2 Απρ 2014

Υπ. Ναυτιλίας: Προωθεί μηχανισμό για να "σπάει" απεργίες ναυτεργατών χωρίς να καταφεύγει στην πολιτική επιστράτευση


Με στόχο να δημιουργήσει μηχανισμό διασύνδεσης των νησιών σε έκτακτες περιπτώσεις διακοπής της συγκοινωνίας, το υπουργείο Ναυτιλίας προωθεί ειδική ρύθμιση στο σχέδιο νόμου για τα σκάφη αναψυχής.
Πιο αναλυτικά, στο άρθρο 25 του νομοσχεδίου με τίτλο «Ρύθμιση για τη διασφάλιση της ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας» στην παράγραφο 1 σημειώνεται ότι «για τη διασφάλιση της συνοχής του νησιωτικού χώρου και της εδαφικής συνέχειας της χώρας, όταν διακόπτεται η τακτική ακτοπλοϊκή σύνδεση μεταξύ των ηπειρωτικών λιμένων και των νησιών, για λόγους οι οποίοι δεν οφείλονται σε ανωτέρα βία ή απαγόρευση απόπλου, εφαρμόζεται πρόγραμμα δρομολογίων έκτακτης ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας».
epistrateus120314
Η αναφορά αυτή ουσιαστικά, σύμφωνα με κύκλους των ναυτεργατών, δημιουργεί πλατφόρμα για τη διαμόρφωση μηχανισμών που θα "σπάνε" πιθανές απεργίες, χωρίς έτσι να δημιουργείται η ανάγκη για πολιτική επιστράτευση, όπως στο παρελθόν.

Επιπλέον, σύμφωνα με το άρθρο 25 προβλέπεται ότι το πρόγραμμα δρομολογίων έκτακτης ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας εκτελείται από πλοία τα οποία είναι ήδη δρομολογημένα και περιλαμβάνει συνδέσεις, οι οποίες εξυπηρετούνται από δρομολογημένα, κατά την τρέχουσα δρομολογιακή περίοδο, πλοία.

Τα πλοία και τα πληρώματά τους υποχρεούνται στην εκτέλεση του προγράμματος δρομολογίων έκτακτης ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας.

Με απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου μετά από εισήγηση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (Σ.Α.Σ.), το οποίο συγκαλείται εκτάκτως όταν προκύπτει επείγουσα κοινωνική ανάγκη ή ανάγκη η οποία μπορεί να θέσει σε κίνδυνο τη δημόσια υγεία, καθορίζονται τα εξής:
  • το πρόγραμμα δρομολογίων έκτακτης ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας
  • τα πλοία τα οποία θα εξυπηρετούν τα δρομολόγια, με την επιφύλαξη του δικαιώματος του πλοιοκτήτη για αντικατάσταση πλοίου
  • ο αριθμός και η συχνότητά των δρομολογίων ανά κατεύθυνση
  • το χρονικό σημείο από το οποίο τίθεται σε εφαρμογή το πρόγραμμα, το οποίο προσδιορίζεται ανάλογα με τις ανάγκες της χειμερινής και της θερινής περιόδου.
Το πρόγραμμα δρομολογίων έκτακτης ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να υποκαθιστά τις συνθήκες τακτικής και ομαλής ακτοπλοϊκής σύνδεσης.

Στους παραβάτες επιβάλλονται κυρώσεις σύμφωνα με το άρθρο ενδέκατο του ν.2932/2001 (Α' 145). Η άρνηση συμμόρφωσης του πλοιάρχου ή του πληρώματος με τις διατάξεις του παρόντος άρθρου συνιστά πειθαρχικό παράπτωμα το οποίο τιμωρείται σύμφωνα με το άρθρο 245 και επόμενα του Κώδικα Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου (ν.δ.187/1973 Α' 261).

Γιώργος Αλεξάκης



Πηγή:www.reporter.gr
Πηγή : 

to synoro blog

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...