Στην τελική φάση έχει μπει και ο δεύτερος διαγωνισμός για την ένταξη στο ηπειρωτικό δίκτυο της Φολεγάνδρου, της Μήλου και της Σερίφου, στο πλαίσιο της 4ης φάσης της διασύνδεσης των Κυκλάδων. Επομένως, μετά την ολοκλήρωση του διαγωνισμού για τα καλωδιακά τμήματα των διασυνδέσεων, πλέον έχουν αναδειχθεί προσωρινοί ανάδοχοι και στη διαδικασία ανάληψης της κατασκευής των υποσταθμών στα τρία νησιά.
Πιο συγκεκριμένα, στο πρώτο σκέλος του διαγωνισμού, το οποίο αφορά την κατασκευή των υποσταθμών σε Φολέγανδρο και Μήλο, προσωρινός ανάδοχος είναι η ΤΕΡΝΑ. Στον δεύτερο σκέλος, και την κατασκευή του υποσταθμού στη Σέριφο, αναδείχθηκε η κοινοπραξία των εταιρειών Nari και Electromec. Στόχος είναι η συμβασιοποίηση των έργων να έχει γίνει μέχρι τον Ιούνιο. Στην προκήρυξη για τους υποσταθμούς η διορία υποβολής προσφορών είχε ολοκληρωθεί στις 6 Ιουλίου. Στη διαδικασία έδωσαν το «παρών» 6 εταιρείες ή κοινοπρακτικά σχήματα, τρεις για κάθε σκέλος. Στη συνέχεια, ο ΑΔΜΗΕ προχώρησε στην τεχνική και οικονομική αξιολόγηση των προσφορών.
Όπως είχε ανακοινώσει ο ΑΔΜΗΕ, τον Νοέμβριο «κλείδωσαν» οι ανάδοχοι και για τα υποβρύχια καλώδια που θα εντάξουν τα τρία νησιά στο ηπειρωτικό δίκτυο. Έτσι, ο Όμιλος Hellenic Cables ανέλαβε το καλωδιακό τμήμα της διασύνδεσης Λαύριο-Σέριφος και Σέριφος-Μήλος (Τμήμα Α’), συνολικού μήκους 170 χλμ. και συμβατικού τιμήματος 195 εκατ. ευρώ.
Παράλληλα, ο Όμιλος Prysmian ανέλαβε το καλωδιακό τμήμα της διασύνδεσης Μήλος-Φολέγανδρος και Φολέγανδρος-Σαντορίνη (Τμήμα Β’), συνολικού μήκους 127 χλμ. και συμβατικού τιμήματος 150 εκατ. ευρώ.
Και τα τρία νησιά θα έχουν διασυνδεθεί μέχρι το 2025.
Η δρομολόγηση των έργων για την άρση της ενεργειακής τους απομόνωσης έρχεται σε μία συγκυρία όπου βρίσκονται στην τελική ευθεία οι εργασίες για τη διασύνδεση της Σαντορίνης – η οποία συμπεριλαμβάνεται στην 4η φάση. Η έναρξη κατασκευή του καλωδιακού τμήματος Σαντορίνη-Νάξος, καθώς και του υποσταθμού στο νησί, ξεκίνησαν τον Μάιο του 2022.
Έτσι, τον περασμένο Νοέμβριο ολοκληρώθηκε η πόντιση του καλωδίου Σαντορίνη-Νάξος, ενώ προχωρά και η κατασκευή του υποσταθμού στο νησί. Ως συνέπεια, μέσα στο δεύτερο μισό της φετινής χρονιάς, η Θήρα θα «μπει στην πρίζα».
Ο συνολικός προϋπολογισμός της 4ης φάσης είναι 524 εκατ. ευρώ. Τα έργα συγχρηματοδοτούνται από το Ταμείο Ανάκαμψης, με 165 εκατ. ευρώ, όπως επίσης και από την ΕΤΕπ. Με την ολοκλήρωσή της, θα μειωθούν οι ετήσιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά περίπου 150 χιλιάδες τόνους, ενώ θα δημιουργηθεί περιθώριο έως 730 MW για την ανάπτυξη νέων ΑΠΕ. Παράλληλα, θα υπάρξει σημαντική εξοικονόμηση στα κονδύλια που σε ετήσια βάση πρέπει να συγκεντρώνονται μέσω των ΥΚΩ, την οποία για την περίοδο 2025-2049 ο ΑΔΜΗΕ υπολογίζει από 1,5 έως 3 δισ. ευρώ.
Πηγή : https://energypress.gr/
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου