28 Φεβ 2022

Αμοργός «Αντί να ενισχύουμε τα νησιά, οξύνουμε το δημογραφικό»


Αίτημα ακύρωσης της υπ’ αριθμ. 13Κ/2021 προκήρυξης του ΑΣΕΠ για την πλήρωση θέσεων, μεταξύ αυτών τεσσάρων στο Δήμο Αμοργού, μόνιμου προσωπικού, υπέβαλε ο Δήμος Αμοργού.

Λαμβάνοντας υπόψιν, ότι για την πλήρωση των θέσεων στα νησιά, μεταξύ των οποίων και αυτό της Αμοργού, προκρίνονται ειδικά κριτήρια, αντί του κριτηρίου της εντοπιότητας, ο Δήμος Αμοργού έκρινε απαραίτητη την προσφυγή στη δικαιοσύνη, προκειμένου να διασφαλίσει την μακροχρόνια κάλυψη των θέσεων στις υπηρεσίες του, με προσωπικό που θα προέρχεται από το νησί, αντί υποψηφίων που αφενός θα μετακινηθούν από τον τόπο της μόνιμης κατοικίας τους και αφετέρου θα έχουν τη δυνατότητα να αιτηθούν την μετάταξή τους με τη συμπλήρωση μίας διετίας.

Η σχετική εισήγηση

Κατά τη συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Αμοργού εξειδικεύτηκε η αμοιβή για τη νομική εκπροσώπηση του Δήμου ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας προκειμένου να ασκηθεί αίτηση ακυρώσεως κατά της προκήρυξης.

Στο σκεπτικό της απόφασης αναφέρεται, πως κατόπιν εκδόσεως της υπ’ αριθμ. 13K/2021 προκηρύξεως του ΑΣΕΠ (ΦΕΚ ΑΣΕΠ 66 της 31ης Δεκεμβρίου) που τροποποιήθηκε με την υπ’ αριθμ. 1224/01/2022 Προκήρυξη του ΑΣΕΠ (ΦΕΚ ΑΣΕΠ 2 της 18ης Ιανουαρίου 2022), προκηρύχθηκε η πλήρωση με σειρά προτεραιότητας 1468 θέσεων μόνιμου προσωπικού ή προσωπικού με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου Πανεπιστημιακής, Τεχνολογικής, Δευτεροβάθμιας και Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης σε Ο.Τ.Α. α ́ και β ́ βαθμού κ.ά. σύμφωνα με το άρθρο 28 του ν. 4765/2021. Σύμφωνα με την παρ. 3 του τελευταίου άρθρου, με τη διαδικασία επιλογής προσωπικού κατά σειρά προτεραιότητας «επιλέγεται και προσωπικό Π.Ε., Τ.Ε., Δ.Ε. και Υ.Ε. μέχρι την προκήρυξη του πρώτου πανελλήνιου γραπτού διαγωνισμού», οπότε και θα εφαρμοστούν πλήρως οι διατάξεις του Β Μέρους («Πλήρωση θέσεων με πανελλήνιο γραπτό διαγωνισμό, άρθρα 8-27) του ν. 4765/2021 (ΦΕΚ 6 Α/15-1-2021: Εκσυγχρονισμός του συστήματος προσλήψεων στον δημόσιο τομέα και ενίσχυση του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.) και λοιπές διατάξεις).

Περαιτέρω, η εν λόγω προκήρυξη, όπως τροποποιήθηκε, αναφέρεται και στην υπ ́ αρ. 50/4.11.2021 ΠΥΣ δυνάμει των διατάξεων του άρθρου 51 του ν. 4622/2019 (ΦΕΚ Α ́ 33). Μεταξύ άλλων, στην παράγραφο 9 του εν λόγω άρθρου προβλέπεται ότι κατ'εξαίρεση, προσλήψεις τακτικού προσωπικού, που δεν έχουν ενταχθεί στον ετήσιο προγραμματισμό, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4622/2019 (“Επιτελικό Κράτος»), εγκρίνονται από την Επιτροπή της Π.Υ.Σ. 33/2006 «εφόσον έχουν όλως έκτακτο και κατεπείγοντα χαρακτήρα, υπάρχουν οι διαθέσιμες πιστώσεις και συνοδεύονται από ειδικά αιτιολογημένο αίτημα του κατά περίπτωση αρμόδιου Υπουργού».

Σύμφωνα με τα περαιτέρω οριζόμενα στην ως άνω 13Κ/2021 του ΑΣΕΠ ποσοστό 15% στο σύνολο των προκηρυσσόμενων θέσεων τακτικού προσωπικού και προσωπικού με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου των κατηγοριών ΠΕ, ΤΕ και ΔΕ κατά Περιφερειακή Ενότητα, φορέα και κλάδο ή ειδικότητα καλύπτεται από πολύτεκνους και τέκνα πολυτέκνων (παρ. 6 του άρθρου 14 του ν. 2190/1994 όπως συμπληρώθηκε και ισχύει σήμερα), εφόσον υπάρχουν και κατέχουν τα γενικά και απαιτούμενα προσόντα που επιτρέπουν την εγγραφή τους σε πίνακα κατάταξης και υποβάλουν τα απαραίτητα δικαιολογητικά. Συγκεκριμένα, στην εν λόγω προκήρυξη προβλέπονται για το Δήμο Αμοργού ως φορέα οι εξής θέσεις: 1 θέση ΠΕ Αρχιτεκτόνων Μηχανικών (Κωδ. Θέσης 752, με ένδειξη εντοπιότητας 06 και στις Ειδικές Κατηγορίες Θέσεων 1 Πολυτέκνων), 1 θέση ΠΕ Οικονομολόγων (Κωδ. Θέσης 1538, με ένδειξη εντοπιότητας 06 και στις Ειδικές Κατηγορίες Θέσεων 1 Πολυτέκνων), 1 θέση ΤΕ Λογιστών (Κωδ.Θέσης 1934, με ένδειξη εντοπιότητας 06 και στις Ειδικές Κατηγορίες Θέσεων 1 Πολυτέκνων) και 1 θέση ΤΕ5 Τοπογράφων Μηχανικών (Κωδ. Θέσης 2093, με ένδειξη εντοπιότητας 06 και στις Ειδικές Κατηγορίες Θέσεων 1 Πολυτέκνων).

Στην ίδια προκήρυξη προβλέπεται (σελ. 2429) ότι «σε περίπτωση που δεν καλυφθούν οι ειδικές θέσεις που προβλέπονται για πολυτέκνους.. [...]...οι θέσεις αυτές θα καλυφθούν από υποψηφίους που δεν έχουν τις ιδιότητες αυτές, κατά τη σειρά στον οικείο Πίνακα Κατάταξης, εφόσον έχουν συμπεριλάβει στις προτιμήσεις τους τις θέσεις αυτές». Σύμφωνα με το άρθρο 29 του ν. 4765/2021 οι εν λόγω υποψήφιοι κατατάσσονται στον Πίνακα κατά φθίνουσα σειρά συνολικής βαθμολογίας όπως αυτή προκύπτει από τα εξής κριτήρια: (α) Τίτλοι σπουδών, (α.α επ.) μεταπτυχιακοί και διδακτορικοί τίτλοι για τις κατηγορίες ΠΕ-ΤΕ, (β) εμπειρία, (γ) ξένη γλώσσα, (δ) εντοπιότητα. Σύμφωνα με την παρ. 1δ του άρθρου 29: «Σε κάθε περίπτωση προτάσσονται των λοιπών υποψηφίων, ανεξάρτητα από το σύνολο των μονάδων που συγκεντρώνουν σύμφωνα με τα κριτήρια της παραγράφου αυτής, οι μόνιμοι κάτοικοι των Δήμων [....] εφόσον όλοι οι ανωτέρω επιθυμούν τον διορισμό τους σε θέσεις [...] που προκηρύσσονται στις ως άνω περιοχές και δεσμεύονται να υπηρετήσουν επί μία τουλάχιστον δεκαετία στις θέσεις αυτές... [...]. Η πρόταξη λόγω εντοπιότητας ισχύει μεταξύ των υποψηφίων που διαθέτουν τα τυπικά προσόντα του ιδίου πίνακα κατάταξης (κύριου ή επικουρικού)».

Όπως τονίζεται στο πλαίσιο της εισήγησης, στην περίπτωση του Δήμου Αμοργού, όπως και άλλων νησιών, τα προβλήματα που μπορούν να ανακύψουν με το διορισμό πολυτέκνων χωρίς εντοπιότητα, είναι γνωστά από την κοινή πείρα του παρελθόντος.

Αίτημα στήριξης και από την ΠΕΔ Ν. Αιγαίου

 

Όπως είχε εξηγήσει ο κ. Καραΐσκος στο πλαίσιο της συνεδρίασης του Δ.Σ. της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Νοτίου Αιγαίου, όπου έφερε το θέμα προκειμένου να πάρει τη στήριξη και της ΠΕΔ, «τα ειδικά κριτήρια αυτά, λειτουργούν σαν “κόφτης”, και όποιος τα έχει προηγείται, σε σχέση με όλους τους άλλους υποψήφιους και το κριτήριο της εντοπιότητας μπαίνει σε δεύτερη μοίρα».

Σύμφωνα με τον κ. Καραΐσκο, «αυτό δημιουργεί αρκετά προβλήματα, ειδικά σε μικρά νησιά, όπως το δικό μας, που οι πολύτεκνοι – για παράδειγμα – με εντοπιότητα δεν είναι συχνό φαινόμενο. Εμείς έχουμε τέσσερις θέσεις Τ.Ε. και Π.Ε. σε αυτή την προκήρυξη και μόνο μία θέση μπορεί να καλυφθεί από ντόπιο. Οι υπόλοιπες τρεις, θα καλυφθούν από παιδιά, με πολύτεκνες οικογένειες, που θα έρθουν από άλλες περιοχές της χώρας – και εδώ δεν υπάρχει περιορισμός στο χρόνο που θα απασχοληθούν πέρα από τα δύο έτη. Αυτό, σημαίνει ότι σε δύο χρόνια, αυτοί οι άνθρωποι μπορούν να φύγουν και να πάνε σε κάποιο άλλο Δήμο πολύ πιο κοντά στα σπίτια τους, αφήνοντας ξανά τις θέσεις στο Δήμο Αμοργού κενές, καθώς δεν υπάρχει η δέσμευση που υπάρχει από το κριτήριο της εντοπιότητας για τα 10 χρόνια υπηρεσίας».

Πέραν αυτού, ο Δήμαρχος υπενθύμισε, πως το κόστος ζωής στις νησιωτικές περιοχές είναι αυξημένο, ενώ υπάρχει και το ζήτημα έλλειψης στέγης σε προσιτές τιμές, κάτι που αναγκάζει δημόσιους υπαλλήλους να εγκαταλείπουν τις θέσεις τους και να αναζητούν κάτι κοντινότερο στις περιοχές μόνιμης κατοικίας τους, ενώ όλοι αυτοί οι υπάλληλοι δικαιούνται επιδομάτων που επιβαρύνουν τους δημοτικούς προϋπολογισμούς. «Το σημαντικότερο όμως είναι, ότι αφήνουμε τα ντόπια παιδιά άνεργα – και όπως γνωρίζετε, όσοι σπουδάζουν και αναζητούν εργασία τείνουν να αναζητούν εργασία στα μεγαλύτερα αστικά κέντρα. Άρα, αντί να ενισχύουμε δημογραφικά τα νησιά και δη τα μικρότερα εξ αυτών, οξύνουμε το πρόβλημα που υπάρχει», σημείωσε.  

Πηγή : https://www.koinignomi.gr/

to synoro blog

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...