4 Μαρ 2015

“Άλλο η θεωρία κι άλλο η πράξη”

Τη διάσταση ανάμεσα στη θεωρητική και την έμπρακτη αναγνώριση της νησιωτικότητας καταγράφουν τρεις έπαρχοι των Κυκλάδων, σκιαγραφώντας μία σειρά από σοβαρά ανοικτά ζητήματα που συμπεριλαμβάνονται στην ατζέντα τους την τρέχουσα θητεία, τα οποία αποδεικνύουν πως ο ευαίσθητος νησιώτικος χώρος παραμένει σημαντικά αδικημένος εν έτει 2015.
Παρά το γεγονός πως αποτελεί “πράξη γενναιότητας” να είναι κάποιος νησιώτης, όπως επανειλημμένως έχουν επισημάνει αιρετοί από το χώρο της νησιωτικής Αυτοδιοίκησης, δεδομένων των σοβαρών ιδιαιτεροτήτων που δεν έχουν αναγνωρισθεί στην πράξη από την Πολιτεία, ωστόσο, η επιλογή των νησιωτών να ενισχύσουν ουσιαστικά τον τόπο τους, έχει εκφρασθεί με ποικίλους τρόπους, αποδεικνύοντας πως οι ίδιοι είναι οι φύλακες του πιο ευαίσθητου και ταυτόχρονα, του πιο σημαντικού ελλαδικού χώρου.
Αναφορικά με τα βασικότερα θέματα που τέθηκαν επί τάπητος στην πρόσφατη σύσκεψη των επάρχων από τις Κυκλάδες, στην έδρα της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, τη Σύρο, παρουσία του χωρικού αντιπεριφερειάρχη, Γιώργου Λεονταρίτη, μίλησαν ο έπαρχος Άνδρου, Δημήτρης Λοτσάρης, ο έπαρχος Μήλου, Νικόλαος Βενάκης και ο έπαρχος Πάρου, Κωνσταντίνος Μπιζάς.

Ν. Βενάκης: Υγεία, ακτοπλοϊκό, έργα υποδομών
“Τα πιο σοβαρά ζητήματα είναι το ακτοπλοϊκό και η υποστελέχωση των δομών Υγείας” τόνισε χαρακτηριστικά ο έπαρχος Μήλου, Νικόλαος Βενάκης, ο οποίος έχει στην ευθύνη του, πέρα από το νησί της Μήλου και τα νησιά της Σίφνου, της Σερίφου και της Κιμώλου. Εξέφρασε την πεποίθηση ωστόσο, πως αναφορικά με το δεύτερο θέμα, η απόφαση της Περιφερειακής Αρχής, να παρέχει οικονομικά κίνητρα στους επικουρικούς ιατρούς, “είμαι σίγουρος ότι θα ευνοήσει τα νησιά και θα έχουμε προσέλευση ιατρών”. Παράλληλα, εστιάζοντας και στα ακτοπλοϊκά προβλήματα, ο έπαρχος, τόνισε ότι αν και είναι ένα ζήτημα που άπτεται των αρμοδιοτήτων της κεντρικής κυβέρνησης και όχι μόνο, ωστόσο, η θέση της Περιφέρειας είναι σαφής, ως προς το γεγονός πως, “αναδεικνύει τα προβλήματα, αλλά ταυτόχρονα, διεκδικεί και την επίλυσή τους”. Σοβαρά θέματα αντιμετωπίζουν οι νησιώτες και σε επίπεδο ενδοκυκλαδικής επικοινωνίας, αφού σήμερα εξυπηρετούνται μόνον με το πλοίο ΑΡΤΕΜΙΣ, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε.
Σχετικά με το πεδίο των υπηρεσιών στο επαρχείο Μήλου, ο κ. Βενάκης, διατύπωσε την ικανοποίησή του, δηλώνοντας πως, “σε αντίθεση με άλλα επαρχεία, είμαστε το πιο στελεχωμένο και έχουμε έμπειρους υπαλλήλους που αντιμετωπίζουν τα προβλήματα αποτελεσματικά”. Κληθείς να παραθέσει το σχόλιό του, όσον αφορά στον ρόλο των επάρχων, ο κ. Βενάκης, υποστήριξε πως, “είμαστε οι πρεσβευτές των νησιών και των νησιωτών στην Περιφέρειας”, γεγονός που όπως συμπλήρωσε, καθιστά τη θέση τους ιδιαίτερα σημαντική.
“Υπάρχουν πολλά ζητήματα στα νησιά μας και πρέπει να γνωρίζουμε ότι στερούνται και έργα υποδομών που έπρεπε να είχαν υλοποιηθεί εδώ και αρκετά χρόνια” τόνισε παρακάτω, καταλήγοντας, πως, “από την πλευρά μας και με την παρουσία του Περιφερειάρχη και του αντιπεριφερειάρχη προσεγγίζουμε τα προβλήματα και επιχειρούμε να τα λύσουμε”.
Κ. Μπιζάς: Βασικό θέμα η υποστελέχωση
Το ζήτημα της υποστελέχωσης, ως φαίνεται πρωταγωνιστεί και στο επαρχείο Πάρου, με τον έπαρχο, Κωνσταντίνο Μπιζά να αναφέρει πως μέχρι πριν κάποια χρόνια, ο αριθμός των υπαλλήλων “άγγιζε” τα 25 άτομα, ενώ σήμερα υπηρετούν μόνον δέκα άτομα. “Έχουμε σημαντική έλλειψη σε πρόσωπα και στο τέλος της θητείας θα αποχωρήσουν άνθρωποι αφού θα συνταξιοδοτηθούν” σημείωσε, υπογραμμίζοντας πως θα πρέπει να αντιμετωπίσει το ζήτημα το αρμόδιο Υπουργείο.
Αποτέλεσμα της υποστελέχωσης είναι η μη δυνατότητα εξυπηρέτησης των πολιτών.
Πέραν αυτού, ο κ. Μπιζάς επεσήμανε τα ζητήματα παροχής υπηρεσιών Υγείας, κάνοντας λόγο για σημαντικές ελλείψεις, οι οποίες αφήνουν εκτεθειμένο τον νησιώτη, αλλά και 2.500 παιδιά. “Η νησιωτικότητα που είναι συνταγματικά κατοχυρωμένη, στην πράξη δεν παρέχει κίνητρα” πρόσθεσε χαρακτηριστικά, εξηγώντας πως, η γεωγραφική ασυνέχεια του Αιγαίου και κατ΄ επέκταση των Κυκλάδων δεν ευνοεί – παρούσας της υποστελέχωσης σε κάθε δομή και υπηρεσία – την έγκαιρη κάλυψη των αναγκών των πολιτών.
Επιπρόσθετα, ιδιαίτερη μνεία πραγματοποίησε όσον αφορά και σε θέματα υποδομών, με το νέο αεροδρόμιο να είναι ένα εξ αυτών. Σημειώνοντας πως, το εν λόγω ζήτημα αφορά στην οικονομία του τόπου, αλλά και της Αντιπάρου, υπογράμμισε πως, πρόσφατα με πρωτοβουλία δική του, υπήρξε συνάντηση στην οποία παρευρέθηκαν ο δήμαρχος Πάρου και οι επικεφαλής των παρατάξεων, εκπρόσωπος της ΥΠΑ και του Εμπορικού Συλλόγου. Παρά το γεγονός ότι το έργο του αεροδρομίου έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ 2014-2020, ωστόσο, έως ότου ωριμάσουν οι σχετικές μελέτες, θα απαιτηθεί χρόνος. Ως εκ τούτου κι επειδή υπάρχει η απαίτηση των κατοίκων να λειτουργήσει, ο π. Υπουργός Υποδομών, κ. Χρυσοχοΐδης είχε γνωστοποιήσει πως με 2 εκατ. Ευρώ θα μπορούσε να λειτουργήσει ένα προσωρινό κτίριο ως χώρος υποδοχής και αναχωρήσεων, απόφαση που όμως τελικώς απερρίφθη στα μέσα Φεβρουαρίου.
Όπως εξήγησε, υπάρχει η διάθεση να ασκηθούν πιέσεις και να πραγματοποιηθεί συνάντηση με τον νέο Υπουργό Υποδομών, με την περιφερειακή ενότητα να έχει τη διάθεση να συμβάλει σε όποια προσπάθεια.
Δ. Λοτσάρης: Πολιτική προστασία και λιμενικά έργα
Φλέγον ζήτημα για την περιφερειακή ενότητα Άνδρου και ιδιαίτερα για το συγκεκριμένο νησί αποτελεί η ενίσχυση του Πυροσβεστικού κλιμακίου, καθώς αποτελεί ένα Κυκλαδονήσι με ιδιαίτερη βλάστηση, στο οποίο καταγράφεται τα τελευταία χρόνια μεγάλος αριθμός πυρκαγιών. “Πρέπει με κάποιο τρόπο να αναβαθμιστεί το Πυροσβεστικό κλιμάκιο της Άνδρου. Μιλάμε για ένα νησί μεγάλο σε έκταση, με πυκνή βλάστηση και χλωρίδα. Δεν μπορεί η Σύρος να έχει επτά ή δέκα πυροσβεστικά οχήματα και η Άνδρος να έχει τρία απαρχαιωμένα” δήλωσε χαρακτηριστικά ο έπαρχος Άνδρου, Δημήτρης Λοτσάρης, αναδεικνύοντας το σοβαρό θέμα που απασχολεί τον τόπο.
Πλην του ανωτέρου ζητήματος ωστόσο, ο έπαρχος έκανε λόγο για την ανάγκη ενίσχυσης υποδομών και ειδικότερα λιμενικών έργων γενικώς στα νησιά, αφού από τη δυνατότητα ή μη ασφαλούς προσέγγισης πλοίων, “εξαρτάται η οικονομία πολλών νησιών”. Επεσήμανε δε, την ανάγκη, λιμάνια και αλιευτικά καταφύγια να έχουν εξασφαλισμένες τις απαραίτητες μελέτες και τους περιβαλλοντικούς όρους, γνωστοποιώντας ότι, για ανάλογα θέματα της Άνδρου, εντός Μαρτίου προγραμματίζεται σύσκεψη.
Στον κατάλογο με τα ανοικτά θέματα που απαρίθμησε, δεν παρέλειψε να σχολιάσει την υποστελέχωση του επαρχείου Άνδρου, στηλιτεύοντας παλαιότερη απόφαση της π. Περιφερειακής Αρχής, για τη μετακίνηση της μοναδικής Πολιτικού Μηχανικού στη διεύθυνση του Τμήματος Μεταφορών, γεγονός που όπως εξήγησε, κάθε άλλο παρά καθησυχαστικά λειτουργεί στο νησί που διαθέτει το μεγαλύτερο οδικό δίκτυο, στο οποίο κυρίως κατά τους χειμερινούς μήνες, εξαιτίας των ακραίων καιρικών φαινομένων, προκαλείται πλήθος προβλημάτων.
Καταλήγοντας, ο κ. Λοτσάρης, σημείωσε ως προτεραιότητα, “την επανίδρυση των Τεχνικών Υπηρεσιών, προκειμένου τα έργα που υλοποιούνται να μη στερούνται προσοχής κι ελέγχου”, εξηγώντας τέλος, πως, “τα ζητήματα δεν αντιμετωπίζονται με κάποια ταξίδια υπαλλήλων από τη Σύρο”.
Πηγή : 

to synoro blog

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...