Αντιδράσεις στον ναυτεργατικό κόσμο από τις δηλώσεις του προέδρου του ΣΕΕΝ (ακτοπλόοι) Δ. Θεοδωράτου ότι ένας από τους λόγους της αύξησης των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων είναι πως «από το 2021 οι μισθοί των ναυτικών αυξήθηκαν κατά 25%». Δίπλα, Μ. Τσικαλάκης γ.γ. της ΠΝΟ: «Η πραγματικότητα είναι ότι από το 2010 έως και το 2024 η συνολική αύξηση μισθών για αυτά τα 15 χρόνια είναι 20,5%. Σε ό,τι αφορά τα κέρδη όλων των εταιρειών, αυτά είναι δημοσιοποιημένα και όλοι τα γνωρίζουν»
Ο γενικός γραμματέας της ΠΝΟ Μ. Τσικαλάκης σχολίασε ότι ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ για να δικαιολογήσει τις υπέρογκες αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, επικαλέστηκε διάφορους παράγοντες που έχουν επιδράσει στην αύξηση και ένας από αυτούς ήταν ότι «από το 2021 οι μισθοί των ναυτικών αυξήθηκαν κατά 25%». Ο Μ. Τσικαλάκης διέψευσε αυτόν τον ισχυρισμό και υποστήριξε ότι η πραγματικότητα είναι πως από το 2010 έως και το 2024 η συνολική αύξηση γι’ αυτά τα 15 χρόνια των μισθών των ναυτικών είναι 20,5%, ενώ διευκρίνισε ότι οι ναυτικοί εργάζονται πέραν του 8ώρου σε όλα τα πλοία όλων των εταιρειών και πολλές από αυτές τις υπερωρίες δεν τις πληρώνονται.
Τέλος, αναφερόμενος στα κέρδη των ακτοπλοϊκών εταιρειών είπε ότι αυτά είναι δημοσιοποιημένα και όλοι τα γνωρίζουν και χαρακτήρισε «απαράδεκτο» γεγονός τη στοχοποίηση των συναδέλφων τους γι’ αυτό το φλέγον ζήτημα. «Πιθανόν, με βάση την απάντηση που έδωσε ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ για αύξηση 25% σε 2 χρόνια και ενόψει των διαπραγματεύσεων για τη νέα σύμβαση 2025-2026, μάλλον έχει ήδη προεξοφλήσει ότι το ποσοστό αύξησης για το έτος 2025-2026 θα είναι 14%» ανέφερε.
«Πρόκληση» αποτελούν οι δηλώσεις του προέδρου του ΣΕΕΝ, τονίζουν οι διοικήσεις των ναυτεργατικών σωματείων ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, λέγοντας ότι οι όποιες αυξήσεις έχουν πάρει οι ναυτεργάτες από το 2021, πάρθηκαν μέσα σε συνθήκες έντασης της εκμετάλλευσής τους, οι οποίες εξανεμίζονται από την ακρίβεια και τον πληθωρισμό και δεν είναι παρά «ψίχουλα» μπροστά στα τεράστια και διαρκώς αυξανόμενα κέρδη του εφοπλιστικού κεφαλαίου.
«Είναι χαρακτηριστικό ότι οι αυξήσεις στις ΣΣΕ ακτοπλοΐας από το 2020 έως το 2024 είναι 14,6% (2020 - 0%, 2021 - 0%, 2022 - 3%, 2023 - 6%, 2024 - 5%), ενώ την ίδια στιγμή τα κέρδη των ακτοπλοϊκών εταιρειών χρόνο με τον χρόνο κυριολεκτικά εκτοξεύονται» επισημαίνουν και τονίζουν ότι «τα έτη 2021 και 2022 ο όμιλος Grimaldi (Minoan Lines) είχε 80,6 και 222,2 εκατ. ευρώ κέρδη αντίστοιχα, ενώ η Attica Group αύξησε τα κέρδη της κατά 38%, αποκομίζοντας καθαρά κέρδη 17,5 εκατ. ευρώ».
Για «διαστρέβλωση της αλήθειας» κάνει λόγο η ΠΕΝΕΝ, τονίζοντας ότι ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ, προκειμένου να δικαιολογήσει τις αστρονομικές τιμές των εισιτηρίων, «διέπραξε εσκεμμένα σοβαρά ατοπήματα που εκθέτουν τον ίδιο και τον φορέα που εκπροσωπεί». Επισημαίνει ότι ο ισχυρισμός για δήθεν αυξήσεις 25% στις ΣΣΕ τη διετία 2023-2024, η αναφορά σε αυξήσεις στις τιμές των καυσίμων, ακόμη και τα περί κόστους συντήρησης, είναι «εκτός πραγματικότητας», γεγονός που αποδεικνύει την ένδεια επιχειρημάτων και στοιχείων, ώστε να δικαιολογηθούν οι υπέρμετρες επιβαρύνσεις και οι υπερβολικές τιμές στους επιβάτες και στους κατόχους οχημάτων που μετακινούνται με τον ακτοπλοϊκό στόλο. Τέλος, υποστηρίζει ότι τεράστια ευθύνη έχουν η κυβέρνηση και το υπουργείο Ναυτιλίας, που παρακολουθούν ως θεατές το «όργιο της αισχροκέρδειας στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων».
Πηγή : https://www.efsyn.gr/
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου