Επενδύσεις
της τάξεως των 316,4 εκατ. δολ. (280 εκατ. ευρώ) πραγματοποίησαν οι
ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες κατά τη διάρκεια του Φεβρουαρίου του
τρέχοντος έτους για την απόκτηση μεταχειρισμένων πλοίων. Σύμφωνα με τα
σχετικά στοιχεία που επιμελήθηκε ο ναυλομεσιτικός οίκος της Golden
Destiny, αποκτήθηκαν 20 πλοία μεταφορικής ικανότητας 2,02 εκατ. τόνων
dwt, οκτώ περισσότερα από τον Ιανουάριο, όταν είχαν αγοραστεί 12 πλοία.
Τα ελληνικά συμφέροντα ήταν υπεύθυνα για το 18% της συνολικής
δραστηριότητας στην παγκόσμια αγορά μεταχειρισμένων πλοίων τον
Φεβρουάριο με βάση τον αριθμό των πλοίων που αγοράστηκαν, αλλά το
σχετικό ποσοστό αγγίζει το 30% αν ληφθεί υπόψη η χωρητικότητα των
πλοίων. Σε παγκόσμια βάση το Φεβρουάριο καταγράφηκαν αγοραπωλησίες 111
πλοίων, χωρητικότητας 6,6 εκατ. τόνων dwt, αξίας 1,87 δισ. δολ.
Τα πλέον δημοφιλή πλοία είναι τα
φορτηγά πλοία ξηρού χύδην φορτίου, λόγω της κατακόρυφης πτώσης της τιμής
τους. Από τα 20 πλοία που αγόρασαν οι Ελληνες πλοιοκτήτες τον
προηγούμενο μήνα, τα 12 ήταν φορτηγά πλοία, μεταφορικής ικανότητας 1,28
εκατ. τόνων dwt και αξίας 173,2 εκατ. δολ. (153,2 εκατ. ευρώ), 50%
περισσότερα από τον προηγούμενο μήνα. Τα υπόλοιπα πλοία που αγοράστηκαν
ήταν 5 δεξαμενόπλοια αξίας 108,5 εκατ. δολ. και 3 πλοία μεταφοράς
εμπορευματοκιβωτίων με το ύψος της επένδυσης να ανέρχεται σε 34,7 εκατ.
δολ.Η τάση αυτή προς τα πλοία ξηρού φορτίου, εν μέσω της χειρότερης κρίσης για τον κλάδο διαχρονικά, εξηγείται από το γεγονός ότι οι ευκαιρίες που παρουσιάζονται σήμερα στην αγορά των μεταχειρισμένων φορτηγών πλοίων είναι δύσκολο να αγνοηθούν, ιδίως από τους πλοιοκτήτες που διαθέτουν την απαιτούμενη ρευστότητα. Οι αξίες των συγκεκριμένων πλοίων έχουν υποχωρήσει πάνω από 50% σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια. Είναι χαρακτηριστικό ότι τον Απρίλιο του 2014 ένα μοντέρνο πλοίο Capesize πενταετίας στοίχιζε 52 εκατ. δολ. (46 εκατ. ευρώ), ενώ σήμερα, ένα αντίστοιχο πλοίο κοστίζει 22 εκατ. δολάρια (19,5 εκατ. ευρώ), μια πτώση της τάξεως του 57%, η οποία αντανακλά και την αντίστοιχη πτώση των ναύλων.
Σύμφωνα με τον επικεφαλής της εισηγμένης ναυτιλιακής εταιρείας ξηρού φορτίου FreeSeas Inc., κ. Ιωνα Βαρουξάκη, «δεν μπορεί κανείς να μείνει με σταυρωμένα τα χέρια, εν μέσω της πλήρους κατάρρευσης της αγοράς». Ο ίδιος, πάντως, τηρεί αποστάσεις απέναντι σε τέτοιες κινήσεις, ακόμα και με τις σημερινές χαμηλές τιμές των πλοίων, καθώς είναι δύσκολο να εκτιμηθεί το πότε θα επέλθει η ανάκαμψη της ναυλαγοράς.
Πηγή: Καθημερινή
Πηγή :
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου