Σε μια ευνοϊκή συγκυρία για την ακτοπλοΐα, λόγω αυξημένης επιβατικής κίνησης και λιγότερων λειτουργικών εξόδων εξαιτίας της πτώσης των τιμών στα καύσιμα, ολοκληρώνεται η συγχώνευση της Attica Συμμετοχών με την ΑΝΕΚ.
Μια συγχώνευση που μετά και το πράσινο φως από την Επιτροπή Ανταγωνισμού πετυχαίνει δύο στόχους: σώζει από τη χρεοκοπία την ΑΝΕΚ, η οποία απορροφάται από την Attica και δημιουργεί ένα ισχυρό πόλο στον κλάδο που θα είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος στην Ευρώπη, με κριτήριο τη χωρητικότητα επιβατών.
Το νέο σχήμα που θα διαχειρίζεται 45 επιβατηγά- οχηματαγωγά και και ταχύπλοα πλοία θα κλείσει το 2023 με τζίρο γύρω στα 720 εκατ. ευρώ και κέρδη EBITDA στα 130 εκατ. ευρώ.
Χθες δόθηκε το πράσινο φως από τις γενικές συνελεύσεις των δύο εταιρειών για τη συγχώνευση και την έγκριση της σχέσης ανταλλαγής και θα απομένει η έγκριση του ενημερωτικού από την Επ. Κεφαλαιαγοράς για να ολοκληρωθεί έως το τέλος του έτους η συγχώνευση.
Η απορρόφηση της ΑΝΕΚ από την Αttica αποζημιώνει έως ένα βαθμό τους πιστωτές της κρητικής εταιρείας, καλύπτει όλες τις οφειλές των προμηθευτών και δίνει το 11,5% του νέου σχήματος στους μετόχους της ΑΝΕΚ.
Ειδικότερα, από τα 280 εκατ ευρώ οφειλών (μαζί με τους τόκους) ττης ΑΝΕΚ προς τις τράπεζες, θα «κουρευτούν» τα 200 εκατ. ευρώ και οι οφειλές προς τους προμηθευτές ύψους 30 εκατ ευρώ θα πληρωθούν στο ακέραιο.
Η σχέση ανταλλαγής ορίστηκε από την PWC σε 0,1217 μετοχές της Attica για κάθε μία μετοχή (κοινή η προνομιούχο) της ΑΝΕΚ. Για την υλοποίηση της συγχώνευσης θα εκδοθούν 27,3 εκατ. μετοχές της Attica που θα δοθούν στους υφιστάμενους μετόχους της ΑΝΕΚ, οι οποίοι όπως προαναφέρθηκε θα ελέγχουν το 11,5% του νέου σχήματος. Οι μέτοχοι της Attica θα διατηρήσουν τον αριθμό των μετοχών τους.
Το σήμα της ΑΝΕΚ δεν θα χαθεί αφού η Attica θα το διατηρήσει μαζί με τα δικά της (Superfast, Blue Star ferries, Hellenic Seaways). Σημειώνεται πως οι δύο εταιρείας λειτουργούν ως κοινοπραξία από τον Ιούνιο του 2011 αρχικά στην Ανκόνα και στο Ηράκλειο και αργότερα στις γραμμές Μπάρι-Βενετία και Χανιά. Ο όμιλος Attica δραστηριοποιείται στις Κυκλάδες, την Κρήτη, τα Δωδεκάνησα, τον Αργοσαρωνικό, το Βόρειο Αιγαίο, τις Σποράδες, στην Αδριατική και στη γραμμή Ισπανία-Μαρόκο.
Πηγές της Attica τονίζουν πως η απορρόφηση θα γίνει ομαλά, αφού ήδη οι δύο εταιρείες έχουν συνεργασία μέσω κοινοπραξιών στις γραμμές της Κρήτης και της Ιταλίας. Όπως υποστηρίζουν, υπάρχει το καλό προηγούμενο της απορρόφησης της Hellenic Seaways, ενώ η εμπειρία δείχνει ότι οι συνέργειες οδηγούν σε βελτίωση των αποτελεσμάτων.
Ιδιαίτερη ανησυχία βέβαια προκαλεί το μονοπωλιακό καθεστώς της νέας εταιρείας καθώς θα πρέπει να παρατηρούνται συνεχώς οι τιμές των εισιτηρίων των επιβατών αλλά και των οχημάτων.
Πηγή : https://sofokleous10.gr/
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου