Στη ριζική αναμόρφωση του τοπίου στον αθλητισμό στοχεύει το υπό
διαβούλευση αθλητικό νομοσχέδιο. Μέσα στα 118 άρθρα του συμπυκνώνονται
και επικαιροποιούνται οι διατάξεις....
των τελευταίων 15 ετών που βρίσκονταν διάσπαρτες σε περίπου δέκα αθλητικά νομοθετήματα.
Οι βασικές αλλαγές στοχεύουν στη δημιουργία πλαισίου διαφάνειας στη
συγκρότηση των οργάνων και ελέγχου του τρόπου λειτουργίας τους, με αιχμή
το ποδόσφαιρο.
Οι κυριότερες είναι:
Α. Το εκλογικό σύστημα και οι Ενώσεις: Πρόταση - τομή αποτελεί η πρόβλεψη για ψήφο όλων των σωματείων στις γενικές συνελεύσεις των ομοσπονδιών. Στην περίπτωση της ΕΠΟ τα σωματεία υπολογίζονται περί τις 5.000. Μέχρι τις τελευταίες εκλογές που έγιναν το 2012 ο αριθμός των εκλεκτόρων ήταν μόλις 56, όσες δηλαδή ήταν και οι Ενώσεις - μέλη της. Ο νέος νόμος αλλάζει και τη δομή του ποδοσφαιρικού οικοδομήματος. Η ΕΠΟ από τριτοβάθμιο όργανο γίνεται δευτεροβάθμιο.
Οι κυριότερες είναι:
Α. Το εκλογικό σύστημα και οι Ενώσεις: Πρόταση - τομή αποτελεί η πρόβλεψη για ψήφο όλων των σωματείων στις γενικές συνελεύσεις των ομοσπονδιών. Στην περίπτωση της ΕΠΟ τα σωματεία υπολογίζονται περί τις 5.000. Μέχρι τις τελευταίες εκλογές που έγιναν το 2012 ο αριθμός των εκλεκτόρων ήταν μόλις 56, όσες δηλαδή ήταν και οι Ενώσεις - μέλη της. Ο νέος νόμος αλλάζει και τη δομή του ποδοσφαιρικού οικοδομήματος. Η ΕΠΟ από τριτοβάθμιο όργανο γίνεται δευτεροβάθμιο.
Οι Ενώσεις που είναι δευτεροβάθμιο όργανο παύουν να έχουν την ιδιότητα
μέλους της ΕΠΟ και χάνουν το δικαίωμα ψήφου στις γενικές συνελεύσεις. Ως
Ενώσεις θεωρούνται οι «οργανώσεις αθλητικών σωματείων» που λειτουργούν
ως σωματεία και διοργανώνουν τα τοπικά πρωταθλήματα. Τα σωματεία
παραμένουν ως πρωτοβάθμια όργανα και κερδίζουν την παρουσία και την ψήφο
στις γενικές συνελεύσεις της ΕΠΟ. Για τη θητεία των μελών των Δ.Σ. των
ομοσπονδιών προβλέπεται ότι δεν μπορεί να υπερβαίνει τα οκτώ έτη.
Β. Διαιτησία: Προβλέπεται ένα αναλογικότερο και πιο διαφανές σύστημα στελέχωσης της Κεντρικής Επιτροπής Διαιτησίας που έρχεται σε αντίθεση με ό,τι ισχύει σήμερα στην ΕΠΟ.
Ο πρόεδρος της ΚΕΔ θα ορίζεται από το Δ.Σ. της ομοσπονδίας με απόλυτη πλειοψηφία των μελών του και παύεται οποτεδήποτε, με πλειοψηφία των τριών πέμπτων (3/5) των μελών της, από τη Γ.Σ. της αθλητικής ομοσπονδίας. Οσον αφορά στα υπόλοιπα μέλη η ΚΕΔ συγκροτείται ως εξής: ένα μέλος ορίζεται από αυτήν τη Super League από κατάλογο των μη εν ενεργεία διεθνών διαιτητών που έχουν αποσυρθεί την τελευταία δεκαετία.
Τον κατάλογο χορηγεί η ομοσπονδία διαιτητών του αθλήματος. Τα υπόλοιπα
τρία μέλη ορίζονται έπειτα από κλήρωση, από κατάλογο δώδεκα (12) μη εν
ενεργεία διεθνών διαιτητών που έχουν αποσυρθεί την τελευταία δεκαετία,
τον οποίο καταρτίζει το Δ.Σ. της ομοσπονδίας Διαιτητών.Β. Διαιτησία: Προβλέπεται ένα αναλογικότερο και πιο διαφανές σύστημα στελέχωσης της Κεντρικής Επιτροπής Διαιτησίας που έρχεται σε αντίθεση με ό,τι ισχύει σήμερα στην ΕΠΟ.
Ο πρόεδρος της ΚΕΔ θα ορίζεται από το Δ.Σ. της ομοσπονδίας με απόλυτη πλειοψηφία των μελών του και παύεται οποτεδήποτε, με πλειοψηφία των τριών πέμπτων (3/5) των μελών της, από τη Γ.Σ. της αθλητικής ομοσπονδίας. Οσον αφορά στα υπόλοιπα μέλη η ΚΕΔ συγκροτείται ως εξής: ένα μέλος ορίζεται από αυτήν τη Super League από κατάλογο των μη εν ενεργεία διεθνών διαιτητών που έχουν αποσυρθεί την τελευταία δεκαετία.
Γ. Αθλητική Δικαιοσύνη: Στην ίδια κατεύθυνση κινούνται οι διατάξεις του νέου νόμου που αφορούν την αθλητική δικαιοσύνη. Το μεικτό σύστημα συνταξιούχων δικαστών και δικηγόρων (με πλειοψηφία των δεύτερων) που λειτουργεί στην ΕΠΟ αντικαθίσταται από μονομελή όργανα που αποτελούνται από συνταξιούχο δικαστικό λειτουργό, με έναν αναπληρωτή, οι οποίοι ορίζονται με απόφαση του Δ.Σ. της οικείας αθλητικής Ομοσπονδίας ή επαγγελματικής Ενωσης, ύστερα από κλήρωση από κατάλογο υποψηφίων, ο οποίος καταρτίζεται από το Δ.Σ. της Ενωσης Συνταξιούχων Δικαστικών Λειτουργών. Προηγείται δημόσια πρόσκληση υποβολής υποψηφιότητας. Επίσης δημιουργείται η Ανώτατη Επιτροπή Αθλητικής Διαφάνειας που για κάποιες περιπτώσεις θα λειτουργεί ως τριτοβάθμιο όργανο.
Δ. Κωλύματα παραγόντων: Μέχρι σήμερα για να υπάρξει έκπτωση αθλητικού παράγοντα από το αξίωμά του έπρεπε να υπάρχει καταδικαστική απόφαση δικαστηρίου ή αμετάκλητο δικαστικό βούλευμα. Στον νέο νόμο προβλέπεται η ύπαρξη κωλύματος και σε περιπτώσεις άσκησης ποινικής δίωξης σε βαθμό κακουργήματος. Η συγκεκριμένη πρόβλεψη αφορά διοικήσεις ομοσπονδιών, όπως για παράδειγμα της ΕΠΟ, μέλη της οποίας είναι κατηγορούμενα για αδικήματα σε βαθμό κακουργήματος για πράξεις που σχετίζονται με τα πεπραγμένα τους στη διοίκηση της αθλητικής ομοσπονδίας.
Το «μπρα ντε φερ» με τις ομοσπονδίες
Οι αντιδράσεις απέναντι σε ένα νομοσχέδιο που επιχειρεί να παρέμβει και να εξορθολογήσει τη λειτουργία χώρων, όπως οι ομοσπονδίες, που θεωρούν ότι αποτελούν άβατο, είναι λογικό και αναμενόμενο να προκαλέσει αντιδράσεις.
Σε αυτές, όπως αναμενόταν, πρωτοστάτησε η ΕΠΟ, η οποία την επομένη κιόλας της δημοσιοποίησης του αθλητικού νόμου που μέχρι τις 10/12 θα είναι σε διαβούλευση, έσπευσε να ενημερώσει τη FIFA και την UEFA περί «κρατικής παρέμβασης» και να τους ζητήσει να συνδράμουν προκειμένου να μην περάσουν συγκεκριμένες διατάξεις, που αφορούν κυρίως τα κωλύματα παραγόντων, τις αρχαιρεσίες, τη διαιτησία και την αθλητική δικαιοσύνη.
Aνάμεσα στη νομοπαρασκευαστική του υπουργείου, τη FIFA και την UEFA θα υπάρξει συνάντηση με στόχο την εύρεση κοινώς αποδεκτής λύσης και με τη διατυπωθείσα προειδοποίηση του αποκλεισμού των ελληνικών ομάδων να επικρέμαται ως δαμόκλειος σπάθη.
Αντιδράσεις και αντιρρήσεις έχουν εκφραστεί από την ΕΟΕ, το μπάσκετ μέσω του Γ. Βασιλακόπουλου, αλλά και από το ΠΑΣΟΚ.
Προς το παρόν, η απάντηση του αρμόδιου υφυπουργού Γιάννη Ανδριανού είναι ότι όλοι «πρέπει να συμβάλουν εποικοδομητικά στην κοινή προσπάθεια για τον αναγκαίο εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου, τη διασφάλιση της διαφάνειας και της νομιμότητας, την ανάπτυξη του κοινωνικού αγαθού του αθλητισμού και την κατοχύρωσή του για όλους τους Ελληνες».
Πηγή: kathimerini.grΠηγή :
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου