13 Σεπ 2019

Την δρομολόγηση τρίτου πλοίου στα ενδοκυκλαδικά δρομολόγια ζητά το Επιμελητήριο Κυκλάδων

Το παλαιότερο αίτημα του περί δρομολόγησης και τρίτου πλοίου που θα εξυπηρετεί τα νησιά έως τη λήξη των συμβάσεων των δύο ήδη δρομολογημένων πλοίων, ώστε να αμβλυνθούν το συντομότερο δυνατόν οι δυσκολίες σε μετακινήσεις και μεταφορές επαναφέρει στο προσκήνιο το Επιμελητήριο Κυκλάδων. 

 Με επιστολή του προς τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Πλακιωτάκη, θέμα της οποίας είναι το «Αίτημα δρομολόγησης τρίτου πλοίου στα ενδοκυκλαδικά δρομολόγια» , ο πρόεδρος του φορέα κ. Ρούσσος υποστηρίζει ότι «διαχρονικά η νησιωτική χώρα δεν αντιμετωπίζεται ισότιμα με την ηπειρωτική, σε επίπεδο υποδομών, μεταφορών και γενικά σε ό,τι σχετίζεται με υπηρεσίες και παροχές προς τον πολίτη», παραθέτοντας στη συνέχεια τις προτάσεις του Επιμελητηρίου για την καλύτερη εξυπηρέτηση των κατοίκων των νησιών.

 Αναλυτικά, η επιστολή: 

 Αξιότιμε κύριε Υπουργέ Με αφορμή τις πρόσφατες δυσάρεστες εκπλήξεις που είχαμε στην ακτοπλοΐα των Κυκλάδων με τη μεταφορά πλοίων που εξυπηρετούν τις γραμμές δημοσίου συμφέροντος (τις λεγόμενες «άγονες») σε άλλες περιοχές της χώρας, θα θέλαμε να θέσουμε υπόψη σας τα παρακάτω επαναφέροντας παλαιότερο αίτημα του Επιμελητηρίου μας σχετικά με τη δρομολόγηση τρίτου πλοίου: 

 Είναι γεγονός, αλλά όχι αποδεκτό, ότι διαχρονικά η νησιωτική χώρα δεν αντιμετωπίζεται ισότιμα με την ηπειρωτική, σε επίπεδο υποδομών, μεταφορών και γενικά σε ό,τι σχετίζεται με υπηρεσίες και παροχές προς τον πολίτη, ενώ αν λάβουμε υπόψη μας το υψηλότερο κόστος διαβίωσης που υπολογίζεται στο +20% σε σχέση με την ηπειρωτική χώρα, μειώνεται περαιτέρω η αγοραστική ικανότητα και το βιοτικό επίπεδο των νησιωτών.

 Στο σημείο αυτό, θα θέλαμε να τονίσουμε για ακόμη μια φορά ότι η πλειοψηφία των νησιών δεν είναι προορισμοί α’ κατηγορίας, όπως η Μύκονος και η Σαντορίνη, αλλά αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα, καθώς το χαρακτηριστικό της εποχικής οικονομικής δραστηριότητας κρατά σε χαμηλά επίπεδα το παραγόμενο τοπικό προϊόν. 

Δεδομένων αυτών των σημαντικών θεμάτων που αντιμετωπίζουν τα νησιά μας σε συνδυασμό με την περιορισμένη δυνατότητα πρόσβασης στο διοικητικό κέντρο του νομού, θα έπρεπε να γίνονται προσπάθειες άμβλυνσης και όχι όξυνσής τους.

 Οι πραγματικές ανάγκες των Κυκλάδων, του νησιωτικού συμπλέγματος των 24 κατοικημένων νησιών, απαιτούν τρία πλοία προκειμένου με ένα ορθότερο σχεδιασμό να επιτευχθούν τα επιθυμητά αποτελέσματα τόσο για τους Κυκλαδίτες όσο και για τους επισκέπτες. 

 Εκ του αποτελέσματος είναι προφανές ότι κατά το σχεδιασμό των γραμμών δημοσίου συμφέροντος δεν λαμβάνονται υπόψη τα βασικά χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει ένα δρομολόγιο, όπως είναι η διάρκεια και η ποιότητα του ταξιδιού.

Με αυτό θέλουμε να πούμε ότι υπάρχει μεγάλη απόσταση από το σχεδιασμό στην πράξη, καθώς είναι δυνατό να βλέπουμε στο πρόγραμμα δρομολογίων σύνδεση -φαινομενικά απευθείας- μεταξύ δύο νησιών δύο ή τρεις φορές την εβδομάδα, ενώ στην πραγματικότητα μπορεί να μεσολαβούν προσεγγίσεις έξι ή οκτώ νησιών κάνοντας το ταξίδι να διαρκεί δέκα ώρες, πολλές φορές με αντίξοες καιρικές συνθήκες, στις οποίες η συμπεριφορά των πλοίων είναι οριακή προκαλώντας την εξουθένωση του ταξιδιώτη-επισκέπτη. 

 Πέραν αυτού, είναι επίσης προφανές ότι στο σχεδιασμό των δρομολογίων δεν λαμβάνονται υπόψη οι αναγκαίες ανταποκρίσεις που αποτελούν βασική προϋπόθεση για την καλή λειτουργία ενός ακτοπλοϊκού συστήματος. 

Είναι σύνηθες το φαινόμενο, τα πλοία που θα έπρεπε να κάνουν τη λεγόμενη «ανταπόκριση» μιας γραμμής να έχουν αναχωρήσει ένα τέταρτο της ώρας πριν τον κατάπλου πλοίου άλλης γραμμής ή να αναχωρούν ταυτόχρονα. 

 Ζητούμε: 

α) την άμεση έναρξη ενεργειών για τη δρομολόγηση και τρίτου πλοίου, με λειτουργία έως τη λήξη των συμβάσεων των δύο ήδη δρομολογημένων πλοίων, ώστε να αμβλυνθούν το συντομότερο δυνατόν οι δυσκολίες σε μετακινήσεις και μεταφορές που προκύπτουν από την υφιστάμενη κατάσταση. 

Προς αυτή την κατεύθυνση ξεκινάμε άμεσα μια πρωτοβουλία διαβούλευσης με τους δημάρχους των Κυκλάδων, στους οποίους έχουμε αποστείλει ενδεικτικό πλάνο δρομολογίων (επισυνάπτεται στην παρούσα) προκειμένου να καταγράψουμε τις απόψεις και προτάσεις τους,

 β) να ξεκινήσουν άμεσα διαδικασίες επανασχεδιασμού των γραμμών δημοσίου συμφέροντος ώστε με τη λήξη των τρεχουσών συμβάσεων να έχει ολοκληρωθεί ο σχεδιασμός της επόμενης περιόδου με βασικούς στόχους τη βελτίωση του ακτοπλοϊκού δικτύου και την καλύτερη δυνατή αξιοποίηση του δημόσιου χρήματος. 

Είμαστε στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε συνεργασία και διευκρίνιση. 

 *Πίνακας αποδεκτών της επιστολής είναι οι: *Ευάγγελος Κυριαζόπουλος (Γ.Γ. Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής & Ναυτιλιακών) Επενδύσεων 
*Χριστιάννα Καλογήρου (Γ.Γ. Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής) 

*Γρηγόριος Γραβάνης (Διευθυντής Θαλασσίων Συγκοινωνιών)

 *Γεώργιος Χατζημάρκος (Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου) 

*Γεώργιος Λεονταρίτης (Αντιπεριφερειάρχης Κυκλάδων) 

*Ιωάννης Βρούτσης (Βουλευτής Κυκλάδων) 

*Αικατερίνη Μονογυιού (Βουλευτής Κυκλάδων) 

*Φίλιππος Φόρτωμας (Βουλευτής Κυκλάδων) 

*Νικόλαος Συρμαλένιος (Βουλευτής Κυκλάδων) *Δήμαρχοι Κυκλάδων 

*Επαγγελματικοί Φορείς Κυκλάδων *ΜΜΕ Κυκλάδων 


to synoro blog

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...