30 Μαρ 2016

Οι παραστάσεις της Σκυτάλης στη Σίφνο και στη Σέριφο

Ολοκληρώνοντας τον τέταρτο κύκλο του στην Αθήνα, το εκπαιδευτικό κινητικό πρόγραμμα Σκυτάλη απλώνεται και προσεγγίζει για πρώτη φορά και άλλα μέρη της Ελλάδας. Μετά τη Μυτιλήνη, η Σκυτάλη ταξιδεύει στα νησιά της Σίφνου και της Σερίφου, όπου θα πραγματοποιηθεί μια σειρά μαθημάτων με μαθητές Δημοτικών Σχολείων και μια παράσταση, που θα περιλαμβάνει και παρουσίαση του προγράμματος...Συγκριμένα, το πρόγραμμα θα περιλαμβάνει:

- μια σειρά 5 δίωρων συναντήσεων με τους μαθητές των Δημοτικών σχολείων Σίφνου και Σερίφου συνολικής διάρκειας δέκα ημερών,
- μια παρουσίαση γύρω από το πρόγραμμα της Σκυτάλης και τις πρακτικές του,
-
προβολή βίντεο και αποσπασμάτων από τις δράσεις στην Αθήνα,
- μια
έκθεση με τις ζωγραφιές των συμμετεχόντων μαθητών και, τέλος,
- την παράσταση των χορευτών και των μαθητών του κάθε νησιού
.

Οι παραστάσεις αποτελούν ένα από τα πιο σημαντικά σημεία της πορείας που διαγράφει η Σκυτάλη κάθε χρόνο, καθώς σε αυτές ενώνονται τα διαφορετικά στάδια του πολυδιάστατου αυτού κινητικού προγράμματος. Εμπνέονται από τις βασικές κινητικές δράσεις της «πτώσης» και του «κυνηγητού», απλές, καθημερινές δράσεις, συμβολικά φορτισμένες, αφορμές συνάντησης με τον κόσμο του χορού, με τον εαυτό μας και την κοινότητα.
Η τελική παρουσίαση του προγράμματος και οι παραστάσεις θα πραγματοποιηθούν στο Ίδρυμα Πρόκου στην Απολλωνία της Σίφνου, το Σάββατο 2 Απριλίου και στην Αίθουσα εκδηλώσεων Ίσαλος στο Λιβάδι Σερίφου, το Σάββατο 9 Απριλίου.
Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε ήδη στη Λέσβο κατά την περίοδο Οκτώβριος-Δεκέμβριος 2015, ενώ πραγματοποιείται και στην Κω για την περίοδο Φεβρουάριος-Απρίλιος 2016. Το πρόγραμμα για το έτος 2015-2016 πραγματοποιήθηκε με αποκλειστική δωρεά από το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ).
Η κάθε παράσταση διαρκεί περίπου 1 ώρα και αποτελείται από δύο μέρη:
1) Η παράσταση των χορευτών είναι ένα κουαρτέτο βασισμένο στη χορογραφία της Κατερίνας Μπέλλα «θέλω να γίνω», που παρουσιάστηκε στο θέατρο Αργώ, Αθήνα, για το πρόγραμμα Σκυτάλη
Χορευτές: Μαρία Παΐζη, Θένια Αντωνιάδου, Γιάννης Σταυρόπουλος και Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης
2) Οι κινητικές συνθέσεις που έκτισαν οι μαθητές των Δημοτικών Σχολείων Σίφνου και Σερίφου αντίστοιχα, μαζί με τους χορευτές – δασκάλους τους.

ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ:
Σάββατο 2 Απριλίου 2016

Ώρα: 19.00
Ίδρυμα Πρόκου, Απολλωνία, Σίφνος
  • Παραστάσεις χορευτών
  • Σχολεία: η ΣΤ΄τάξη του Δημοτικού Σχολείου Σίφνου

Σάββατο 9 Απριλιου 2016
Ώρα: 19.00
Αίθουσα εκδηλώσεων Ίσαλος, Λιβάδι, Σέριφος
  • Παραστάσεις χορευτών
  • Σχολεία: η Ε΄ και ΣΤ΄ τάξη του Δημοτικού Σχολείου Σερίφου

Η είσοδος είναι ελεύθερη.

Για κρατήσεις μπορείτε να επικοινωνήσετε στο projectc.skytali@gmail.com και στα τηλέφωνα 6984835845, 6974976230
Ευχαριστούμε θερμά :
  • Τους διευθυντές των σχολείων των Δημοτικών Σχολείων Σίφνου και Σερίφου κο Β. Σιμέλλη και την κα Σ. Βασιλούνη αντίστοιχα, για την υποστήριξη και την άριστη συνεργασία,
  • Τους συλλόγους γονέων
  • Το διοικητικό συμβούλιο του Ιδρύματος Στυλιανού Πρόκου και ιδιαιτέρως την κα Π. Καλογήρου για την παραχώρηση του χώρου στη Σίφνο και τον κο Κ. Γαλανό για την παραχώρηση της αίθουσας εκδηλώσεων Ίσαλος στη Σέριφο.
Ακολουθεί αναλυτικότερη περιγραφή του προγράμματος Σκυτάλη:

Εκπαιδευτικό κινητικό πρόγραμμα Σκυτάλη 
πρόγραμμα επιμόρφωσης και εκπαίδευσης για χορευτές και μαθητές Δημοτικού
Τι είναι η Σκυτάλη;

Η Σκυτάλη είναι ένα πολυδιάστατο εκπαιδευτικό πρόγραμμα που έχει σαν στόχο να ενδυναμώσει προσωπικά, καλλιτεχνικά και παιδαγωγικά τους
νέους χορευτές και να φέρει τα παιδιά, τα σχολεία και την κοινότητα πιο κοντά στην τέχνη του χορού.
Φέτος είναι η τέταρτη χρονιά που το πρόγραμμα πραγματοποιείται με την έγκριση του Υπουργείου Παιδείας, την υποστήριξη του Κέντρου Μελέτης Χορού Ισιδώρας και Ραϋμόνδου Ντάνκαν και της καλλιτεχνικής ομάδας Ρέον, με υπεύθυνες την Πηνελόπη Ηλιάσκου (υπεύθυνη καλλιτεχνικού προγραμματισμού του Κέντρου Ντάνκαν) και την Πωλίνα Κρεμαστά (χορεύτρια, χορογράφο). Παράλληλα, η Σκυτάλη πλαισιώνεται και υλοποιείται από ένα πλήθος νέων χορευτών, χορογράφων και ακαδημαϊκών, που μέχρι στιγμής συμμετέχουν σ΄ αυτό εθελοντικά.
Η δημιουργία του και η υλοποίησή του στηρίζεται στην κοινή πεποίθηση των συντελεστών του ότι η μύηση στην τέχνη του χορού συνδέεται άμεσα με τη μετάδοση του ενθουσιασμού, το μοίρασμα της προσπάθειας και της έμπνευσης, που πλαισιώνουν μια δημιουργική διαδικασία.


Η Σκυτάλη διαγράφει κάθε χρόνο έναν κύκλο 5 έως 7 μηνών και περιλαμβάνει:
  • την επιμόρφωση των νέων χορευτών/χορογράφων/παιδαγωγών, μέσα από σεμινάρια και διαλέξεις σχετικά με την παιδαγωγική, τη φιλοσοφία και την αισθητική του χορού
  • τη δημιουργία μιας χορογραφίας βασισμένης στις κινητικές δράσεις «πέφτω» και «τρέχω», οδηγημένης από έμπειρους χορογράφους
  • την προετοιμασία μαθημάτων κίνησης για παιδιά Δημοτικών σχολείων, με βασικό εργαλείο το παιχνίδι
  • την εξοικείωση των μαθητών με την κίνηση και τον χορό μέσα από 10 διδακτικές συναντήσεις, που γίνονται στο πλαίσιο του ωρολογίου προγράμματος του σχολείου. Η Σκυτάλη συναντάει μαθητές της Δ΄, Ε΄ ή ΣΤ΄ Δημοτικού και η συμμετοχή στο πρόγραμμα είναι δωρεάν.
  • την πρακτική εξάσκηση των χορευτών μέσα από αυτές τις συναντήσεις
Γιατί η Σκυτάλη παίζει, τρέχει και πέφτει;

Γιατί το παιχνίδι είναι το βασικό εργαλείο μέσα από το οποίο το παιδί μαθαίνει και υπάρχει. Γιατί τα μαθήματα κινούνται γύρω από την «πτώση» και το «κυνηγητό», απλές, καθημερινές δράσεις, συμβολικά φορτισμένες, που τα παιδιά μπορούν να χρησιμοποιήσουν σαν αφετηρία για τις συναντήσεις τους με τον κόσμο του χορού αλλά και για να παρατηρήσουν, να διερευνήσουν τον εαυτό τους και τον άλλο.

Τα δημιουργικά αυτά μαθήματα ξεφεύγουν από την κλασική λογική ενός μαθήματος χορού και ανατροφοδοτούνται από τις ίδιες τις προτάσεις των μαθητών, καλλιεργώντας τη λεκτική και μη λεκτική επικοινωνία.

Με βασικό εργαλείο το παιχνίδι και την κίνηση, ανοίγεται διάλογος για την ομαδικότητα και τη συλλογικότητα, την εμπιστοσύνη και τη συνεργασία.
Η κοινωνική πλευρά της Σκυτάλης:
Το πρόγραμμα λειτουργεί και ανατροφοδοτείται μέσα από ένα αδιάκοπο μοίρασμα εργαλείων, ιδεών, προσπάθειας και έμπνευσης. Ενισχύει την πρωτοβουλία και την ανάληψη δράσης, μιλά για την κοινότητα, την αυτο-οργάνωση, τον εθελοντισμό, τη συνέχιση και βασίζεται στην ιδέα του μεταλαμπαδεύω, δίνω τη "σκυτάλη" και εκπαιδεύω εκείνον που την έλαβε, ώστε να εμπνευστεί να κάνει το ίδιο.

Κάθε κύκλος κλείνει με παραστάσεις, όπου η Σκυτάλη προσκαλεί την κοινότητα (γονείς, φίλους, δασκάλους, ευρύ κοινό). Στις παραστάσεις αυτές οι χορευτές χορεύουν μπροστά στους μαθητές κι έπειτα οι μαθητές με τη σειρά τους παρουσιάζουν μπροστά σε δασκάλους, γονείς, την τοπική κοινότητα και το ευρύ κοινό τη χορογραφία που ετοίμασαν μαζί με τους χορευτές/ δασκάλους τους.
Με αυτό τον τρόπο χορευτές και μαθητές περνούν διαδοχικά από τους ρόλους του δημιουργού, του ερμηνευτή, του θεατή.
Δράση-αποτύπωμα:
Αλλά όπως σε κάθε κύκλο το τέλος είναι ταυτόχρονα και αρχή, τη σκυτάλη παίρνουν στη συνέχεια οι μαθητές των σχολείων, που θα χρησιμοποιήσουν την πληροφορία και την εμπειρία που κατέκτησαν στη διάρκεια του προγράμματος για να προσφέρουν ή να αλλάξουν κάτι στο άμεσο ή ευρύτερο περιβάλλον τους ή στην κοινότητά τους (οικογένεια, σχολείο, γειτονιά, πόλη, χώρα, πλανήτης).
Η Σκυτάλη μεγαλώνει, εξελίσσεται, ταξιδεύει!
Η Σκυτάλη ξεκίνησε με 12 χορευτές-παιδαγωγούς της κίνησης και 2 σχολικές τάξεις και σήμερα «τρέχει και πέφτει» με 40 χορευτές και 20 τάξεις! Έχει συναντήσει 600 μαθητές Δημόσιων Σχολείων, 40 εκπαιδευτικούς δημόσιων δημοτικών σχολείων, 2000 θεατές.
Συνεχίζοντας φέτος για τέταρτη χρονιά τη συνεργασία της με νέους χορευτές και περισσότερα σχολεία της Αττικής, ξεκινά έναν καινούριο κύκλο που απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς και Δημοτικά σχολεία της επαρχίας.
Newsroom Cyclades Voice
Πηγή : 

to synoro blog

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...