Το δημοτικό συμβούλιο Νάξου & Μικρών Κυκλάδων, μετά από αίτημα του προέδρου της Δημοτικής Κοινότητας Κουφονησίων, Αντώνη Κωβαίου, αποφάσισε και δηλώνει σε ψήφισμά του τη στήριξή του στους αναπληρωτές της Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης για τη θυσία που έκαναν όλα αυτά τα χρόνια, επιλέγοντας κάποιο μικρό νησάκι με τόσες στερήσεις και δυσκολίες διαβίωσής τους.
Όπως μάλιστα επισημαίνει ο πρόεδρος Κουφονησίου, το νομοσχέδιο που ψηφίστηκε πρόσφατα παραβιάζει και ουσιαστικά καταργεί κάθε έννοια νησιωτικότητας, δικαιοσύνης και σεβασμού προς τον μικρονησιώτη, εξισώνει μικρά ακριτικά νησιά με μεγαλύτερα νησιά η αστικά κέντρα των οποίων τα οικονομικά δεδομένα και οι συνθήκες ζωής είναι ασυγκρίτως καλύτερες.τις Μικρές Κυκλάδες και γενικά σε σχολεία όπως και τα δικά μας, τα τελευταία έτη οι σχολικές βαθμίδες στελεχώνονταν κυρίως από αναπληρωτές εκπαιδευτικούς που έρχονταν στο νησί μας συνειδητά, επισημαίνει ο πρόεδρος Κουφονησίου, Αντώνης ΚωβαίοςBookmark and Share
Το σχετικό ψήφισμα που είχε κατατεθεί στο Προεδρείο του δημοτικού συμβουλίου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων από τον πρόεδρο του Συμβουλίου της Δημοτικής Κοινότητας Κουφονησίων, Αντώνη Κωβαίου, έχει ως εξής:
"Αξιότιμε Πρόεδρε.
Στις Μικρές Κυκλάδες και γενικά σε σχολεία όπως και τα δικά μας, τα τελευταία έτη οι σχολικές βαθμίδες στελεχώνονταν κυρίως από αναπληρωτές εκπαιδευτικούς που έρχονταν στο νησί μας συνειδητά και με βάση το άρθρο 5Α του Ν.3848/2010, το οποίο όριζε διπλή πραγματική προϋπηρεσία στα δυσπρόσιτα και ταυτόχρονα απομακρυσμένα.
Αυτό ήταν το μοναδικό ισχυρό κίνητρο που οδηγούσε ένα μέρος των αναπληρωτών να επιλέξουν και να ορίσουν τα μικρά και δυσπρόσιτα νησιά στις προτεραιότητες τους.
Με την ψήφιση του νέου νομοσχεδίου, τα κριτήρια του ΑΣΕΠ αλλάζουν και ενώ για τη σύσταση του πίνακα, όπως υπαγόρευε το άρθρο 3 του Ν.3848/2010, ήταν απαραίτητα τα παρακάτω κριτήρια:
α) μονάδες από το διαγωνισμό ΑΣΕΠ,
β) ακαδημαϊκά κριτήρια,
γ) πραγματική εκπαιδευτική
προϋπηρεσία και
δ) κοινωνικά κριτήρια,
στο εξής η διαμόρφωση του ενιαίου πίνακα ΑΣΕΠ θα γίνεται με τα παρακάτω κριτήρια:
α) ακαδημαϊκά κριτήρια,
β) πραγματική εκπαιδευτική προϋπηρεσία και
γ) κοινωνικά κριτήρια.
Ερωτούμε πως είναι δυνατόν η διπλή πραγματική προϋπηρεσία που όριζε το άρθρο 5Α του ν.3848/2010 για τα δυσπρόσιτα και απομακρυσμένα (σε περίπτωση γραπτού διαγωνισμού ΑΣΕΠ) αυτή να μην προσμετράται και ουσιαστικά να χαθεί και αντί αυτής να υπολογιστεί σε ένα μόριο ανά μήνα.
Πώς είναι δυνατόν να εξισωθεί η υπηρεσία σε σχολεία δυσπρόσιτα και απομακρυσμένα με τις τεράστιες δυσκολίες και ανισότητες, με την υπηρεσία στα μεγάλα νησιά και αστικά κέντρα;
Εάν πράγματι το νομοσχέδιο ακυρώνει και μάλιστα αναδρομικά την προσμέτρηση διπλής προϋπηρεσίας που έχει αποκτηθεί σε σχολεία δυσπρόσιτα και απομακρυσμένα, αυτό αποτελεί μια κατάφορη αδικία, ηθικά και πολιτικά ανέντιμη απέναντι στην αυτοθυσία αυτών των εκπαιδευτικών που στελεχώνουν τα νησάκια μας αλλά και απέναντι στις κοινωνίες μας, καθώς είναι βέβαιο πως εφόσον ακόμη και σήμερα παρουσιάζονται τόσα κενά, από τη νέα περίοδο αυτά θα αυξηθούν οδηγώντας κυριολεκτικά τα σχολεία μας σε λουκέτο.
Το νομοσχέδιο που ψηφίστηκε πρόσφατα παραβιάζει και ουσιαστικά καταργεί κάθε έννοια νησιωτικότητας, δικαιοσύνης και σεβασμού προς τον μικρονησιώτη, εξισώνει μικρά ακριτικά νησιά με μεγαλύτερα νησιά η αστικά κέντρα των οποίων τα οικονομικά δεδομένα και οι συνθήκες ζωής είναι ασυγκρίτως καλύτερες.
Με την επιστολή μας που επιθυμούμε να γίνει ψήφισμα του δημοτικού συμβουλίου, δηλώνουμε την στήριξη μας στους αναπληρωτές της Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης για την θυσία που έκαναν, επιλέγοντας κάποιο μικρό νησάκι με τόσες στερήσεις και δυσκολίες διαβίωσης τους.
Εκφράζουμε την δυσαρέσκειά μας προς το Υπουργείο για την τροποποίηση του άρθρου 5Α του Ν. 3848/2010, το οποίο όριζε διπλή πραγματική προϋπηρεσία, στα δυσπρόσιτα και ταυτόχρονα απομακρυσμένα νησιά την οποία καταργεί και μάλιστα αναδρομικά.
Ζητάμε με ψήφισμα του Δ.Σ. να αποσυρθεί άμεσα το συγκεκριμένο άρθρο και να επανέλθει η διπλή μοριοδότηση ως κίνητρο για την στελέχωση των σχολικών βαθμίδων.
Σε κάθε περίπτωση η προϋπηρεσία αυτών των αναπληρωτών επιβάλλεται να προσμετρηθεί με διπλή μοριοδότηση γιατί οτιδήποτε διαφορετικό θα συνιστά κατάφορη αδικία σε βάρος των εκπαιδευτικών που προσλήφθηκαν να εργαστούν σε εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες με δεδομένα τα οποία η κυβέρνηση τροποποιεί αυθαίρετα εξυπηρετώντας μικροπολιτικά συμφέροντα - να θυμήσουμε ότι η πρόσληψη και η τοποθέτηση σε δυσπρόσιτες περιοχές αναπληρωτών γινόταν υπό πλήρη διαφάνεια και από επικυρωμένους πίνακες που δεν αμφισβητήθηκαν ποτέ."
Το θέμα εισήχθη ως κατεπείγον στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων της 30ής Ιανουαρίου και μετά από διαλογική συζήτηση, αποφασίστηκε ομόφωνα η έγκριση έκδοσης του παρακάτω ψηφίσματος:
Ψ Η Φ Ι Σ Μ Α
1. Το Δημοτικό Συμβούλιο Νάξου & Μικρών Κυκλάδων δηλώνει την στήριξη του στους αναπληρωτές της Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης για την θυσία που έκαναν όλα αυτά τα χρόνια, επιλέγοντας κάποιο μικρό νησάκι με τόσες στερήσεις και δυσκολίες διαβίωσης τους.
2. Εκφράζει την δυσαρέσκεια του προς το Υπουργείο για την τροποποίηση του άρθρου 5Α του Ν. 3848/2010, το οποίο όριζε διπλή πραγματική προϋπηρεσία, στα δυσπρόσιτα και ταυτόχρονα απομακρυσμένα νησιά την οποία καταργεί και μάλιστα αναδρομικά.
3. Ζητάει να αποσυρθεί άμεσα το συγκεκριμένο άρθρο και να επανέλθει η διπλή μοριοδότηση ως κίνητρο για την στελέχωση των σχολικών βαθμίδων.
Σε κάθε περίπτωση η προϋπηρεσία αυτών των αναπληρωτών επιβάλλεται να προσμετρηθεί με διπλή μοριοδότηση γιατί οτιδήποτε διαφορετικό θα συνιστά κατάφορη αδικία σε βάρος των εκπαιδευτικών που προσλήφθηκαν να εργαστούν σε εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες με δεδομένα τα οποία η κυβέρνηση τροποποιεί αυθαίρετα εξυπηρετώντας μικροπολιτικά συμφέροντα - να θυμίσουμε ότι η πρόσληψη και η τοποθέτηση σε δυσπρόσιτες περιοχές αναπληρωτών γινόταν υπό πλήρη διαφάνεια και από επικυρωμένους πίνακες που δεν αμφισβητήθηκαν ποτέ.
4. Το πτυχίο να είναι το μόνο εφόδιο για εργασία και τις μετεκπαιδεύσεις και ότι σεμινάρια και αναβαθμίσεις χρειάζονται οι καθηγητές να γίνονται από το κράτος
Newsroom Cyclades Voice
Πηγή : https://www.cycladesvoice.gr/
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου