31 Μαΐ 2024

Σέριφος Κ. Ρεβίνθης: "Να τροποποιηθεί η χωροθέτηση ώστε να δημιουργηθούν οι κατάλληλες υποδομές που χρειάζονται για να παραδοθεί το έργο"


Mε μία αισιόδοξη ανακοίνωση που αφορά στην αδειοδότηση της μαρίνας στην Σέριφο, προχώρησε ο Δήμος, τονίζοντας ότι, "το συζητάμε για χρόνια, προχωράμε στην υλοποίηση (βήμα βήμα) και αδειοδότηση της μαρίνας, μακριά απ’ τους λαϊκισμούς και τους πολιτικούς συσχετισμούς που καθυστέρησαν το έργο την προηγούμενη τετραετία."

Όπως τονίζουν, η αναλυτική παρουσίαση του νέου χωροταξικού θα γίνει στο σημερινό Δημοτικό Συμβούλιο, τα βασικά στοιχεία του οποίου θα είναι:

  • Το ύψος της δόμησης θα είναι οριακά πιο πάνω από της υπάρχουσας δεξαμενής.

  • Τα συνολικά τ.μ είναι τα ελάχιστα δυνατά για την ορθή λειτουργία της μαρίνας.

  • ΔΕΝ προβλέπεται άνοιγμα καταστημάτων & ανάπτυξη τραπεζοκαθισματων.

  • Δημιουργία των υποχρεωτικών υποδομών (ντους, WC, χώροι διοίκησης κτλ)

  • Χώροι σκίασης & στάθμευσης

Κ. Ρεβίνθης: "Να κάνουμε τη χωροθέτηση, όλων των υποδομών που λείπουν, εντός των ορίων του καταφυγίου"

Ο δήμαρχος Σερίφου, Κώστας Ρεβίνθης, μίλησε στην "Κοινή Γνώμη" για τις σημαντικές εξελίξεις που αναμένονται στο κομμάτι της μαρίνας, τονίζοντας, ότι, "αυτή η απόφαση στην ουσία αφορά, την τροποποίηση της χωροθέτησης του τουριστικού καταφυγίου, η οποία έχει προταθεί από ένα ιδιωτικό γραφείο, το ΤΡΙΤΩΝ Κατασκευαστική, το οποίο ασχολείται και αναλαμβάνει λιμενικά έργα. Η σκέψη ήταν να κάνουμε τη χωροθέτηση, όλων των υποδομών που λείπουν, εντός των ορίων του καταφυγίου, προκειμένου να μπορέσουμε να το αδειοδοτήσουμε και να λειτουργήσει όπως πρέπει. Αυτή είναι η σκέψη μας αλλά και η πρότασή μας παράλληλα, να τροποποιηθεί η χωροθέτηση ώστε να δημιουργηθούν οι κατάλληλες υποδομές που χρειάζονται για να παραδοθεί το συγκεκριμένο έργο ολοκληρωμένο πλέον".

Όσο για το τι θα μπορεί να προσφέρει η συγκεκριμένη μαρίνα, μετά την αναμενόμενη αδειοδότηση για ολοκλήρωση των έργων, ο κ. Ρεβίνθης, είπε, ότι, "τώρα που μιλάμε, αυτό είναι ένα ημιτελές έργο και θα πρέπει αυτά με έναν τρόπο να χωροθετηθούν καθώς δεν γίνεται αλλιώς. Ως εκ τούτου, αν αυτή η διαδικασία δεν τελειώσει, δεν θα μπορέσει να λειτουργήσει ποτέ με άδειες, η συγκεκριμένη περιοχή. Μπορεί το συγκεκριμένο θέμα να συζητηθεί στο Δημοτικό Συμβούλιο της Πέμπτης, 30 Μαΐου".

Η σημαντικότητα του λιμανιού της Σερίφου

Η στρατηγική θέση του τουριστικού λιμένα Σερίφου ως προς το εγκατεστημένο δίκτυο θαλασσίου τουρισμού στο νησιωτικό σύμπλεγμα των Κυκλάδων, δημιουργεί σημαντικότατες προοπτικές ανάπτυξης, με δεδομένη τη ραγδαία αύξηση του τουρισμού στο νησί αλλά και τη διαρκώς αυξανόμενη ζήτηση σε υπηρεσίες αναψυχής. Η εγγύτητα του νησιού με τις ακτές της Αττικής, καθιστά τον τουριστικό λιμένα ιδιαίτερα ελκυστικό ως ενδιάμεσο σταθμό ("stop-over") για σκάφη που εκτελούν πλόες προς τα νησιά των Κυκλάδων, την Κρήτη και το ΝΑ Αιγαίο. Το γεγονός αυτό επιτείνει η καταγεγραμμένη ανεπάρκεια οργανωμένων λιμενικών υποδομών στα γειτονικά της Σερίφου νησιά για την αγκυροβολία διερχόμενων σκαφών αναψυχής και την παροχή των συναρτώμενων εξυπηρετήσεων.

Οι υφιστάμενες λιμενικές υποδομές του καταφυγίου αναπτύσσονται έμπροσθεν του ομώνυμου παράκτιου οικισμού του Λιβαδίου. Επισημαίνεται ότι επί των ευρύτερων υφιστάμενων λιμενικών υποδομών είναι εγκατεστημένες σήμερα μεικτές χρήσεις που αφορούν σε αλιευτικές δραστηριότητες στο βορειοδυτικό τμήμα, σε δραστηριότητες αναψυχής και θαλασσίου τουρισμού στο κεντρικό τμήμα και σε εμπορικές και ακτοπλοϊκές δραστηριότητες στο ανατολικό τμήμα του λιμένα. Χωροθετούνται στο εσωτερικό του περίκλειστου όρμου του Λιβαδίου και συγκεκριμένα στις δυτικές ακτές του μυχού αυτού.

Γιατί θεωρείται άρτια υποδομή από λιμενικής άποψης

Από λιμενική άποψη, αποτελεί σε μεγάλο βαθμό μία άρτια υποδομή με δεδομένο ότι διαθέτει:

  1. Επαρκή μήκη κρηπιδωμάτων και λειτουργικά βάθη εντός των δύο εσωτερικών λιμενολεκανών προς εξυπηρέτηση σημαντικού αριθμού τουριστικών σκαφών,

  2. Επάρκεια χερσαίων χώρων για τη χωροθέτηση των αναγκαίων κτιριακών υποδομών και των λοιπών λειτουργιών/δραστηριοτήτων,

  3. Υποδομή (ράμπα) για την ανέλκυση/καθέλκυση σκαφών,

  4. Μόνιμο Υ/Θ εξοπλισμό αγκυροβολίας (τεχνητοί ογκόλιθοι, αλυσίδες) για την πρόσδεση και παραμονή των σκαφών,

  5. Βασικές Η/Μ υποδομές και δίκτυα παροχών.

Οι λόγοι που κρίνουν απαραίτητη την αδειοδότηση

Παρά τα παραπάνω, η πλήρης λειτουργία του λιμένα δεν έχει καταστεί μέχρι σήμερα δυνατή, ενόψει κυρίως του γεγονότος ότι ο λιμένας στερείται άδειας λειτουργίας και Ειδικού Κανονισμού Λειτουργίας δυνάμει των οποίων ρυθμίζονται τα ειδικότερα θέματα οργάνωσης, διαχείρισης, ασφαλείας και εκμετάλλευσης του λιμένα. Ως εκ τούτου, ο λιμένας δεν διαθέτει σήμερα θεσμικά καθορισμένο φορέα διοίκησης και λειτουργίας, ενώ δεν εισπράττονται τα καθοριζόμενα κατά περίπτωση τέλη ελλιμενισμού και παροχής υπηρεσιών (νερό, ηλεκτρικό ρεύμα, συλλογή αποβλήτων, τέλη ανέλκυσης/καθέλκυσης, παροχή χώρων υγιεινής κ.ά.), με αποτέλεσμα ο Δήμος στον οποίο και έχει παραχωρηθεί το δικαίωμα εκμετάλλευσης και χρήσης, να στερείται σημαντικών εσόδων πλην όμως να επιβαρύνεται με σημαντικές δαπάνες συντήρησης και παροχής βασικών εξυπηρετήσεων.

Μείζον ζήτημα για την εύρυθμη λειτουργία του καταφυγίου αποτελεί επίσης η παντελής έλλειψη κτηριακών υποδομών (πέραν ενός οικίσκου Η/Μ υποδομών) προς ικανοποίηση των ελαχίστων έστω απαιτήσεων που προβλέπει η κείμενη νομοθεσία για τουριστικούς λιμένες της αυτής κλίμακας. Σημειώνεται ότι στην από 2009 οικεία Απόφαση Χωροθέτησης δεν υπήρξε πρόβλεψη για υλοποίηση κτηριολογικού προγράμματος με τα μόνα στην ξηρά έργα να αφορούν στη διαμόρφωση των επιστρώσεων της χερσαίας ζώνης του καταφυγίου.

Οι βασικές κατηγορίες χρήσεων και λειτουργιών

Με την ολοκλήρωση της σκοπούμενης τροποποίησης και την υλοποίηση των συναρτώμενων έργων, επιχειρείται η ουσιαστική αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών του καταφυγίου προς χρήστες και επισκέπτες, καθώς και η κατά το δυνατόν «αποσυμφόρηση» του παραλιακού μετώπου από δραστηριότητες που σχετίζονται με τη λειτουργία του. Στόχος είναι η δημιουργία ενός οργανωμένου χώρου υποδοχής και ελλιμενισμού ικανού αριθμού σκαφών αναψυχής, στους ιδιοκτήτες/χρήστες των οποίων θα παρέχονται ολοκληρωμένες υπηρεσίες υγιεινής και ενδιαίτησης, οι οποίες σήμερα ελλείπουν στο σύνολό τους. Στο πλαίσιο του έργου εξετάσθηκαν εναλλακτικά σενάρια όσον αφορά στη βέλτιστη ανάπτυξη των πάσης φύσεως υποδομών και δραστηριοτήτων στη Χερσαία Ζώνη του καταφυγίου.

Ειδικότερα καθορίσθηκαν έξι βασικές κατηγορίες χρήσεων και λειτουργιών, η χωροθέτηση των οποίων εξετάσθηκε τόσο γραμμικά όσο και σε ζώνες και συγκεκριμένα:

  • Η διοίκηση, λειτουργία καθώς και διαχείριση των δραστηριοτήτων ελλιμενισμού του καταφυγίου, χρήσεις οι οποίες εξυπηρετούνται μέσω υλοποίησης του αναγκαίου κτιριολογικού προγράμματος.

  • Οι συναφείς ρυμοτομικού χαρακτήρα διαρρυθμίσεις στους ελεύθερους ανοιχτούς χώρους του καταφυγίου (άνευ κτιριολογικού προγράμματος), καθώς και η προσπελασιμότητα των οχημάτων ασφαλείας και τροφοδοσίας.

  • Η ελεγχόμενη στάθμευση επιβατικών οχημάτων χρηστών και επισκεπτών.

  • Οι πάσης φύσεως δραστηριότητες λιμενικής φύσεως (πρόσδεση, ελλιμενισμός, καθώς και ανέλκυση/καθέλκυση των σκαφών κλπ.).

  • Οι είσοδοι/έξοδοι οχημάτων Ι.Χ., ασφαλείας, τροφοδοσίας κλπ. σε σχέση με το υπάρχον στα ανάντη του καταφυγίου οδικό δίκτυο.

  • Οι ελεύθεροι κοινόχρηστοι χώροι και οι χώροι αστικού πρασίνου

Πηγή : https://www.koinignomi.gr/

to synoro blog

1 σχόλια:

  1. Ήμουνα νιος και γέρασα οι κοινόχρηστοι χώροι θελον και καθάρισμα καθημερινά η Σίφνο λάμπει από καθαριοτητα

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...