Τα νομίμως οφειλόμενα επιχειρεί, με τρόπο, που να εξυπηρετεί και τους πολίτες, αλλά και το συμφέρον του φορέα, να διεκδικήσει από οφειλέτη, το Διαδημοτικό Λιμενικό Ταμείο Σύρου.
Όπως έγινε γνωστό, κατά την τελευταία συνεδρίαση του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, ακτοπλοϊκή εταιρεία, η οποία, δεδομένου ότι, όπως διατείνεται ο επιχειρηματίας, δεν έχει επιχορηγηθεί από το αρμόδιο Υπουργείο, για την εκτέλεση των δρομολογίων, δεν έχει ακόμη καταβάλει τα λιμενικά τέλη επιβατών και οχημάτων, ως όφειλε, για όλο το 2018.
Ο προϊστάμενος της Οικονομικής Υπηρεσίας του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, κ. Κωνσταντίνος Πολίτης, γνωστοποίησε το ζήτημα στο Διοικητικό Συμβούλιο, με την υπηρεσία να προβαίνει στις προβλεπόμενες από το νόμο προτάσεις, με στόχο τη διεκδίκηση των οφειλών, ωστόσο, προκειμένου το Ταμείο να μην προβει σε κινήσεις, που να διακινδυνεύσουν την ομαλότητα στη μετακίνηση κατοίκων και επισκεπτών των νησιών ευθύνης του, το Δ.Σ. προχώρησε σε εναλλακτική εισήγηση και απόφαση.
Αδυναμία εξυπηρέτησης του οφειλέτη με δόσεις
Αρχικά, όπως ενημέρωσε ο κ. Πολίτης, πρόκειται για οφειλές από λιμενικά τέλη επιβατών και οχημάτων της εταιρείας “Ανώνυμη Ναυτιλιακή Εταιρεία Ζακύνθου”, από τον Ιανουάριο έως και το Δεκέμβριο του 2018, ενώ σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΔΛΤ Σύρου, το θέμα κρίνεται σοβαρότατο.
Πρόκειται για την πλοιοκτήτρια εταιρεία των ΕΓ/ΟΓ ΑΔ. ΚΟΡΑΗΣ, Δ. ΣΟΛΩΜΟΣκαι Α. ΚΑΛΒΟΣ, που κυρίως εξυπηρετούν τα νησιά Κύθνο και Σέριφο. Συνεχίζοντας, ο προϊστάμενος της Οικονομικής Υπηρεσίας σημείωσε, πως “με την ίδια εταιρεία είχαμε πρόβλημα και την προηγούμενη χρονιά, ωστόσο με κάποια μικρή ευελιξία, είχαμε πάρει τα λιμενικά μέχρι το τέλος του 2017”.
“Μετά από πολλά έγγραφα και τηλεφωνικές επαφές που έχουμε κάνει, κατά τη διάρκεια όλης της χρονιάς του 2018, ενώ γνωρίζαμε και είχαμε ενημέρωση από τα λιμεναρχεία, ότι τα πλοία εκτελούν δρομολόγια, δεν μας έστελνε αναλυτικά τις καταστάσεις, ώστε να υπολογίσουμε πόσα θα πρέπει να πληρώσει.
Με μεγάλο κόπο, αυτές παρελήφθησαν 7 Φεβρουαρίου του 2019 – και μιλάμε για τα λιμενικά του 2018. Έτσι, υπολογίσαμε πόσες είναι οι οφειλές της, οι οποίες βρίσκονται στο όριο των 62.500 ευρώ”, εξήγησε προς τα μέλη του Δ.Σ.
Όπως επεσήμανε, “άμεσα, ο επιχειρηματίας ενημερώθηκε, προκειμένου να καταθέσει το συντομότερο δυνατό τα λιμενικά τέλη.
Εκείνος μας πήρε τηλέφωνο και μας είπε ότι υπάρχει αδυναμία πληρωμής, παρακαλώντας να προχωρήσουμε σε κάποιο συμβιβασμό, να πληρώσει με δόσεις κ.α. Του εξηγήσαμε, ότι τις “δόσεις” τις προβλέπει ο νόμος. Κάθε μήνα, πληρώνεται το ποσό του προηγούμενου.
Εμείς, ως Λιμενικό Ταμείο, δεν μπορούμε να κάνουμε δόσεις, δεν προβλέπεται πουθενά, είναι παρακράτηση χρημάτων, προς όφελος των ακτοπλοϊκών”. Ως εκ τούτου, προχώρησε στην εισήγηση της Ο.Υ., σημειώνοντας, ότι “επειδή δεν έχει ανταποκριθεί μέχρι σήμερα, έχουμε δύο προτάσεις, ως Οικονομική Υπηρεσία.
Η πρώτη, έχει συσωρευτικά πολλές επιπτώσεις και η δεύτερη είναι άμεση. Η άμεση λύση, αφορά σε έκδοση απόφασης Δ.Σ., για απαγόρευση του απόπλου.
Η άλλη λύση, για την οποία έχουμε και ενημέρωση από το Υπουργείο, αφορά, μετά από σχετική απόφαση, σε επιβολή, υπέρ του Λιμενικού Ταμείου, πρόστιμο εικοσαπλάσιο της αξίας του μη εισπραχθέντος, σε αφαίρεση άδειας, έως και τρεις μήνες ή ακόμη και οριστική ανάκληση της άδειάς του. Όλα αυτά έρχονται σωρρευτικά, δεν είναι ή το ένα, ή το άλλο.
Γι' αυτό εμείς προτείνουμε την απαγόρευση του απόπλου, ώστε να μας καταβάλει τα χρήματα.
Στην περίπτωση που επίσης δεν τα καταβάλει, σε δεύτερο χρόνο, περνάμε στην επόμενη πρόταση, ώστε να του επιβληθούν σωρρευτικά κυρώσεις, όπως προβλέπει ο νόμος”.
Σεβασμός στις ανάγκες μετακίνησης των κατοίκων
Στο σημείο αυτό, παρενέβη ο κ. Γιώργος Καρακατσάνης, μέλος του Δ.Σ., ο οποίος τόνισε, πως, εναλλακτικά, το ΔΛΤ θα μπορούσε να βεβαιώσει την οφειλή στη ΔΟΥ, ώστε να παρακρατηθούν τα χρήματα που ανήκουν στο Ταμείο, όταν καταβληθεί το ποσό της επιχορήγησης της γραμμής, από το Δημόσιο, με τον κ. Πολίτη να συμφωνεί, πως ο επιχειρηματίας έχει επανειλημμένως υπογραμμίσει, πως δεν του έχει καταβληθεί το ποσό της επιχορήγησης της γραμμής για το 2018.
Επομένως, ο κ. Καρακατσάνης διαμόρφωσε την πρότασή του, αναφέροντας, ότι “μπορούμε να τα στείλουμε στη ΔΟΥ, προκειμένου να βεβαιωθούν οι οφειλές και όταν του δοθεί η επιδότηση, να παρακρατηθεί υπέρ μας το ποσό.
Αν του οφείλεται η επιδότηση 2018, που έληξε και αυτή η επιδότηση μάλλον είναι μεγαλύτερη από 62.500 ευρώ, να το δώσουμε στη ΔΟΥ κατευθείαν και να περιμένουμε, ώστε μόλις του πιστωθεί η επιχορήγηση, το κομμάτι που είναι δικό μας, να έρθει σε εμάς σίγουρα”. Επεσήμανε δε, πως θα πρέπει πρώτα να διασταυρωθεί, μέσω του αρμόδιου Υπουργείου, αν όντως εκκρεμεί η εξόφληση των επιδοτήσεων του 2018.
Αφού το Δ.Σ. συμφώνησε με την πρόταση του κ. Καρακατσάνη, δεδομένου, ότι τα δύο νησιά – Κύθνος και Σέριφος – δε διαθέτουν αρκετές εναλλακτικές μετακίνησης και ιδιαίτερα εν μέσω της χειμερινής περιόδου, με τον κ. Κοσμά να προειδοποιεί, πως ενδεχομένως, με μία απαγόρευση απόπλου, όπως προτάθηκε από την Ο.Υ. να δημιουργηθεί κοινωνικό πρόβλημα.
Επιπλέον, ο κ. Καρακατσάνης πρόσθεσε, πως αν όντως δεν έχει καταβληθεί, όπως προβλέπεται, η επιδότηση στον επιχειρηματία, τότε, πιθανόν “να μην έχει άδικο που δεν μπορεί να πληρώσει”, ενώ σε παρατήρηση στελέχους του Λιμενικού Ταμείου, σχετικά με το πότε θα εξοφληθεί το Λιμενικό Ταμείο, αν ο επιχειρηματίας προβεί σε πολυετή διακανονισμό, εξήγησε, ότι “ακόμη και ρύθμιση να έχεις κάνει, όταν επιχορηγείσαι από το Δημόσιο, δεν θεωρείσαι ενήμερος.
Ό,τι χρωστάς αφαιρείται”. Κλείνοντας ο πρόεδρος του ΔΛΤ Σύρου, κ. Κοσμάς πρότεινε “αν έχει πάρει την επιδότηση, σε επόμενο συμβούλιο επανερχόμαστε στις προτάσεις της Οικονμικής Υπηρεσίας, με απαγόρευση απόπλου σε μεταγενέστερο χρόνο, όταν θα έχουν μπει περισσότερα πλοία, που θα εξυπηρετούν τα νησιά, ώστε και πίεση να ασκήσουμε, αλλά και να μην αφήσουμε τα νησιά χωρίς πλοίο”.
Τελικώς, η πρόταση που διαμορφώθηκε και ψηφίστηκε ομόφωνα, προβλέπει την ενημέρωση, αρχικά, του επιχειρηματία, για τις κινήσεις, στις οποίες προτίθεται να προχωρήσει το ΔΛΤ Σύρου και στην περίπτωση που αρνηθεί να συμμορφωθεί, τη βεβαίωση της οφειλής στη ΔΟΥ.
Πηγή : https://www.koinignomi.gr/
Ο προϊστάμενος της Οικονομικής Υπηρεσίας του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, κ. Κωνσταντίνος Πολίτης, γνωστοποίησε το ζήτημα στο Διοικητικό Συμβούλιο, με την υπηρεσία να προβαίνει στις προβλεπόμενες από το νόμο προτάσεις, με στόχο τη διεκδίκηση των οφειλών, ωστόσο, προκειμένου το Ταμείο να μην προβει σε κινήσεις, που να διακινδυνεύσουν την ομαλότητα στη μετακίνηση κατοίκων και επισκεπτών των νησιών ευθύνης του, το Δ.Σ. προχώρησε σε εναλλακτική εισήγηση και απόφαση.
Αδυναμία εξυπηρέτησης του οφειλέτη με δόσεις
Αρχικά, όπως ενημέρωσε ο κ. Πολίτης, πρόκειται για οφειλές από λιμενικά τέλη επιβατών και οχημάτων της εταιρείας “Ανώνυμη Ναυτιλιακή Εταιρεία Ζακύνθου”, από τον Ιανουάριο έως και το Δεκέμβριο του 2018, ενώ σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΔΛΤ Σύρου, το θέμα κρίνεται σοβαρότατο.
Πρόκειται για την πλοιοκτήτρια εταιρεία των ΕΓ/ΟΓ ΑΔ. ΚΟΡΑΗΣ, Δ. ΣΟΛΩΜΟΣκαι Α. ΚΑΛΒΟΣ, που κυρίως εξυπηρετούν τα νησιά Κύθνο και Σέριφο. Συνεχίζοντας, ο προϊστάμενος της Οικονομικής Υπηρεσίας σημείωσε, πως “με την ίδια εταιρεία είχαμε πρόβλημα και την προηγούμενη χρονιά, ωστόσο με κάποια μικρή ευελιξία, είχαμε πάρει τα λιμενικά μέχρι το τέλος του 2017”.
“Μετά από πολλά έγγραφα και τηλεφωνικές επαφές που έχουμε κάνει, κατά τη διάρκεια όλης της χρονιάς του 2018, ενώ γνωρίζαμε και είχαμε ενημέρωση από τα λιμεναρχεία, ότι τα πλοία εκτελούν δρομολόγια, δεν μας έστελνε αναλυτικά τις καταστάσεις, ώστε να υπολογίσουμε πόσα θα πρέπει να πληρώσει.
Με μεγάλο κόπο, αυτές παρελήφθησαν 7 Φεβρουαρίου του 2019 – και μιλάμε για τα λιμενικά του 2018. Έτσι, υπολογίσαμε πόσες είναι οι οφειλές της, οι οποίες βρίσκονται στο όριο των 62.500 ευρώ”, εξήγησε προς τα μέλη του Δ.Σ.
Όπως επεσήμανε, “άμεσα, ο επιχειρηματίας ενημερώθηκε, προκειμένου να καταθέσει το συντομότερο δυνατό τα λιμενικά τέλη.
Εκείνος μας πήρε τηλέφωνο και μας είπε ότι υπάρχει αδυναμία πληρωμής, παρακαλώντας να προχωρήσουμε σε κάποιο συμβιβασμό, να πληρώσει με δόσεις κ.α. Του εξηγήσαμε, ότι τις “δόσεις” τις προβλέπει ο νόμος. Κάθε μήνα, πληρώνεται το ποσό του προηγούμενου.
Εμείς, ως Λιμενικό Ταμείο, δεν μπορούμε να κάνουμε δόσεις, δεν προβλέπεται πουθενά, είναι παρακράτηση χρημάτων, προς όφελος των ακτοπλοϊκών”. Ως εκ τούτου, προχώρησε στην εισήγηση της Ο.Υ., σημειώνοντας, ότι “επειδή δεν έχει ανταποκριθεί μέχρι σήμερα, έχουμε δύο προτάσεις, ως Οικονομική Υπηρεσία.
Η πρώτη, έχει συσωρευτικά πολλές επιπτώσεις και η δεύτερη είναι άμεση. Η άμεση λύση, αφορά σε έκδοση απόφασης Δ.Σ., για απαγόρευση του απόπλου.
Η άλλη λύση, για την οποία έχουμε και ενημέρωση από το Υπουργείο, αφορά, μετά από σχετική απόφαση, σε επιβολή, υπέρ του Λιμενικού Ταμείου, πρόστιμο εικοσαπλάσιο της αξίας του μη εισπραχθέντος, σε αφαίρεση άδειας, έως και τρεις μήνες ή ακόμη και οριστική ανάκληση της άδειάς του. Όλα αυτά έρχονται σωρρευτικά, δεν είναι ή το ένα, ή το άλλο.
Γι' αυτό εμείς προτείνουμε την απαγόρευση του απόπλου, ώστε να μας καταβάλει τα χρήματα.
Στην περίπτωση που επίσης δεν τα καταβάλει, σε δεύτερο χρόνο, περνάμε στην επόμενη πρόταση, ώστε να του επιβληθούν σωρρευτικά κυρώσεις, όπως προβλέπει ο νόμος”.
Σεβασμός στις ανάγκες μετακίνησης των κατοίκων
Στο σημείο αυτό, παρενέβη ο κ. Γιώργος Καρακατσάνης, μέλος του Δ.Σ., ο οποίος τόνισε, πως, εναλλακτικά, το ΔΛΤ θα μπορούσε να βεβαιώσει την οφειλή στη ΔΟΥ, ώστε να παρακρατηθούν τα χρήματα που ανήκουν στο Ταμείο, όταν καταβληθεί το ποσό της επιχορήγησης της γραμμής, από το Δημόσιο, με τον κ. Πολίτη να συμφωνεί, πως ο επιχειρηματίας έχει επανειλημμένως υπογραμμίσει, πως δεν του έχει καταβληθεί το ποσό της επιχορήγησης της γραμμής για το 2018.
Επομένως, ο κ. Καρακατσάνης διαμόρφωσε την πρότασή του, αναφέροντας, ότι “μπορούμε να τα στείλουμε στη ΔΟΥ, προκειμένου να βεβαιωθούν οι οφειλές και όταν του δοθεί η επιδότηση, να παρακρατηθεί υπέρ μας το ποσό.
Αν του οφείλεται η επιδότηση 2018, που έληξε και αυτή η επιδότηση μάλλον είναι μεγαλύτερη από 62.500 ευρώ, να το δώσουμε στη ΔΟΥ κατευθείαν και να περιμένουμε, ώστε μόλις του πιστωθεί η επιχορήγηση, το κομμάτι που είναι δικό μας, να έρθει σε εμάς σίγουρα”. Επεσήμανε δε, πως θα πρέπει πρώτα να διασταυρωθεί, μέσω του αρμόδιου Υπουργείου, αν όντως εκκρεμεί η εξόφληση των επιδοτήσεων του 2018.
Αφού το Δ.Σ. συμφώνησε με την πρόταση του κ. Καρακατσάνη, δεδομένου, ότι τα δύο νησιά – Κύθνος και Σέριφος – δε διαθέτουν αρκετές εναλλακτικές μετακίνησης και ιδιαίτερα εν μέσω της χειμερινής περιόδου, με τον κ. Κοσμά να προειδοποιεί, πως ενδεχομένως, με μία απαγόρευση απόπλου, όπως προτάθηκε από την Ο.Υ. να δημιουργηθεί κοινωνικό πρόβλημα.
Επιπλέον, ο κ. Καρακατσάνης πρόσθεσε, πως αν όντως δεν έχει καταβληθεί, όπως προβλέπεται, η επιδότηση στον επιχειρηματία, τότε, πιθανόν “να μην έχει άδικο που δεν μπορεί να πληρώσει”, ενώ σε παρατήρηση στελέχους του Λιμενικού Ταμείου, σχετικά με το πότε θα εξοφληθεί το Λιμενικό Ταμείο, αν ο επιχειρηματίας προβεί σε πολυετή διακανονισμό, εξήγησε, ότι “ακόμη και ρύθμιση να έχεις κάνει, όταν επιχορηγείσαι από το Δημόσιο, δεν θεωρείσαι ενήμερος.
Ό,τι χρωστάς αφαιρείται”. Κλείνοντας ο πρόεδρος του ΔΛΤ Σύρου, κ. Κοσμάς πρότεινε “αν έχει πάρει την επιδότηση, σε επόμενο συμβούλιο επανερχόμαστε στις προτάσεις της Οικονμικής Υπηρεσίας, με απαγόρευση απόπλου σε μεταγενέστερο χρόνο, όταν θα έχουν μπει περισσότερα πλοία, που θα εξυπηρετούν τα νησιά, ώστε και πίεση να ασκήσουμε, αλλά και να μην αφήσουμε τα νησιά χωρίς πλοίο”.
Τελικώς, η πρόταση που διαμορφώθηκε και ψηφίστηκε ομόφωνα, προβλέπει την ενημέρωση, αρχικά, του επιχειρηματία, για τις κινήσεις, στις οποίες προτίθεται να προχωρήσει το ΔΛΤ Σύρου και στην περίπτωση που αρνηθεί να συμμορφωθεί, τη βεβαίωση της οφειλής στη ΔΟΥ.
Πηγή : https://www.koinignomi.gr/
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου