Οι κινήσεις μικρών και μεγάλων εταιρειών και τα προβλήματα που προκαλεί η μετάβαση στην πράσινη ναυτιλία
H ακτοπλοΐα αποτελεί πάντοτε αντικείμενο μεγάλου ενδιαφέροντος. Οι κινήσεις των παικτών, μικρών και μεγάλων, βρίσκονται στο φως της δημοσιότητας. Εχουμε ναυπηγήσεις και αγορές πλοίων με την είσοδο νέων παικτών.
Μεγάλο προβληματισμό προκαλεί η μετάβαση στην πράσινη ακτοπλοΐα βάσει των διεθνών κανονισμών. Πρόσφατα ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, Σπύρος Πασχάλης, ζήτησε τη λήψη μέτρων για την απορρόφηση των κραδασμών.
Ο ίδιος ανέφερε τις επιπτώσεις:
«Απαιτούνται μέτρα πολιτικής με σκοπό τον μετριασμό των οικονομικών επιπτώσεων που προκύπτουν από την απανθρακοποίηση της επιβατηγού ναυτιλίας, ώστε ταυτόχρονα να συμβάλει στις βιώσιμες μεταφορές», ανέφερε.
Στο μεταξύ, μπορεί το θέμα της απορρόφησης της ΑΝΕΚ από την Attica Group να μην έχει ολοκληρωθεί, όμως, όπως είχε πει ο κ. Εμάνουελ Γκριμάλντι, στο συνέδριο του ιταλικού ομίλου που πραγματοποιήθηκε τον περασμένο Οκτώβριο στη Βαλένθια, «οι δύο εταιρείες συνεργάζονται εδώ και χρόνια τόσο στις γραμμές της Κρήτης όσο και στην Αδριατική και ανταγωνίζονται τον όμιλο από κοινού. Στην πράξη υπάρχουν μόνο δύο ακτοπλοϊκοί όμιλοι, ο όμιλος Grimaldi και η Attica», για να προσθέσει:
«Η ΑΝΕΚ είναι κάτω από την ομπρέλα της Attica. Ολες οι παρεχόμενες υπηρεσίες και κάποια από τα πλοία είναι υπό κοινή διαχείριση. Στην ουσία δεν θα αλλάξει κάτι για εμάς. Και οι δύο εταιρείες είτε άμεσα είτε έμμεσα χρηματοδοτούνται από μία τράπεζα, η οποία στην ουσία έχει τον έλεγχό τους».
Στο μεταξύ, αναζητούνται κεφάλαια και επενδυτές για να βάλουν 3 δισ. ευρώ για την ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου ο οποίος πρέπει να προσαρμοστεί στη νέα εποχή της πράσινης ακτοπλοΐας.
Ναυπηγήσεις
Ο όμιλος Attica έχει σε εξέλιξη ναυπηγικό πρόγραμμα για την κατασκευή τριών ταχύπλοων τύπου Aero Catamaran. Το πρώτο έχει πέσει στο νερό και βρίσκεται δεμένο στην προβλήτα των νορβηγικών ναυπηγείων Brødrene Aa. Πρόκειται να δρομολογηθεί μέσα στο 2022 στον Αργοσαρωνικό. Η παραλαβή και των τριών πλοίων αναμένεται τον Μάιο. Θα μεταφερθούν στην Ελλάδα με ειδικό πλοίο και όχι αυτόνομα.
Τα νέα, τελευταίας τεχνολογίας και σύγχρονης αισθητικής πλοία έχουν σχεδιαστεί με καινοτόμα χαρακτηριστικά που αναβαθμίζουν πλήρως τις προσφερόμενες υπηρεσίες στους πάνω από 3 εκατομμύρια επιβάτες που διακινούνται ετησίως στις γραμμές του Αργοσαρωνικού.
Παράλληλα, με τη δρομολόγησή τους θα αυξηθεί η μεταφορική ικανότητα για τους προορισμούς του Αργοσαρωνικού και θα μειωθεί ο χρόνος ταξιδιού δημιουργώντας έτσι τις προϋποθέσεις για την περαιτέρω οικονομική ανάπτυξη των νησιών και των τοπικών κοινωνιών.
Τα πλοία θα έχουν μέγιστη ταχύτητα 34 κόμβων, ολικό μήκος 36 μέτρα, πλάτος 9,7 μέτρα και μεταφορική ικανότητα 150 επιβατών, ενώ η εσωτερική διαρρύθμιση και γενικότερα ο πρωτοποριακός σχεδιασμός τους στοχεύουν στο να προσφέρουν στον επιβάτη υψηλού επιπέδου ανέσεις και υπηρεσίες.
Όμιλος Ευγενίδη
Την περασμένη εβδομάδα η Aegean Speed Lines του Ομίλου Ευγενίδη προχώρησε στην πώληση του Speedrunner III. Αγοραστής είναι η Seajets που εκπροσωπείται από τον Μάριο Ηλιόπουλο. Το πλοίο θα εκτελεί έως και την 5η Μαΐου το δρομολόγιό του στη γραμμή Πειραιά- Σέριφο-Σίφνο-Μήλο.
Η Aegean Speed Lines μένει χωρίς πλοίο. Όπως τεκμαίρεται η ενεργειακή κρίση έχει πλήξει την ακτοπλοΐα αφού η αλματώδης άνοδος των καυσίμων καθιστά ασύμφορη τη λειτουργία ενός ταχυπλόου. Η Aegean Speed Lines αν και προχώρησε στην πώληση δεν αποχωρεί από την ακτοπλοΐα αλλά όπως ξεκαθάρισε η διοίκησή της είναι μια κίνηση επιχειρηματικής πρακτικής και βρίσκεται σε αναζήτηση αγοράς ενός ανταγωνιστικού συμβατικού πλοίου.
Όπως επεσήμανε η εταιρεία “από το 2005 και με συνεχή παρουσία 17 ετών στην Ελληνική Ακτοπλοΐα, η πανδημία covid/19 και η εκτόξευση των τιμών πετρελαίου οδήγησαν την διοίκηση της Aegean Speed Lines στην αναστολή δρομολόγησης ταχυπλόων σκαφών στην ακτοπλοΐα και ειδικότερα στις Δυτικές Κυκλάδες. Σημαντικό ρόλο σε αυτή μας την απόφαση την δεδομένη χρονική στιγμή έπαιξε η κατανομή του μεταφορικού έργου όπως αυτή διαμορφώθηκε κατά το 2021 καθώς και η ύπαρξη πολλαπλών δρομολογίων για την τρέχουσα περίοδο, σε βαθμό πολλαπλάσιο των πραγματικών αναγκών της συγκεκριμένης γραμμής.
Γιώργος Γιαλόζογλου
Στα μέσα Απριλίου ένα νέο όνομα εμφανίστηκε στην ελληνική ακτοπλοΐα. Πρόκειται για τον εφοπλιστή Γιώργο Γιαλόζογλου ο οποίος δραστηριοποιείται στην ποντοπόρο ναυτιλία με στόλο από 18 δεξαμενόπλοια.
Η ακτοπλοϊκή του εταιρεία Magic Sea Ferries ανακοίνωσε τη δρομολόγηση του «Cat I» στις 4 Ιουνίου στη γραμμή Αγιος Κωνσταντίνος – Σποράδες. Πρόκειται για το πρώην «Αλκυόνη» που ανήκε στον εφοπλιστή Αντώνη Λελάκη και μετά πέρασε στη ΝΕΛ.
Το είχε κατασχέσει η τράπεζα απ’ όπου το αγόρασε ο κ. Γιαλόζογλου και με εκτεταμένη μετασκευή έφτιαξε ένα σύγχρονο σκαρί.
Το «Cat 1» έχει μεταφορική ικανότητα 1.000 επιβατών, εκ των οποίων 36 σε Business Class, 59 σε Premium Economy και 905 σε Economy, καθώς και 200 οχημάτων, και είναι ένα υπερσύγχρονο καταμαράν με υπηρεσιακή ταχύτητα 30 κόμβων.
«Η δρομολόγηση του “Cat I” έρχεται να αναβαθμίσει τις προσφερόμενες υπηρεσίες στις θαλάσσιες μεταφορές, μεταφέροντας επιβάτες καθημερινά από τον Αγιο Κωνσταντίνο στη Σκιάθο σε 2 ώρες και 5 λεπτά, στη Σκόπελο σε 3 ώρες και 5 λεπτά και στην Αλόννησο σε 3 ώρες και 45 λεπτά, άνετα και ευχάριστα», επισημαίνει η διοίκηση της εταιρείας και προσθέτει:
«Η Magic Sea Ferries και το “Cat I” προσφέρουν σε όλους τη δυνατότητα να αποδράσουν με ευκολία στο όμορφο νησιωτικό σύμπλεγμα. Η σύνδεση της ηπειρωτικής Ελλάδας με τις Σποράδες με ένα ταχύτατο καταμαράν, προσφέροντας γρήγορες και άνετες μετακινήσεις, όχι μόνο καλύπτει ένα κενό που έπρεπε να αντιμετωπιστεί, αλλά και εκσυγχρονίζει τον τομέα των θαλάσσιων μεταφορών στην Ελλάδα με σοβαρότητα και αξιοπιστία, προσβλέποντας στην εμπιστοσύνη των επιβατών».
Levante Ferries – Γιώργος Θεοδόσης
Η Levante Ferries, συμφερόντων του κ. Γιώργου Θεοδόση, προχώρησε στα τέλη του περασμένου Μαρτίου στην ενίσχυση του ακτοπλοϊκού της στόλου, ενώ παράλληλα ετοιμάζεται να ανοίξει από το καλοκαίρι γραμμή που θα συνδέσει τη Θεσσαλονίκη με τη Σμύρνη.
Συγκεκριμένα:
Οι κινήσεις των Στεφάνου
Τα αδέλφια Στεφάνου θέλουν να αυξήσουν τη μεταφορική ικανότητα του στόλου τους σε φορτηγά οχήματα, ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες. Το πλοίο αναμένεται να δρομολογηθεί στις αρχές του 2023.
Η εταιρεία έχει άλλα δύο πλοία: το «Superferry», που εκτελεί το δρομολόγιο Ραφήνα-Ανδρος-Τήνος-Μύκονος, και το «SuperExpress», που ξεκίνησε τη Μεγάλη Τετάρτη στη γραμμή Ραφήνα-Ανδρος-Τήνος-Μύκονος για την περίοδο των εορτών του Πάσχα και μετά θα κάνει το δρομολόγιο Ραφήνα-Τήνος-Μύκονος-Πάρος-Ιος-Σαντορίνη.
Ακόμη, Νάξο θα πιάνει μόνο στο δρομολόγιο της επιστροφής προς Πειραιά.
Κεντρική φωτο κειμένου: Ο όμιλος Attica παραλαμβάνει από νορβηγικά ναυπηγεία μέσα στον Μάιο τρία ταχύπλοα τύπου Aero Catamaran, τα οποία θα δρομολογηθούν στον Αργοσαρωνικό
Πηγή : https://www.newmoney.gr/
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου