Σειρά παρεμβάσεων και έργων στα 23 κρατικά περιφερειακά αεροδρόμια, τα οποία είναι υπό τον έλεγχο της ΥΠΑ, περιλαμβάνει το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών.
Όπως αναφέρεται σε αυτό, μετά την ιδιωτικοποίηση του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών και των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της Fraport, η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας παραμένει υπεύθυνη για τη διαχείριση, λειτουργία και ανάπτυξη 23 αεροδρομίων (Αλεξανδρούπολης, Αράξου, Ιωαννίνων, Καλαμάτας, Καστοριάς, Κοζάνης, Νέας Αγχιάλου στην ηπειρωτική χώρα, Σητείας στην Κρήτη και Αστυπάλαιας, Χίου, Ικαρίας, Καλύμνου, Καρπάθου, Κάσου, Καστελόριζου, Κυθήρων, Λέρου, Λήμνου, Μήλου, Νάξου, Πάρου, Σκύρου και Σύρου), καθώς και του αερολιμένα Ηρακλείου.
Για τα παραπάνω 23 αεροδρόμια, το στάδιο της ανάλυσης προβλημάτων ανέδειξε ποικίλα μειονεκτήματα και τις σχετικές αιτήσεις/ μελέτες της ΥΠΑ για τη βελτίωση των δραστηριοτήτων εδάφους και αέρα, ενισχύοντας την ασφάλεια των αεροδρομίων, αμβλύνοντας λειτουργικά σημεία συμφόρησης και αναβαθμίζοντας το επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών και τελικά, αυξάνοντας την δυνατότητα μελλοντικής ανάπτυξής τους.
Τα προτεινόμενα έργα
Τα νησιά των Κυκλάδων στα οποία προγραμματίζονται έργα που αποσκοπούν στη βελτίωση της ασφάλειας διαδρόμου προσαπογείωσης και των εναέριων λειτουργιών είναι τα ακόλουθα:
- Μήλος: Συντήρηση και αναβάθμιση του σταθμού VOR, εγκατάσταση συστήματος φωτισμού δαπέδου στάθμευσης, αναβάθμιση περίφραξης ασφαλείας αεροδρομίου, απομάκρυνση εμποδίων στο όριο του διαδρόμου 08, επέκταση μήκους διαδρόμου κατά 330μ (έως ανώτατο όριο 1200μ), διαπλάτυνση κατά 30μ (αντί 25μ σήμερα) και βελτίωση ζωνών ασφαλείας.
- Πάρος: Ανάπτυξη Σταθμού Υπηρεσιών Διάσωσης και Πυρόσβεσης.
-
Σύρος: Ο λόφος Νεράιδα βρίσκεται εντός της επιφάνειας περιορισμού εμποδίων του αεροδρομίου και η ΥΠΑ σχεδιάζει να τον αφαιρέσει. Ο διάδρομος πρέπει να επεκταθεί κατά 20μ.
Επιπλέον, πρέπει να αναπτυχθεί ζώνη ασφαλείας 60μ και ακραίας ζώνης ασφαλείας απογείωσης 150μ και στα δύο άκρα του διαδρόμου.
Το αεροδρόμιο της Νάξου περιλαμβάνεται στη λίστα των αεροδρομίων για έργα που στοχεύουν στην άμβλυνση των λειτουργικών σημείων συμφόρησης και την αναβάθμιση του επιπέδου εξυπηρέτησης που προσφέρει ο αερολιμένας (συμπεριλαμβανομένων των καθυστερήσεων πτήσεων και της πρόσβασης στο αεροδρόμιο):
- Νάξος: Το μήκος του διαδρόμου είναι μόνο 900 μέτρα και πρέπει να αυξηθεί στα 1200 μέτρα για να ικανοποιήσει τα αιτήματα αεροπορικών εταιρειών.
Μεγαλύτερο μήκος διαδρόμου δεν τίθεται προς συζήτηση, εξαιτίας του γεγονότος ότι το αεροδρόμιο γειτνιάζει με προστατευόμενες και κατοικημένες περιοχές. Το κτίριο επιβατών του αεροδρομίου είναι 350 τ.μ. και δεν μπορεί να φιλοξενήσει αποτελεσματικά την επιβατική κίνηση (35.135 άτομα/ έτος το 2016).
Η ΥΠΑ σχεδιάζει να επεκτείνει το μήκος του διαδρόμου στα 1.200 μ. και να κατασκευάσει ζώνη ασφαλείας διαδρόμου (Runway End Safety Area, RESA) και στις δύο πλευρές του, να κατασκευάσει δύο νέους τροχοδρόμους, να επεκτείνει το πεδίο ελιγμών κατά 8.000 τ.μ. και το κτίριο του σταθμού κατά επιπλέον 2.100 τ.μ.
Πηγή : http://www.naxostimes.gr/
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου