27 Ιαν 2024

ΔΗΜΟΣ ΣΙΦΝΟΥ: Επιστολή προς τον Υπουργό Ναυτιλίας, “Πρόταση για την βελτίωση της γραμμής των Δυτικών Κυκλάδων”


Θέμα: Σχετικά με την ακτοπλοϊκή σύνδεση των Δυτικών Κυκλάδων

Αξιότιμε κ. Υπουργέ,

Αξιότιμοι κύριοι,

Όπως γνωρίζετε, τα νησιά Άνδρος – Τήνος – Μύκονος, με συνολικό πληθυσμό 21.640
κατοίκους το χειμώνα, εξυπηρετούνται ακτοπλοϊκώς μέσω Ραφήνας από δύο δρομολόγια σε ημερήσια βάση.

Τα νησιά Τήνος και Μύκονος εξυπηρετούνται επίσης καθημερινά και από τον Πειραιά με το δρομολόγιο για Σύρο-Τήνο-Μύκονο.Επιπλέον, η γραμμή Πάρος -Νάξος – Σαντορίνη, με συνολικό πληθυσμό 49.170 κατοίκους,

το χειμώνα καλύπτεται με δύο πλοία σε ημερήσια βάση, ενώ στο ένα από τα δύο δρομολόγια προστίθενται 3 φορές την εβδομάδα τα νησιά της Σύρου και της Ίου.Η γραμμή των Δυτικών Κυκλάδων (Κύθνος-Σέριφος-Σίφνος-Κίμωλος-Μήλος, με συνολικό
πληθυσμό 11.590 κατοίκους) εξυπηρετείται MONOΝ 3 φορές την εβδομάδα από το
λιμάνι του Πειραιά, με επιδοτούμενο δρομολόγιο μέχρι τη Σαντορίνη και περιλαμβάνει
τα λιμάνια της Φολεγάνδρου, Σικίνου, Ίου, γεγονός που έχει ως αποτέλεσμα το ταξίδι για
Σίκινο και Φολέγανδρο να διαρκεί 12 και 13 ώρες και οι ταξιδιώτες να φτάνουν ξημερώματα στον προορισμό τους.Σε μια αναπόφευκτη σύγκριση, που οδηγεί στη δυσάρεστη διαπίστωση ότι η γραμμή των Δυτικών Κυκλάδων είναι ιδιαίτερα αδικημένη, μετά και τις πρόσφατες εξελίξεις, θα θέλαμε με την επιστολή μας αυτή να τονίσουμε την ανάγκη κοινής συνάντησης των Δημάρχων όλων των νησιών μας με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου και τους αρμόδιους υπηρεσιακούς παράγοντες, με στόχο:

α) να εξεταστεί από κοινού με όλους τους Δημάρχους το δρομολόγιο που εκτελεί την
επιδοτούμενη γραμμή και να διαμορφωθεί με τρόπο τέτοιο ώστε να εξυπηρετεί και τα λιμάνια των νησιών που θίχτηκαν από τις τελευταίες τροποποιήσεις (Κύθνου, Σερίφου, Κιμώλου), με την προσθήκη ενός τέταρτου δρομολογίου, με “ελεύθερη” δρομολόγηση κατά τους χειμερινούς μήνες,β) να εξεταστεί η δυνατότητα εποχικής επιδότησης του δεύτερου συμβατικού πλοίου για τη

γραμμή “Κύθνος – Σέριφος – Σίφνος – Κίμωλος – Μήλος”, για χρονικό διάστημα τεσσάρων μηνών (Νοέμβριος – Φεβρουάριος), με υποχρέωση 10μηνης δρομολόγησης και με μικρό αντίτιμο, ώστε να καταστεί βιώσιμη η γραμμή κατά τους χειμερινούς μήνες και παράλληλα να εξασφαλιστεί, σε συνδυασμό με την πρώτη πρόταση, η καθημερινή σύνδεση των νησιών μας με τον Πειραιά.

Με δεδομένο ότι το καλοκαίρι, για τρεις μήνες, επιδοτείται η γραμμή “Θεσσαλονίκη – Σποράδες” με ταχύπλοο, η γραμμή “ Άγιος Νικόλαος Κρήτης – Σαντορίνη” καθώς και η γραμμή “Σητεία-Κάσσος-Κάρπαθος-Χάλκη- Ρόδος”, θεωρούμε ότι υπάρχει η δυνατότητα και για την τετράμηνη επιδότηση δεύτερου συμβατικού πλοίου στη γραμμή των Δυτικών Κυκλάδων κατά τους χειμερινούς μήνες. Η καθημερινή σύνδεση των νησιών μας με τον Πειραιά είναι πλέον ΑΔΗΡΙΤΗ & ΕΠΙΤΑΚΤΙΚΗ ΑΝΑΓΚΗ, για λόγους κοινωνικού και οικονομικού συμφέροντος, πρωτίστως δε για την εξυπηρέτηση της μετακίνησης των κατοίκων για λόγους υγείας, αφού, όπως γνωρίζετε, οι δομές υγείας των νησιών μας έχουν περιορισμένες δυνατότητες αντιμετώπισης των περιστατικών.Είμαστε στη διάθεσή σας προκειμένου να συζητήσουμε από κοινού, όπως έχουμε ήδη ζητήσει, προτάσεις συνδυασμού δρομολογίων στη βάση της καλής συνεργασίας όλων των νησιών και του αμοιβαίου σεβασμού στις ανάγκες τους, με τρόπο τέτοιο που δε θα θίγεται κανένα από τα νησιά μας.

Με ιδιαίτερη εκτίμηση,
Η Δήμαρχος Σίφνου

ΜΑΡΙΑ ΕΜΜ. ΝΑΔΑΛΗ

Πηγή : https://ellinikiaktoploia.net/

to synoro blog

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...