19 Δεκ 2015

Οι πρόσφυγες σώζουν τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις

Γράφαμε τις προηγούμενες ημέρες ότι οι πρόσφυγες που μετακινούνται από τα νησιά προς την ηπειρωτική Ελλάδα συνέβαλαν τα μέγιστα στην «ανάσταση» της ακτοπλοΐας, εκτίμηση που επιβεβαιώνεται από τις αποφάσεις της χθεσινής συνεδρίασης του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών αλλά και από τα ανακοινωμένα προγράμματα δρομολογίων των ακτοπλοϊκών εταιρειών.
Φέτος τα πλοία «Blue Star 1» και «Αριάδνη», που εξυπηρετούν τη γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη, θα συνεχίσουν να εκτελούν δρομολόγια καθ’ όλη τη διάρκεια του χειμώνα. Τα παραπάνω αναφέρονται και στα ανακοινωμένα προγράμματα δρομολογίων των εταιρειών «Blue Star» και «Hellenic Seaways». Είναι η πρώτη μεγάλη παράπλευρη ωφέλεια από την προσφυγική κρίση για τα νησιά.

Το νέο «Νήσος Σάμος»
Η δεύτερη, πολύ ενδιαφέρουσα είδηση ήρθε από τη «Hellenic Seaways», η οποία τη θερινή περίοδο θα συνδέσει τη Θεσσαλονίκη με τη Λήμνο, τη Μυτιλήνη και τα Μεστά της Χίου. Η διάρκεια της σύνδεσης θα είναι μόλις τρεις μήνες, ωστόσο είναι σημαντικό ότι θα δοκιμαστεί η δυνατότητα εξυπηρέτησης της σύνδεσης με ελεύθερη δρομολόγηση, δηλαδή χωρίς κρατική επιδότηση. Το πλοίο που θα μπει στη γραμμή είναι το «Ionian Queen», που θα μετονομαστεί σε «Νήσος 
Πρόκειται για πλοίο που είναι πολύ μεγάλο για τη συγκεκριμένη γραμμή και με τεράστια μεταφορική ικανότητα. Ο στόχος βέβαια δεν είναι το πλοίο να καθιερωθεί σε αυτήν τη γραμμή, αλλά στην κύρια γραμμή του βορείου Αιγαίου το Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη κι, αν ευοδωθεί η προσπάθεια, στη σύνδεση της Σμύρνης με τον Πειραιά. Το τελευταίο θα συμβεί εφόσον βρεθεί τρόπος να μειωθεί το κόστος ελλιμενισμού στο λιμάνι της Σμύρνης, που σήμερα ανέρχεται στα 20.000 ευρώ ανά δρομολόγιο.
Η γραμμή Πειραιάς - Σμύρνη με ενδιάμεσους σταθμούς σε βόρειο και νότιο Αιγαίο (Μυτιλήνη και Σύρο) είναι η μόνη που μπορεί να καλύψει το κόστος λειτουργίας ενός τόσο μεγάλου πλοίου. 
Οι τοπικοί φορείς


Τη δρομολόγηση του «Ionian Queen» στη γραμμή Θεσσαλονίκη - Λήμνος - Μυτιλήνη - Μεστά Χίου ζήτησε πολυμελής αντιπροσωπεία τοπικών παραγόντων που συμμετείχε στη συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών.
Επικεφαλής της αντιπροσωπίας ήταν η περιφερειάρχης βορείου Αιγαίου Χριστιάνα Καλογήρου, η οποία στην τοποθέτησή της μεταξύ άλλων χαρακτήρισε «καθοριστικής σημασίας την ακτοπλοϊκή διασύνδεση των νησιών του βορείου Αιγαίου με τη Θεσσαλονίκη για την τουριστική αλλά και την εμπορική ανάπτυξή τους». Και συνέχισε: «Σε μία ιδιαιτέρως δύσκολη εποχή για τα νησιά μας, η άμεση έγκριση αυτών των δρομολογίων θα δώσει τη δυνατότητα για τον έγκαιρο προγραμματισμό ενόψει της καλοκαιρινής περιόδου, η οποία δεδομένου του μεταναστευτικού έχει ήδη αποκτήσει ιδιαίτερα χαρακτηριστικά. Περισσότερο παρά ποτέ το βόρειο Αιγαίο έχει ανάγκη τη σύνδεση με τη Θεσσαλονίκη και είναι ευτυχής συγκυρία η διαθεσιμότητα πλοίου. Αυτήν την ευκαιρία δεν πρέπει να τη χάσουν τα νησιά».
Παράλληλα, η περιφερειάρχης τόνισε την πρόσθετη σημασία που έχει η ακτοπλοϊκή σύνδεση για τη σπουδάζουσα και φοιτητιώσα νεολαία αλλά και για την τουριστική αγορά της Ρωσίας και των Βαλκανίων, στην οποία η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου στοχεύει με συγκεκριμένες δράσεις. Ακόμη, αναφέρθηκε στην ανάγκη αξιοποίησης των υφιστάμενων λιμενικών εγκαταστάσεων στα Μεστά Χίου, σημειώνοντας την ιδιαίτερη αναπτυξιακή σημασία της δρομολόγησης πλοίου στο συγκεκριμένο λιμάνι.
Στη συνεδρίαση του ΣΑΣ συμμετείχαν εκτός της περιφερειάρχη και οι αντιπεριφερειάρχες Χίου και Σάμου Σταμάτης Κάρμαντζης και Νίκος Κατρακάζος, οι πρόεδροι των Επιμελητηρίων Λέσβου και Σάμου Βαγγέλης Μυρσινιάς και Γιώργος Κυριαζής, ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Λέσβου Παναγιώτης Παπαρίσβας και ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Λέσβου Περικλής Αντωνίου.
Την υποστήριξή τους εξέφρασαν, επίσης, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης και η αντιπεριφερειάρχης της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης Βούλα Πατουλίδου.

Ούριος άνεμος για τη «HWS»
Μια μέρα νωρίτερα, την Τετάρτη, ο διευθύνων σύμβουλος της «Hellenic Seaways» Αντώνης Αγαπητός, σε γεύμα που είχε παραθέσει στους ναυτιλιακούς συντάκτες, δήλωσε ότι η εταιρεία έχει λειτουργικά κέρδη 23 εκατ. ευρώ. το 2015. Παράλληλα, είπε ότι τα κέρδη της χρονιάς θα αξιοποιηθούν για να γίνουν μικρές επενδύσεις, από τις οποίες προσδοκά να αποκτήσει νέα έσοδα. Η εταιρεία θα δώσει ιδιαίτερο βάρος στην εξυπηρέτηση των αναγκών των νησιών του βορείου Αιγαίου.
Σε σχέση με τη σύνδεση της Σμύρνης με τον Πειραιά, έκανε σαφές ότι πρέπει να αντιμετωπισθεί το πρόβλημα του υψηλού κόστους ελλιμενισμού στη Σμύρνη. 
Τέλος, για το προσφυγικό είπε ότι η εταιρεία είναι η μοναδική που δρομολογεί τα πλοία χωρίς καμία επιδότηση από την πολιτεία για τη μεταφορά μεταναστών και προσφύγων, χωρίς καμία διάκριση, με τον ίδιο ναύλο που ισχύει για όλους τους επιβάτες.
Στο σημείο αυτό αναφέρθηκε πως άλλες εταιρείες που έχουν ναυλωθεί από το κράτος παίρνουν ως και 70 ευρώ από κάθε πρόσφυγα.
Πηγή : 

to synoro blog

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...