23 Ιαν 2021

«Χωρίς πρακτικό αντίκρισμα σε πραγματικές νησιωτικές πολιτικές το ν/σ του υπ. Ναυτιλίας», υποστήριξε ο Ν. Σαντορινιός


Από τη θέση του ειδικού κοινοβουλευτικού εκπροσώπου του ΣΥΡΙΖΑ- ΠΣ, ο Νεκτάριος Σαντορινιός, Τομεάρχης Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής επέκρινε, από το βήμα της Βουλής, το ψευδεπίγραφο, όπως το χαρακτήρισε, νομοσχέδιο της ΝΔ για τον νησιωτικό χώρο.  https://www.metaforespress.gr/naftilia/%cf%84%ce%b1-
Όπως είπε ο κ. Σαντορινιός: «Πολύ μέλι και από τηγανίτα τίποτα, είναι η παροιμία που χαρακτηρίζει όσο τίποτα άλλο, αυτό το κενού περιεχομένου Νομοσχέδιο για το νησιωτικό χώρο. 

 Η Στρατηγική για τη Νησιωτικότητα, που επικαλείστε, είναι γενικότητες και μελέτες, με χωρίς ουσιαστικό και πρακτικό αντίκρισμα σε πραγματικές νησιωτικές πολιτικές. 

Ενώ, είναι ξεκάθαρο, πως ενώ επικαλείται το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης και την Εθνική Στρατηγική, τα διάφορα χωρικά σχέδια ή και τα ΠΕΠ, δεν τα επηρεάζει στο ελάχιστο, απλά προσπαθεί κάπου εκεί μέσα να χωρέσει και την Νησιωτικότητα». 

 «Σύμφωνα με την ειδική έκθεση του Νομοσχεδίου, για το πολυδιαφημιζόμενο σχέδιο για τη Νησιωτικότητα, η ΝΔ δεν έχει προϋπολογίσει ούτε 1 ευρώ. 

Η Κυβέρνηση επικαλείται μόνο, ότι κάποια στιγμή και με κάποιον τρόπο, θα χρησιμοποιήσει τα ήδη γνωστά χρηματοδοτικά εργαλεία, όπως το ΕΣΠΑ, το ΠΔΕ, τα Τομεακά, και. Πόσα τελικά λεφτά θα δώσετε για τη Νησιωτικότητα και από πού θα τα βρείτε, όταν ήδη δεν έχετε εγγράψει στον Προϋπολογισμό του Υπουργείου τους απαραίτητους πόρους για να στηρίξετε την Ακτοπλοΐα και το Μεταφορικό Ισοδύναμο». 

 Ο κανονισμός λειτουργίας του ΣΑΣ 

«Σήμερα, παράλληλα με τη συζήτηση του Νομοσχεδίου, το Υπουργείου προχωράει στην εφαρμογή ενός Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, ο οποίος παραβιάζει κατάφορα τον Ν. 2932/2001, των βασικών κανόνων δηλαδή σύμφωνα με τους οποίους λειτουργεί η Ακτοπλοία της χώρας μας. 

 Οι διατάξεις του Εσωτερικού αυτού Κανονισμού είναι φωτογραφικές, και πάλι, υπέρ των εταιρειών ταχυπλόων πλοίων. Με βάση την μεγάλη αναστάτωση που έχει προκύψει, παρακαλούμε άμεσα να ανακαλέσετε την εφαρμογή του.

 Θέλουμε μια Ακτοπλοΐα που να εξυπηρετεί τα νησιά και όχι συγκεκριμένα συμφέροντα». «Επίσης ζητάμε άμεσα απαντήσεις από το Υπουργείο Ναυτιλίας σχετικά με πρόβλεψη που υπάρχει στο Νομοσχέδιο (άρθρο 11) για επιδότηση έργων στον τομέα των θαλάσσιων ενδομεταφορών, χωρίς μάλιστα να είναι προαπαιτούμενη πρόσκληση. Βρισκόμαστε άραγε μπροστά σε μια, από την πίσω πόρτα, επιδότηση γραμμών; 

Θέλουμε να ξέρουμε τι συμβαίνει και επαναφέρουμε παράλληλα την πρότασή μας για 12ετείς συμβάσεις, με ταυτόχρονη υποχρέωση για ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου». «Δημιουργείται ένα Μητρώο Φορέων Γαλάζιας Οικονομίας, όμως με ασαφή κριτήρια ένταξης και δράσης.

 Είναι τόσο γενικό και χωρίς πλαίσιο, που τελικά θα εισέρχονται αυτοί που δεν μπορούν μέσω της κανονικής οδού να χρηματοδοτηθούν, δηλαδή οι κολλητοί σας». «Στο πεδίο σχετικά με τα άρθρα για τη Ναυτική Εκπαίδευση, η Κυβέρνηση φέρνει μια σκανδαλώδη και ανεπίτρεπτη ρύθμιση: Αποφασίζει να επιχορηγήσει, όλο το ποσό των διδάκτρων, ή μέρος αυτών, για όλους τους σπουδαστές των Ιδιωτικών Ναυτικών Λυκείων. 

Τα Ιδιωτικά Ναυτικά Λύκεια της χώρας μας, έχουν γνωστό ονοματεπώνυμο. Η απόφαση για επιχορήγηση, επί της ουσίας, της λειτουργίας τους, με δημόσιο χρήμα είναι προκλητική, προσβάλλει την Δημόσια Εκπαίδευση και ζητάμε να την πάρετε άμεσα πίσω». «Δίνεται η δυνατότητα σε Πλοιάρχους να υποκαταστήσουν την δουλειά των Πλοηγών, μέσω ενός πιστοποιητικού εξαίρεσης πλοήγησης. 

Είναι ένα άρθρο που καταργεί επί της ουσίας την Δημόσια Πλοηγική Υπηρεσία, προς χάρη συγκεκριμένων συμφερόντων. Έχει σκεφτεί η Κυβέρνηση τι θα γίνει με την ασφάλεια στα λιμάνια; Κάθε ατύχημα που θα συμβαίνει, χωρίς να υπάρχει πληγός, θα φέρει την υπογραφή σας, κ. Υπουργέ. Πρέπει τώρα να αποσύρετε τη διάταξη».

 «Επαναφέρετε το ζήτημα της διαχείρισης των αποβλήτων στα λιμάνια, με την ανανέωση των υπαρχουσών Συμβάσεων στους Οργανισμούς Λιμένων. 

Είσαστε αυτή η Κυβέρνηση που κατήργησε τη ρύθμιση του ΣΥΡΙΖΑ, η οποία έβαζε τέλος στα μονοπώλια γύρω από τα απόβλητα (Άρθρο 105 του Ν. 4504/2017) και που κράτησε παγωμένη τη δημοσίευσή σε ΦΕΚ των αποφάσεων της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων για την εφαρμογή του Ευρωπαϊκού Κανονισμού (352/2017), ο οποίος προβλέπει το άνοιγμα της αγοράς. 

 Η Κυβέρνηση της ΝΔ, για ακόμη μια φορά αποδεικνύει ότι παραβαίνει τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς, κλείνοντας το μάτι σε συγκεκριμένα συμφέροντα»

. Πηγή :  https://www.metaforespress.gr/

to synoro blog

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...