Είναι η 5η Φεβρουρίου και την πολιτική της κυβέρνησης στον τομέα Μεταφορών παρουσίασε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος, στη Ρόδο και σε κοινή συνέντευξη Τύπου με τον Περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου, κ. Γιώργο Χατζημάρκο και τον Δήμαρχο Ρόδου κ. Αντώνη Καμπουράκη. Ανάμεσα στα θέματα που συζητήθηκαν και παρουσιάστηκαν ήταν οι όροι της διαβούλευσης προκειμένου να εφαρμοστεί το πιλοτικό πρόγραμμα μετατροπής οχημάτων ΤΑΞΙ σε εξαθέσια - εννιαθέσια.
Στη διαβούλευση παρόντες οι εκπρόσωποι από τα Σωματεία των Αυτοκινητιστών ΤΑΞΙ στο Νότιο Αιγαίο, με θέμα τα εξαθέσια - εννιαθέσια ΤΑΞΙ. Σκοπός της διευρυμένης σύσκεψης ήταν να ακουστούν οι απόψεις των φορέων και των επαγγελματιών και να διαμορφωθεί ένα βιώσιμο πλαίσιο και μη ανταγωνιστικό προς τους υπόλοιπους ιδιοκτήτες ΤΑΞΙ. Το πρόγραμμα θα αποτελέσει κριτήριο για την εφαρμογή ανάλογης ρύθμισης αργότερα και σε άλλες περιοχές της χώρας, όπου το επιθυμούν οι επαγγελματίες.
Κι ενώ σε περιοχές όπως στη Μύκονο, τη Σαντορίνη ή τη Ρόδο και τη Κω, μία τέτοια κίνηση προκαλεί χαμόγελα στους επιχειρηματιες, σε άλλες περιοχές, όπως η Νάξος έχουμε αντιδράσεις. Και το περίεργο είναι ότι αυτές οι αντιδράσεις δεν είναι καινούργιες. Είναι εδώ και καιρό. Από τον περασμένο Δεκέμβριο υπάρχει επιστολή που φέρει την υπογραφή του προέδρου των αυτοκινητιστών Νάξου (βλ Νίκος Ραβδάς) και του γραμματέα (βλ Γιάννης Μαγκανάρης) που ξεκαθαρίζει τη θέση των Ναξίων. Μάλιστα, η επιστολή είχε έρθει ως συνέπεια της συνέλευσης από την Ομοσπονδία Ταξί Ελλάδας....
Το υπόμνημα με ημερομηνία 4 Δεκεμβρίου προς Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου και βουλευτές Κυκλάδων έχει ως τίτλο "«Τρόπος έκδοσης και λειτουργίας 7-9 θέσεων Ε.Δ.Χ. οχημάτων με μετρητή» και ανάμεσα στα άλλα διαβάζουμε "Με λίγα λόγια σταματάμε να είμαστε οδηγοί ταξί και πάμε στην φιλοσοφία να μεταφέρουμε όσο πιο πολλούς επιβάτες μπορούμε όπως τα ΚΤΕΛ. Η εργασία των Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων ταξί στο νησί της Νάξου έχει ως εξής: Ιούνιο, Ιούλιο και Σεπτέμβριο είναι καλή, τον Αύγουστο αυξημένη, τον Μάιο και τον Οκτώβριο είναι μέτρια έως κακή με πολύωρη αναμονή στις πιάτσες και για τους 33 συναδέλφους. Το υπόλοιπο διάστημα των 6 μηνών 18 ταξί σταματούν τελείως της δραστηριότητα τους με τους ιδιοκτήτες τους να προσπαθούν να βρουν άλλες εργασίες για να επιβιώσουν. Τα υπόλοιπα 15 ταξί υπολειτουργούν με τις περισσότερες φορές να μην βγαίνουν ούτε τα έξοδά τους".
Αναλυτικά, η επιστολή / υπόμνημα αναφέρει:
"Στο νησί της Νάξου υπάρχουν 33 Ε.Δ.Χ. αυτοκίνητα ταξί που τα τελευταία χρόνια έχουν ενταχθεί σε ένα σωματείο και ένα ράδιο ταξί. Κύριο χαρακτηριστικό τους είναι η ομοιογένεια και η ομοιομορφία καθώς έχουν την δυνατότητα να μεταφέρουν το πολύ έως 4 επιβάτες. Έτσι λειτουργούμε τα τελευταία χρόνια σαν μια ομάδα, με ίσους κανόνες στην καθημερινή μας εργασία χωρίς εντάσεις, συγκρούσεις, προστριβές ή διαφορές μεταξύ μας.
Τα δύο τελευταία χρόνια έχουν κάνει την εμφάνισή τους οχήματα 7-9-θέσια Ι.Χ., που υποκλέπτουν μεταφορικό έργο από εμάς κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες (τρόπους μίσθωσης, ποσό μίσθωσης) χωρίς κανέναν απολύτως έλεγχο από τις αρχές. Αντίθετα από εμάς που καθημερινά δεχόμαστε ελέγχους από όργανα της τάξης ή από την δίωξη οικονομικού εγκλήματος (ΣΔΟΕ).
Με το να υιοθετήσουμε και εμείς αυτή την τακτική, δηλαδή κάποιοι από εμάς να φέρουν στην κυκλοφορία 7-9θέσια Ε.Δ.Χ. αυτοκίνητα ταξί σε αντικατάσταση των 5θέσεων Ε.Δ.Χ. ταξί οχημάτων τους, παύει πια να ισχύει ο υγιής ανταγωνισμός και θα υπάρξει ανισότητα στο ήρεμο κλίμα που υπάρχει τα τελευταία χρόνια μεταξύ των συναδέλφων. Θα παραβιάζεται ο κανονισμός λειτουργίας ταξί με 2 και 3 μισθώσεις ταυτόχρονα καθώς και η σειρά προτεραιότητας στην πιάτσα.
Με λίγα λόγια σταματάμε να είμαστε οδηγοί ταξί και πάμε στην φιλοσοφία να μεταφέρουμε όσο πιο πολλούς επιβάτες μπορούμε όπως τα ΚΤΕΛ. Η εργασία των Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων ταξί στο νησί της Νάξου έχει ως εξής: Ιούνιο, Ιούλιο και Σεπτέμβριο είναι καλή, τον Αύγουστο αυξημένη, τον Μάιο και τον Οκτώβριο είναι μέτρια έως κακή με πολύωρη αναμονή στις πιάτσες και για τους 33 συναδέλφους. Το υπόλοιπο διάστημα των 6 μηνών 18 ταξί σταματούν τελείως της δραστηριότητα τους με τους ιδιοκτήτες τους να προσπαθούν να βρουν άλλες εργασίες για να επιβιώσουν. Τα υπόλοιπα 15 ταξί υπολειτουργούν με τις περισσότερες φορές να μην βγαίνουν ούτε τα έξοδά τους.
Στο νησί της Νάξου στο οποίο εργαζόμαστε, γνωρίζουμε τις ανάγκες του επιβατικού κοινού. Με την έκδοση και λειτουργία 7-9 θέσεων Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων ταξί με μετρητή, δεν θα λυθούν προβλήματα αντίθετα θα δημιουργηθούν.
Συμπερασματικά, λέμε ότι η έκδοση και λειτουργία 7-9 θέσεων Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων ταξί με μετρητή, θα λειτουργήσει αρνητικά παρά θετικά για τον κλάδο μας καθώς θα δοθεί έδαφος και σε άλλους ιδιώτες να αποκτήσουν παρόμοια οχήματα Ι.Χ. για μεταφορά επιβατών κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες.
Εμείς σαν σωματείο αυτοκινητιστών Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων ταξί Νάξου, θέλουμε ισονομία, ομοιομορφία όπως λειτουργούμε το τελευταίο διάστημα με ομαλότητα και ηρεμία μεταξύ μας. Όλοι ίσοι! Δεν βλέπουμε προς το παρόν πώς μπορούν να λειτουργήσουν 7-9 θέσεων Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων ταξί με μετρητή χωρίς την δημιουργία ανωμαλιών ως προς την τήρηση του κανονισμού λειτουργίας έως και την σειρά προτεραιότητας στις πιάτσες"
Πηγή : https://www.naxospress.gr/
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου