5 Αυγ 2016

Συνεχίζεται το έργο ηλεκτρικής διασύνδεσης των Κυκλάδων


Ενημέρωση για την υπερπήδηση εμποδίων και την πορεία των προγραμματισμένων εργασιών από τον υπεύθυνο του ΑΔΜΗΕ A.E., Αθανάσιο Γεωργόπουλο
Με σταθερό ρυθμό προχωρούν από τον Μάιο έως και σήμερα οι εργασίες για το έργο της ηλεκτρικής διασύνδεσης των Κυκλάδων με το ηπειρωτικό διασυνδεδεμένο σύστημα υψηλής τάσης μετά από την υπερπήδηση εμποδίων που είχε συναντήσει ο φορέας υλοποίησης του έργου, ΑΔΜΗΕ Α.Ε. σχετικά με τη μεταφορά προϊόντων εκσκαφής, ζήτημα που είχε προκαλέσει την παύση της αρχικώς προγραμματισμένης προόδου του.
Όπως είχε γνωστοποιηθεί προ επταμήνου σχεδόν, με αφορμή σχετική παρέμβαση στο δημοτικό συμβούλιο του Δήμου Σύρου - Ερμούπολης, η μη δυνατότητα απομάκρυνσης αλλά και απόθεσης των μπάζων σε κατάλληλο χώρο μακριά από τη θέση του βασικού κτιρίου του υποσταθμού όπου και πραγματοποιούνται εκσκαφές, είχε προκαλέσει την παύση των εργασιών, προκαλώντας ανησυχία στις τοπικές κοινωνίες και δη της Σύρου για την εξέλιξη του σημαντικού έργου.
Μετά από τις δηλώσεις του υπεύθυνου του ΑΔΜΗΕ, Αθανάσιου Γεωργόπουλου στην εφημερίδα στις αρχές Ιανουαρίου του 2016 με αφορμή τη στασιμότητα που είχε καταγραφεί, πλέον ο ίδιος, κληθείς να ενημερώσει σχετικά με την εξέλιξη του έργου, γνωστοποίησε πως σήμερα, έχουν ξεπεραστεί σοβαρά εμπόδια και έχει γίνει επανεκκίνηση των απαιτούμενων εργασιών.
Αξίζει πριν από όλα, να υπενθυμιστεί πως το έργο της διασύνδεσης των Κυκλάδων "επιδιώκει" να καλύψει τεράστιες ενεργειακές ανάγκες των νησιών του νομού μας και ως εκ τούτου, περιλαμβάνει και την υλοποίηση των εσωτερικών συνδέσεων μεταξύ των νησιών.
Η απομάκρυνση μπάζων επέτρεψε τη συνέχιση εργασιών
Πιο αναλυτικά, ο κ. Γεωργόπουλος τόνισε πως, πλέον έχει καταστεί παρελθόν ο “πονοκέφαλος” που σχετιζόταν με τη μη δυνατότητα απομάκρυνσης των μπάζων από το χώρο πλησίον του σημείου που κατασκευάζεται το κεντρικό κτίριο του υποσταθμού στη Σύρο και ειδικότερα πλησίον της ευρύτερης περιοχής του βιολογικού, καθώς δρομολογήθηκε η διαδικασία απομάκρυνσης των προϊόντων εκσκαφής. “Οι εργασίες έχουν επανεκκινήσει στα μέσα Μαΐου. Μιλάμε για τη Σύρο. Και με τα μπάζα προχωράμε και με το κύριο κτίριο του υποσταθμού” ανέφερε αρχικά, εξηγώντας πως, τα μπάζα “μεταφέρονται στον ανακυκλωτή της περιοχής και παράλληλα κάποια μικρή ποσότητα στις εγκαταστάσεις της Lafarge”. Μέσω αυτή της διαδικασίας όπως επεσήμανε, από το προσκήνιο των συζητήσεων για την εξεύρεση λύσης έχουν φύγει τα σενάρια της απόθεσης μπάζων είτε στον ΧΥΤΑ της Σύρου, είτε στο ανενεργό – παλαιό λατομείο “Δρυμπέτα”, με τον κ. Γεωργόπουλο να διευκρινίζει πως, υπάρχει διαδικασία ανακύκλωσης “που λειτουργεί νόμιμα στην περιοχή”. Διευκρίνισε δε, πως, “Τα μπάζα που είχαν αφεθεί στο δρόμο προέρχονταν μέσα από τον υποσταθμό και είναι καθαρά μπάζα” τονίζοντας πως, “δεν τίθεται ζήτημα περιβαλλοντικής μόλυνσης” αφού είναι καθαρό χώμα και πέτρες, όπως άλλωστε είχε αναφερθεί εξ αρχής στη ενημέρωσή του κατά τον προηγούμενο Ιανουάριο.
Πλέον, μεταβαίνοντας κάποιος στον χώρο των εργασιών μπορεί να διαπιστώσει την απελευθέρωση αρκετού χώρου από τα μπάζα, η απομάκρυνση των οποίων επέτρεψε την επανεκκίνηση των εργασιών, αφού αυτά παρέμεναν μέχρι και πριν από λίγους μήνες σε θέσεις που προβλέπονταν εργασίες για τα κτίρια του υποσταθμού στη Σύρο.
Κανονικά η χρηματοδότηση. “Τρέχουν” οι διαμορφώσεις των κτιρίων στη Σύρο
Δεδομένης της καθυστέρησης που προκλήθηκε από την προσωρινή παύση των εργασιών, εύλογα προέκυψε η ερώτηση αν σε επίπεδο χρηματοδότησης του έργου ανέκυψε ή αναμένεται να ανακύψει κάποιο πρόβλημα. Ο κ. Γεωργόπουλος υπήρξε σαφής, λέγοντας αρχικά πως, πράγματι “υπάρχει μία καθυστέρηση της τάξεως των εννέα – δέκα μηνών περίπου” ωστόσο όπως υπογράμμισε κατηγορηματικά, “όχι, δεν προκύπτει κάποιο πρόβλημα χρηματοδότησης του έργου”. Υπενθυμίζεται δε, πως, οι πόροι του έργου προέρχονται από το ΕΣΠΑ και η ένταξή του στη νέα χρηματοδοτική περίοδο (2014 – 2020) είναι δεδομένη. Όπως αναγράφεται και στη σχετική ενημερωτική πινακίδα του έργου που υλοποιείται με ευρωπαϊκή χρηματοδότηση, ο προϋπολογισμός της πράξης ανέρχεται σε 238.485.043 ευρώ.
Πέραν των ανωτέρω, ο υπεύθυνος για το έργο του ΑΔΜΗΕ, ρωτήθηκε και για το στάδιο που βρίσκονται οι εργασίες στη Σύρο. “Την παρούσα φάση είμαστε στο στάδιο των θεμελίων για το κτίριο της Σύρου. Παράλληλα, προχωρά και το δεύτερο κτίριο, το οποίο είναι δίπλα στο κύριο κτίριο του υποσταθμού. Αυτό προχωρά με πολύ πιο γρήγορους ρυθμούς” σημείωσε χαρακτηριστικά, απαντώντας και για το νέο χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του έργου μετά από τα προβλήματα που προκάλεσαν την πολύμηνη καθυστέρηση στη Σύρο. Περιορίζοντας την ενημέρωσή του σε μία λακωνική δήλωση, τόνισε πως, “το πλάνο που μας δίνει η Alstom Grid είναι για το τέλος Μαρτίου του 2017”.
Υλοποίηση εργασιών στα υπόλοιπα νησιά και πλάνο μελλοντικών παρεμβάσεων
Η ενημέρωση του υπεύθυνου εστιάστηκε παρακάτω και στο σύνολο των υπόλοιπων εργασιών στα νησιά της Πάρου, της Μυκόνου και της Τήνου, γνωστοποιώντας σε γενικές γραμμές τί έχει ολοκληρωθεί από τα προβλεπόμενα έως σήμερα. “Στην Πάρο το κτίριο είναι σε πιο προχωρημένη κατάσταση και “τρέχουν” οι εργασίες με κάπως καλύτερο ρυθμό” ανέφερε, προσθέτοντας πως, σε αντίθεση με τα προαναφερθέντα, στο νησί των ανέμων έχει παρατηρηθεί σημαντική επίσης, καθυστέρηση. “Η Μύκονος είχε θέματα με την αρχαιολογική υπηρεσία αν και φαίνεται ότι ξεπεράστηκαν και ότι οι εργασίες στον υποσταθμό Μυκόνου θα επιταχυνθούν” υπογράμμισε παρακάτω, με φόντο τα όσα είχαν καταστεί γνωστά από τον Ιανουάριο μέσω και της αναφοράς της “Κοινής Γνώμης” σχετικά με το ενδεχόμενο εξεύρεσης αρχαιοτήτων στην οικοπεδική περιοχή που γειτνιάζει με τον υποσταθμό της Μυκόνου. Τότε, είχε επισημανθεί πως θα ξεκινούσαν δοκιμαστικές τομές για να εξετάσουν τί θα γινόταν και αν τελικώς θα επηρεαζόταν το έργο της κατασκευής του σταθμού παραγωγής. Ο κ. Γεωργόπουλος επαναλαμβάνοντας πως, “υπάρχει μεγαλύτερη καθυστέρηση για τον υποσταθμό της Μυκόνου” δήλωσε ωστόσο, πως, τα θέματα ξεπεράστηκαν και “ξεμπλόκαρε το έργο την προηγούμενη εβδομάδα”.
Όσον αφορά και στο στάδιο της πόντισης καλωδίων που σχετίζεται με την υπόγεια και υποβρύχια καλωδιακή σύνδεση των νησιών καθώς και του σταθμού ζεύξης στο Λαύριο, ο υπεύθυνος του ΑΔΜΗΕ αναφέρθηκε επιγραμματικά, λέγοντας πως ο μεγάλος και βασικός όγκος των εν λόγω εργασιών έχει ολοκληρωθεί. “Οι εργασίες πόντισης καλωδίων έχουν προχωρήσει συνολικά. Μιλάμε για Λαύριο – Σύρο, για Σύρο – Τήνο, για Σύρο – Μύκονο και Σύρο – Πάρο. Σε αυτό το κομμάτι απομένουν εργασίες των υπόγειων καλωδίων που είναι επί των νησιών αυτών. Όμως, για να ολοκληρωθούν οι εργασίες των υπόγειων καλωδίων που είναι μικρά καλωδιακά τμήματα, θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί τα κτίρια και βασικά τα κεντρικά κτίρια σε Σύρο, Πάρο και Μύκονο για να προχωρήσουμε στην οριστική εγκατάσταση των υπόγειων καλωδίων”. Αμέσως μετά την τελευταία φάση όπως εξήγησε, θα ξεκινήσουν οι προβλεπόμενες δοκιμαστικές διαδικασίες.
Εκτιμήσεις χρόνου υλοποίησης. Καθυστέρηση για την περίπτωση της Μυκόνου
Δεδομένης της γενικότερης τροποποίησης του πλάνου του συνολικού έργου που όπως προαναφέρθηκε συνάντησε καθυστερήσεις αρκετών μηνών, οι οποίες μάλιστα γέννησαν αμφιβολία αλλά και ανησυχία για την ομαλή εκτέλεσή του από την οποία θα ωφεληθούν σημαντικά τα νησιά του νομού, προέκυψε και η γενικότερη μεταβολή του πλάνου σε επίπεδο χρόνου. Σύμφωνα πάντα με τις εκτιμήσεις στις οποίες προέβη ο κ. Γεωργόπουλος και αυτές με κάθε επιφύλαξη, βάσει και της πρόσφατης επανεκκίνησης των εργασιών στο νησί της Μυκόνου, το έργο προβλέπεται να ολοκληρωθεί εντός του επόμενου έτους, με την επιθυμία των αρμοδίων να θέλει την υλοποίησή του – αν είναι εφικτό – ακόμη κι εντός του πρώτου εξαμήνου του 2017. “Θεωρώ ότι η Μύκονος πάει πίσω” σχολίασε χαρακτηριστικά ο υπεύθυνος του ΑΔΜΗΕ, τονίζοντας επιπλέον πως, “Για να αναφερθώ συνολικά στην υλοποίησή του, να πω – ίσως - τον Σεπτέμβριο του 2017, που και αυτός ο χρόνος δεν είναι σίγουρος. Κάνω μία εκτίμηση, πιστεύοντας ότι αν εξελιχθούν τα πράγματα ομαλά, θα έχουμε ολοκληρώσει μέχρι τότε. Πρέπει να επιταχύνει το έργο και αυτή η επιτάχυνση δεν είναι εύκολη υπόθεση. Μεσούσης της καλοκαιρινής περιόδου και της παύσης παραγωγής μπετόν στα νησιά, διαφαίνεται πως κάπου εκεί ίσως μπορέσουμε να ολοκληρώσουμε”.
Ο ίδιος δε, δήλωσε αισιόδοξος για την επίτευξη του πολυπόθητου στόχου για το νομό Κυκλάδων, λέγοντας εν συνεχεία πως, “Είμαι αισιόδοξος πια ότι το έργο θα υλοποιηθεί. Δεν υπάρχει αμφιβολία. Αυτό για το οποίο υπάρχει μία αμφιβολία είναι για το αν θα ολοκληρωθεί στους νέους χρόνους που έχουν τεθεί. Θεωρώ ότι, έστω και με μικρή απόκλιση, θα προχωρήσει”.
Προτού ολοκληρώσει την ενημέρωσή του για το θέμα, επεσήμανε πως, “Καταβάλλεται σημαντική προσπάθεια ώστε να ολοκληρωθεί μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2017. Θα δούμε την εξέλιξη έως και τον προσεχή Νοέμβριο για τη Μύκονο και τότε, θα είναι πιο ξεκάθαρα τα πράγματα”
Πηγή : http://www.koinignomi.gr/

to synoro blog

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...