5 Μαρ 2024

Δεκαετείς συμβάσεις και 500 εκατ. για την ανανεώση του ακτοπλοϊκού στόλου Λεφτά υπάρχουν

Η ιδεα των μακροχρόνιων συμβάσεων δεν ειναι νεα. Ειχε εφαρμοστεί το 2002 για ακριβως τον ιδιο λογο. Οταν πέρασαν τα 10 χρόνια και επρεπε να εφαρμοστούν οι υποχρεώσεις των εταιρειών, επικαλέστηκαν τη κρίση και πέτυχαν να απαλλαγούν των υποχρεώσεων τους.
Ετσι πλοια σαν το Πρέβελη ειναι ακομη εν ενεργεία και ταλαιπωρούν τους νησιώτες και τα νησιά.
Ποιοι ηταν στη Κυβερνηση; Σας το κρύβω
ΥΓ. Τωρα δεν θα τους δώσουμε μονο 10ετεις συμβάσεις αλλα και ζεστό χρήμα. Ειπαμε, ΛΕΦΤΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ

Ioannis Spilanis

Λάμπρος Καραγεώργος
Ωριμάζει η ιδέα των πολυετών, συνήθως δεκαετούς διάρκειας, συμβάσεων δημόσιας υπηρεσίας μέσω των οποίων θα χρηματοδοτηθεί η ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου.

Ο υπουργός Ναυτιλιας Χρήστος Στυλιανίδης βρίσκεται πολύ κοντά στη λήψη των οριστικών αποφάσεων παράλληλα με την ολοκλήρωση των διαπραγματεύσεων με την Ευρωπαϊκή  Επιτροπή για την υιοθέτηση χρηματοδοτικών εργαλείων ενίσχυσης των ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων με στόχο την ανανέωση και του πρασίνισμα του ακτοπλοϊκού στόλου.


ΕΣΠΑ

Από το 2030 και μετά το σύνολο των ακτοπλοϊκών πλοίων θα ενταχθεί στο ευρωπαϊκό σύστημα εμπορίας ρύπων. Παράλληλα στο πλαίσιο της υλοποίησης του κανονισμού της ΕΕ, fit 55, μέχρι το 2030 θα πρέπει να μειωθούν οι εκπομπές ρύπων co2 κατά 55%.

Η διαμόρφωση ενός ακτοπλοϊκού στόλου που θα είναι πιο πράσινος είναι πρώτη προτεραιότητα. Στο πλαίσιο αυτό το Υπουργείο φαίνεται να έχει εξασφαλίσει ήδη κονδύλια ύψους 500 εκατ ευρώ μέσω χαμηλότοκων έως και μηδενικού επιτοκίου δανείων αλλά και επιδοτήσεις μέσω του ΕΣΠΑ για την ανανέωση του στόλου. Υπολογίζει ότι  το συνολικό κονδύλι μπορεί να φτάσει σταδιακά μέχρι το 1,5 δις ευρώ και με την ιδιωτική χρηματοδότηση από πλευράς των ακτοπλοϊκών εταιρειών να ξεπεράσει τα δυο δις ευρώ.

Οι δεκαετείς συμβάσεις

Ένα σημαντικό μέρος των κεφαλαίων θα δοθεί στις ακτοπλοϊκές μέσω των δεκαετών συμβάσεων δημόσιας υπηρεσίας και με τη συνεργασία  δημόσιου και ιδιωτικού τομέα με την αξιοποίηση της λογικής του εφοπλισμού, δηλαδή θα αξιοποιεί το πλοίο μια ναυτιλιακή εταιρεία που θα ανήκει σε ένα άλλο κοινωνικό φορέα. Η  εισαγωγή πολυετών  συμβάσεων στις άγονες γραμμές θα λειτουργήσουν ως κίνητρο για την απόκτηση νέου «πράσινου» πλοίου με εξασφαλισμένη τη χρηματοδότηση από τις τράπεζες, στις οποίες θα εκχωρηθούν οι συμβάσεις. Ανάλογη πολιτική είχε εφαρμοστεί στη χώρα μας από το Υπουργείο Ναυτιλίας πριν από την οικονομική κρίση του 2010.

Ο Στυλιανίδης

Όπως αποκάλυψε ο κ. Στυλιανίδης, πρόσφατα, μιλώντας σε εκδήλωση του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας  (ΣΕΕΝ) «μετά από σκληρές διαπραγματεύσεις» θα γίνει αξιοποίηση, του Ταμείου Δίκαιης Μετάβασης (Just Transition Fund) του Ταμείου Καινοτομίας (Innovation Fund)  του Ταμείου Ανάκαμψης αλλά και άλλων χρηματοδοτικών εργαλείων μέσω του ΕΣΠΑ.

Επισημαίνεται ότι για τους ακτοπλόους  το «πρασίνισμα» του στόλου είναι θέμα πρώτης προτεραιότητας και συνδέεται άμεσα και με την ανανέωση του καθώς το 70% του ακτοπλοϊκού στόλου είναι ηλικίας άνω των 20 ετών, γεγονός που επιβεβαιώνει ότι η ανάγκη ανανέωσης του σε όλα τα μεγέθη των πλοίων. Σημειώνεται επίσης ότι από την 1η Ιανουαρίου 2030 το σύνολο της ακτοπλοΐας θα ενταχθεί στο σύστημα εμπορίας ρύπων, γεγονός που σημαίνει πολύ αυξημένο κόστος για τα πλοία που θα ρυπαίνουν την ατμόσφαιρα.


Πηγή : https://www.ot.gr/2

to synoro blog

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...