Τεράστια προβλήματα στη μετακίνηση των κατοίκων, αλλά και στην τουριστική ανάπτυξη των νησιών, δημιουργεί το διογκωμένο πρόβλημα στην εδνοκυκλαδική ακτοπλοϊκή σύνδεση, το οποίο παραμένει χωρίς λύση.
Έπειτα από την κήρυξη της Ναυτιλιακής Εταιρείας Λέσβου (ΝΕΛ) ως έκπτωτης, από το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, τη σύνδεση των Δυτικών Κυκλάδων έχει αναλάβει με προσωρινή παράταση το Ε/Γ-Ο/Γ της Hellenic Seaways «ΑΡΤΕΜΙΣ», πραγματοποιώντας, ωστόσο, λιγοστά δρομολόγια, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται προβλήματα, τόσο στην τροφοδοσία των νησιών με τρόφιμα και φάρμακα, τα οποία προμηθεύονται από άλλα νησιά, όσο και στον τουρισμό, που επιπλέον των πολιτικών εξελίξεων, οι οποίες επηρεάζουν περισσότερο τον εγχώριο τουρισμό, τίθεται ακόμη μία τροχοπέδη στην επισκεψιμότητα των μικρότερων νησιών.
Παρά το γεγονός, ότι έχει ήδη προκηρυχθεί και «τρέχει» έκτακτος διαγωνισμός για την κάλυψη των ενδοκυκλαδικών γραμμών, σε περίπτωση που αυτός αποβεί άκαρπος, θα κηρυχθεί τακτικός διαγωνισμός, γεγονός που συνεπάγεται χρονοβόρες διαδικασίες, οι οποίες δεν θα δώσουν λύση στο πρόβλημα, παρά μόνο κατά το τέλος της τουριστικής σεζόν.
Ένα ταξίδι των 10 ευρώ φτάνει να στοιχίζει 120
Σύμφωνα με τους δημάρχους των μικρών νησιών της Σερίφου, της Σικίνου και της Ανάφης, κ.κ. Αντώνη Αντωνάκη, Βασίλη Μαράκη και Ιάκωβου Ρούσσου, αντίστοιχα, το πλήγμα στην εξυπηρέτηση των πολιτών, την τροφοδοσία και τον τουρισμό, έχει διογκωθεί. «Το πρόβλημα που παρουσιάστηκε με την Ενδοκυκλαδική ακτοπλοϊκή σύνδεση είναι ότι οι πολίτες δεν μπορούν να μετακινηθούν προς τη Σύρο, κατά κύρια βάση. Όποιος θέλει να μεταβεί στην πρωτεύουσα, κυρίως για λόγους δουλειάς, θα πρέπει να πάει Πειραιά και από τον Πειραιά να πάει στη Σύρο. Το αποτέλεσμα, είναι ένα ταξίδι, που στοιχίζει 5 ευρώ – μετ’ επιστροφής 10 ευρώ συνολικά – να φτάνει να στοιχίζει 120 ευρώ, συν το γεγονός, ότι σε πολλές περιπτώσεις χρειάζεται διανυκτέρευση.
Στη Σύρο υπάρχουν δικαστήρια και υπηρεσίες, οπότε όποιος θέλει να μετακινηθεί προς το νησί, πρέπει να επωμιστεί αυτό το υψηλό κόστος», σημειώνει ο δήμαρχος Σερίφου, κ. Αντωνάκης. Το ζητούμενο, σύμφωνα με τον δήμαρχο, «είναι να υπάρξει μια οριστική λύση και όχι να δίνεται κάθε φορά μια προσωρινή». Για τον κ. Μαράκη, δήμαρχο Σικίνου, το πρόβλημα της ενδοκυκλαδικής σύνδεσης, «το έχουμε γνωστοποιήσει στο Υπουργείο περισσότερες από δύο φορές, αλλά το πρόβλημα υφίσταται ακόμη.
Τέσσερις φορές την εβδομάδα έχουμε σύνδεση μέσω του Ε/Γ-Ο/Γ ΑΔ. ΚΟΡΑΗΣ με τον Πειραιά, όπως και πέρσι, που αυτό μας εξυπηρετεί, αλλά από Σύρο και Παροναξία, απ’ όπου γίνεται η τροφοδοσία και των φαρμάκων και των τροφίμων, εξακολουθεί να υπάρχει πρόβλημα. Μπήκε, βέβαια, το Ε/Γ-Ο/Γ ΑΡΤΕΜΙΣ μία φορά την εβδομάδα, ως προσωρινή λύση, αλλά χάσαμε τα άλλα δύο δρομολόγια την εβδομάδα, που πραγματοποιούσε το E/Γ-Ο/Γ AQUA SPIRIT. Είχαμε στείλει επιστολές, είχαμε πάει στο Υπουργείο, είχαμε πάει στα ακτοπλοϊκά συνέδρια, έχει ζητηθεί άπειρες φορές, αλλά έχουμε μείνει εκεί, στάσιμοι», τονίζει.
Παρ’ όλα αυτά, όπως αναφέρει ο κ. Μαράκης, «από τη στιγμή που μπήκε το ΑΡΤΕΜΙΣ, κάπως έχει εξομαλυνθεί η κατάσταση. Πιο πριν υπήρχε μεγάλο πρόβλημα. Ακόμη δεν έχει λυθεί, απλώς δεν είναι σε τόσο μεγάλο βαθμό, όπως προτύτερα. Αντί για 3 πλοία, έχουμε ένα την εβδομάδα», σημειώνοντας, πως «αν έμπαινε τουλάχιστον δύο φορές την εβδομάδα το ΑΡΤΕΜΙΣ, θα ήμασταν πολύ καλύτερα». Στο ίδιο κλίμα και ο δήμαρχος της Ανάφης, κ. Ρούσσος, υπογραμμίζει, ότι αν και η σύνδεση με τον Πειραιά γίνεται κανονικά μέσω δύο πλοίων, η τροφοδοσία του νησιού, η οποία πραγματοποιούνταν αποκλειστικά μέσω του AQUA SPIRIT αντιμετωπίζει σοβαρό πρόβλημα.
«Ακόμη και αυτοί οι λίγοι επισκέπτες είναι σημαντικοί»
Στον τομέα του τουρισμού, η κατάσταση φαίνεται να έχει εκτραπεί, καθώς, όπως υποστηρίζουν οι δήμαρχοι, χάνεται σημαντικό τμήμα επισκεπτών, οι οποίοι συνηθίζουν να μετακινούνται μεταξύ των νησιών. «Το ενδοκυκλαδικό πλοίο βοηθά στη μετακίνηση του κόσμου, που βρίσκεται στα άλλα νησιά», αναφέρει ο κ. Αντωνάκης, «καθώς συνδέει τις ακτοπλοϊκές γραμμές. Το να έρθει κανείς από την Πάρο στη Σέριφο, δεν μπορεί να το κάνει με κανέναν άλλο τρόπο, παρά μόνο μέσω του ενδοκυκλαδικού.
Επειδή οι ξένοι τουρίστες έχουν σαν τακτική να μεταβαίνουν από νησί σε νησί για τις διακοπές τους, πριν γυρίσουν στην Αθήνα για να φύγουν από το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος», επιλέγουν τη μετακίνησή τους με το ενδοκυκλαδικό πλοίο και έρχονται και στα νησιά των Δυτικών Κυκλάδων. Πολύ συχνά από την Πάρο, για παράδειγμα, έρχεται κόσμος στη Σέριφο. Όσο καιρό δεν υπάρχει η ενδοκυκλαδική σύνδεση, αυτός ο πληθυσμός δεν έρχεται. Αυτό συνιστά ζημία, διότι ακριβώς επειδή οι Έλληνες αυτή την περίοδο είναι συγκρατημένοι, ακόμη και αυτοί οι λίγοι επισκέπτες είναι σημαντικοί».
Όπως υποστηρίζει ο κ. Μαράκης, σχετικά με τη Σίκινο, «πέρα από την τροφοδοσία και τα φάρμακα, που παίρνουμε από την Ίο και τη Νάξο, εννοείται ότι χάνουμε πάρα πολύ κόσμο που ερχόταν από τα γειτονικά νησιά. Αν ήθελε κανείς, έπαιρνε το πλοίο από Πειραιά για ένα από τα κοντινά νησιά και έπειτα ερχόταν στη Σίκινο μέσω του ενδοκυκλαδικού. Άρα, αυτή η κατάσταση έχει προκαλέσει μεγάλη ζημιά και στον τουρισμό», ενώ συμπληρώνει, πως «πάντα ζητάμε και ένα ταχύπλοο, το οποίο ποτέ δεν έρχεται.
Κάτι πήγε να γίνει με το SEA JET, αλλά τελικά μας εγκατέλειψε, δυστυχώς, παρ’ όλες τις προσπάθειες που είχαμε κάνει». Σύμφωνα με τον δήμαρχο της Ανάφης, «το μεγάλο πρόβλημα είναι με τον τουρισμό. Το νησί βρίσκεται περίπου 80% κάτω σε σχέση με πέρσι». Σχετικά δε, με τη διεξαγωγή του έκτακτου διαγωνισμού, ο κ. Ρούσσος αναφέρει, πως αν αποβεί άκαρπος και τρέξουν οι διαδικασίες τακτικού διαγωνισμού, «είναι ξεκάθαρο, το καλοκαίρι το χάσαμε».
Πηγή : http://www.koinignomi.gr/
Παρά το γεγονός, ότι έχει ήδη προκηρυχθεί και «τρέχει» έκτακτος διαγωνισμός για την κάλυψη των ενδοκυκλαδικών γραμμών, σε περίπτωση που αυτός αποβεί άκαρπος, θα κηρυχθεί τακτικός διαγωνισμός, γεγονός που συνεπάγεται χρονοβόρες διαδικασίες, οι οποίες δεν θα δώσουν λύση στο πρόβλημα, παρά μόνο κατά το τέλος της τουριστικής σεζόν.
Ένα ταξίδι των 10 ευρώ φτάνει να στοιχίζει 120
Σύμφωνα με τους δημάρχους των μικρών νησιών της Σερίφου, της Σικίνου και της Ανάφης, κ.κ. Αντώνη Αντωνάκη, Βασίλη Μαράκη και Ιάκωβου Ρούσσου, αντίστοιχα, το πλήγμα στην εξυπηρέτηση των πολιτών, την τροφοδοσία και τον τουρισμό, έχει διογκωθεί. «Το πρόβλημα που παρουσιάστηκε με την Ενδοκυκλαδική ακτοπλοϊκή σύνδεση είναι ότι οι πολίτες δεν μπορούν να μετακινηθούν προς τη Σύρο, κατά κύρια βάση. Όποιος θέλει να μεταβεί στην πρωτεύουσα, κυρίως για λόγους δουλειάς, θα πρέπει να πάει Πειραιά και από τον Πειραιά να πάει στη Σύρο. Το αποτέλεσμα, είναι ένα ταξίδι, που στοιχίζει 5 ευρώ – μετ’ επιστροφής 10 ευρώ συνολικά – να φτάνει να στοιχίζει 120 ευρώ, συν το γεγονός, ότι σε πολλές περιπτώσεις χρειάζεται διανυκτέρευση.
Στη Σύρο υπάρχουν δικαστήρια και υπηρεσίες, οπότε όποιος θέλει να μετακινηθεί προς το νησί, πρέπει να επωμιστεί αυτό το υψηλό κόστος», σημειώνει ο δήμαρχος Σερίφου, κ. Αντωνάκης. Το ζητούμενο, σύμφωνα με τον δήμαρχο, «είναι να υπάρξει μια οριστική λύση και όχι να δίνεται κάθε φορά μια προσωρινή». Για τον κ. Μαράκη, δήμαρχο Σικίνου, το πρόβλημα της ενδοκυκλαδικής σύνδεσης, «το έχουμε γνωστοποιήσει στο Υπουργείο περισσότερες από δύο φορές, αλλά το πρόβλημα υφίσταται ακόμη.
Τέσσερις φορές την εβδομάδα έχουμε σύνδεση μέσω του Ε/Γ-Ο/Γ ΑΔ. ΚΟΡΑΗΣ με τον Πειραιά, όπως και πέρσι, που αυτό μας εξυπηρετεί, αλλά από Σύρο και Παροναξία, απ’ όπου γίνεται η τροφοδοσία και των φαρμάκων και των τροφίμων, εξακολουθεί να υπάρχει πρόβλημα. Μπήκε, βέβαια, το Ε/Γ-Ο/Γ ΑΡΤΕΜΙΣ μία φορά την εβδομάδα, ως προσωρινή λύση, αλλά χάσαμε τα άλλα δύο δρομολόγια την εβδομάδα, που πραγματοποιούσε το E/Γ-Ο/Γ AQUA SPIRIT. Είχαμε στείλει επιστολές, είχαμε πάει στο Υπουργείο, είχαμε πάει στα ακτοπλοϊκά συνέδρια, έχει ζητηθεί άπειρες φορές, αλλά έχουμε μείνει εκεί, στάσιμοι», τονίζει.
Παρ’ όλα αυτά, όπως αναφέρει ο κ. Μαράκης, «από τη στιγμή που μπήκε το ΑΡΤΕΜΙΣ, κάπως έχει εξομαλυνθεί η κατάσταση. Πιο πριν υπήρχε μεγάλο πρόβλημα. Ακόμη δεν έχει λυθεί, απλώς δεν είναι σε τόσο μεγάλο βαθμό, όπως προτύτερα. Αντί για 3 πλοία, έχουμε ένα την εβδομάδα», σημειώνοντας, πως «αν έμπαινε τουλάχιστον δύο φορές την εβδομάδα το ΑΡΤΕΜΙΣ, θα ήμασταν πολύ καλύτερα». Στο ίδιο κλίμα και ο δήμαρχος της Ανάφης, κ. Ρούσσος, υπογραμμίζει, ότι αν και η σύνδεση με τον Πειραιά γίνεται κανονικά μέσω δύο πλοίων, η τροφοδοσία του νησιού, η οποία πραγματοποιούνταν αποκλειστικά μέσω του AQUA SPIRIT αντιμετωπίζει σοβαρό πρόβλημα.
«Ακόμη και αυτοί οι λίγοι επισκέπτες είναι σημαντικοί»
Στον τομέα του τουρισμού, η κατάσταση φαίνεται να έχει εκτραπεί, καθώς, όπως υποστηρίζουν οι δήμαρχοι, χάνεται σημαντικό τμήμα επισκεπτών, οι οποίοι συνηθίζουν να μετακινούνται μεταξύ των νησιών. «Το ενδοκυκλαδικό πλοίο βοηθά στη μετακίνηση του κόσμου, που βρίσκεται στα άλλα νησιά», αναφέρει ο κ. Αντωνάκης, «καθώς συνδέει τις ακτοπλοϊκές γραμμές. Το να έρθει κανείς από την Πάρο στη Σέριφο, δεν μπορεί να το κάνει με κανέναν άλλο τρόπο, παρά μόνο μέσω του ενδοκυκλαδικού.
Επειδή οι ξένοι τουρίστες έχουν σαν τακτική να μεταβαίνουν από νησί σε νησί για τις διακοπές τους, πριν γυρίσουν στην Αθήνα για να φύγουν από το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος», επιλέγουν τη μετακίνησή τους με το ενδοκυκλαδικό πλοίο και έρχονται και στα νησιά των Δυτικών Κυκλάδων. Πολύ συχνά από την Πάρο, για παράδειγμα, έρχεται κόσμος στη Σέριφο. Όσο καιρό δεν υπάρχει η ενδοκυκλαδική σύνδεση, αυτός ο πληθυσμός δεν έρχεται. Αυτό συνιστά ζημία, διότι ακριβώς επειδή οι Έλληνες αυτή την περίοδο είναι συγκρατημένοι, ακόμη και αυτοί οι λίγοι επισκέπτες είναι σημαντικοί».
Όπως υποστηρίζει ο κ. Μαράκης, σχετικά με τη Σίκινο, «πέρα από την τροφοδοσία και τα φάρμακα, που παίρνουμε από την Ίο και τη Νάξο, εννοείται ότι χάνουμε πάρα πολύ κόσμο που ερχόταν από τα γειτονικά νησιά. Αν ήθελε κανείς, έπαιρνε το πλοίο από Πειραιά για ένα από τα κοντινά νησιά και έπειτα ερχόταν στη Σίκινο μέσω του ενδοκυκλαδικού. Άρα, αυτή η κατάσταση έχει προκαλέσει μεγάλη ζημιά και στον τουρισμό», ενώ συμπληρώνει, πως «πάντα ζητάμε και ένα ταχύπλοο, το οποίο ποτέ δεν έρχεται.
Κάτι πήγε να γίνει με το SEA JET, αλλά τελικά μας εγκατέλειψε, δυστυχώς, παρ’ όλες τις προσπάθειες που είχαμε κάνει». Σύμφωνα με τον δήμαρχο της Ανάφης, «το μεγάλο πρόβλημα είναι με τον τουρισμό. Το νησί βρίσκεται περίπου 80% κάτω σε σχέση με πέρσι». Σχετικά δε, με τη διεξαγωγή του έκτακτου διαγωνισμού, ο κ. Ρούσσος αναφέρει, πως αν αποβεί άκαρπος και τρέξουν οι διαδικασίες τακτικού διαγωνισμού, «είναι ξεκάθαρο, το καλοκαίρι το χάσαμε».
Πηγή : http://www.koinignomi.gr/
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου