10 Απρ 2020

Πληρώνουν από την τσέπη τους όσοι καλούν τηλεφωνική Γραμμή Ψυχοκοινωνικής Υποστήριξης για τον κορονοϊό 10306!

Δεν είναι δυνατόν, σε συνθήκες επιδημίας, να μην χρηματοδοτούνται οι γραμμές στήριξης που είναι περισσότερο από αναγκαίες και να χρηματοδοτούνται τα ΜΜΕ και τα ιδιωτικά θεραπευτήρια 

Του Νίκου Μάστορα

Η περίφημη γραμμή ψυχολογικής βοηθείας που ανακοίνωσε πριν από λίγες μέρες το Υπουργείο Υγείας για τον κορονοϊό, δεν είναι δωρεάν! 

 Στη Vodafone, η γραμμή αυτή 10306 ΕΚΠΑ–ΓΡΑΜΜΗ ΨΥΧ.ΥΓΕΙΑΣ χρεώνεται 0,3465 € το λεπτό και η χρέωση γίνεται ανα 60'' σύμφωνα με το τιμολόγιο της εταιρείας.

Διαφορετικές τιμολογήσεις έχουν οι άλλες εταιρείες.
 Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα το υπουργείο Υγείας, οι πολίτες, όταν νοιώσουν την ανάγκη, μπορούν να καλέσουν στην τηλεφωνική γραμμή 10306, όπου θα έχουν τις παρακάτω επιλογές:
  1. Παροχή ψυχολογικής στήριξης σε 24ωρη λειτουργία.
  2. Παροχή ψυχιατρικής βοήθειας σε πάσχοντες από ψυχικό νόσημα, από τις 8:00 έως τις 20:00.
  3. Παροχή ψυχολογικής στήριξης παιδιών και οικογενειών σε 24ωρη λειτουργία.
  4. Παροχή ψυχολογικής στήριξης υγειονομικού προσωπικού από τις 8:00 έως τις 20:00.
  5. Παροχή κοινωνικής στήριξης από τις 8:00 έως τις 20:00.
Η τηλεφωνική γραμμή βοήθειας προσφέρει ένα παράθυρο διαλόγου, συμβουλών και ελπίδας» και δίνει τη δυνατότητα σε άτομα, που αντιμετωπίζουν κάποιο θέμα ψυχικής υγείας, όπως παθολογικό άγχος, παθολογικό φόβο και πανικό, να μιλήσουν, να στηριχθούν και να έρθουν πιο κοντά στη λύση του προβλήματος. 

 Η υπηρεσία της τηλεφωνικής υποστήριξης οργανώνεται υπό τις επιστημονικές κατευθύνσεις και την εποπτεία της Α’ Ψυχιατρικής Κλινικής της Ιατρικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ). 

Επίσης, σε επιστημονικό και επιχειρησιακό επίπεδο, συνεργάζονται η Ομοσπονδία Φορέων Ψυχοκοινωνικής Αποκατάστασης και Ψυχικής Υγείας «ΑΡΓΩ», η οποία συμμετέχει με πάνω από 160 ειδικούς από 40 φορείς, το Εθνικό Κέντρο Κοινωνικής Αλληλεγγύης (ΕΚΚΑ), ο μη κερδοσκοπικός Σύλλογος 

«Το Χαμόγελο του Παιδιού», καθώς και μεγάλος αριθμός εθελοντών ψυχολόγων, οι οποίοι ανταποκρίθηκαν άμεσα σε σχετική πρόσκληση του υπουργείου Υγείας 

 Παρόλα αυτά, η επι πληρωμή λειτουργία της γραμμής σχολιάζεται αρνητικά. 

Για παράδειγμα, στην ιστοσελίδα της Ομάδας ενημέρωσης και αλληλοβοήθειας ενάντια στην ασθένεια COVID-19 στο facebook, αναρτήθηκε πριν από λίγο η εξής αναφορά: 

 Ο αριθμός 10306 ο οποίος διαφημίζεται ως παροχή ψυχολογικής υποστήριξης για τις επιπτώσεις του κορονοϊού στις ζωές μας

 ΔΕΝ είναι τελικά δωρεάν

 Στο τηλεοπτικό σποτ με τον Θοδωρή Αθερίδη δεν αναφέρεται πουθενά το αν υπάρχει χρέωση ή όχι για την κλήση σε αυτόν τον αριθμό. 

 Στην ανακοίνωση στο σάιτ του ΕΟΔΥ δεν αναφέρεται κάτι. Μια φίλη βρήκε ότι από αριθμούς της Nova η χρέωση είναι 0,3125 €/λεπτό, και στην εικόνα βλέπετε την χρέωση αν καλέσετε από αριθμούς ΟΤΕ. Δεν είναι δυνατόν, σε συνθήκες επιδημίας, να μην χρηματοδοτούνται οι γραμμές στήριξης που είναι περισσότερο από αναγκαίες και να χρηματοδοτούνται τα ΜΜΕ και τα ιδιωτικά θεραπευτήρια. 

Την ίδια ώρα που οι εργαζόμενοι χάνουν τη δουλειά τους ή τους μισθούς τους και ενισχύονται με ένα επίδομα που δεν φτάνει ούτε για την επιβίωση τους. Σε ποιους απευθύνονται αυτές οι γραμμές στήριξης τελικά; 

 Να αμφισβητείτε τα πάντα Παροχή ψυχολογικής στήριξης σε 24ωρη λειτουργία. 

Παροχή ψυχιατρικής βοήθειας σε πάσχοντες από ψυχικό νόσημα, από τις 8:00 έως τις 20:00. 

Παροχή ψυχολογικής στήριξης παιδιών και οικογενειών σε 24ωρη λειτουργία. 

Παροχή ψυχολογικής στήριξης υγειονομικού προσωπικού από τις 8:00 έως τις 20:00. 

Παροχή κοινωνικής στήριξης από τις 8:00 έως τις 20:00. 


to synoro blog

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...