Οι Ευρωπαϊκοί θαλάσσιοι λιμένες αποτελούν ζωτικό παράγοντα για την ευρωπαϊκή οικονομία και την οικονομική ανάπτυξη, καθώς το 74% των αγαθών που εξάγονται ή εισάγονται στην Ευρωπαϊκή Ένωση μεταφέρονται μέσω αυτών.
Ταυτόχρονα, οι προκλήσεις που αντιμετωπίζουν αυξάνονται ραγδαία, καθώς η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων παρουσιάζει σημαντική ανοδική πορεία – κι αναμένεται να αυξηθεί έως και 57% μέχρι το 2030.
Επιπλέον, οι φορείς διαχείρισης των λιμένων οφείλουν να συμμορφώνονται με τους ολοένα αυστηρότερους περιβαλλοντικούς διεθνείς κανονισμούς και τις κοινωνικές αντιλήψεις για τη βιωσιμότητα.
Με βάση τα ανωτέρω, καθίσταται επιτακτική η ανάγκη ύπαρξης μιας στρατηγικής για τη βιώσιμη ανάπτυξητων λιμένων καθώς και τη βιώσιμη διασύνδεσή τους με το αστικό περιβάλλον, ενισχύοντας με αυτό τον τρόπο την αμοιβαία επωφελή σχέση με την πόλη.
Το έργο «COREALIS» (πλήρης τίτλος:«Capacity with a positive environmental and social footprint: Ports in the future era»), το οποίο χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση στο πλαίσιο του προγράμματος ‘Έρευνας και Καινοτομίας Η2020, ξεκίνησε τις δραστηριότητες του την 1/5/2018 και θα διαρκέσει 36 μήνες.
Η πρώτη συνάντηση της κοινοπραξίας διοργανώθηκε από το συντονιστή του έργου, το Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Συστημάτων Επικοινωνιών και Υπολογιστών-ΕΠΙΣΕΥ (http://i-sense.iccs.gr) τον ίδιο μήνα στην Αθήνα, με στόχο την επίσημη έναρξη των εργασιών της κοινοπραξίας αλλά και τον αποτελεσματικό σχεδιασμό των αρχικών δραστηριοτήτων και εργασιών του COREALIS.
Κύριος σκοπός του έργου είναι η ανάπτυξη ενός στρατηγικού και καινοτόμου πλαισίου προηγμένων τεχνολογιών για τους σταθμούς διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων των Ευρωπαϊκών λιμένων, προκειμένου να αντιμετωπίσουν την επικείμενη και μελλοντική δυναμικότητα, την αυξανόμενη κυκλοφορία και τις περιβαλλοντικές προκλήσεις. Το προτεινόμενο πλαίσιο υποστηρίζεται από ανατρεπτικές τεχνολογίες αιχμής, όπως το Διαδίκτυο των Πραγμάτων (IoT), η Αναλυτική Δεδομένων, τα Συστήματα επόμενης γενιάς για διαχείριση της κυκλοφορίας, και τα Δίκτυα πέμπτης γενιάς (5G).
Οι καινοτόμες τεχνολογίες του COREALIS, στοχεύουν στην αύξηση της αποδοτικότητας και στη βελτιστοποίηση της υπάρχουσας χωρητικότητας των λιμένων, ενώ παράλληλα αποσκοπούν στην οικονομική βιωσιμότητα, λαμβάνοντας υπόψη τις αρχές της ‘κυκλικής οικονομίας’ και την αποτελεσματική διασύνδεσή τους με το αστικό περιβάλλον.
Οι καινοτομίες αυτές θα δοκιμαστούν και θα επιδειχθούν σε πραγματικές συνθήκες, μέσα από πιλοτικές εφαρμογές που θα πραγματοποιηθούν σε πέντε λιμάνια της Ευρώπης (Πειραιάς, Αμβέρσα, Βαλένθια, Λιβόρνο, Χαμινακότκα).
Από την Ελλάδα στην κοινοπραξία του έργου COREALIS συμμετέχουν τρεις φορείς: το Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Συστημάτων Επικοινωνιών και Υπολογιστών (ΕΠΙΣΕΥ) και οι εταιρείες ΣΤΑΘΜΟΣ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΟΚΙΒΩΤΙΩΝ ΠΕΙΡΑΙΑ Α.Ε. και SEAbility Ε.Π.Ε..
Το ΕΠΙΣΕΥ https://i-sense.iccs.gr/είναι ο συντονιστής του έργου COREALIS και προΐσταται των εργασιών του. Εκτός από το διοικητικό του ρόλο το ΕΠΙΣΕΥ είναι υπεύθυνο και για το σχεδιασμό, συντονισμό, εκτέλεση και αξιολόγηση των πιλοτικών εφαρμογών του έργου στα πέντε Ευρωπαϊκά λιμάνια.
Η εταιρεία ΣΤΑΘΜΟΣ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΟΚΙΒΩΤΙΩΝ ΠΕΙΡΑΙΑ Α.Ε. http://www.pct.com.gr/ συντονίζει τις εργασίες που στοχεύουν στην αναγνώριση των μελλοντικών αναγκών και των απαιτήσεων των εμπορευματικών λιμένων. Είναι, επίσης, υπεύθυνη για την πιλοτική εφαρμογή που θα λάβει χώρα στον Πειραιά, στις εγκαταστάσεις της, με στόχο την επίδειξη της μεθοδολογίας και των τεχνολογιών του έργου COREALIS για τη βιώσιμη διαχείριση των λιμένων.
Τέλος, η εταιρεία SEAbility Ε.Π.Ε. http://www.seability.eu/ είναι υπεύθυνη για τις ενέργειες διάχυσης και δημοσιοποίησης των αποτελεσμάτων του έργου αλλά και για το σύνολο των ενεργειών προώθησης της κοινοπραξίας που στόχο έχουν τη μέγιστη δυνατή απήχηση των ωφελειών όλων των εμπλεκόμενων μερών από την χρήση των προτεινόμενων τεχνολογιών.
Ταυτόχρονα, η εταιρεία υποστηρίζει τον σχεδιασμό των λύσεων του COREALIS και την αξιολόγηση των αποτελεσμάτων του, μέσω του μεγάλου δικτύου συνεργαζόμενων οργανισμών και εταιρειών που διαθέτει.
Πηγή : http://www.koinignomi.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου