Ελέγχοντας πλέον άνω του 42% της
Hellenic Seaways (HSW), μέσω της Minoan Lines, ο Εμανουέλε Γκριμάλντι
δηλώνει αισιόδοξος για την ελληνική ακτοπλοΐα, βλέπει επενδυτικές
ευκαιρίες, ενδιαφέρεται για τον υπό παραχώρηση σταθμό αυτοκινήτων του
ΟΛΠ και προβλέπει πως σύντομα θα είναι δύο μόνον οι πρωταγωνιστές στον
κλάδο: από τη μία ο όμιλος της Attica Group και η ΑΝΕΚ και από την άλλη η
Grimaldi, η Minoan και η HSW.
«Οι μικρότερες εταιρείες που εκμεταλλεύονται σκάφη χαμηλών προδιαγραφών ή βρίσκονται σε κακή οικονομική κατάσταση αναπόφευκτα θα εξαφανιστούν» σημειώνει, μιλώντας στην «Κ» ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της Minoan, διευθύνων σύμβουλος του ιταλικού ομίλου Γκριμάλντι και επικεφαλής της Confitarma, της Ενωσης Ιταλών Εφοπλιστών.
– Με δεδομένη την προσφορά σας για την απόκτηση του ελέγχου της HSW, μπορεί να υποθέσει κανείς ότι είστε ιδιαίτερα αισιόδοξος για τις προοπτικές της;
– Η ακτοπλοΐα είναι ζωτικής σημασίας για την οικονομία και την κοινωνική συνοχή σε μία χώρα με περισσότερα από 100 μεγάλα και μικρά κατοικημένα νησιά. Ο τουρισμός είναι ένας από τους πυλώνες της οικονομίας και τα νησιά από τους κυριότερους προορισμούς. Ο τομέας έχει παρουσιάσει σημαντική ανάπτυξη τα δύο τελευταία χρόνια και οι προοπτικές είναι θετικές, ειδικά εν όψει της συνεχιζόμενης αστάθειας σε γειτονικές ανταγωνιστικές χώρες. Γι’ αυτό πιστεύουμε ότι η ακτοπλοΐα μπορεί να σημειώσει περαιτέρω ανάπτυξη. Αλλά αυτό μπορεί να συμβεί μόνο αν η επιβατική κίνηση εξυπηρετείται από έναν σύγχρονο στόλο με οικονομικά υγιή διαχειριστή.
– Αυτή τη στιγμή είστε από τους λίγους ξένους επενδυτές που επιδιώκουν να επεκτείνουν την έκθεσή τους στην Ελλάδα. Δεν σας ανησυχούν η οικονομία, το προσφυγικό;
– Δραστηριοποιούμαστε στην Ελλάδα πάνω από 40 χρόνια και έχουμε ζήσει όλα τα πολιτικά, οικονομικά και κοινωνικά προβλήματα στην πρόσφατη ιστορία της. Συνεπώς δεν μας ανησυχεί η κατάσταση της οικονομίας. Αναπόφευκτα, έχουμε πληγεί από την κρίση αλλά χάρη στη συνετή διαχείριση, τις έξυπνες επενδύσεις και τους πιστούς πελάτες μας, έχουμε γίνει ισχυρότεροι. Ως Grimaldi Lines έχουμε λανσάρει νέες υπηρεσίες μεταφοράς οχημάτων και επιβατών στην Αδριατική, συμβάλλοντας στην προσφορά ανταγωνιστικότερων υπηρεσιών. Η Minoan Lines επίσης καταγράφει καλές επιδόσεις, παρουσιάζοντας το τελευταίο έτος θετικά αποτελέσματα ακόμη και τους χειμερινούς μήνες. Οσον αφορά το προσφυγικό, ελπίζουμε ότι δεν θα διαρκέσει πολύ, αν και μαθαίνω ότι οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου έχουν αυξήσει τα έσοδά τους μέσω της μεταφοράς προσφύγων.
– Αν υποθέσουμε ότι η Minoan αποκτά τον έλεγχο της HSW, υπάρχουν περιθώρια για περαιτέρω συγκέντρωση;
– Η συγκέντρωση χαρακτηρίζει πια όλους τους τομείς της παγκόσμιας οικονομίας, όχι μόνο την ακτοπλοΐα. Στην Ελλάδα ήδη τρέχει και λογικά θα οδηγήσει στην ανάδειξη δύο μεγάλων πρωταγωνιστών: από τη μία ο όμιλος της Attica Group και η ΑΝΕΚ και από την άλλη η Grimaldi, η Minoan και η HSW. Οι μικρότερες εταιρείες που εκμεταλλεύονται σκάφη χαμηλών προδιαγραφών ή βρίσκονται σε κακή οικονομική κατάσταση αναπόφευκτα θα εξαφανιστούν. Η συγκέντρωση θα αποφέρει οικονομίες κλίμακας και επενδύσεις που είναι απολύτως αναγκαίες για να είναι ανταγωνιστικός ο τομέας. Ολα αυτά θα φέρουν χαμηλότερες τιμές για επιβάτες και εμπορεύματα και καλύτερες υπηρεσίες.
– Πώς βλέπετε την εξαγορά του ΟΛΠ από την Cosco; Θα ενδιαφερόσασταν για τον υπό παραχώρηση car terminal;
– Ο όμιλός μας εξυπηρετεί τον Πειραιά εδώ και δεκαετίες μέσω των υπηρεσιών μεταφοράς οχημάτων και έχει ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο στο δίκτυό μας στην Ανατολική Μεσόγειο. Παρακολουθούμε στενά τις εξελίξεις σχετικά με την ιδιωτικοποίηση και προφανώς μας ενδιαφέρει, σε συνεργασία με εγχώριους εταίρους, να αναλάβουμε τον σταθμό αυτοκινήτων. Διαθέτουμε μακρά εμπειρία, με τη διαχείριση περίπου 20 λιμενικών σταθμών στη Δυτική Μεσόγειο, τη Βόρειο Ευρώπη και τη Δυτική Αφρική. Μένει να δούμε τις προθέσεις των νέων ιδιοκτητών.
– Βλέπετε άλλες επενδυτικές ευκαιρίες στην Ελλάδα;
– Αν και η Ελλάδα βρίσκεται σε ύφεση, μπορεί να προσφέρει πολλές επενδυτικές ευκαιρίες. Χάρη στη στρατηγική της θέση μπορεί να εξελιχθεί σε σημαντικό περιφερειακό παράγοντα στο πεδίο των μεταφορών και των logistics. Επίσης διαθέτει καλά εκπαιδευμένο πληθυσμό, ένα μεγάλο πλεονέκτημα. Ο όμιλός μας έχει 110 πλοία και αλλά 15 υπό ναυπήγηση, δίκτυο 20 λιμενικών σταθμών και εταιρείες logistics που εξυπηρετούν τον τομέα αυτοκινήτων. Θα παραμείνουμε σε αυτόν τομέα, στον οποίο και αναζητούμε ευκαιρίες είτε στην Ελλάδα είτε σε οιαδήποτε άλλη χώρα.
«Ανοησίες τα περί αφελληνισμού»
– Πώς σχολιάζετε τις ανησυχίες για «αφελληνισμό» της HSW;
– Ακούσαμε σχόλια περί αφελληνισμού και πριν χρόνια, όταν αναλάβαμε τη Minoan. Αυτά είναι ανοησίες και προέρχονται κυρίως από τους ανταγωνιστές μας. Η απόδειξη είναι ότι οι μετοχές της HSW αγοράζονται τώρα από τη Minoan, η οποία έχει παραμείνει ελληνική εταιρεία με τα κεντρικά της γραφεία στο Ηράκλειο και όλο το προσωπικό Ελληνες. Η εξαγορά της HSW θα οδηγήσει στη δημιουργία ενός ισχυρού ελληνικού ομίλου που θα αναπτύξει συνέργειες με την υποστήριξη μιας υγιούς μητρικής, από τις κορυφαίες παγκοσμίως. Η HSW βαρύνεται με μεγάλα χρέη, πρέπει να απαλλαγεί από παλαιωμένα πλοία και να επενδύσει σε νέα για να αντιμετωπίσει τις μελλοντικές κανονιστικές απαιτήσεις. Πιο κρίσιμο είναι το ερώτημα αν ο λιμένας του Πειραιά, σημαντικό στρατηγικό στοιχείο για τη χώρα, πρέπει να πωληθεί σε ξένα συμφέροντα.
Πηγή :
«Οι μικρότερες εταιρείες που εκμεταλλεύονται σκάφη χαμηλών προδιαγραφών ή βρίσκονται σε κακή οικονομική κατάσταση αναπόφευκτα θα εξαφανιστούν» σημειώνει, μιλώντας στην «Κ» ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της Minoan, διευθύνων σύμβουλος του ιταλικού ομίλου Γκριμάλντι και επικεφαλής της Confitarma, της Ενωσης Ιταλών Εφοπλιστών.
– Με δεδομένη την προσφορά σας για την απόκτηση του ελέγχου της HSW, μπορεί να υποθέσει κανείς ότι είστε ιδιαίτερα αισιόδοξος για τις προοπτικές της;
– Η ακτοπλοΐα είναι ζωτικής σημασίας για την οικονομία και την κοινωνική συνοχή σε μία χώρα με περισσότερα από 100 μεγάλα και μικρά κατοικημένα νησιά. Ο τουρισμός είναι ένας από τους πυλώνες της οικονομίας και τα νησιά από τους κυριότερους προορισμούς. Ο τομέας έχει παρουσιάσει σημαντική ανάπτυξη τα δύο τελευταία χρόνια και οι προοπτικές είναι θετικές, ειδικά εν όψει της συνεχιζόμενης αστάθειας σε γειτονικές ανταγωνιστικές χώρες. Γι’ αυτό πιστεύουμε ότι η ακτοπλοΐα μπορεί να σημειώσει περαιτέρω ανάπτυξη. Αλλά αυτό μπορεί να συμβεί μόνο αν η επιβατική κίνηση εξυπηρετείται από έναν σύγχρονο στόλο με οικονομικά υγιή διαχειριστή.
– Αυτή τη στιγμή είστε από τους λίγους ξένους επενδυτές που επιδιώκουν να επεκτείνουν την έκθεσή τους στην Ελλάδα. Δεν σας ανησυχούν η οικονομία, το προσφυγικό;
– Δραστηριοποιούμαστε στην Ελλάδα πάνω από 40 χρόνια και έχουμε ζήσει όλα τα πολιτικά, οικονομικά και κοινωνικά προβλήματα στην πρόσφατη ιστορία της. Συνεπώς δεν μας ανησυχεί η κατάσταση της οικονομίας. Αναπόφευκτα, έχουμε πληγεί από την κρίση αλλά χάρη στη συνετή διαχείριση, τις έξυπνες επενδύσεις και τους πιστούς πελάτες μας, έχουμε γίνει ισχυρότεροι. Ως Grimaldi Lines έχουμε λανσάρει νέες υπηρεσίες μεταφοράς οχημάτων και επιβατών στην Αδριατική, συμβάλλοντας στην προσφορά ανταγωνιστικότερων υπηρεσιών. Η Minoan Lines επίσης καταγράφει καλές επιδόσεις, παρουσιάζοντας το τελευταίο έτος θετικά αποτελέσματα ακόμη και τους χειμερινούς μήνες. Οσον αφορά το προσφυγικό, ελπίζουμε ότι δεν θα διαρκέσει πολύ, αν και μαθαίνω ότι οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου έχουν αυξήσει τα έσοδά τους μέσω της μεταφοράς προσφύγων.
– Αν υποθέσουμε ότι η Minoan αποκτά τον έλεγχο της HSW, υπάρχουν περιθώρια για περαιτέρω συγκέντρωση;
– Η συγκέντρωση χαρακτηρίζει πια όλους τους τομείς της παγκόσμιας οικονομίας, όχι μόνο την ακτοπλοΐα. Στην Ελλάδα ήδη τρέχει και λογικά θα οδηγήσει στην ανάδειξη δύο μεγάλων πρωταγωνιστών: από τη μία ο όμιλος της Attica Group και η ΑΝΕΚ και από την άλλη η Grimaldi, η Minoan και η HSW. Οι μικρότερες εταιρείες που εκμεταλλεύονται σκάφη χαμηλών προδιαγραφών ή βρίσκονται σε κακή οικονομική κατάσταση αναπόφευκτα θα εξαφανιστούν. Η συγκέντρωση θα αποφέρει οικονομίες κλίμακας και επενδύσεις που είναι απολύτως αναγκαίες για να είναι ανταγωνιστικός ο τομέας. Ολα αυτά θα φέρουν χαμηλότερες τιμές για επιβάτες και εμπορεύματα και καλύτερες υπηρεσίες.
– Πώς βλέπετε την εξαγορά του ΟΛΠ από την Cosco; Θα ενδιαφερόσασταν για τον υπό παραχώρηση car terminal;
– Ο όμιλός μας εξυπηρετεί τον Πειραιά εδώ και δεκαετίες μέσω των υπηρεσιών μεταφοράς οχημάτων και έχει ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο στο δίκτυό μας στην Ανατολική Μεσόγειο. Παρακολουθούμε στενά τις εξελίξεις σχετικά με την ιδιωτικοποίηση και προφανώς μας ενδιαφέρει, σε συνεργασία με εγχώριους εταίρους, να αναλάβουμε τον σταθμό αυτοκινήτων. Διαθέτουμε μακρά εμπειρία, με τη διαχείριση περίπου 20 λιμενικών σταθμών στη Δυτική Μεσόγειο, τη Βόρειο Ευρώπη και τη Δυτική Αφρική. Μένει να δούμε τις προθέσεις των νέων ιδιοκτητών.
– Βλέπετε άλλες επενδυτικές ευκαιρίες στην Ελλάδα;
– Αν και η Ελλάδα βρίσκεται σε ύφεση, μπορεί να προσφέρει πολλές επενδυτικές ευκαιρίες. Χάρη στη στρατηγική της θέση μπορεί να εξελιχθεί σε σημαντικό περιφερειακό παράγοντα στο πεδίο των μεταφορών και των logistics. Επίσης διαθέτει καλά εκπαιδευμένο πληθυσμό, ένα μεγάλο πλεονέκτημα. Ο όμιλός μας έχει 110 πλοία και αλλά 15 υπό ναυπήγηση, δίκτυο 20 λιμενικών σταθμών και εταιρείες logistics που εξυπηρετούν τον τομέα αυτοκινήτων. Θα παραμείνουμε σε αυτόν τομέα, στον οποίο και αναζητούμε ευκαιρίες είτε στην Ελλάδα είτε σε οιαδήποτε άλλη χώρα.
«Ανοησίες τα περί αφελληνισμού»
– Πώς σχολιάζετε τις ανησυχίες για «αφελληνισμό» της HSW;
– Ακούσαμε σχόλια περί αφελληνισμού και πριν χρόνια, όταν αναλάβαμε τη Minoan. Αυτά είναι ανοησίες και προέρχονται κυρίως από τους ανταγωνιστές μας. Η απόδειξη είναι ότι οι μετοχές της HSW αγοράζονται τώρα από τη Minoan, η οποία έχει παραμείνει ελληνική εταιρεία με τα κεντρικά της γραφεία στο Ηράκλειο και όλο το προσωπικό Ελληνες. Η εξαγορά της HSW θα οδηγήσει στη δημιουργία ενός ισχυρού ελληνικού ομίλου που θα αναπτύξει συνέργειες με την υποστήριξη μιας υγιούς μητρικής, από τις κορυφαίες παγκοσμίως. Η HSW βαρύνεται με μεγάλα χρέη, πρέπει να απαλλαγεί από παλαιωμένα πλοία και να επενδύσει σε νέα για να αντιμετωπίσει τις μελλοντικές κανονιστικές απαιτήσεις. Πιο κρίσιμο είναι το ερώτημα αν ο λιμένας του Πειραιά, σημαντικό στρατηγικό στοιχείο για τη χώρα, πρέπει να πωληθεί σε ξένα συμφέροντα.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου