Πακέτο αποζημιώσεων συνολικού ύψους 269 εκατ. ευρώ είναι πολύ πιθανόν να διεκδικήσει η ΔEΗ από τη ΡΑΕ, εξαιτίας των ηλεκτρικών διασυνδέσεων των νησιών.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Euro2day.gr, στο Στρατηγικό και Επιχειρησιακό Σχέδιο της δημόσιας επιχείρησης (2018-2022) που εκπόνησε για λογαριασμό της η McKinsey & Company περιλαμβάνεται και ένα κεφάλαιο αναφορικά με τις επιπτώσεις που θα έχει η εταιρία στην εποχή κατά την οποία η Κρήτη, οι Κυκλάδες, τα Δωδεκάνησα και η Ρόδος θα έχουν διασυνδεθεί με το ηπειρωτικό σύστημα ηλεκτρισμού της χώρας.
Οι μονάδες παραγωγής ρεύματος με καύσιμο το πετρέλαιο θα πρέπει να αποσυρθούν ή να αναβαθμιστούν περιβαλλοντικά (λόγω της αυστηρής νομοθεσίας της Ε.Ε.), ωστόσο, σύμφωνα με το business plan, η ΔΕΗ -2,51% «θα πρέπει να διεκδικήσει αποζημιώσεις για την αναπόσβεστη αξία των μονάδων της».
Μάλιστα, στο σχέδιο περιγράφονται τα ποσά που θα πρέπει να αξιώσει η διοίκηση, τα οποία θα μετακυλιστούν σε όλους τους καταναλωτές μέσω διαφόρων χρεώσεων που πληρώνουν μέσω των λογαριασμών ρεύματος.
Το επιχειρησιακό σχέδιο της McKinsey & Company, ως γνωστόν, περιγράφει συνολικά τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η μεγαλύτερη επιχείρηση της χώρας και πώς μπορεί να ανακτήσει έσοδα από τη διαφοροποίηση των δραστηριοτήτων της.
Διεκδίκηση αποζημίωσης
Στο business plan για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας των μη διασυνδεδεμένων νησιών, σύμφωνα με πληροφορίες του Euro2day.gr, τονίζονται τα εξής:
Το μη διασυνδεδεμένο σύστημα χωρίζεται σε πέντε περιοχές ανάλογα με τον βαθμό ωριμότητας των έργων διασύνδεσης: Κρήτη, Μύκονος – Πάρος – Άνδρος – Σύρος, Ρόδος, Δωδεκάνησα και υπόλοιπες Κυκλάδες, Βόρειο Αιγαίο και άλλα νησιά. Μέρος των Κυκλάδων διασυνδέθηκε και η Κρήτη είναι πλέον ώριμη.
Εξαιτίας του πολύ υψηλού κόστους παραγωγής ρεύματος, οι διασυνδέσεις είναι μία λογική λύση, αλλά αφήνουν τη ΔEH με ένα υψηλό αναπόσβεστο ποσό.
Το επιχειρησιακό σχέδιο συστήνει:
«Εξαιτίας αυτών η ΔEΗ θα πρέπει να διεκδικήσει ενεργά την αποζημίωση των μονάδων που δεν έχουν αποσβεστεί με τη διασύνδεση των Κυκλάδων και της Κρήτης. Επίσης θα πρέπει να διαπραγματευτεί συμφωνίες για να συνεχίσει τη λειτουργία των μονάδων της σε μη διασυνδεδεμένα νησιά, παρέχοντας πλεονάζουσα δυναμικότητα.
Ακόμη, για λόγους ασφαλούς εφοδιασμού των νησιών, θα μπορούσε να ζητήσει την προσωρινή εξαίρεση (σ.σ. από περιβαλλοντικούς κανονισμούς της Ε.Ε.) για τη λειτουργία των μονάδων της ή και να προχωρήσει σε αναβάθμισή τους, εφόσον ο Ρυθμιστής εγγυηθεί την πλήρη αποζημίωσή τους».
Στο Στρατηγικό κι Επιχειρησιακό Σχέδιο που εκπόνησε η McKinsey & Company αναλύεται και ανά νησιωτική περιοχή το ύψος της αποζημίωσης που θα πρέπει να διεκδικήσει η εταιρία.
Πηγή : https://cyclades24.gr/
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου