Δήμος Σερίφου
Απογοήτευση και αρκετά ερωτήματα προκαλεί, η αντιμετώπιση της Σερίφου από το Λιμενικό Ταμείο Σύρου στο οποίο και ανήκει. Συγκεκριμένα, στο κομμάτι των έργων των λιμενικών εγκαταστάσεων, σύμφωνα με τα όσα αναφέρει στην “Κοινή Γνώμη” ο αντιδήμαρχος Οικονομικών και Τουρισμού Σερίφου, Στέλιος Λιβάνιος, η αντιμετώπιση είναι τελείως διαφορετική σε σχέση με τα άλλα νησιά, μέλη του ΔΛΤ. Παράλληλα, αντέδρασε καταφατικά στο ερώτημα, για το αν νιώθει ότι η Σέριφος, αντιμετωπίζεται σαν “φτωχός συγγενής” ανάμεσα στα νησιά που αποτελούν το Διαδημοτικό Λιμενικό Ταμείο Σύρου, Κέας, Κύθνου και Σερίφου.Η επιστολή προς το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Σύρου
Τέλος Απριλίου, ο αντιδήμαρχος Σερίφου, συνέταξε και απέστειλε, ένα μήνυμα διαμαρτυρίας με θέμα: «Κατεστραμμένες δέστρες και εικόνα πλήρους εγκατάλειψης Λιμένος Σερίφου» το οποίο είχε παραλήπτες, το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Σύρου και τον Γενικό Γραμματέα Νησιωτικής Πολιτικής και Αιγαίου, στην οποία αναφέρονται τα εξής:
“Με την παρούσα επιστολή και τις φωτογραφίες που τη συνοδεύουν, θα θέλαμε για πολλοστή φορά να επισημάνουμε την απόλυτη εγκατάλειψη τον Λιμένος Σερίφου. Με όλες τις δέστρες (εδώ και πολλά χρόνια) τον κεντρικού λιμενοβραχίονα να είναι κατεστραμμένες, να μην υπάρχουν πρόσθετες μπίντες ώστε να μπορούν να εξυπηρετηθούν μεγαλύτερα σκάφη και φυσικά η ανυπαρξία οποιασδήποτε εργασίας καλλωπισμού τον λιμένος δίνει την εικόνα της πλήρους εγκατάλειψης. Είναι μία εικόνα που προσβάλλει τόσο εμάς όσο και τούς επισκέπτες μας, με αποτέλεσμα να γινόμαστε δέκτες πολλών παραπόνων. Παράλληλα, η έλλειψη οποιασδήποτε διαγράμμισης στη λιμενική ζώνη δημιουργεί πολλά προβλήματα στη διαχείριση της κυκλοφορίας των οχημάτων, όταν αυτά εξέρχονται από τα πλοία. Όσο για την καθαριότητα, παρά τις πολλές επιστολές μας και τις αντίστοιχες καταγγελίες, δεν προβήκατε σε καμία ενέργεια. Σας καλούμε για ακόμα μία φορά, να πράξετε έστω και τα ελάχιστα για αυτό το νησί που το χρησιμοποιείται ως μοχλός είσπραξης εσόδων για να γίνονται έργα σε άλλα νησιά, όπως αυτό αποτυπώνεται απ' τα ίδια τα απολογιστικά νούμερα τον Λιμενικού Ταμείου.”
Σ. Λιβάνιος: “Έχει σταλεί έγγραφο από το Υπουργείο Ναυτιλίας προς το Λιμενικό Ταμείο”
Ο κ. Λιβάνιος μίλησε στην “Κοινή Γνώμη” για την απόφασή του να στείλει την συγκεκριμένη επιστολή και αν σε αυτό το διάστημα έχει αλλάξει κάτι. Μεταξύ άλλων, ανέφερε: “Αρχικά όπως αναφέρω και στην επιστολή μου, ένα σημαντικό πρόβλημα που παραμένει είναι οι δέστρες, οι οποίες είναι στο μεγαλύτερό τους μέρος κατεστραμμένες, επί πάρα πολλά έτη, και αυτό δημιουργεί πρόβλημα στην πρόσδεση σκαφών στον κεντρικό λιμενοβραχίονα, εκτός του τουριστικού καταφυγίου. Εκτός από αυτό ουσιαστικά προχωρήσαμε σε ενημέρωση προς το Λιμενικό Ταμείο Σύρου και προς τις υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας. Μάλιστα, σύμφωνα με έγγραφο που έχει στείλει, από τις 8 Μαΐου, το Υπουργείο Ναυτιλίας προς το Λιμενικό Ταμείο, αναφέρεται ότι θα πρέπει να προχωρήσουν στις αναγκαίες ενέργειες, προκειμένου να ληφθεί κάθε μέσο, σε συνεργασία με τη λιμενική αρχή για την αποκατάσταση των αποδεδειγμένων προβλημάτων του λιμανιού της Σερίφου. Αναμένουμε.”
“Είμαστε το νησί με την μικρότερη απόδοση σε έργα σε σχέση με τα υπόλοιπα νησιά”
Την ίδια στιγμή αναφέρθηκε στα έσοδα που προσφέρει η Σέριφος στο ΔΛΤ και ότι αυτά που παίρνει πίσω είναι απειροελάχιστα, καθώς τόνισε ότι “η Σέριφος μετέχει στο Λιμενικό Ταμείο και αυτό, λαμβάνει έσοδα, από τη Σέριφο. Πρέπει να τονίσω, ότι είμαστε το νησί με την μικρότερη απόδοση σε έργα σε σχέση με τα υπόλοιπα τρία μέρη, τη Σύρο, την Κέα και την Κύθνο. Με βάση επίσημα στοιχεία του Λιμενικού Ταμείου την τετραετία 2015-2019, η ανταποδοτικότητα των εσόδων της Σερίφου ήταν περίπου στο 1/3 από την αντίστοιχη αποδοτικότητα που υπήρχε στη Σύρο. Αυτό δημιουργεί μία αναδιανομή του πλούτου, που παράγεται στη Σέριφο και διοχετεύεται σε άλλα νησιά και ειδικά στη Σύρο. Αυτό ουσιαστικά σημαίνει ότι παίρνουν τα έσοδά από το νησί, και αντί να κάνουν έργα στη Σέριφο, τα κάνουν στα άλλα νησιά. Από εκεί ξεκινάνε όλα και για αυτό υπάρχει αυτή η εικόνα της εγκατάλειψης. Σκεφτείτε ότι δεν έχουν γίνει ακόμα, ούτε οι ετήσιοι καλλωπισμοί και ας βρισκόμαστε στον προθάλαμο της τουριστικής σεζόν. Και φυσικά η πρώτη εικόνα του επισκέπτη όταν μπει στο λιμάνι, δεν θα είναι αυτή, που θα θέλαμε να δει.”
“Το Λιμενικό Ταμείο δεν πλήρωνε ούτε τον λογαριασμό ύδρευσης”
Παράλληλα, ο κ. Λιβάνιος, μίλησε για τον Δήμο Σερίφου, ο οποίος γίνεται δέκτης παραπόνων, χωρίς ουσιαστικά να μπορεί να παρέμβει, λέγοντας: “Το ποσό που συζητάμε για να γίνουν οι συγκεκριμένες συντηρήσεις και επισκευές δεν είναι απαγορευτικό ούτε για τον Δήμο, απλά δυστυχώς, ο Δήμος δεν μπορεί να παρέμβει, καθώς οι λιμενικές εγκαταστάσεις δεν είναι στη δικαιοδοσία του. Αυτό δημιουργεί και ένα πρόσθετο πρόβλημα, καθώς ο Δήμος γίνεται δέκτης των παραπόνων, χωρίς ουσιαστικά να μπορεί να τα διορθώσει. Το κομμάτι στο οποίο πρέπει να επικεντρωθούμε και το επαναλαμβάνω, είναι ότι θα πρέπει να γίνει σωστή αναδιανομή του πλούτου, από τα νησιά που είναι μέλη του Λιμενικού Ταμείου μαζί με τη Σέριφο,”
Την ίδια ώρα, απάντησε με την λέξη “προφανώς”, στην ερώτηση για το αν θεωρεί ότι αντιμετωπίζεται η Σέριφος ως ο “φτωχός συγγενής”. “Το Λιμενικό Ταμείο δεν πλήρωνε ούτε τον λογαριασμό ύδρευσης. Για τέτοια κατάντια μιλάμε. Αναγκαστήκαμε να δεσμεύσουμε μέχρι και τη φορολογική ενημερότητα, του Λιμενικού Ταμείου Σύρου, για να μπορέσουμε να εισπράξουμε περίπου 8.500 ευρώ, που ήταν ο λογαριασμός ύδρευσης” ανέφερε στο κλείσιμο της επικοινωνίας, ο αντιδήμαρχος Σερίφου.
Μελέτη υποδομών κρουαζιέρας για τη Σέριφο
Ο κ. Λιβάνιος, θέλοντας να αναφέρει και κάποια θετικά που έχουν γίνει, ανέφερε μεταξύ άλλων και κάποια από τα έργα που έχουν ήδη ολοκληρωθεί, όπως κάποιες προγραμματισμένες συντηρήσεις στο λιμάνι και κάποιες επισκευές στον ηλεκτροφωτισμό. Παράλληλα, επιβεβαίωσε και τα έργα που είχαν γίνει για τις υποδομές κρουαζιέρας στην Σέριφο. Στο πλαίσιο, λοιπόν, της πρότασης του Λιμενικού Ταμείου είχε εγκριθεί η χρηματοδότηση εκπόνησης Μελέτης Υποδομών Κρουαζιέρας για το λιμάνι στο Λιβάδι Σερίφου. Σύμφωνα με το ΔΛΤ, το λιμάνι αποτελεί τη μοναδική πύλη εισόδου του νησιού για Ε/Γ – Ο/Γ πλοία και βρίσκεται στο Νοτιοανατολικό τμήμα του νησιού, σε έναν κόλπο προστατευόμενο. Ωστόσο, εξυπηρετεί και πολλά τουριστικά και ιστιοπλοϊκά σκάφη. Τα τελευταία χρόνια το λιμάνι παρουσιάζει σημαντική αύξηση επιβατικής κίνησης, ενώ τα τελευταία χρόνια η επιθυμία του νησιού είναι να στραφεί στην αγορά της Κρουαζιέρας, ωστόσο δεν υπάρχουν οι αναγκαίες και κατάλληλες προς τούτο λιμενικές εγκαταστάσεις και υποδομές του λιμένα. Επομένως, για την κάλυψη των ανωτέρω σύγχρονων αναγκών κρουαζιέρας είχε κριθεί απαραίτητη η βελτίωση, επέκταση και αναβάθμιση του λιμένα.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου