31 Ιαν 2020

Παρατηρήσεις των ακτοοπλόων επί του νομοσχεδίου για τα υδατοδρόμια

Ψηφίστηκε επί της αρχής, με την κυβερνητική πλειοψηφία, το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την «Ίδρυση, λειτουργία και εκμετάλλευση αεροδρομίων επί υδάτινων επιφανειών, ρυθμίσεις μεταφορών και άλλες διατάξεις».

 Το νομοσχέδιο πέρασε από την Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, και οδεύει προς την Ολομέλεια, όπου και θα τοποθετηθούν ΣΥΡΙΖΑ, ΚΙΝΑΛ και Ελληνική Λύση, ενώ ΚΚΕ και ΜεΡΑ25 καταψήφισαν.

 Επί των άρθρων του νομοσχεδίου, κατά τη διαδικασία διαβούλευσης, παρατηρήσεις και σχόλια κατέθεσε ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας. 

 ΑΡΘΡΟ 3 Εφαρμογής – Γενικές Διατάξεις Σύμφωνα με το συγκεκριμένο άρθρο «3. Δεν επιτρέπεται η λειτουργία υδατοδρομίου ή η χρήση υδάτινου πεδίου σε περιοχή η οποία:

 δ) σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία της Εθνικής Μετεωρολογικής Υπηρεσίας, αποτελεί περιοχή στην οποία οι καιρικές συνθήκες που επικρατούν συνήθως είναι δυσμενείς και δημιουργούν σημαντικό ύψος κύματος, ανώτερο των δύο (2) μέτρων στην περιοχή προσθαλάσσωσης».

 Επ’ αυτού ο ΣΕΕΝ παρατηρεί: «Να μην επιτρέπεται η κατ΄ εξαίρεση λειτουργία υδατοδρομίου ή η χρήση υδάτινου πεδίου, εάν οι συνθήκες που επικρατούν στα λιμάνια προορισμού δεν επιτρέπουν την προσθαλάσσωση των υδροπλάνων.

 Σύμφωνα με τις καιρικές συνθήκες που επικρατούν στο Αιγαίο είναι βέβαιο ότι οι προσθαλασσώσεις εντός λιμένων θα είναι πολύ τακτικές και προτείνουμε σε περίπτωση δυσμενών καιρικών συνθηκών να ακυρώνονται οι πτήσεις πριν την αναχώρηση του υδροπλάνου από το λιμάνι αφετηρίας». 

 ΑΡΘΡΟ 4 Χρηματοδότηση επένδυσης υδατοδρομίων Στο άρθρο 4 αναφέρεται: «Η δημιουργία υδατοδρομίων μπορεί να υπαχθεί στο πλαίσιο των στρατηγικών επενδύσεων, εφόσον τηρούνται οι προϋποθέσεις του άρθρου 1 του ν. 3894/2010 (Α ́204). 

 Η δημιουργία υδατοδρομίων μπορεί να υπαχθεί στο πλαίσιο των συμπράξεων δημόσιου και ιδιωτικού τομέα». ΣΕΕΝ: 
«Πρέπει να απαγορευτεί ρητά η χρήση των Ακτοπλοϊκών λιμενικών τελών επιβατών και οχημάτων για τη χρηματοδότηση των υποδομών για την εξυπηρέτηση των επιβατών των υδατοδρομίων». 

 ΑΡΘΡΟ 8 Αίτηση για χορήγηση αδειών υδατοδρομίου Η παρατήρηση του ΣΕΕΝ: «Για την χορήγηση άδειας υδατοδρομίου πρέπει να πιστοποιούνται οι Εταιρείες για την καλή λειτουργία Ηλεκτρονικών συστημάτων κρατήσεων και καταγραφής των επιβαινόντων, όπως ακριβώς ισχύει και με τα Ακτοπλοϊκά πλοία».

 ΑΡΘΡΟ 9 Διαδικασία εξέτασης αιτήσεων για την έκδοση αδειών Σύμφωνα με τα προβλεπόμενα 

«Α. Εξέταση τεχνικού φακέλου 1. Με την υποβολή αίτησης για χορήγηση άδειας υδατοδρομίου (άδειας ίδρυσης ή άδειας ίδρυσης και λειτουργίας ή άδειας λειτουργίας),το Τ.Ε.Μ. εξετάζει την πληρότητα του τεχνικού φακέλου και ενημερώνει σχετικά τον ενδιαφερόμενο.
 Στην περίπτωση έλλειψης δικαιολογητικών, ο ενδιαφερόμενος υποβάλλει στο Τ.Ε.Μ. τα δικαιολογητικά που υπεδείχθησαν. 

Εφόσον ο τεχνικός φάκελος είναι πλήρης, ο ενδιαφερόμενος τον διαβιβάζει, με κοινοποίηση στο Τ.Ε.Μ., στις ακόλουθες υπηρεσίες:

 γ) στις αρμόδιες Υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, για να εξετάσουν κατ’ ελάχιστον ζητήματα παραχώρησης της εκμετάλλευσης χώρων λιμένων, καθορισμού των λιμενικών ζωνών και συμβατότητας των προτεινόμενων έργων ή δραστηριοτήτων με τη λειτουργία του λιμένα, τα επισυναπτόμενα στο Εγχειρίδιο Υδατοδρομίου σχέδια, και θέματα συμβατότητας του Προγράμματος Ασφαλείας του υδατοδρομίου σε σχέση με τα εγκεκριμένα Γενικά Προγραμματικά Σχέδια (master plan) και τους κανονισμούς ασφαλείας του λιμένα. 

Ο τεχνικός φάκελος διαβιβάζεται σε όλες τις περιπτώσεις αιτημάτων χορήγησης αδειών». Επ’ αυτού ο ΣΕΕΝ σημειώνει: «Λαμβανομένης υπόψη της σημασίας των ακτοπλοϊκών μας συγκοινωνιών για την ανάπτυξη των νησιών θεωρούμε απαραίτητη τη γνωμοδότηση της Ένωσης Πλοιάρχων σε ότι αφορά στην ενδεχόμενη παρακώλυση των ακτοπλοϊκών δρομολογίων». 

 ΑΡΘΡΟ 19 Τέλη λειτουργίας υδατοδρομίου

 Κατά το νομοσχέδιο: 

«Για κάθε επιβάτη που αναχωρεί από το υδατοδρόμιο η εταιρεία αεροσκαφών η οποία πραγματοποιεί τις πτήσεις καταβάλλει τέλος υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου ίσο με το πέντε τοις εκατό (5%) του καθαρού ναύλου που αντιστοιχεί στο συγκεκριμένο δρομολόγιο.

 Το ίδιο ποσοστό καταβάλλεται για κάθε επιβάτη και στην περίπτωση ολικής ναύλωσης αεροσκάφους, ανεξάρτητα από το ποσό που έχει καταβληθεί. Η σχετική παρατήρηση του ΣΕΕΝ: 

«Τα τέλη λειτουργίας του υδατοδρομίου πρέπει να τηρούνται σε ξεχωριστό λογαριασμό με τα τέλη των Ακτοπλοϊκών επιβατών και οχημάτων».


to synoro blog

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...