Την προσπάθεια των κατοίκων της Κω να επουλώσουν τις πληγές τους από τον σεισμό που έπληξε πριν λίγες μέρες το νησί, εκμεταλλεύτηκαν κάποιοι, οι οποίοι έστησαν «φάμπρικα» εξαπάτησης τους με το πρόσχημα της χορήγησης οικονομικής αποζημίωσης.
Έτσι, η Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Νοτίου Αιγαίου, στο πλαίσιο του προληπτικού και κοινωνικού της ρόλου, συμβουλεύει τους πολίτες και ειδικότερα συνιστά στους κατοίκους της Κω:
*Να είστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί όταν άγνωστα άτομα σας καλούν τηλεφωνικά προσποιούμενοι υπαλλήλους ή και προϊσταμένους πιστωτικών ιδρυμάτων και δημόσιων υπηρεσιών επιχειρώντας με διάφορα προσχήματα και τεχνάσματα να σας πείσουν να καταθέσετε σε τραπεζικούς λογαριασμούς χρηματικά πόσα, προκειμένου να λάβετε οικονομική ενίσχυση ως αποζημίωση από φυσική καταστροφή (σεισμό). Για τους ίδιους λόγους να μην ενδίδετε σε προτροπές για συνάντηση (ραντεβού κ.λπ.).
*Να μην πείθεστε όταν άγνωστοι σας ζητούν να προκαταβάλετε αρχικά ένα ποσό, προκειμένου υποτίθεται να ξεκινήσει η διαδικασία εκταμίευσης της αποζημίωσης. Μάλιστα, στην τελευταία περίπτωση ζητούν τα χρηματικά ποσά να αποστέλλονται μέσω εταιρειών ταχυμεταφοράς χρημάτων και όχι μέσω τραπεζικών λογαριασμών.
*Να αποφεύγετε να ανταποκριθείτε σε κλήσεις μέσω των οποίων ζητούνται προσωπικά δεδομένα ή οικονομικά στοιχεία.
*Να μην παραχωρείτε ποτέ προσωπικά στοιχεία και δεδομένα [ ταυτότητα, διαβατήριο, αριθμό φορολογικού μητρώου (Α.Φ.Μ.) κ.τ.λ.], διότι ενδέχεται οι δράστες να τα χρησιμοποιήσουν περαιτέρω για κακόβουλους σκοπούς.
*Να μην γνωστοποιείτε στοιχεία των συναλλαγών σας μέσω μίας κοινής διεύθυνσης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (webmail).
*Επισημαίνεται ότι από δημόσιες υπηρεσίες δεν χρησιμοποιείται η πρακτική υπάλληλοί τους να τηλεφωνούν ή να μεταβαίνουν σε οικίες ή σε δημόσιους χώρους και να ζητούν από πολίτες την καταβολή χρημάτων για υπηρεσίες που παρέχουν.
*Να μην δέχεστε σε καμία περίπτωση άγνωστα άτομα να σας οδηγήσουν σε Πιστωτικό Κατάστημα ή ΑΤΜ για ανάληψη χρηματικού ποσού.
*Να έχετε πάντα διαθέσιμους τους τηλεφωνικούς αριθμούς, με τους οποίους πρέπει να επικοινωνήσετε σε περίπτωση ανάγκης (Αστυνομία, Πυροσβεστική, Νοσοκομεία, στενοί συγγενείς κ.α.).
*Προσπαθήστε να συγκρατήσετε στοιχεία και χαρακτηριστικά των δραστών, καθώς και τα οχήματα με τα οποία κινούνται (αριθμό κυκλοφορίας, μάρκα οχήματος, χρώμα κ.λπ.), για να βοηθήσετε το έργο των διωκτικών αρχών.
*Να έχετε υπόψη σας ότι ουδείς άγνωστος χαρίζει χρήματα άνευ οποιουδήποτε ανταλλάγματος ή πολλαπλασίου κέρδους.
*Να ενημερώνετε πάντα τις αστυνομικές Αρχές, ακόμη και σε περίπτωση απόπειρας απάτης σε βάρος σας.
(φωτό: ethnos.gr)
Πηγή : http://www.naxostimes.gr/
Έτσι, η Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Νοτίου Αιγαίου, στο πλαίσιο του προληπτικού και κοινωνικού της ρόλου, συμβουλεύει τους πολίτες και ειδικότερα συνιστά στους κατοίκους της Κω:
*Να είστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί όταν άγνωστα άτομα σας καλούν τηλεφωνικά προσποιούμενοι υπαλλήλους ή και προϊσταμένους πιστωτικών ιδρυμάτων και δημόσιων υπηρεσιών επιχειρώντας με διάφορα προσχήματα και τεχνάσματα να σας πείσουν να καταθέσετε σε τραπεζικούς λογαριασμούς χρηματικά πόσα, προκειμένου να λάβετε οικονομική ενίσχυση ως αποζημίωση από φυσική καταστροφή (σεισμό). Για τους ίδιους λόγους να μην ενδίδετε σε προτροπές για συνάντηση (ραντεβού κ.λπ.).
*Να μην πείθεστε όταν άγνωστοι σας ζητούν να προκαταβάλετε αρχικά ένα ποσό, προκειμένου υποτίθεται να ξεκινήσει η διαδικασία εκταμίευσης της αποζημίωσης. Μάλιστα, στην τελευταία περίπτωση ζητούν τα χρηματικά ποσά να αποστέλλονται μέσω εταιρειών ταχυμεταφοράς χρημάτων και όχι μέσω τραπεζικών λογαριασμών.
*Να αποφεύγετε να ανταποκριθείτε σε κλήσεις μέσω των οποίων ζητούνται προσωπικά δεδομένα ή οικονομικά στοιχεία.
*Να μην παραχωρείτε ποτέ προσωπικά στοιχεία και δεδομένα [ ταυτότητα, διαβατήριο, αριθμό φορολογικού μητρώου (Α.Φ.Μ.) κ.τ.λ.], διότι ενδέχεται οι δράστες να τα χρησιμοποιήσουν περαιτέρω για κακόβουλους σκοπούς.
*Να μην γνωστοποιείτε στοιχεία των συναλλαγών σας μέσω μίας κοινής διεύθυνσης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (webmail).
*Επισημαίνεται ότι από δημόσιες υπηρεσίες δεν χρησιμοποιείται η πρακτική υπάλληλοί τους να τηλεφωνούν ή να μεταβαίνουν σε οικίες ή σε δημόσιους χώρους και να ζητούν από πολίτες την καταβολή χρημάτων για υπηρεσίες που παρέχουν.
*Να μην δέχεστε σε καμία περίπτωση άγνωστα άτομα να σας οδηγήσουν σε Πιστωτικό Κατάστημα ή ΑΤΜ για ανάληψη χρηματικού ποσού.
*Να έχετε πάντα διαθέσιμους τους τηλεφωνικούς αριθμούς, με τους οποίους πρέπει να επικοινωνήσετε σε περίπτωση ανάγκης (Αστυνομία, Πυροσβεστική, Νοσοκομεία, στενοί συγγενείς κ.α.).
*Προσπαθήστε να συγκρατήσετε στοιχεία και χαρακτηριστικά των δραστών, καθώς και τα οχήματα με τα οποία κινούνται (αριθμό κυκλοφορίας, μάρκα οχήματος, χρώμα κ.λπ.), για να βοηθήσετε το έργο των διωκτικών αρχών.
*Να έχετε υπόψη σας ότι ουδείς άγνωστος χαρίζει χρήματα άνευ οποιουδήποτε ανταλλάγματος ή πολλαπλασίου κέρδους.
*Να ενημερώνετε πάντα τις αστυνομικές Αρχές, ακόμη και σε περίπτωση απόπειρας απάτης σε βάρος σας.
(φωτό: ethnos.gr)
Πηγή : http://www.naxostimes.gr/
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου