29 Μαρ 2014

Πολυνομοσχέδιο: Επιχειρησιακές συμβάσεις και στην ακτοπλοΐα

Επιχειρησιακές συλλογικές συμβάσεις εργασίας θα μπορούν να υπογράφονται και στην ακτοπλοΐα όπως αναφέρεται στο πολυνομοσχέδιο της κυβέρνησης, κάτι που είχε ζητήσει και η τρόικα.

Ειδικότερα στην υποπαράγραφο ΙΣΤ.3. «ρυθμίσεις συλλογικών διαπραγματεύσεων στη ναυτική εργασία» σημειώνεται ότι στο άρθρο 1 του ΑΝ 3276/1944 (Α' 24), όπως ισχύει, προστίθεται παράγραφος 4 ως εξής: «4. α) Προκειµένου περί Επιβατηγών και Επιβατηγών - Οχηµαταγωγών πλοίων που εκτελούν δροµολογιακούς πλόες µεταξύ λιµένων στην ηµεδαπή, κάθε θέµα από τα οριζόµενα στην παρ. 1 του παρόντος άρθρου, που δύναται να καθορίζεται µε συλλογική σύµβαση, επιτρέπεται να ρυθµίζεται και µε επιχειρησιακές συλλογικές συµβάσεις. Όσο διαρκεί η εφαρµογή του Μεσοπρόθεσµου Πλαισίου ∆ηµοσιονοµικής Πολιτικής, τα οριζόµενα στην παρ. 1 του άρθρου 5 δεν ισχύουν στην περίπτωση που έχουν συναφθεί επιχειρησιακές συλλογικές συµβάσεις».

Eυελιξία για την «ακινησία» των πλοίων ρύθμιση του πολυνομοσχεδίου δίνει επίσης τη δυνατότητα παράτασης του χρόνου της ετήσιας συντήρησης ενός πλοίου της ακτοπλοϊας. Έτσι το χρονικό διάστημα μέχρι 60 ημερών δύναται να αυξηθεί με απόφαση των αρμοδίων Αρχών για λόγους «για λόγους ανωτέρας βίας, όπως γενική ή µερική απεργία, εµπορικός αποκλεισµός εισαγωγής ή µεταφοράς αναγκαίων υλικών, φυσικές καταστροφές, που επηρεάζουν άµεσα την πρόοδο και την αποπ̟εράτωση των εργασιών του πλοίου, για ίσο χρονικό διάστηµα διάρκειας των λόγων αυτών, ύστερα από αίτηµα του πλοιοκτήτη από το οποίο προκύπτει επαρκώς και τεκµηριωµένα η επέλευση και η διάρκεια των λόγων ανωτέρας βίας».

Επίσης σε περίπτωση διακοπής δρομολογίων λιγότερης των 60 ημερών ανά πλοίο, ο πλοιοκτήτης δύναται να μεταφέρει τις υπολειπόμενες ημέρες σε πλοίο ή πλοία που είναι δρομολογημένα στην ίδια γραμμή.

Επιπλέον «με απόφαση του υπουργού, ύστερα από αίτηση του πλοιοκτήτη και γνώμη του ΣΑΣ (Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών), μπορεί να ορίζεται ειδικότερα η διακοπή εκτέλεσης δρομολογίων: α) μέχρι 45 συνεχόμενες ημέρες, εφόσον οι συγκοινωνιακές ανάγκες της γραμμής καλύπτονται από τα ήδη δρομολογημένα πλοία, β) σε γραμμή ή γραμμές μικρών αποστάσεων με εποχιακή μόνο κίνηση. Το αίτημα διακοπής εκτέλεσης δρομολογίων της περίπτωσης (α) της παραγράφου και μέχρι τη σύγκληση του ΣΑΣ μπορεί να γίνεται αποδεκτό από υφιστάμενα όργανα, εξουσιοδοτημένα με απόφαση του υπουργού».

Πηγή : 

to synoro blog

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...