιλάει για τα άλλα τέσσερα. Τα νησιά που ονομάζει είναι η Σίφνος, η Σέριφος και η Φολέγανδρος. Τονίσαμε ότι το χωροταξικό του τουρισμού καθορίζει σε ποιους τόπους πηγαίνουν οι χρηματοδοτήσεις των επενδύσεων, με αποτέλεσμα μια απειλούμενη περιοχή να μην χρηματοδοτηθεί, όπως το νησί μας των 1400 κατοίκων και των 5000 επισκεπτών & την χρηματοδότησή
του θα την καρπωθούν άλλα νησιά.
Γι’ αυτό καταλήξαμε: α)ό,τι δεν είμαστε απειλούμενη, αλλά αναπτυσσόμενη περιοχή, ώστε να υπάρξουν χρηματοδοτικά εργαλεία για το νησί της Σερίφου, β)ό,τι είμαστε υπέρ της προστασίας του τόπου κι αυτή θα διασφαλιστεί μέσα από ειδικό χωροταξικό που θα εκπονηθεί & για αυτό συμφωνούμε απόλυτα με την απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου. Μετά από πρόταση του κυρίου Δημάρχου αποφασίσαμε ομόφωνα να δημιουργηθεί μια ομάδα εργασίας μηχανικών και δύο αιρετών, ώστε να εξειδικεύσει την απόφαση του περιφερειακού συμβουλίου, που αφορά το ειδικό χωροταξικό σε σχέση με το νησί μας, αλλά και με τις παραπάνω απόψεις που ειπώθηκαν.
Στο θέμα 21ο αναφέραμε τις απόψεις της Δημοτικής μας παράταξης σχετικά με την λειψυδρία, οι οποίες ήταν οι εξής: α) Ό,τι δεν έγινε σωστή διαχείριση του νερού τα τέσσερα τελευταία χρόνια, β) Δεν είχαμε σύμβαση για την παρακολούθηση ποιότητας νερού & ελέγχου στάθμης των δεξαμενών και ο καθαρισμός τους δε γίνεται με σύγχρονα μέσα, γ) Στο φράγμα το 2023 ανοίχτηκε η βάνα, με αποτέλεσμα να ξοδευτεί νερό 2,5 χρόνων μέσα σε ένα χρόνο. Η λύση είναι να γίνει ομαλότερη η απορρόφηση νερού, ώστε να προλαβαίνει να αναπληρώνεται το νερό χωρίς να ξεπιάνονται οι αντλίες.
Αυτό που αποτελεί προτεραιότητα για την παράταξή μας, είναι η αγορά ενός ταχυδιυλιστηρίου-θέση που έχουμε αναφέρει αναλυτικά στο προεκλογικό μας φυλλάδιο.
Τέλος,
Ο κος Δήμαρχος συμφώνησε με την προμήθεια ενός ταχυδιυλιστηρίου & επιπροσθέτως πρότεινε, την προμήθεια δεξαμενών αποθήκευσης & την ενοικίαση μιας κινητής μονάδας αφαλάτωσης.
Όλα αυτά θα εξειδικευτούν και θα κοστολογηθούν στην προσεχή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου.
Για την Σέριφος Δύναμη Συνεργασίας
Ο Επικεφαλής της παράταξης
Και Δημοτικός Σύμβουλος Δήμου Σερίφου
Γκιολές Δημήτρης
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου