Αιχμηρή και με το βλέμμα στραμμένο στην επόμενη μέρα
Μετά από μία αυτοδιοικητική περίοδο γεμάτη από σημαντικές και κρίσιμες αποφάσεις και μετά τις πρόσφατες αυτοδιοικητικές εκλογές, η πρώην πρόεδρος του Διαδημοτικού Λιμενικού Ταμείου και νυν δημοτική σύμβουλος της μείζονος μειοψηφίας, Κανδιώ Μαραγκού, κάνει το δικό της απολογισμό μέσα από τις σελίδες του «Λ» και μιλάει για την Κανδιώ Μαραγκούτου Δήμου και του νησιού.
Έχοντας θητεύσει σχεδόν όλη την περασμένη αυτοδιοικητική περίοδο στη θέση της προέδρου του ΔΛΤ, ποιες θεωρείτε τις σημαντικότερες αποφάσεις και πρωτοβουλίες που κληθήκατε να πάρετε;
Για να είμαι ειλικρινής, δεν υπήρξαν δύσκολες αποφάσεις για μένα, υπό την έννοια ότι δεν μπήκα ποτέ στη λογική των πολιτικών διλημμάτων, για δύο πολύ απλούς λόγους. Πρώτον διότι δεν είμαι πολιτικός και ούτε θέλω να γίνω, επομένως δεν με ενδιέφερε ούτε τώρα με ενδιαφέρει να χαϊδέψω αυτιά, ξεγελώντας την άγνοια των συμπολιτών μου, προκειμένου να είμαι πολιτικά αρεστή και να κατέχω ες αεί μία θέση εξουσίας. Δεύτερον, διότι ό,τι έκανα ή προσπάθησα να κάνω το πίστευα πολύ, με όλη μου την ψυχή, πίστευα στη σίγουρη επιτυχία του, το είχα «δουλέψει» καλά μαζί με τους υπηρεσιακούς παράγοντες και εξωτερικούς συνεργάτες, επίσης ήταν προς όφελος του κοινού καλού της Σύρου και όχι μεμονωμένων συμφερόντων, επομένως, δεν είχα κανέναν λόγο να κάνω πίσω ή να ψευτοδειλιάσω. Σε κάθε περίπτωση, οι σημαντικότερες αποφάσεις για μένα ήταν πρώτον, η χωροθέτηση της μαρίνας στα Λαζαρέττα και η ολοκλήρωση των όρων διακήρυξης για τη δημοπράτησή της και τη λειτουργία της από επενδυτικό σχήμα, δεύτερον, η εξασφάλιση χρηματοδότησης ύψους 1.000.000 € για τις μελέτες μεταφοράς του λιμένα Ερμούπολης και η συμβασιοποίησή τους, πριν μήνες δε ολοκληρώθηκαν οι διερευνητικές γεωτρήσεις και οσονούπω ολοκληρώνονται και οι μελέτες, γεγονός που ανοίγει το δρόμο για τη μεταφορά του στην επόμενη πενταετία.Τρίτον, η επικαιροποίηση και υποβολή προς έγκριση της μελέτης του master plan του λιμένα Ερμούπολης.Τέταρτον, η λειτουργία της ελεγχόμενης στάθμευσης με αντίτιμο στο Νησάκι, χάρη στην οποία όλοι οι Συριανοί πλέον μπορούν να επισκεφθούν το εμπορικό κέντρο και με ελάχιστη χρέωση να βρουν να παρκάρουν, όπως άλλωστε συμβαίνει σε κάθε ευρωπαϊκή πόλη, πέμπτο, η εκπόνηση αρχιτεκτονικής μελέτης και η ωρίμανσή της για την ανάπλαση του παραλιακού μετώπου Αγίου Νικολάου και έκτο, η εξασφάλιση χρηματοδότησης ύψους 250.000 € για τη μελέτη επέκτασης του τουριστικού καταφυγίου στο Φοίνικα και προστασίας από τη διάβρωση των ακτών. Θα ήθελα για άλλη μια φορά να εξηγήσω στον κόσμο ότι πέραν της καθημερινότητας, οι αιρετοί οφείλουμε να δρούμε με όραμα, άρα να ωριμάζουμε μελέτες και να σχεδιάζουμε μεγαλόπνοα έργα, καθοριστικά για την ανάπτυξη του τόπου. Ωραίες οι πίτες, τα πανηγύρια και τα μπετουδάκια, αλλά αυτός ο τόπος πάνω από όλα χρειάζεται όραμα, φρέσκιες ιδέες και πολύ δουλειά.
«Ο κόσμος θα πειστεί για τη βασιμότητα του προγράμματός μας»
Τι θεωρείτε ότι στοίχισε περισσότερο στο συνδυασμό σας και εν τέλει χάσατε στις πρόσφατες αυτοδιοικητικές κάλπες;
Μέσα σε μόλις 12 μήνες καταφέραμε να δημιουργήσουμε ένα νέο συνδυασμό, με νέους ανθρώπους στην τοπική αυτοδιοίκηση σε ποσοστό 85% περίπου, με μέσο όρο ηλικίας 45 χρόνια αν θυμάμαι καλά, με πλούσια βιογραφικά, με τεχνοκρατικό και «κοστολογημένο» προεκλογικό πρόγραμμα, με πρωτοποριακές προτάσεις και θέσεις, με σταθερό και όχι πολιτικό λόγο. Κι όλα αυτά τα καταφέραμε από το μηδέν, κόντρα σε όλο το κατεστημένο και το σύστημα. Και παρόλα αυτά συγκεντρώσαμε το 31% των ψήφων. Αυτό για κάποιους είναι πολιτικός άθλος, όμως για εμάς είναι απλά ο τρόπος που έχουμε μάθει να δουλεύουμε. Πιστεύω ότι ο κόσμος, εν τέλει, θα πεισθεί για τη βασιμότητα του προγράμματός μας, θα εμπιστευτεί τις προθέσεις μας και το όραμά μας για μία Σύρο ισχυρή, που θα παράγει ευκαιρίες για τα παιδιά της. Χωρίς λαϊκισμό εμείς θα συνεχίσουμε το δρόμο μας, σεβόμενοι τους συμπολίτες μας, οι οποίοι ίσως «δεν είχαν το χρόνο» να γνωρίσουν και να αξιολογήσουν νηφάλια αυτό το κάτι τόσο διαφορετικό.
Η Δημοτική Αρχή πρέπει να «σπάσει αυγά» για ΦΟΔΣΑ και ΔΕΥΑΣ
Ποια είναι τα πεδία στα οποία εκτιμάτε ότι πρέπει να δώσει περισσότερη βαρύτητα η νέα Δημοτική Αρχή;
Είναι τόσα τα θέματα στα οποία πρέπει να δώσει προτεραιότητα η Δημοτική Αρχή, σε κάθε περίπτωση χρειάζεται πολύ δουλειά, σοβαρότητα και άξια στελέχη, χρειάζεται να ληφθούν δύσκολες αποφάσεις κόντρα σε συμφέροντα ή κομματικές γραμμές κλπ. Για τη σωστή λειτουργία του ΦΟΔΣΑ και της ΔΕΥΑΣ και το κόστος λειτουργίας τους πρέπει η δημοτική αρχή να «σπάσει αβγά», για τις αθλητικές εγκαταστάσεις πρέπει να υιοθετήσει την ανάγκη δημιουργίας ενός νέου σύγχρονου αθλητικού κέντρου και να δουλέψει σε αυτή την κατεύθυνση, χωρίς αποσπασματικές κινήσεις και έργα. Επίσης, η ενίσχυση της επιχειρηματικότητας και του τουρισμού πρέπει να είναι από τις σημαντικότερες προκλήσεις για τη νέα δημοτική αρχή. Τέλος, μεγάλη προσπάθεια πρέπει να γίνει για την αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του Δήμου, για τον εκσυγχρονισμό στον τρόπο λειτουργίας – οργάνωσης της υπηρεσίας καθαριότητας μιας και είμαστε στο 2024, αλλά και για την ενίσχυση αλλά και δημιουργία νέων κοινωνικών δομών, στις οποίες είμαστε πολύ μακριά από τα ευρωπαϊκά πρότυπα.
Να μην δημιουργηθούν παραλίες δύο ταχυτήτων
Πώς κρίνετε την πρόσφατη νομοθετική πρωτοβουλία της κυβέρνησης για τους αιγιαλούς; πως θα επηρεάσει τους δήμους;
Είναι αλήθεια ότι όλα αυτά τα χρόνια οι δήμοι στάθηκαν ανεπαρκείς στο να διαχειριστούν και να ελέγξουν καταστάσεις ασυδοσίας σε παραχωρήσεις αιγιαλών, από την παράνομη επέκταση ομπρελών και καθισμάτων, μέχρι την καθαριότητα του χώρου, την έγκαιρη ναυαγοσωστική κάλυψη κλπ. Η κατάσταση σε πολλές περιπτώσεις ξέφυγε. Αποτέλεσμα αυτής της ανεπάρκειας, λοιπόν, είναι το νομοθέτημα που επίκειται, βάσει του οποίου οι δήμοι θα εξακολουθούν να εισπράττουν τα σχετικά έσοδα, ωστόσο η σχετική διαχείριση των αιγιαλών θα γίνεται από την Κτηματική, θα υπάρχουν αυστηρά όρια ελέγχων, ενώ επίσης θα υπάρχουν και παραλίες που θα απαγορεύεται η παραχώρηση χρήσης. Θέλω να είμαι σαφής, όμως. Είμαι υπέρ των παραχωρήσεων για ομπρέλες και καθίσματα στις πολυσύχναστες παραλίες, αλλά με πιστή τήρηση του νόμου. Τώρα το αν αυτό είναι σε θέση να το κάνει αποτελεσματικότερα η Κτηματική από τον εκάστοτε δήμο, θα το δείξει ο χρόνος. Αναφερόμενη στη Σύρο, όμως, θα ήθελα να επισημάνω ότι υπάρχουν παραλίες που θα διαχειρίζεται η Κτηματική με αυστηρότερους πλέον όρους και παραλίες που θα διαχειρίζεται το Λιμενικό Ταμείο. Για ευνόητους λόγους, λοιπόν, η νέα διοίκηση του Λ.Τ πρέπει να μεριμνήσει άμεσα, ώστε να μην δημιουργηθούν παραλίες δύο ταχυτήτων.
Πηγή : https://www.logotypos.gr/
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου