Το πιο μεγάλο βήμα για την ολοκλήρωση της ηλεκτρικής διασύνδεσης των Κυκλάδων έγινε... Κι αυτό γιατί το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας προχώρησε στην έγκριση των περιβαλλοντικών όρων για τη δ’ φάση της ηλεκτρικής διασύνδεση των Κυκλάδων με το Διασυνδεδεμένο Σύστημα Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας. Το προτεινόμενο έργο αφορά στην ηλεκτρική διασύνδεση (στα 150 kV) του Υποσταθμού (Υ/Σ-GIS) Λαυρίου με τον αδειοδοτημένο Υ/Σ GIS Νάξου, μέσω των νήσων Σερίφου, Μήλου, Φολεγάνδρου και Θήρας. Το έργο περιλαμβάνει υποβρύχια καλώδια 150 kV συνολικού μήκους 353 km περίπου και υπόγεια καλώδια 150 kV συνολικού μήκους 19,5 km περίπου, από το GIS Λαυρίου έως τον νέο Υ/Σ GIS Νάξου, καθώς και τους νέους Υποσταθμούς των νήσων Σερίφου, Μήλου, Φολεγάνδρου και Θήρας.
Το έργο στο σύνολό του, αποτελείται από τα παρακάτω υποέργα:
1.2.1. Υπόγειο τμήμα Γ.Μ. 150kV Αττικής στο Λαύριο, απλού κυκλώματος και μήκους 1.047m περίπου.
1.2.2. Υποβρύχιο τμήμα Γ.Μ. 150kV Λαυρίου – Σερίφου, απλού κυκλώματος και μήκους 109,3km περίπου.
1.2.3. Υπόγειο τμήμα Γ.Μ. 150kV Σερίφου, διπλού κυκλώματος και μήκους 1.540m περίπου.
1.2.4. Κατασκευή νέου Υ/Σ (GIS) νήσου Σερίφου.
1.2.5. Υποβρύχιο τμήμα Γ.Μ. 150kV Σερίφου – Μήλου, απλού κυκλώματος και μήκους 46,7km περίπου.
1.2.6. Υπόγειο τμήμα Γ.Μ. 150kV Β. Μήλου, απλού κυκλώματος και μήκους 7.500m περίπου.
1.2.7. Κατασκευή νέου Υ/Σ GIS νήσου Μήλου.
1.2.8. Υπόγειο τμήμα Γ.Μ. 150kV Ν. Μήλου, απλού κυκλώματος και μήκους 6.650m περίπου. Σελίδα 6 από 31
1.2.9. Υποβρύχιο τμήμα Γ.Μ. 150kV Μήλου-Φολεγάνδρου, απλού κυκλώματος και μήκους 55,2km περίπου.
1.2.10. Υπόγειο τμήμα Γ.Μ. 150kV Φολεγάνδρου, διπλού κυκλώματος και μήκους 2.039m περίπου.
1.2.11. Κατασκευή νέου Υ/Σ GIS νήσου Φολεγάνδρου.
1.2.12. Υποβρύχιο τμήμα Γ.Μ. 150kV Φολεγάνδρου – Θήρας, απλού κυκλώματος και μήκους 59,9km περίπου.
1.2.13. Υπόγειο τμήμα Γ.Μ. 150kV Θήρας, διπλού κυκλώματος και μήκους 750m περίπου.
1.2.14. Κατασκευή νέου Υ/Σ GIS νήσου Θήρας.
1.2.15. Υποβρύχιο τμήμα Γ.Μ. 150kV Θήρας – Νάξου, απλού κυκλώματος και μήκους 82,1 km περίπου.
1.2.16. Υπόγειο τμήμα Γ.Μ. 150kV Νάξου, απλού κυκλώματος και μήκους 530m περίπου.
Η υλοποίηση του προτεινόμενου έργου θα συμβάλει στη μείωση του κόστους παραγωγής ενέργειας, λόγω της χρήσης πετρελαίου στους τοπικούς σταθμούς παραγωγής με παράλληλη μείωση των εκπεμπόμενων ρύπων. Επίσης, θα συντελέσει θετικά στην ανάπτυξη των νησιών, αφού η εν λόγω διασύνδεση του συστήματος μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας με το Ελληνικό Σύστημα Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας θα διασφαλίσει την ευστάθεια του συστήματος μεταφοράς. Συνεπώς θα βελτιωθούν οι παρεχόμενες υπηρεσίες σε όλους τους τομείς, με θετικές επιδράσεις για την τοπική και περιφερειακή οικονομία, αλλά και στην βελτίωση του βιοτικού επιπέδου των κατοίκων της περιοχής, με σημαντικές θετικές επιδράσεις στο κοινωνικό περιβάλλον
Το έργο προβλέπεται τόσο Δεκαετές Πρόγραμμα Ανάπτυξης (ΔΠΑ) του ΕΣΜΗΕ με το ΕΣΜΗΕ των ετών 2017-2026, για το οποίο έχει εγκριθεί Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, όσο και στα ΔΠΑ των ετών 2018-2027 και 2019-2028.
Φορέας υλοποίησης του έργου είναι ο Ανεξάρτητος Διαχειριστής Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΑΔΜΗΕ).
Η διασύνδεση της Σαντορίνης αποτελεί το εναρκτήριο βήμα για τη Δ΄ φάση διασύνδεσης των Κυκλάδων, στο πλαίσιο της οποίας θα διασυνδεθούν με το ηπειρωτικό δίκτυο και η Φολέγανδρος, η Μήλος και η Σέριφος. Οι διασυνδέσεις των τριών νησιών θα ολοκληρωθούν το 2024. Όπως είχε αναφέρει ο αντιπρόεδρος του ΑΔΜΗΕ Γιάννης Μάργαρης, σε πρόσφατη διαδικτυακή ενημέρωση των δημοσιογράφων, τους προσεχείς μήνες θα προκηρυχθούν οι διαγωνισμοί και για τα υπόλοιπα έργα της Δ΄ φάσης, ώστε εντός του έτους να δρομολογηθεί η υλοποίηση όλων των διασυνδέσεων.
Η Δ΄ φάση των Κυκλάδων περιλαμβάνεται στα έργα του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης «Ελλάδα 2.0», προβλέποντας τη χρηματοδότησή της μέσω του RRF. Όπως αναφέρεται στο Σχέδιο, οι εν λόγω νησιωτικές διασυνδέσεις θωρακίζουν την ενεργειακή ασφάλεια της χώρας, ενώ παράλληλα αξιοποιούν τις μεγάλες δυνατότητες παραγωγής ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στη θαλάσσια επικράτειά μας. Παράλληλα, διευκολύνουν τη μείωση του κόστους ενέργειας, οδηγώντας σε νέες επενδύσεις και θέσεις εργασίας στους ενεργοβόρους κλάδους της οικονομίας.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου