Η ακτοπλοΐα είναι ένας ιδιόμορφος κλάδος, καθώς ενσωματώνει πολλά και
διαφορετικά χαρακτηριστικά. Είναι «καταλύτης» για την Εθνική Οικονομία,
αφού στηρίζει τις τοπικές οικονομίες των νησιών......
και έχει κοινωνικά και εθνικά χαρακτηριστικά, ενώ διασφαλίζει τη
συγκοινωνιακή κάλυψη του Εθνικού μας θησαυρού, των νησιών μας.
Το οικονομικό αδιέξοδο της ελληνικής ακτοπλοΐα με τα ξένα επιχειρηματικά συμφέροντα να είναι ήδη τοποθετημένα σε αυτή έχοντας αξιοσημείωτη παρουσία στο Αιγαίο, έχει δρομολογήσει εξελίξεις για τον αφελληνισμό της, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια μιας πολυνησιακής χώρας όπως είναι η Ελλάδα.
ΟΙ ΕΚΛΟΓΕΣ
Η προκήρυξη των εκλογών άφησε σε εκκρεμότητα πολλά θέματα κομβικής σημασίας για τον κλάδο και τη χώρα. Κύκλοι της ακτοπλοΐας επισημαίνουν, ότι υπάρχει κεντρικός σχεδιασμός για την επόμενη ημέρα, πέρα από κόμματα και σύνθεση κυβερνήσεων.
Συγκεκριμένα, εξετάζονται και διαμορφώνονται οι προϋποθέσεις για «Hub and Spoke» στην ακτοπλοΐα. Ακτινωτά δρομολόγια, δηλαδή, με μετεπιβίβαση, χρησιμοποιώντας διαφορετικά μέσα.
Ο συνδυασμός με αεροπορικά δρομολόγια, με οργανωμένη μετεπιβίβαση και ενιαίο εισιτήριο, καθώς και η ανάπτυξη του δικτύου υδροπλάνων μπορεί να δώσει πρόσθετες συμπληρωματικές και εναλλακτικές λύσεις.
Ήδη για αυτόν σκοπό έχουν αδειοδοτηθεί υδροπλάνα με στόχο στο μέλλον να
ενταχθούν στο σχεδιασμό του νέου ακτοπλοϊκού συστήματος.
ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ
Ζητούμενο παραμένει η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του κλάδου.
ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ
Ζητούμενο παραμένει η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του κλάδου.
Στη συζήτηση αυτή έχει τεθεί από την Τρόικα το ενδεχόμενο μείωσης των
οργανικών συνθέσεων των πλοίων, κάτι στο οποίο η ελληνική πλευρά
εναντιώθηκε επισημαίνοντας ότι τίθενται θέματα ασφάλειας ενώ ακόμη
σημειώθηκε ότι βασικός λόγος της μη ανταγωνιστικότητας της ακτοπλοΐας,
είναι αύξηση στην τιμή του καυσίμου και η συνεχής μείωση των επιδοτήσεων
λόγω της κρίσης.
Σε αυτό το πλαίσιο το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου προώθησε τη λύση του φυσικού αερίου ως βασικού καυσίμου και φιλικού προς το περιβάλλον και πιο οικονομικού στη χρήση στην ακτοπλοΐα.
Η επόμενη κυβέρνηση θα πρέπει να διαχειριστεί τις προκλήσεις των υπερχρεωμένων εταιρειών της ακτοπλοΐας που έχουν συσσωρεύσει πάνω από 900 εκατομμύρια και τον μειωμένο προϋπολογισμό για τις άγονες γραμμές ύψους 70 εκατ. ευρώ, σε σύγκριση με τα 130 εκατ. ευρώ.
«Καθόμαστε πάνω σε μία βόμβα που δεν ξέρουμε πότε θα σκάσει» επισημαίνουν κύκλοι του κλάδου. Με εξαίρεση τα δύο νεότευκτα του Ομίλου Attica, το «Blue Star Delos» που παραδόθηκε το 2011 και το «Blue Star Patmos», το 2012, δεν υπάρχει καμία νέα προσθήκη στον στόλο.
Σε αυτό το πλαίσιο το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου προώθησε τη λύση του φυσικού αερίου ως βασικού καυσίμου και φιλικού προς το περιβάλλον και πιο οικονομικού στη χρήση στην ακτοπλοΐα.
Η επόμενη κυβέρνηση θα πρέπει να διαχειριστεί τις προκλήσεις των υπερχρεωμένων εταιρειών της ακτοπλοΐας που έχουν συσσωρεύσει πάνω από 900 εκατομμύρια και τον μειωμένο προϋπολογισμό για τις άγονες γραμμές ύψους 70 εκατ. ευρώ, σε σύγκριση με τα 130 εκατ. ευρώ.
«Καθόμαστε πάνω σε μία βόμβα που δεν ξέρουμε πότε θα σκάσει» επισημαίνουν κύκλοι του κλάδου. Με εξαίρεση τα δύο νεότευκτα του Ομίλου Attica, το «Blue Star Delos» που παραδόθηκε το 2011 και το «Blue Star Patmos», το 2012, δεν υπάρχει καμία νέα προσθήκη στον στόλο.
Ειδικότερα, οι τέσσερις εισηγμένες ΑΝΕΚ, Attica, Minoan Lines, NEL και η
μη εισηγμένη Hellenic Seaways έχουν πουλήσει στη διάρκεια της κρίσης
συνολικά 16 πλοία με αποτέλεσμα ο στόλος τους να μειωθεί στα 65 πλοία
έναντι 81 το 2008.
H ελληνική ακτοπλοϊκή αγορά αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες στην Ευρώπη.
H ελληνική ακτοπλοϊκή αγορά αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες στην Ευρώπη.
Η Ελλάδα έχει (μαζί με την Ιταλία) τη μεγαλύτερη επιβατική κίνηση μέσω
ακτοπλοϊκών γραμμών, με 45 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως, καλύπτοντας το
25% της συνολικής διακίνησης επιβατών ακτοπλοΐας στην Ευρώπη.
Μάλιστα, ο Πειραιάς είναι το δεύτερο σημαντικότερο σε όρους επιβατικής
κίνησης λιμάνι της Ευρώπης, με μερίδιο που υπολογίζεται στο 3%.
Τα βήματα που χρειάζονται… συνέχεια
Απέναντι στο κύμα της κρίσης που χτύπησε την ελληνική ακτοπλοΐα, έχουν ήδη ληφθεί σε μία σειρά μέτρων.
Τα βήματα που χρειάζονται… συνέχεια
Απέναντι στο κύμα της κρίσης που χτύπησε την ελληνική ακτοπλοΐα, έχουν ήδη ληφθεί σε μία σειρά μέτρων.
Ειδικότερα, με νομοθετική ρύθμιση έγινε αναδιάρθρωση των πολυετών
συμβάσεων και των «άγονων γραμμών» του Αιγαίου, ενώ παράλληλα έγινε
εξορθολογισμός του ακτοπλοϊκού δικτύου, με έμφαση το ακτοπλοϊκό δίκτυο
του Βόρειου Αιγαίου, που παρατηρούνταν τα μεγαλύτερα προβλήματα.
Αντίστοιχα και πάλι με νομοθετική ρύθμιση θεσμοθετήθηκε η ελάχιστη
επικοινωνία μεταξύ των νησιών, όταν υπάρχουν έκτακτες ανάγκες, με τη
θέσπιση του λεγόμενου «πλοίου ασφαλείας».
Συγχρόνως, προστέθηκε το Λιμάνι του Λαυρίου στις γραμμές του Βορείου Αιγαίου με στόχο τη μείωση της διαδρομής κατά μιάμιση ώρα, ενώ άλλαξε η προκήρυξη για τις Δυτικές Κυκλάδες, ώστε να συμμετέχουν και πλοία Πρώτης και Δεύτερης κατηγορίας.
Με στόχο τη μείωση του λειτουργικού κόστους των ακτοπλοϊκών εταιρειών, καταργήθηκε η άναρχη επιβολή καθεστώτος εκπτώσεων σε ναύλους, καθώς μία σειρά εκπτώσεων που υπήρχαν σε ομάδες χωρίς κοινωνικά κριτήρια. Διατηρήθηκαν μόνο οι εκπτώσεις σε κοινωνικά ευπαθείς ομάδες.
Συγχρόνως, προστέθηκε το Λιμάνι του Λαυρίου στις γραμμές του Βορείου Αιγαίου με στόχο τη μείωση της διαδρομής κατά μιάμιση ώρα, ενώ άλλαξε η προκήρυξη για τις Δυτικές Κυκλάδες, ώστε να συμμετέχουν και πλοία Πρώτης και Δεύτερης κατηγορίας.
Με στόχο τη μείωση του λειτουργικού κόστους των ακτοπλοϊκών εταιρειών, καταργήθηκε η άναρχη επιβολή καθεστώτος εκπτώσεων σε ναύλους, καθώς μία σειρά εκπτώσεων που υπήρχαν σε ομάδες χωρίς κοινωνικά κριτήρια. Διατηρήθηκαν μόνο οι εκπτώσεις σε κοινωνικά ευπαθείς ομάδες.
Πηγή: fpress.gr
Πηγή :
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου