7 Μαΐ 2021

Εφυγε η Σοφία Γούναρη (Σόρδενα )


γράφει ο γιάννης γούναρης 

 Μητέρα μου  ἡ κυρία Σοφία  ἡ Σόρδενα  Σεριφιώτισα , σν ποδημητικ χελιδόνα, φοροσε μαρα ροχα,μετά τον Θάνατο του Βικέντιου ... πάντοτε τανε συγυρισμένη μὰ κα σιωπηλή για αρκετά χρόνια .Ηταν απλός άνθρωπος και εξαιρετική μάννα  γεννήθηκε το 1936 στις 11 Μαίου ήταν η μικρότερη της οικογενείας 

.Η Γεωργία ο Αναστάσης η Παγώνα έφυγαν με την σειρά όπως τους αναφέρω Γνώρισε την πείνα της Κατοχής και την θλίψη απο τον χαμό του παππού μου του Μιχάλη
 Η  γιαγιά μου η Μαρία η Σόρδενα ήταν μια θεοσεβούμενη παλιά Σεριφιώτισα την αγαπούσα πολύ  καθε πρωί το καλοκαίρι που πήγαινα στο νησί  σηκωνόμουν χαράματα και την βοηθούσα να γεμίσουμε το κουρούπι με νερό εκείνη με το σταμνί και εγω με το παγούρι μου όταν γέρασε την φρόντισε η μητέρα μου στην Αθήνα ..

Με κόπο και στερήσεις μεγάλες κατάφερε η μητέρα με τον πατέρα μου να αναστηλώσουν   ενα υπέροχο σπίτι στούς Λάκκους ήταν το καταφύγιό της μετα τον θάνατο του πατέρα μου το 2002 .

Οἱ χρόνοι κύλησαν, μας μεγάλωσε,με τρυφερότητα και αγάπη  σπούδασα, εσλθα στν γορὰ ἐργασίας, με ναν τρόπο ἀλλότριο ποὺ ἀκόμα πασχίζει νὰ κατασπαράξει τούτη τν ερ παρακαταθήκη τς προγονικς μνήμης. 

κτιθέμενoς καθημερινὰ σ στεγανοποιημένο βιοπορισμὸ καὶ ἀνελέητο βομβαρδισμὸ ἀπὸ ὀρμέφυτα πάθη. Μ κάτι λυτρωτικό, σν τν μίτο τς ριάδνης, σφιχτὰ μ κρατοσε δεμένo στ κατάρτι τς μνήμης.
«Ποιός εμαι;

πό ποῦ ἔρχομαι;

Ποῦ πάω;

Ποιός ὁ σκοπός τς ζως μου;

Καί ποῦ θά καταλήξω;»

 Η κυρα Σοφία με την απλή καρδιά της συγκρατοσε τὸ ἴσο τς βαθύτερης καρδις μου  σὲ ἄλλη ξιοπρέπεια:  «Ἡ ἀνταπόδοση  τς δικίας εναι δικία». (Σωκράτης)
Διότι «κατ βάθος εμαι ζήτημα φωτός» (Σεφέρης), διότι πάντα «τὸ σκοτάδι μ χρωστάει στ φς» (λύτης),

.Πριν απο τρία χρόνια η κυρά Σοφία έσπασε μέσα σε δύο μήνες και τα δύο ισχύα της, ηταν καθοριστικό για την ψυχολογία της περιορίστηκε η ποιότητα της ζωής της με μεγάλο αγώνα και την βοηθεια μου που έγινα το στηριγμά της και την φρόντιζα κατάφερε να πηγαίνει στο μπάνιο και να βγαίνει στο μπαλκόνι. Το καλοκαιρι την εφερνα στο νησί και έπαιρνε λιγο τα πάνω της όμως πριν το Πάσχα έπαθε εγγεφαλικό η μια πλευρα αχρηστευθηκε κατερευσε το συστημα κατάπωσης και έπαθε λοίμωξη του αναπνευστικού απο το νοσοκομείο

 Σήμερα  6 Μαιου 2021 έφυγε στις 16.00 στα 84 της 

Καλό ταξίδι Μανούλα μου σε ευχαριστώ για όλα θα σε αγαπώ για πάντα 

Πηγή : 

to synoro blog

4 σχόλια:

  1. καλο ταξιδι και καλο παραδεισο να εχει .εσεις να την θυμαστε με αγαπη,ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΑΥΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΟΚΥΚΛΟΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ,ΚΑΙ ΘΑ ΤΟΛΜΗΣΩ ΝΑ ΠΩ ΟΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΣΤΕ ΤΥΧΕΡΟΙ ΠΟΥ ΤΗΝ ΕΙΧΑΤΕ ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ ΤΑ 84 ΧΡΟΝΙΑ .

    ΑπάντησηΔιαγραφή

  2. Άμα γυρίσω από κει
    Που ’τε θεοί γυρνούνε
    Θε να σου φέρω πούπουλα
    Από τα μεσαστέρια
    Γιρλάντες ηλιοκέντητες
    λόγατα πενεμένα
    Να τα ’χεις να πορεύεσαι
    Εδώ στον ξένο τόπο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ευχαριστω απο καρδιάς για το σχολιο ιωάννη βαλσαμο για την ραγισμένη καρδιά μου

      Διαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...