Τους αρέσει το φαγητό και ο πολιτισμός, σχολιάζουν αρνητικά τις τιμές και τις διακοπές στην κυκλοφορία. Έρευνα της TCI Research που δημοσιεύει το ΙΝΣΕΤΕ συγκεντρώνει αξιολογήσεις που έχουν κάνει επισκέπτες στην Ελλάδα, οι οποίες έχουν προκύψει από πηγές κοινωνικών δικτύων (social media) και ταξιδιωτικούς ιστότοπους (ΟΤΑs).
O συνολικός δείκτης NSI (Net Sentiment Index) για το πρώτο τρίμηνο του 2024 παρέμεινε σχετικά σταθερός σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο. Η Ελλάδα κατέχει την τέταρτη θέση σε σύγκριση με τους ανταγωνιστές, ακολουθώντας την Κροατία, την Πορτογαλία και την Ιταλία. Επιπλέον, η Αθήνα είχε μια αύξηση των θετικών σχολίων σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο, με βαθμολογία που την κατατάσσει αμέσως μετά την Πορτογαλία.
Εστιάζοντας στη μηνιαία τάση, ο δείκτης NSI σημείωσε ελαφρά πτώση τον Ιανουάριο, από 52 μονάδες τον Δεκέμβριο του 2023 σε 40 μονάδες. Η πτώση αυτή μπορεί να αποδοθεί σε διάφορους παράγοντες, όπως σχόλια ταξιδιωτών που ανέφεραν περιπτώσεις υπερτιμολόγησης σε εστιατόρια στην Ελλάδα, καθώς και αναφορές influencers για υψηλές τιμές στη Μύκονο. Ωστόσο, η ανάκαμψη του δείκτη ήρθε γρήγορα, ήδη από τον Φεβρουάριο, και αυξήθηκε ακόμη περισσότερο προς το τέλος του πρώτου τριμήνου.
Σε αντίθεση με τα προηγούμενα τρίμηνα, το πρώτο τρίμηνο του 2024 παρατηρήθηκε μείωση των ιστοριών που σχετίζονται με το θέμα του υπερτουρισμού. Ωστόσο, εξακολουθούσαν να υπάρχουν αρκετές αρνητικές ιστορίες, από τις οποίες μερικές από τις πιο γνωστές ήταν οι επιπτώσεις της αφρικανικής σκόνης στην Ελλάδα, η συντήρηση του πάρκου των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας το 2004 και οι αμφιλεγόμενες συζητήσεις μεταξύ περιβαλλοντικών ομάδων και της κυβέρνησης σχετικά με τις παράκτιες κατασκευές.
Μερικά από τα αρνητικά σχόλια που έκαναν κατά την παραμονή τους στην Ελλάδα οι ξένοι επισκέπτες και αναφέρονται στη μελέτη είναι:
Ο παράγοντας Πολιτισμός συνεχίζει να προκαλεί θετικά σχόλια, αναδεικνύοντας την πλούσια πολιτιστική κληρονομιά της Ελλάδας. Επιπλέον, αυξήθηκε ο αριθμός των συζητήσεων γύρω από τα θέματα της Γαστρονομίας και του Περιβάλλοντος. Ωστόσο, παρατηρήθηκε μείωση του όγκου των σχολίων γύρω από τη Φιλοξενία σε σύγκριση με το προηγούμενο τρίμηνο. Παρ’ όλα αυτά, η ηλεκτρονική φήμη της Ελλάδας παρέμεινε ισχυρή σε όλες τις κατηγορίες, με τη Γαστρονομία, τη Φιλοξενία και τον Πολιτισμό να διατηρούν εξαιρετικά υψηλές βαθμολογίες άνω του 85.
Οι ιστορίες σχετικά με τη φύση και το περιβάλλον απέκτησαν εξέχουσα θέση στο διαδίκτυο, με έμφαση στις πτυχές της φιλικότητας προς το περιβάλλον και της βιωσιμότητας στην Ελλάδα. Το θετικό συναίσθημα και το ενδιαφέρον για το φυσικό περιβάλλον της Ελλάδας παρατηρήθηκαν σε διάφορα διαδικτυακά μέσα – συμπεριλαμβανομένων των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, των περιοδικών και των ιστολογίων. Επιπλέον, πολιτιστικά θέματα τράβηξαν την προσοχή του κοινού, όπως η πολυαναμενόμενη επαναλειτουργία του ανακτόρου στις Αιγές όπου στέφθηκε ο Μέγας Αλέξανδρος, τα ορόσημα της οθωμανικής εποχής και οι καρναβαλικές εκδηλώσεις στην Αθήνα.
Πηγή: Βίκυ Κουρλιμπίνη/capital.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου