17 Ιουλ 2020

Αλλα 15 εκατ. ενίσχυσης στην ακτοπλοΐα

Σφοδρή αντίδραση στην καθυστερημένη υπουργική απόφαση από τον τομεάρχη Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ Νεκτάριο Σαντορινιό. 

Διατυπώνει υπόνοιες για εύνοια συγκεκριμένων εταιρειών ταχυπλόων εις βάρος άλλων, ιδίως των συμβατικών πλοίων. Η μεγάλη μείωση της επιβατικής κίνησης σε σχέση με πέρυσι στα πλοία ακτοπλοΐας οδήγησε την κυβέρνηση στη χορήγηση ενός νέου πακέτου ενίσχυσης στις ακτοπλοϊκές εταιρείες 15 εκατ. ευρώ.

 Τη Δευτέρα δημοσιεύτηκε στην «Εφημερίδα της Κυβερνήσεως» η σχετική απόφαση του αρμόδιου υπουργού Γιάννη Πλακιωτάκη. 

 Προκάλεσε, όμως, τη σφοδρή αντίδραση του τομεάρχη Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ Νεκτάριου Σαντορινιού, ο οποίος σχολίασε τα «αργά αντανακλαστικά του υπουργείου» σε σχέση με τις καταγεγραμμένες ανάγκες των δρομολογίων, επισημαίνοντας ότι η υπουργική απόφαση αφήνει «περιθώρια για υπόνοιες περί εύνοιας συγκεκριμένων εταιρειών ταχυπλόων εις βάρος άλλων, ιδίως των συμβατικών πλοίων».

Παράλληλα κάνει λόγο για έλλειψη στρατηγικής από το υπουργείο Ναυτιλίας στη στήριξη της ακτοπλοΐας, ενώ διατυπώνει ερωτήματα και για τον τρόπο που επιλέγει να επιμερίσει δημόσια κονδύλια. Χαρακτηρίζει την υπουργική απόφαση «περίεργη» και «καθυστερημένη χρονικά», εξηγώντας ότι αυτή αφορά μόνο το διάστημα από 11-20/7, δηλαδή μόνο για 10 μέρες.

 Η ΚΥΑ εκδόθηκε στις 13/7/2020 και συμπεριλαμβάνει τη χρηματοδότηση δρομολογίων από 11/7/2020, ενώ παράλληλα προβλέπει διαδικασία για την ανάθεση επιπλέον δύο ημερών. Δηλαδή οι αναθέσεις για δρομολόγια από 11/7 θα γίνουν στην καλύτερη περίπτωση σήμερα.

Ο τομεάρχης του ΣΥΡΙΖΑ τονίζει ότι ο υπουργός Ναυτιλίας, αρχικά, θα πρέπει να εξηγήσει αν το ελληνικό ακτοπλοϊκό δίκτυο, έπειτα από ένα παρατεταμένο lockdown, χρήζει στήριξης μόνο για 10 μέρες ή αν τα προβλήματα συνδεσιμότητας των νησιών, που συνεχώς έρχονται στη δημοσιότητα, απαιτούσαν ήδη μια συνολική αντιμετώπιση και ένα ολιστικό σχεδιασμό. 

Μιλά για «παραλογισμό» εξηγώντας ότι η υπουργική απόφαση χρηματοδοτεί σε πολλές περιπτώσεις καθημερινά δρομολόγια ταχυπλόων, σε αντίθεση με δρομολόγια πλοίων 12μηνης δρομολόγησης, που εγγυώνται την απρόσκοπτη τροφοδοσία και την ετήσια συνδεσιμότητα των νησιών, και τα οποία είτε δεν επιδοτούνται, είτε επιδοτούνται για λιγότερα εβδομαδιαία δρομολόγια.

 Ερωτήματα επίσης, προκαλεί, όπως αναφέρει, ο τρόπος με τον οποίο καθορίστηκαν οι επιδοτήσεις ανά δρομολόγιο, αφού με το ίδιο ποσόν αποζημιώνονται σαφώς διαφορετικής απόστασης δρομολόγια, ενώ υπάρχουν και περιπτώσεις που δαπανώνται ποσά για αλληλο-επικαλυπτόμενα δρομολόγια. 

«Ο υπουργός Ναυτιλίας φαίνεται ότι εφαρμόζει πιστά το δόγμα του κ. Μητσοτάκη και μας αποδεικνύει ότι η κρίση είναι ευκαιρία για τους κολλητούς», σχολιάζει ο κ. Σαντορινιός. Σημειώνεται ότι αυτό είναι το δεύτερο πακέτο οικονομικής ενίσχυσης εν μέσω της πανδημίας στην ακτοπλοΐα. 

Είχαν προηγηθεί τον Απρίλιο άλλα 15 εκατ. ευρώ. 


to synoro blog

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...