Αύξηση θέσεων εργασίας και αύξηση εσόδων για την εθνική οικονομία υπόσχεται το νομοσχέδιο για τον θαλάσσιο τουρισμό που μετά από πολλούς μήνες διαβουλεύσεων και τροποποιήσεων, πήρε την άγουσα για τη Βουλή και την ερχόμενη εβδομάδα αναμένεται να ξεκινήσει η συζήτησή του στην αρμόδια επιτροπή.
Στόχος του νέου νομοσχεδίου του υπουργείου Ναυτιλίας «Τουριστικά πλοία και άλλες διατάξεις» που αναμορφώνει πλήρως το θεσμικό πλαίσιο γύρω από τον θαλάσσιο τουρισμό, είναι το άνοιγμα της αγοράς με την προσέλκυση τουριστικών σκαφών στην Ελλάδα. Μια αγορά, ο τζίρος της οποίας το 2013 ανήλθε σε 430 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, η Ελλάδα παρουσιάζει τον χαμηλότερο μέσο όρο θέσεων ελλιμενισμού από όλες τις χώρες (0,5 ανά χιλιόμετρο ακτογραμμής για την Ελλάδα αντί 8,9 για τις χώρες της Μεσογείου, της ΕΕ και της Τουρκίας). Εάν προσεγγίσει τον ευρωπαϊκό μέσο όρο θα αντιστοιχούν σε 142.000 θέσεις ελλιμενισμού με ανάλογα οφέλη σε θέσεις εργασίας και έσοδα. Επισημαίνεται ότι στην Ελλάδα, σύμφωνα με τα στοιχεία πρόσφατης μελέτης του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος και του Πανεπιστημίου Πειραιώς, έχουμε 17.000 σκάφη αναψυχής, τα οποία δημιουργούν 20.000 άμεσες θέσεις εργασίας. Στη μελέτη αυτή, παράλληλα, επισημαίνεται ότι με τη διαμόρφωση του κατάλληλου θεσμικού πλαισίου, ο αριθμός των σκαφών μπορεί να αυξηθεί σε 67.000 και οι άμεσες θέσεις εργασίας στις 78.000 καθώς η Ελλάδα διαθέτει 16.500 χιλιόμετρα ακτογραμμής.
Τα σημαντικότερα σημεία του νομοσχεδίου είναι τα εξής:
*Ευνοείται η επιχειρηματικότητα και ενισχύεται η ανταγωνιστικότητα.
*Καταργείται η «άδεια» των επαγγελματικών πλοίων αναψυχής.
*Επιτρέπεται η χρήση του πλοίου αναψυχής και για εκπαιδευτικούς σκοπούς ή συμμετοχή σε αγώνες.
*Εξορθολογίζεται η απαίτηση εκτέλεσης ελάχιστων ημερών ναύλωσης και προσαρμόζεται ανάλογα με την ηλικία του πλοίου.
*Αναστέλλεται η υποχρέωση εκτέλεσης ελάχιστων ημερών ναύλωσης για το διάστημα που τα πλοία αναψυχής είναι παροπλισμένα ή κατασχεμένα.
*Επεκτείνεται, υπό προϋποθέσεις, το δικαίωμα ναύλωσης σε πλοία αναψυχής με μη κοινοτική σημαία.
*Συμπεριλαμβάνονται πλέον και οι ναυτικοί πράκτορες στα πρόσωπα που μπορούν να διενεργούν ναυλώσεις (σύσταση και του ΟΟΣΑ).
*Καταργείται η δυνατότητα καθορισμού με υπουργική απόφαση του κατώτατου ημερήσιου ναύλου των επαγγελματικών πλοίων αναψυχής (σύσταση και του ΟΟΣΑ).
*Επιτρέπεται να ναυλώνονται χωρίς πλοίαρχο και πλήρωμα πλοία αναψυχής μήκους έως 24μ. όπως ισχύει και σε άλλες χώρες της ΕΕ.
*Διευκρινίζεται το ασφαλιστικό καθεστώς του κυβερνήτη, που είναι εν ενεργεία ναυτικός, ώστε να ασφαλίζεται μόνο στο ΝΑΤ (όχι διπλή ασφάλιση στον ΟΑΕΕ).
*Αποσαφηνίζεται και απλοποιείται το πλαίσιο σύναψης χρηματοδοτικής μίσθωσης για τα πλοία αναψυχής.
*Περιορίζεται η γραφειοκρατία.
*Ηλεκτρονικό Μητρώο τουριστικών πλοίων.
*Ηλεκτρονική υποβολή ναυλοσυμφώνου.
*Απλοποίηση της διαδικασίας απομάκρυνσης εγκαταλελειμμένων πλοίων αναψυχής και ναυαγίων από τους τουριστικούς λιμένες.
*Κατάργηση του παραβόλου των 0,88 ευρώ για
α) λήψη άδειας απόπλου και
β) λήψη άδειας καθέλκυσης-ανέλκυσης.
*Κατάργηση της απαγόρευσης επιβίβασης σε επαγγελματικό πλοίο αναψυχής προσώπων που δεν είναι δηλωμένα στο ναυλοσύμφωνο.
ΠΗΓΗ:www.ethnos.gr
Πηγή :
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου