Βαθιά στο χέρι στην τσέπη θα βάλουν για τις φετινές τους διακοπές στα νησιά οι καταναλωτές καθώς το κύμα ακρίβειας που έχει συμπαρασύρει τα πάντα, έχει ανεβάσει και το κόστος των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων.
Αν και το φετινό καλοκαίρι να είναι το πρώτο έπειτα από δύο χρόνια πανδημίας που επιστρέφουμε σε συνθήκες κανονικότητας σε ό,τι αφορά τα περιοριστικά μέτρα, οι διαρκείς αυξήσεις αποτελούν μία νέα πηγή προβληματισμού για τις καλοκαιρινές διακοπές των Ελλήνων.
Το ράλι ανόδου των τιμών των καυσίμων αλλά και οι ανατιμήσεις σε όλα σχεδόν τα προϊόντα και υπηρεσίες έχουν επηρεάσει και τις τιμές των ακτοπλοϊκών.
Ανάλογα βεβαίως με τον προορισμό και τη μετάβαση με ή χωρίς αυτοκίνητο, στελέχη της αγοράς του τουρισμού μιλούν για αυξήσεις στις μετακινήσεις με πλοίο που φτάνουν ακόμη και το 45% χαρακτηριστική η περίπτωση των Δυτικών Κυκλάδων ...συγκριτικά με τα προηγούμενα χρόνια.
Εκτιμούν μάλιστα ότι οι ανατιμήσεις δεν έχουν τελειώσει ακόμη καθώς το καλοκαίρι είναι ακόμα μπροστά και το κύμα ακρίβειας παραμένει σφοδρό.
Κάποτε οι οικογένειες ακόμα και μικρού ή μεσαίου εισοδήματος, έστελναν την γυναίκα με τα παιδιά “να κάνουν τα μπάνια τους” σε ένα θέρετρο όλο το καλοκαίρι. Αυτές οι εποχές έχουν γίνει παρελθόν από δεκαετίες, όμως η μεγάλη αλλαγή δεν οφείλεται στο γεγονός ότι πολλές γυναίκες πλέον εργάζονται.
Οφείλεται αμιγώς στην οικονομική κρίση και στο γεγονός ότι ο ελληνικός τουρισμός απευθύνεται σε δυτικοευρωπαϊκά και βόρεια πορτοφόλια.
Παλιότερα στη χώρα μας, ενώ εργαζόταν μόνον ένας σε κάθε νοικοκυριό, ο πατέρας κατά κανόνα, και έμπαινε στο σπίτι ένας και μοναδικός μισθός, αυτός αρκούσε για να “βγαίνουν” πολύμηνες διακοπές σε φθηνά ενοικιαζόμενα, όπου ο πατέρας πήγαινε τα Σαββατοκύριακα ή στην άδειά του.
Τώρα με δύο μισθούς, οι οικογένειες πάνε για διακοπές το πολύ για δύο εβδομάδες το χρόνο, εκτός από εκείνους που έχουν δικό τους εξοχικό ή πατρικό και δεν ξεπαραδιάζονται στα ξενοδοχεία ή στα πανάκριβα και δυσπρόσιτα πλέον ενοικιαζόμενα. Τα προσιτά άλλοτε ενοικιαζόμενα σε θέρετρα, έχουν κυριολεκτικά τριπλασιάσει τις τιμές τους και ενώ μέχρι και πέντε χρόνια πριν βρισκόταν κατοικία με 1.500 ευρώ για όλη τη σεζόν, τώρα οι περισσότεροι ιδιοκτήτες ζητούν 1.500 για κάθε θερινό μήνα.
Στο αυξημένο κόστος των καταλυμάτων, προστίθεται φέτος και η αύξηση στα καύσιμα, που είναι εντυπωσιακή. Όλα ανεβαίνουν κατά 30% στις μετακινήσεις –σε λεωφορεία, πλοία, αεροπλάνα και ταξί.
Στα καράβια το κόστος αυξήθηκε κατά 100-200 ευρώ για μια τετραμελή οικογένεια και αγγίζει για πολλά νησιά το χιλιάρικο με την καμπίνα. Πιο φθηνό παραμένει το αεροπλάνο, που ακόμα και σήμερα, στΙς αρχές του Αυγούστου , προσφέρει φθηνές πτήσεις, όμως αν κάποια οικογένεια το προτιμήσει, αντιμετωπίζει μετά άλλα κόστη
Στην Σέριφο η Κατερίνα Σγουρδαίου πρόεδρος του συλλόγου "Ο Ταξιάρχης"
φωτογραφίζει την απληστία απο πλευράς των εφοπλιστών κλιμακώνοντας την δυσαρέσκεια απεναντι στην συγκεκριμένη εταιρεία πριν λίγες μέρες επιστολη διαμαρτυρίας προς τον υπουργό ναυτιλίας κατέθεσε και ο δήμος Σερίφου https://giannisserfanto.blogspot.com/2022/08/46.htmlΚατερίνα Σγουρδαίου
Όταν μονοπωλιακά εξυπηρετείς μία σειρά νησιών, τότε βάζεις ότι κανόνες σου αρέσουν.
Η τιμή των εισιτηρίων αγγίζει τα αεροπορικά, οι συνδέσεις ανάμεσα στα νησιά ακόμη ακριβότερες-πχ. από Σέριφο για Σίφνο-απόσταση 20’-θέλεις 100 ευρώ πήγαινε έλα 2 άτομα-δηλαδή σχεδόν όσα ήθελες πέρυσι για να έρθεις από Πειραιά-Σέριφο/2.30 ώρες.
Τακτική συνήθεια τα δύο πλοία που έγιναν ένα-δε γέμισαν..και ψάχνεται ο κόσμος με αλλαγές πύλης, με εισιτήρια στο ίδιο κάθισμα, κλπ.
Σχεδόν ποτέ στην ώρα τους, με αγενές και δυσαρεστημένο προσωπικό.
Με κανόνες τύπου δε βάζουμε νεκροφόρες (συγνώμη για το μακάβριο) και ένα σωρό άλλα παράλογα, όταν για τους νησιώτες τα πλοία εξυπηρετούν και κοινωνικές ανάγκες, ως η μοναδική τους σύνδεση με την πρωτεύουσα.
Για τον Σεπτέμβριο, απλά μας έχουν καταστήσει μη ανταγωνιστικούς, όταν η διαμονή είναι λιγότερη ακριβή από την μετακίνηση.
Πηγή :
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου